Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGoed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoel?

Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoel?

25 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
T
Timmie94Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Coketa

Ja als je echt op zoek bent naar leip worden en waus zijn zou ik voor Keta gaan haha, wel eventjes wennen op feestjes
R

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Rowan0162
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Cocaïne, alcohol en om de 3 uur 2.5 ml ghb, Speed kan ook in plaats van Coke.

De combinatie upper/downer is heel slecht voor het hart en ook niet aan te raden, maar wel leip/wausig :rockband:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Leuk. als je de eventuele versnijmiddelen of vervuiling meerekend wel een spannende opgave.
T
T-BoneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

2CB + Alcohol :grin: Ik ben die avond nog nooit zo scheef geweest in mijn leven :mrgreen:
S
Spirit WolfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Rowan0162 zei:
Cocaïne, alcohol en om de 3 uur 2.5 ml ghb, Speed kan ook in plaats van Coke.

De combinatie upper/downer is heel slecht voor het hart en ook niet aan te raden, maar wel leip/wausig :rockband:
Klik om te vergroten...


Mmm...ik vind het eigenlijk een vreselijke combinatie. Ik zelf heb al is flink wat Cocaïne en een enorme hoeveelheid alcohol door elkaar gemixt (je wordt natuurlijk nauwelijks dronken) en het bekende goedje cocaethylene (in het engels) wordt daardoor gemaakt. Dit zal nog schadelijker voor je moeten zijn. Cocaïne werkt al slecht op het hart, alcohol werkt al slecht op het hart en dat heb ik met een perfecte conditie ook goed gemerkt.

Maar daarboven op nog 2.5 ml ghb...pfoeee ik begrijp dat je er flink wauzig van kan worden maar ik zal het wel afraden om zoveel te combineren.

Goed dat je erbij zei dat het slecht voor je hart is maar een vraagje...ervaring mee want ben er wel benieuwd naar :grin:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

even voor de duidelijkheid, een hoeveelheid milliliters zegt niet zo heel veel over de hoeveelheid GHB die daarin is opgelost, hooguit een maximum, geen minimum.
R
Rowan0162Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Spirit Wolf zei:
Goed dat je erbij zei dat het slecht voor je hart is maar een vraagje...ervaring mee want ben er wel benieuwd naar :grin:
Klik om te vergroten...

Deed dat helaas wekelijks met stappen toen k er nog aan zat, met veel alcohol erbij ook. Nooit echt fout gegaan, terwijl er mensen zijn die na 1 glas bier al knock out gaan icm Ghb.

Het effect gaat met golven, je snuift om niet in slaap te vallen maar een uur later pak je een buis om het paranoïde effect van de coke te onderdrukken. Je blijft zo snel in een cirkel hangen.

Je word er impulsief van en je hebt geen remmingen meer, eigenlijk hetzelfde als cocaïne/alcohol maar dan met net een beetje extra euforie.

Niet aan te raden.
J
Jessy204Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Sorry dat ik een tijdje niet gereageerd heb ;p

Ik had al besloten een combi te doen van 2cb en xtc. Dit omdat bij mijn eerste keer 2cb ik er vrolijk van werd enzo, en het me een beetje het xtc gevoel gaf (wat ook hoort bij een lage dosering). Ookal was het wel maar voor ongeveer een uurtje. Ik had besloten te beginnen met 2cb om te kijken hoe het dit keer zou vallen en dan op gevoel wel/geen xtc en hoeveel.

Even een kort verslagje van mijn nacht:

Zaterdag heb ik dus het feestje gehad en heb een vrij nare/stomme nacht gehad.
Om 1 uur heb ik 3 kwart 2cb gehad, van een pil van 14-18 mg. Ik heb zo goed als niks van de effecten gemerkt maar alleen maar k*tte bodyload. Heb in het begin een goede tijd rond gelopen met een super naar gevoel in mn maag, dit werd uiteindelijk wel ietsje minder maar het is de hele nacht gebleven. Verder vond ik aanrakingen vervelend, was niet in de beste mood en bijna alles was me gewoon teveel moeite en overall was het gewoon ughhh.
Ik heb een uur na de 2cb een halve xtc pil geslikt in de hoop dat dit misschien zou helpen. Een uur later nog een kwartje er bij. Uiteindelijk is dit nooit echt ingekickt (voelde er niks van en had niet eens grotere pupillen)
Ik heb me de hele nacht eigenlijk hetzelfde gevoeld.

