Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrootste fout qua dosering MDMA?

Grootste fout qua dosering MDMA?

43 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ZERO- zei:
Less is more komt vanuit ervaring natuurlijk.
Klik om te vergroten...

dit is helemaal waar.

eerst deed ik nog wel is bijpakken aan het eind van de avond terwijl ik eigenlijk al merkte dat ik er door heen zat en het effect er bijna niet meer was. Toch maar een kwartje erbij in de hoop het gevoel terug te krijgen.. nee hoor werkt niet..
Nu accepteer ik maar gewoon wanneer het klaar is dat het klaar is en dat je het gevoel niet meer terug kunt laten komen na 6uur en 2 pillen verder.

heb dit echter ook wel 'spelenderwijs' moeten ontdekken, maar bij mdma geldt eigenlijk wel less is more..
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Timmie94 zei:
ZERO- zei:
Less is more komt vanuit ervaring natuurlijk.
Klik om te vergroten...

dit is helemaal waar.

eerst deed ik nog wel is bijpakken aan het eind van de avond terwijl ik eigenlijk al merkte dat ik er door heen zat en het effect er bijna niet meer was. Toch maar een kwartje erbij in de hoop het gevoel terug te krijgen.. nee hoor werkt niet..
Nu accepteer ik maar gewoon wanneer het klaar is dat het klaar is en dat je het gevoel niet meer terug kunt laten komen na 6uur en 2 pillen verder.

heb dit echter ook wel 'spelenderwijs' moeten ontdekken, maar bij mdma geldt eigenlijk wel less is more..
Klik om te vergroten...

Spelenderwijs ja? hahah, gevaarlijk spelletje :wink:

Nee maar ksnap wat je bedoelt, je word er alleen maar vager van(hallucineren). Terwijl je hoopt jezelf beter te gaan voelen.

Ligt dat niet aan het feit dat 7% omgezet word in MDA?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijngrootste fout qua dosering was denk ik een jaar of 6 geleden op Een festival. Ik had toen pas 2 jaar daar voor xtc "ontdekt". Daar voor had ik geen vrienden die drugs gebruikte. Het was mijn 3e keer ooit. Ik was toen voor het eerst met een andere vriendengroep mee dan waar ik de 1e 2 keren samen mee heb gebruikt. Ik had een halfje op en na 1,5 uur voelde ik niets. Dus ik mijn beste vriendin ge-appt of ik nog een halve kon nemen. Ze zei wacht nog maar een uurtje of 1,5 anders is het te snel. Ik wilde zo graag dat ik haar tijdsadvies halveerde en nog een halfje nam. 1,5 uur later, nog niks... Dus een 3e halve der in (stom) dus binnen 3 uren 3 halfjes van denk ieder 80 mg per halve. Uur later moest ik toch kotsen!! Daarna voelde ik me niet ziek maar de hele dag dat rare "net niet" gevoel gehad. Dus ik gaf die "kutpillen" de schuld. Wist ik veel, had me er niet genoeg in verdiept toen.
Paar maanden later ben ik met die beste vriendin gezellig bij mij thuis aan het kleppen en filmpie kijken. Zegt ze: "heb je die dingen nog? Nemen we ieder een halvie, ik blijf toch slapen."
Ik zei: "best, ze doen toch niks joh".
Nou klein uurtje later.... Woopsie, als de bramdweer hahaha! Heerlijke pillen! :hearteyes:
Ik denk dat ik op dat festival toen er zo mee bezig was en zo graag het wilde, dat ik teveel wachtte en het daarom niet kwam.
Dat was mijn max ooit.
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Rowan0162 zei:
Timmie94 zei:
ZERO- zei:
Less is more komt vanuit ervaring natuurlijk.
Klik om te vergroten...

dit is helemaal waar.

eerst deed ik nog wel is bijpakken aan het eind van de avond terwijl ik eigenlijk al merkte dat ik er door heen zat en het effect er bijna niet meer was. Toch maar een kwartje erbij in de hoop het gevoel terug te krijgen.. nee hoor werkt niet..
Nu accepteer ik maar gewoon wanneer het klaar is dat het klaar is en dat je het gevoel niet meer terug kunt laten komen na 6uur en 2 pillen verder.

heb dit echter ook wel 'spelenderwijs' moeten ontdekken, maar bij mdma geldt eigenlijk wel less is more..
Klik om te vergroten...

