Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrootste fout qua dosering MDMA?

Grootste fout qua dosering MDMA?

43 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#1
MusicIsLife zei:
Nouja.... Niet echt iets om trots op te zijn of wel? Volgens mij is Vikingdancer dat ook niet
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Nee zeker niet iets om trots op te zijn, geloof ook niet dat hij er blij mee is. Was ook maar een slechte opmerking van mij, maar hij blijft wel de ''recordhouder''.

Dus dat hallucineren hoort eigenlijk niet bij Xtc? Heb jarenlang gedacht dat dat normaal was.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eigenlijk heb je dan net iets te veel gehad ja. Ik zelf zoek wel altijd dat randje op (soms iets verder dan dat randje) omdat ik het uiterst amusant vind. Gelukkig vinden de meeste mensen dit niet en zoeken ze dit dus ook niet aangezien je wel je hersenen er een beetje mee verkracht.
b
blijftlekkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Xtc/Mdma regels voor onbekenden: Je lichaam kan maar 3 doseringen omzetten in het echte ctc (love and happiness) gevoel, alles wat je daarna pakt levert enkel enkel het effect dat je kats van de kaart rondloopt en hooguit een speedy effect krijgt. Daarbij is het belangrijkste om te weten dat je eerste dosis de hoogste moet zijn. Dus als je van plan bent om bijvoorbeeld 300mg op een feest te nemen, begin dan met 150mg en pak daarna nog 2x 75mg. Begin je met 75 of 100 mg (zeg maar een halve pil) en je pakt daarna een hele pil, dan zal die hele pil nooit meer de werking hebben die je verwacht. Met een hele begininnen en daarna 2x een halve bij pakken. Dan heb je een super feessie.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
375 mg snuiven voor het slaapen gaan heb uit wanhoop nog 80mg temazepam gepakt maar haalde nix uit
(Ik heb ook best wel een groote tolerantie voor temazepam)
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben ooit de fout ingegaan met een zak pillen die zowat leeg was, dan heb je al die moeilijk in te schatten stukjes van gebroken pilletjes. ik heb de hele nacht met die zak rondgelopen, en heb geen idee hoeveel pillen het geweest zouden zijn als ze nog heel waren, maar ik gok minstens 5. toen kon ik alleen maar een beetje zitten scheel kijken, en amper volledige zinnen formuleren.

dat is echt jaren geleden, en tegenwoordig gebruik ik eigenlijk nooit meer mdma producten.

toen ik het nog regelmatig deed was ik meestal redelijk voorzichtig, en had ik liever een vrij lage dosis dan ongemakkelijk veel.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
van speed blijf ik wakker als ik veel gebruik, maar mdma maakt bij mij niks uit. benzo's ook niet echt, die slik ik toch al de hele dag.

heb je ooit wel eens mdma gesnoven? als je daarna op het idee komt om 375mg te proberen? dan ben je echt gek!

Pic's or it didn't happen...
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rond de 600 mg denk ik, zou ik nu weer gebruiken zal ik het denk ik bij 400 laten, mits ik de week erop geen verplichtingen heb. Voelt ook wel eens goed om niet het extreemst met doseringen te zijn hier. :beer:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb nooit fouten gemaakt. Hoogste was 2 pillen van 180/190 maar dat was verspreid over 24 uur. Ik neem tegenwoordig wel minder dan vroeger. Less is more komt vanuit ervaring natuurlijk.

Heb wel een keer te veel 6apb gehad, ging veul te hard. Eén pil van 125mg bleek net iets te veel voor me. De keren erna heb ik altijd wat minder genomen en dat ging dan goed.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn grootste fout was de tweede keer dat ik gebruikte. Ik nam ineens een hele pil met 160mg. Resultaat was zweten, te veel drinken, Weinig meer kunnen zien en verlies van coördinatie. Uit eindelijk over m'n nek gegaan in de zaal en door m'n vrienden even naar de chill gebracht met een ijsje. Toen ging het wel weer prima.