2cb is duidelijk niet de drug voor mij. 2, eigenlijk 3x gebruikt en nooit heeft het gewerkt.

Ik had ook al besloten dat dit voorlopig mijn laatste keer xtc zou zijn. Ik ga kijken hoe lang ik een pauze zonder drugs die op je serotonine vol ga houden en ga een keertje pep proberen.

Thanks voor jullie hulp, en zal de tips in m'n achterhoofd houden :)
M
MDMAmazing1Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Ik (en mede forumleden zullen het wss met me eens zijn) vinden dat je te vaak achter elkaar xtc gebruikt, aangezien je langste pauze 10 weken was en je zegt dat je bijna tot geen effect ervaart, laat het ff 6-12 maanden links liggen en probeer het dan nog eens. Dat je zo weinig effect ervaart betekent dat je je serotonine axonen flink naar de klote helpt. Zelf heb ik xtc ook n tijdje misbruikt. Begon optijd te merken dat het effect 'korter/minder' werkte en toen een pauze van 5 maanden gehad en het was niet eens lastig! Gewoon op feestjes wat anders gebruiken joh! Zit nu op 3 maanden en ga pas op qlimax weer, dus weer 5 maanden, geloof me het werkt. Hoe langer je wacht. Hoe wauzer en lekkerder je gaat :)

Ik heb mn mdma effect inmiddels zo goed als helemaal terug dus ik ben het levende bewijs, aangezien jij best ver bent gegaan hoop ik voor jou het zelfde: een goed herstel zonder "the loss of magic" voor altijd, maar dat ligt volledig in jouwn handen.

Roll responsible bro!

-MDMAmazing1
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Minstens drie maanden pauze houden.

Mocht je dat advies in de wind slaan en toch iets willen gebruiken dat enigszins op MDMA lijkt: 4-Fluoramfetamine.

Edit: Ik zie nu pas dat je 't toch gedaan hebt. Laat maar dan.
J
Jessy204Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Heeyy

Ik gebruik nu bijna 2,5 jaar xtc. De langste pauze die ik waarschijnlijk heb gehad is 10 week ofzo (en dat gebeurt ook niet vaak) dus redelijk enthousiaste gebruiker geweest. Logischerwijze is mijn xtc beleving steeds minder geworden tot op het punt dat ik nu bijna niet meer merk dat ik leip ben. (Ik gebruik alleen op feestjes trouwens.)

Ik heb nog nooit iets anders gedaan dan xtc behalve 1x 2cb. Ik had toen pillen van ongeveer 15 mg. Ik weet niet meer hoeveel ik heb gehad (0,5 of 1,5), maar ik werd er even heel vrolijk van en wat leip, maar dat duurde al met al een uurtje ofzo en toen was ik weer nuchter.
Ook heb ik een keer xtc gecombineerd met een halfve pil die ik nog over had, en ik ben nog nooit zo hard gegaan (ondanks dat ik wel regelmatig xtc doe, ga ik er wel rustig mee om en ga ik nooit echt hard ofzo). Of dit aan de 2cb lag is te betwijfelen want mn vriendin ging ook hard en had dezelfde ervaring, maar zij had geen 2cb op.