Spelenderwijs ja? hahah, gevaarlijk spelletje :wink:

Nee maar ksnap wat je bedoelt, je word er alleen maar vager van(hallucineren). Terwijl je hoopt jezelf beter te gaan voelen.

Ja een potje risk is wel iets minder gevaarlijk

Ligt dat niet aan het feit dat 7% omgezet word in MDA?
Klik om te vergroten...


Met vager doelde ik niet eens zozeer op hallucineren, daar heb ik namelijk pas 1x "last" van gehad. Voel me eerder levenloos, dom, snap/versta niks..

Het verschilt per persoon maar er wordt 7 tot 13% omgezet ja.
V
VikingdancerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tering ik heb ooit een keer 1.6 gram achter men kiezen gegooid in 12 uur. Merkwaardig genoeg heb ik daar nooit last van gehad. Toen maar besloten dat mijn zelfdestructieve gedrag niet samen gaat met recreatief drugsgebruik. Sindsdien raak ik niks meer aan.

Geen blijvende problemen eraan overgehouden trouwens. Ik heb er wel spijt van dat ik dat toen gedaan heb. \\

Ik voel me echt een sukkel tussen jullie verstandige mensen hahahahaha.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Meeste wat ik naar binnen heb getikt is zo'n 900 mg tijdens een festival en de afterparty erna. Ik had toen zo'n gare kop dat ik toen heb besloten noooooit meer zo'n dosis te gebruiken. Het was ook echt niet chill want ik had zeg maar dat mijn mondhoeken zo verschrikkelijk naar beneden gingen en daarbij kon ik mn mond geen seconde stil houden. Zelfs niet als ik dag wilde. Daarnaast had ik een heel vreemd gevoel in mn benen (die ik overigens ook niet stil kon houden) en was een beetje bang dat er iets raars zou gaan gebeuren met mn benen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
MusicIsLife zei:
Daarnaast had ik een heel vreemd gevoel in mn benen (die ik overigens ook niet stil kon houden) en was een beetje bang dat er iets raars zou gaan gebeuren met mn benen.
Klik om te vergroten...

Dat heb ik ook eens gehad maar ik had toen niet teveel op. Ik had wel de hele, echt de hele, dag gelopen, gedanst, gelopen, gedanst en toen ik thuis was voelde t als wanneer je voet heeft geslapen en dan weer wakker word. Dat wat pijnlijke getintel. Wel veel minder als dat maar zo voelde het. En ik kon ze echt niet stil houden, moest ze steeds anders leggen op de bank. Misschien oververmoeidheid?
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Was al weer een tijd geleden dus wist niet meer precies wat het was maar nu je het zegt, idd het tintelen. Maar die tintel die ik had was wel heftig.

Ik weet niet, denk niet dat het oververmoeidheid is want ik heb wel feestjes gehad waar ik veel meer heb gesprongen en gelopen maar dat gevoel heb ik alleen toen gehad.

Benen niet kunnen stilhouden heb ik wel vaker
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#9
We hebben een winnaar!
1.6 gram ''opgeschept'' in 12 uur!



:rockband: :rockband: :rock:
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Vikingdancer zei:
1.6 gram achter men kiezen gegooid in 12 uur. .
Klik om te vergroten...

:rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nu ik al hogere fouten zie ben ik er niet meer verlegen om die van mij te plaatsen.

Heel eind geleden minimaal 1,2 gram MDMA in snoepvorm (100/120 mg), einddosis kan ik moeilijk zeggen omdat ik me het laatste van die dag/avond niet meer in het hoofd tevoorschijn krijg. Ik heb het altijd geschat op een einddosis tussen 1,5 en 1,6 gram MDMA over een tijdspanne van 16/20 uren.

Toen wist ik niets over drugs, had nooit gehoord over een dosis, wist louter wat mijn pilletje bevatte enkel dat het XTC was.

LEG NOOIT JE DOSIS BELACHELIJK HOOG ZOALS IK DA OOIT GEDAAN HEB :)
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rowan0162 zei:
We hebben een winnaar!
1.6 gram ''opgeschept'' in 12 uur!



:rockband: :rockband: :rock:
Klik om te vergroten...