Daarna eigenlijk geen fouten meer gemaakt... Van je fouten hoor je te leren :wink:
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ZERO- zei:
Less is more komt vanuit ervaring natuurlijk.
Klik om te vergroten...

dit is helemaal waar.

eerst deed ik nog wel is bijpakken aan het eind van de avond terwijl ik eigenlijk al merkte dat ik er door heen zat en het effect er bijna niet meer was. Toch maar een kwartje erbij in de hoop het gevoel terug te krijgen.. nee hoor werkt niet..
Nu accepteer ik maar gewoon wanneer het klaar is dat het klaar is en dat je het gevoel niet meer terug kunt laten komen na 6uur en 2 pillen verder.

heb dit echter ook wel 'spelenderwijs' moeten ontdekken, maar bij mdma geldt eigenlijk wel less is more..
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Timmie94 zei:
ZERO- zei:
Less is more komt vanuit ervaring natuurlijk.
Klik om te vergroten...

dit is helemaal waar.

eerst deed ik nog wel is bijpakken aan het eind van de avond terwijl ik eigenlijk al merkte dat ik er door heen zat en het effect er bijna niet meer was. Toch maar een kwartje erbij in de hoop het gevoel terug te krijgen.. nee hoor werkt niet..
Nu accepteer ik maar gewoon wanneer het klaar is dat het klaar is en dat je het gevoel niet meer terug kunt laten komen na 6uur en 2 pillen verder.

heb dit echter ook wel 'spelenderwijs' moeten ontdekken, maar bij mdma geldt eigenlijk wel less is more..
Klik om te vergroten...

Spelenderwijs ja? hahah, gevaarlijk spelletje :wink:

Nee maar ksnap wat je bedoelt, je word er alleen maar vager van(hallucineren). Terwijl je hoopt jezelf beter te gaan voelen.

Ligt dat niet aan het feit dat 7% omgezet word in MDA?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mijngrootste fout qua dosering was denk ik een jaar of 6 geleden op Een festival. Ik had toen pas 2 jaar daar voor xtc "ontdekt". Daar voor had ik geen vrienden die drugs gebruikte. Het was mijn 3e keer ooit. Ik was toen voor het eerst met een andere vriendengroep mee dan waar ik de 1e 2 keren samen mee heb gebruikt. Ik had een halfje op en na 1,5 uur voelde ik niets. Dus ik mijn beste vriendin ge-appt of ik nog een halve kon nemen. Ze zei wacht nog maar een uurtje of 1,5 anders is het te snel. Ik wilde zo graag dat ik haar tijdsadvies halveerde en nog een halfje nam. 1,5 uur later, nog niks... Dus een 3e halve der in (stom) dus binnen 3 uren 3 halfjes van denk ieder 80 mg per halve. Uur later moest ik toch kotsen!! Daarna voelde ik me niet ziek maar de hele dag dat rare "net niet" gevoel gehad. Dus ik gaf die "kutpillen" de schuld. Wist ik veel, had me er niet genoeg in verdiept toen.
Paar maanden later ben ik met die beste vriendin gezellig bij mij thuis aan het kleppen en filmpie kijken. Zegt ze: "heb je die dingen nog? Nemen we ieder een halvie, ik blijf toch slapen."
Ik zei: "best, ze doen toch niks joh".
Nou klein uurtje later.... Woopsie, als de bramdweer hahaha! Heerlijke pillen! :hearteyes:
Ik denk dat ik op dat festival toen er zo mee bezig was en zo graag het wilde, dat ik teveel wachtte en het daarom niet kwam.
Dat was mijn max ooit.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Rowan0162 zei:
Timmie94 zei:
ZERO- zei:
Less is more komt vanuit ervaring natuurlijk.
Klik om te vergroten...

dit is helemaal waar.

eerst deed ik nog wel is bijpakken aan het eind van de avond terwijl ik eigenlijk al merkte dat ik er door heen zat en het effect er bijna niet meer was. Toch maar een kwartje erbij in de hoop het gevoel terug te krijgen.. nee hoor werkt niet..
Nu accepteer ik maar gewoon wanneer het klaar is dat het klaar is en dat je het gevoel niet meer terug kunt laten komen na 6uur en 2 pillen verder.

heb dit echter ook wel 'spelenderwijs' moeten ontdekken, maar bij mdma geldt eigenlijk wel less is more..
Klik om te vergroten...