Nu heb ik over 2 week een awesome feestje en wil ik graag lekker leip zijn, maar aangezien dat niet echt meer lukt met xtc, zoek ik een alternatief of een leuke combinatie met xtc.
De alternatieven waar ik op uitkom dankzij google enzo, zijn vaak dingen waarbij je je meer nuchter/scherp bent (bijvoorbeeld speed of 4fpm)
Ik zit te denken om xtc opnieuw te combineren met 2cb, maar dan met een hele pil/15 mg of benzo (zonder te combineren)

Kan iemand me helpen met een alternatief wat voor een leuk feestje zal zorgen of een leuke combinatie met xtc wat dan de ervaring weer wat versterkt ofzo.
Of advies geven over de verdeling/dosering van xtc en 2cb op een nacht (wat eerst, na hoelang het andere etc)

Alvast bedankt! (:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Het antwoord op je vraag zal je waarschijnlijk niet graag horen. Ik raad je aan een tijdje niets te nemen. Als je bijna niets meer voelt van pillen die nu de ronde doen dan wil dat zeggen dat je aardig wat schade berokkend hebt in die hersenbol van je. Mss dat een jarenlange pauze nog iets gaat helpen maar dat betwijfel ik.

Als je de raad niet in gedachte neemt drink wat biertjes of neem een lijntje pep. Combis zou ik vooral even laten voor wat het is...
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Iets combineren gaat je inderdaad niet helpen. Gun je serotonine receptoren wat rust, 4fmp is ook een serotonine verbruiker dacht ik. Hoewel ik nooit pep op heb en dus niet weet of het aan te raden is zou ik nog eerder daar voor gaan of lekker wat drankjes drinken ofzo. Voordat je je eerste keer xtc gebruikte heb je het ongetwijfeld vaak zat gezellig gehad op alcohol alleen lijkt me :)
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Als je écht leip wil worden... Zou ik vooral aan de keta gaan
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Pep + Ket word je wel leip van hoor. Maar het wause van X krijg je niet op een andere manier. Ik zou lekker de X even laten staan.

MusicIsLife zei:
Als je écht leip wil worden... Zou ik vooral aan de keta gaan
Klik om te vergroten...
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Pep kun je best gebruiken als je ff een xtc pauze wil inlassen. Werkt op heel andere receptoren
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Tekzor668 zei:
Het antwoord op je vraag zal je waarschijnlijk niet graag horen. Ik raad je aan een tijdje niets te nemen. Als je bijna niets meer voelt van pillen die nu de ronde doen dan wil dat zeggen dat je aardig wat schade berokkend hebt in die hersenbol van je. Mss dat een jarenlange pauze nog iets gaat helpen maar dat betwijfel ik.

Als je de raad niet in gedachte neemt drink wat biertjes of neem een lijntje pep. Combis zou ik vooral even laten voor wat het is...
Klik om te vergroten...

Ik vind dit een goed advies! Maar die pep weet ik niet hoor.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Jawel. Maar ik bedoelde dat het geen vergelijkbaar gevoel is als xtc.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Dunnetjess33 zei:
Jawel. Maar ik bedoelde dat het geen vergelijkbaar gevoel is als xtc.
Klik om te vergroten...

Op het vergelijkbaar effect doelde ik niet. XTC/MDMA is een stofje op zich met een heel eigen effect die in geen enkele drugs terug te vinden is naar mijn mening en daarmee bedoel ik alles aan MDMA op zijn geheel...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Goed alternatief voor xtc maar wel met leip/wausig gevoe

Dunnetjess33 zei:
Jawel. Maar ik bedoelde dat het geen vergelijkbaar gevoel is als xtc.
Klik om te vergroten...
Pep geeft inderdaad geen vergelijkbaar effect als MDMA. Maar als je te vaak MDMA hebt gedaan en er geen fatsoenlijk effect meer uit haalt dan kun je het beste alle drugs laten liggen die ook vooral op je serotonine systeem in werken. Sowieso is het eigenlijk aan te raden die 3 maanden pauze regel toe te passen op serotonine verbruikers. Dus geen 6-APB nemen als pas een paar weken geleden MDMA hebt gedaan bijvoorbeeld.

OT Als je echt waus wilt zijn is ketamine een goed alternatief, het effect is wel echt totaal anders en alleen in hele lage doseringen geschikt voor op feestjes.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."