Nouja.... Niet echt iets om trots op te zijn of wel? Volgens mij is Vikingdancer dat ook niet
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rond de 600 mg denk ik, zou ik nu weer gebruiken zal ik het denk ik bij 400 laten, mits ik de week erop geen verplichtingen heb. Voelt ook wel eens goed om niet het extreemst met doseringen te zijn hier. :beer:
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Wie van jullie heeft het wel eens zo begaaid met MDMA dat je je telefoon niet meer kan lezen? Denk bij iedereen wel :xtc:

Maar zijn er ook gevallen geweest waarbij je maar net op het randje aan de dood ontsnapt bent?

Mijn ''record'' niet dat ik er trots op ben is 4 pillen 110 mg op Sensation black 2007. Ik weet dat dat bij sommige mensen een gebruikelijke dosering is maar ben er nogal gevoelig voor.

In mijn vriendengroep komt het voor dat mensen tot wel 8/9 tikkels per feest slikken.

Hoe is dat bij jullie? en wat is jullie domste fout qua overdosering ?
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#15
3 pillen (rond de 200 mg) meenemen voor 3 personen (ik en 2 vrienden). Ik had me voorgenomen om driekwart pil te gebruiken die avond maar omdat één van de drie toch maar pep deed ipv xtc was de verleiding op dat moment te groot en heb ik met een vriend van me samen de 3 pillen verdeeld over de avond. Resultaat was inderdaad dat ik mijn mobiel niet meer kon lezen :rolleyes:

Ik heb er van geleerd en het zal ook nooit meer voorkomen dat ik meer meeneem dan ik wil gebruiken op een avond. 8/9 pillen is slecht/dom/achterlijk/gevaarlijk etcetera en die personen moet zich inlezen over verantwoord gebruik maar dat zullen ze zelf vast ook wel weten :wave:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn hoogste dosering was bij elkaar 220mg op een avond. Ik voelde me verder goed. Ik had eerst een halfje gepakt en daarna nog twee kwartjes van een pil die 220 was getest. Had nergens last van ook neit van mijn mobiel niet kunnen lezen of iets dergelijks. Ik knars ook nooit kauw nooit en heb amper een droge mond.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik doe niet aan fouten bij het doseren van MDMA, nergens voor nodig. Mijn hoogste dosering is nog geen 150 milligram(3/4e van een pil met spreiding van 140-20:sunglasses: geweest. :)

Veel MDMA is mij gewoon te link voor het koppie. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat ik mijn telefoon amper nog kan lezen heb ik al snel met MDMA, al vanaf 120 mg tot 150 mg denk ik. En aangezien ik ruim over de 100 kilo weeg is dat voor mij nog een bescheiden dosering.

Mijn ergste fout qua dosering is inmiddels jaren geleden toen ik het net ontdekte. Ik zat toen al op 200mg en voelde me heerlijk, vervolgens nam ik er nog 80mg bij en toen die insloeg kreeg ik het bizar heet, kon niet meer verder dan 2 meter vooruit kijken, was continu aan het overgeven en had knallende koppijn. Destijds woog ik nog 90 kilo en was er echt een stuk gevoeliger voor als nu. Ik kan je zeggen dat dat echt mijn mooie avond verpest heeft. Sindsdien doseer ik een stuk voorzichtiger, dan heb ik er gewoon veel meer lol van en het is minder schadelijk.
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
kreeg ik het bizar heet, kon niet meer verder dan 2 meter vooruit kijken, was continu aan het overgeven en had knallende koppijn.
Klik om te vergroten...

Heel herkenbaar ja, dat heb ik dus altijd. Voor mij is dat het normale MDMA gevoel, vooral die hoofdpijn waar je het over hebt; meestal tegen het einde van een feest asje hard gegaan bent. Zon trekkende pijn vanuit je nek naar je achterhoofd.
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Skirre zei:
8/9 pillen is slecht/dom/achterlijk/gevaarlijk etcetera en die personen moet zich inlezen over verantwoord gebruik maar dat zullen ze zelf vast ook wel weten :wave:
Klik om te vergroten...

Haha ja gaat ook echt nergens over idd, ze wisten het zeker! Maar werden overmoedig omdat ze zo lekker gingen.

Denk dat FOOL de verstandigste is als k t zo lees.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."