Spelenderwijs ja? hahah, gevaarlijk spelletje :wink:

Nee maar ksnap wat je bedoelt, je word er alleen maar vager van(hallucineren). Terwijl je hoopt jezelf beter te gaan voelen.

Ja een potje risk is wel iets minder gevaarlijk

Ligt dat niet aan het feit dat 7% omgezet word in MDA?
Klik om te vergroten...


Met vager doelde ik niet eens zozeer op hallucineren, daar heb ik namelijk pas 1x "last" van gehad. Voel me eerder levenloos, dom, snap/versta niks..

Het verschilt per persoon maar er wordt 7 tot 13% omgezet ja.
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tering ik heb ooit een keer 1.6 gram achter men kiezen gegooid in 12 uur. Merkwaardig genoeg heb ik daar nooit last van gehad. Toen maar besloten dat mijn zelfdestructieve gedrag niet samen gaat met recreatief drugsgebruik. Sindsdien raak ik niks meer aan.

Geen blijvende problemen eraan overgehouden trouwens. Ik heb er wel spijt van dat ik dat toen gedaan heb. \\

Ik voel me echt een sukkel tussen jullie verstandige mensen hahahahaha.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Meeste wat ik naar binnen heb getikt is zo'n 900 mg tijdens een festival en de afterparty erna. Ik had toen zo'n gare kop dat ik toen heb besloten noooooit meer zo'n dosis te gebruiken. Het was ook echt niet chill want ik had zeg maar dat mijn mondhoeken zo verschrikkelijk naar beneden gingen en daarbij kon ik mn mond geen seconde stil houden. Zelfs niet als ik dag wilde. Daarnaast had ik een heel vreemd gevoel in mn benen (die ik overigens ook niet stil kon houden) en was een beetje bang dat er iets raars zou gaan gebeuren met mn benen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
MusicIsLife zei:
Daarnaast had ik een heel vreemd gevoel in mn benen (die ik overigens ook niet stil kon houden) en was een beetje bang dat er iets raars zou gaan gebeuren met mn benen.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik ook eens gehad maar ik had toen niet teveel op. Ik had wel de hele, echt de hele, dag gelopen, gedanst, gelopen, gedanst en toen ik thuis was voelde t als wanneer je voet heeft geslapen en dan weer wakker word. Dat wat pijnlijke getintel. Wel veel minder als dat maar zo voelde het. En ik kon ze echt niet stil houden, moest ze steeds anders leggen op de bank. Misschien oververmoeidheid?
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Was al weer een tijd geleden dus wist niet meer precies wat het was maar nu je het zegt, idd het tintelen. Maar die tintel die ik had was wel heftig.

Ik weet niet, denk niet dat het oververmoeidheid is want ik heb wel feestjes gehad waar ik veel meer heb gesprongen en gelopen maar dat gevoel heb ik alleen toen gehad.

Benen niet kunnen stilhouden heb ik wel vaker
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#18
We hebben een winnaar!
1.6 gram ''opgeschept'' in 12 uur!



:rockband: :rockband: :rock:
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Vikingdancer zei:
1.6 gram achter men kiezen gegooid in 12 uur. .
Klik om te vergroten...

:rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nu ik al hogere fouten zie ben ik er niet meer verlegen om die van mij te plaatsen.

Heel eind geleden minimaal 1,2 gram MDMA in snoepvorm (100/120 mg), einddosis kan ik moeilijk zeggen omdat ik me het laatste van die dag/avond niet meer in het hoofd tevoorschijn krijg. Ik heb het altijd geschat op een einddosis tussen 1,5 en 1,6 gram MDMA over een tijdspanne van 16/20 uren.

Toen wist ik niets over drugs, had nooit gehoord over een dosis, wist louter wat mijn pilletje bevatte enkel dat het XTC was.

LEG NOOIT JE DOSIS BELACHELIJK HOOG ZOALS IK DA OOIT GEDAAN HEB :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."