Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrootste fout qua dosering MDMA?

Grootste fout qua dosering MDMA?

43 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rond de 600 mg denk ik, zou ik nu weer gebruiken zal ik het denk ik bij 400 laten, mits ik de week erop geen verplichtingen heb. Voelt ook wel eens goed om niet het extreemst met doseringen te zijn hier. :beer:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
van speed blijf ik wakker als ik veel gebruik, maar mdma maakt bij mij niks uit. benzo's ook niet echt, die slik ik toch al de hele dag.

heb je ooit wel eens mdma gesnoven? als je daarna op het idee komt om 375mg te proberen? dan ben je echt gek!

Pic's or it didn't happen...
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wie van jullie heeft het wel eens zo begaaid met MDMA dat je je telefoon niet meer kan lezen? Denk bij iedereen wel :xtc:

Maar zijn er ook gevallen geweest waarbij je maar net op het randje aan de dood ontsnapt bent?

Mijn ''record'' niet dat ik er trots op ben is 4 pillen 110 mg op Sensation black 2007. Ik weet dat dat bij sommige mensen een gebruikelijke dosering is maar ben er nogal gevoelig voor.

In mijn vriendengroep komt het voor dat mensen tot wel 8/9 tikkels per feest slikken.

Hoe is dat bij jullie? en wat is jullie domste fout qua overdosering ?
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#4
3 pillen (rond de 200 mg) meenemen voor 3 personen (ik en 2 vrienden). Ik had me voorgenomen om driekwart pil te gebruiken die avond maar omdat één van de drie toch maar pep deed ipv xtc was de verleiding op dat moment te groot en heb ik met een vriend van me samen de 3 pillen verdeeld over de avond. Resultaat was inderdaad dat ik mijn mobiel niet meer kon lezen :rolleyes:

Ik heb er van geleerd en het zal ook nooit meer voorkomen dat ik meer meeneem dan ik wil gebruiken op een avond. 8/9 pillen is slecht/dom/achterlijk/gevaarlijk etcetera en die personen moet zich inlezen over verantwoord gebruik maar dat zullen ze zelf vast ook wel weten :wave:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn hoogste dosering was bij elkaar 220mg op een avond. Ik voelde me verder goed. Ik had eerst een halfje gepakt en daarna nog twee kwartjes van een pil die 220 was getest. Had nergens last van ook neit van mijn mobiel niet kunnen lezen of iets dergelijks. Ik knars ook nooit kauw nooit en heb amper een droge mond.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik doe niet aan fouten bij het doseren van MDMA, nergens voor nodig. Mijn hoogste dosering is nog geen 150 milligram(3/4e van een pil met spreiding van 140-20:sunglasses: geweest. :)

Veel MDMA is mij gewoon te link voor het koppie. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat ik mijn telefoon amper nog kan lezen heb ik al snel met MDMA, al vanaf 120 mg tot 150 mg denk ik. En aangezien ik ruim over de 100 kilo weeg is dat voor mij nog een bescheiden dosering.

Mijn ergste fout qua dosering is inmiddels jaren geleden toen ik het net ontdekte. Ik zat toen al op 200mg en voelde me heerlijk, vervolgens nam ik er nog 80mg bij en toen die insloeg kreeg ik het bizar heet, kon niet meer verder dan 2 meter vooruit kijken, was continu aan het overgeven en had knallende koppijn. Destijds woog ik nog 90 kilo en was er echt een stuk gevoeliger voor als nu. Ik kan je zeggen dat dat echt mijn mooie avond verpest heeft. Sindsdien doseer ik een stuk voorzichtiger, dan heb ik er gewoon veel meer lol van en het is minder schadelijk.
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
kreeg ik het bizar heet, kon niet meer verder dan 2 meter vooruit kijken, was continu aan het overgeven en had knallende koppijn.
Klik om te vergroten...

Heel herkenbaar ja, dat heb ik dus altijd. Voor mij is dat het normale MDMA gevoel, vooral die hoofdpijn waar je het over hebt; meestal tegen het einde van een feest asje hard gegaan bent. Zon trekkende pijn vanuit je nek naar je achterhoofd.
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Skirre zei:
8/9 pillen is slecht/dom/achterlijk/gevaarlijk etcetera en die personen moet zich inlezen over verantwoord gebruik maar dat zullen ze zelf vast ook wel weten :wave:
Klik om te vergroten...

Haha ja gaat ook echt nergens over idd, ze wisten het zeker! Maar werden overmoedig omdat ze zo lekker gingen.

Denk dat FOOL de verstandigste is als k t zo lees.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
:')

Naar mijn idee is het spul ook gewoon veel fijner als je dosering wat lager liggen. Het lijkt me echt vet saai om met belachelijk veel MDMA in je mik rond te zwalken als idioot. Buiten het feit dat het gewoon behoorlijk slecht is. :P
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Fool zei:
:')

Naar mijn idee is het spul ook gewoon veel fijner als je dosering wat lager liggen.
Klik om te vergroten...

Heb je gelijk in, maar dan kom k vaak op t randje terecht. Zon gevoel van je voelt het wel, maar hij slaat niet lekker in. En asj dan bijdoseert, moet je na een uur weer vragen of iemand anders je smsje even voor je voorleest.

K vind het zoiezo heel lastig om perfect te doseren
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe doseer je dan?

(En gelijk maar, hoe frequent gebruik je met welke hoeveelheden?) :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rowan0162 zei:
Psychedelibee zei:
kreeg ik het bizar heet, kon niet meer verder dan 2 meter vooruit kijken, was continu aan het overgeven en had knallende koppijn.
Klik om te vergroten...

