Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Je niet meer goed kunnen voelen zonder."
"Hallo allemaal, ben nieuw hier op dit forum. Ik kwam er bij toeval langs en herkende direct allerlij dingen die je zoal meemaakt als je uit je plaat bent . Ik gebruik sinds de zomer aardig wat XTC... Zo herkende ik ook de minder fijne dingen, zoals schokken in je hoofd. MAAR voor de mensen die willen weten wat het is en hoe het veroorzaakt wordt: De hypnagoge schok: De hypnagoge schok of slaapstuip is een onwillekeurige stuiptrekking van de spieren welke zich vaak voordoet tijdens de overgang van waken naar slapen. Het wordt vaak beschreven als een vallend gevoel of een elektrische schok, dit veroorzaakt dan de hypnagoge schok. Hypnagoge schokken zijn heel normaal en de meeste mensen zijn dan ook bekend met het verschijnsel. De hypnagoge schok doet zich vooral voor wanneer mensen oververmoeid zijn of in een oncomfortabele positie liggen. De exacte oorzaak van de plotselinge stuiptrekkingen zijn onduidelijk maar er zijn hypotheses geformuleerd: Het is een natuurlijk onderdeel van het slaapproces wat zich voordoet wanneer de ademhaling is vertraagd en de lichaamstemperatuur is gedaald. De gevoelens die worden geassocieerd met ontspanning worden foutief geïnterpreteerd door de hersenen als vallen of omtuimelen, in een reflex duwt het lichaam de ledematen uit om rechtop te blijven staan. Hypnagoge schokken worden gewoonlijk één of twee keer waargenomen tijdens de nacht. Regelmatiger doen zich stuiptrekking voor gedurende de normale slaap, echter deze zijn doorgaans veel minder dramatisch en blijven daardoor onopgemerkt. In extreme gevallen, wanneer de nachtrust ernstig wordt gestoord door de hypnagoge schokken, spreken we van een aandoening genaamd periodieke beenbewegingen of beter bekend onder de Engelse naam PLMD (Periodic Limb Movement Disorder). Wanneer iemand verstoken blijft van slaap en tracht tegen de slaap te vechten, zal hij vaker hypnagoge schokken beleven; dit gebeurt meestal met mensen die van slaap verstoken blijven voor een periode langer dan 24 uur. Bron: Wikipedia Zoals je kunt lezen zijn er meerdere theorieen over, maar een feit is dat het een normaal verschijnsel is en vooral voorkomt als je lange tijd geen slaap krijgt, wat duidelijk het geval is bij het gebruik van XTC. Conclusie: Het wordt niet veroorzaakt door de MDMA zelf, maar door het gebrek aan slaap. Er is ook een oplossing voor, die ik zelf ook gebruik: Neem vlak voordat je gaat slapen 1 of 2 glaasjes wijn, en je hebt nergens last van. Opzich niet echt bevordelijk voor je gezondheid, maar ach... het valt toch in het niets vergeleken met een nacht flink onder de MDMA... Ik hoop dat jullie er iets aan hebben! Laters! Tom"
"Mischien is het ook handig als de topictitel veranderd wordt in "De hypnagoge schok""
"Is er nog nieuws van testsamples met goede resultaten? Ik heb net van het beetje pep dat ik had (110 mg, gewogen met weegschaal die per 100ste gram weegt) gewassen met de methode van de Beer, en heb 70 mg overgehouden. Lijkt dus te werken. Ik ga zo ff 2 gram pep halen om een nauwkeuriger resultaat te krijgen, en daar dan een testsample van weg brengen. *Goede tip voor de mensen die dit groots aan willen pakken, pleur je onsje pep in een koffiefilter, de aceton in het koffiezetapparaat. En voila, je pep-zuiveringsmachine doet de rest"
"Dat van dat koffiezetapparaat was uiteraard een grapje Ik heb net 1.4 gram pep in verwarmde aceton gepleurd, en heb 0.9 gram overgehouden. 500 mg verschil, lijkt dus zeker goed te werken! donderdag 2 samples wegbrengen, eentje voor en na de zuivering. Ik hou jullie op de hoogte."
"Yep, ook in Den Haag. De pep ruikt nu echt veel minder sterk, was dat bij jou ook? En de overgebleven aceton is een beetje troebel... Ik heb degene van de Etos gebruikt, ik hoop niet dat deze verdund is met water. Stond in ieder geval niet op het etiket. Waar heb jij je aceton gehaald dan?"
"Ik vraag me dan af wat hetgeen is dat de karakteristieke geur van speed veroorzaakt. Want volgens mij is cafeïne geurloos... je zou dus zeggen dat er nog meer stoffen uit verwdijnen. Maar heb jij je aceton weleens verwarmd en daarmee je pep gezuiverd?"