Heel herkenbaar ja, dat heb ik dus altijd. Voor mij is dat het normale MDMA gevoel, vooral die hoofdpijn waar je het over hebt; meestal tegen het einde van een feest asje hard gegaan bent. Zon trekkende pijn vanuit je nek naar je achterhoofd.
Klik om te vergroten...
Van wat ik beschreef was de knallende koppijn nog het minst erg, ik was gewoon echt zwaar beroerd en van de kaart die keer. Ik hoop dat je dat niet helemaal begrepen hebt, want als dat voor jou het normale MDMA gevoel is dan moet je echt minder nemen. Ik beschrijf hier duidelijk een overdosering en dat is geen lolletje kan ik je vertellen. Dat heb ik daarna ook nooit meer opgezocht.
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Fool zei:
Hoe doseer je dan?

(En gelijk maar, hoe frequent gebruik je met welke hoeveelheden?) :)
Klik om te vergroten...

Ik begin altijd met een lage dosis, een halve pil zeg maar 50/60 mg. Daarna doseer k bij met kwartjes. Ligt er wel aan natuurlijk hoeveel mg erin zit. Maar aan het einde van de nacht weet k meestal niet eens hoeveel ik nou precies bij gedoseerd heb.

Vroeger deed ik het bijna wekelijks, nu is 2 keer per jaar al veel.
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Rowan0162 zei:
Psychedelibee zei:
kreeg ik het bizar heet, kon niet meer verder dan 2 meter vooruit kijken, was continu aan het overgeven en had knallende koppijn.
Klik om te vergroten...

Heel herkenbaar ja, dat heb ik dus altijd. Voor mij is dat het normale MDMA gevoel, vooral die hoofdpijn waar je het over hebt; meestal tegen het einde van een feest asje hard gegaan bent. Zon trekkende pijn vanuit je nek naar je achterhoofd.
Klik om te vergroten...
Van wat ik beschreef was de knallende koppijn nog het minst erg, ik was gewoon echt zwaar beroerd en van de kaart die keer. Ik hoop dat je dat niet helemaal begrepen hebt, want als dat voor jou het normale MDMA gevoel is dan moet je echt minder nemen. Ik beschrijf hier duidelijk een overdosering en dat is geen lolletje kan ik je vertellen. Dat heb ik daarna ook nooit meer opgezocht.
Klik om te vergroten...

Haha nee zo erg heb k het nog nooit meegemaakt, wel kotsen op het begin bij de inslag en spanningshoofdpijn achteraf. Dacht je dat je dood ging?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rowan0162 zei:
Ik begin altijd met een lage dosis, een halve pil zeg maar 50/60 mg. Daarna doseer k bij met kwartjes. Ligt er wel aan natuurlijk hoeveel mg erin zit. Maar aan het einde van de nacht weet k meestal niet eens hoeveel ik nou precies bij gedoseerd heb.

Vroeger deed ik het bijna wekelijks, nu is 2 keer per jaar al veel.
Klik om te vergroten...
Nouja, bij het wekelijkse gebruik zorg je er natuurlijk wel voor dat het XTC-gevoel een stukje minder speciaal/intens wordt, ook na een langere pauze.

Ik weet niet hoeveel je weegt, maar misschien kun je beter je startdosering iets verhogen en wat minder lang bijnemen?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rowan0162 zei:
Haha nee zo erg heb k het nog nooit meegemaakt, wel kotsen op het begin bij de inslag en spanningshoofdpijn achteraf. Dacht je dat je dood ging?
Klik om te vergroten...
Kotsen bij de inslag is een redelijk gebruikelijk fenomeen, had ik vroeger ook nog wel eens last van. Die ene keer dat ik teveel op had toen heb ik bijna 2 uur lang continu heftig moeten kotsen, kwam geen einde aan.

Het gekke is dat ik me denk ik nog nooit zo beroerd heb gevoeld als die ene keer, maar kan me niet herinneren dat ik dacht dood te gaan. Ik moest het gewoon uitzitten zat er in mijn hoofd, maar vrienden waren wel een stuk ongeruster toen. Die hebben mij op een tribune gezet en zijn naar de ehbo gegaan waar ze mijn situatie beschreven. De ehbo zei toen eigenlijk precies wat ik ook dacht, gewoon uitzitten.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een van mijn eerste keren was thuis met mijn vriend. We hadden allebei blauwe supermans. Ik had er in totaal 2 en een kwart op. Weet niet hoeveel mg er in zat. Mega fijne avond/nacht gehad met op het einde kleine hallicunaties. We werden er alleen wel erg vaag van. Had toen nog geen idee hoe ik er mee om moest gaan.. :tongueout:
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb nooit fouten gemaakt. Hoogste was 2 pillen van 180/190 maar dat was verspreid over 24 uur. Ik neem tegenwoordig wel minder dan vroeger. Less is more komt vanuit ervaring natuurlijk.

Heb wel een keer te veel 6apb gehad, ging veul te hard. Eén pil van 125mg bleek net iets te veel voor me. De keren erna heb ik altijd wat minder genomen en dat ging dan goed.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn grootste fout was de tweede keer dat ik gebruikte. Ik nam ineens een hele pil met 160mg. Resultaat was zweten, te veel drinken, Weinig meer kunnen zien en verlies van coördinatie. Uit eindelijk over m'n nek gegaan in de zaal en door m'n vrienden even naar de chill gebracht met een ijsje. Toen ging het wel weer prima.

Daarna eigenlijk geen fouten meer gemaakt... Van je fouten hoor je te leren :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."