Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC werking op meisjes.

XTC werking op meisjes.

46 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
fgamer zei:
Ik had mijn eerste keer al meteen 2 pillen.
Klik om te vergroten...
Zou dit toevallig iets te maken hebben met:
(Avond ervoor had ik 1/2 geslikt, zoals aangeraden.. maar heb ik niks gevoeld, helemaal niks. nog niet eens een energie rush ofzo.. dus die tel ik er niet bij.)
Klik om te vergroten...
? :P
f
fgamerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fool zei:
fgamer zei:
Ik had mijn eerste keer al meteen 2 pillen.
Klik om te vergroten...
Zou dit toevallig iets te maken hebben met:
(Avond ervoor had ik 1/2 geslikt, zoals aangeraden.. maar heb ik niks gevoeld, helemaal niks. nog niet eens een energie rush ofzo.. dus die tel ik er niet bij.)
Klik om te vergroten...
? :P
Klik om te vergroten...

Niet perse,
Eigenlijk had ik toen op dat moment zo iets van, ''Gisteren voelde ik niets van een halfje, dus dan maar een hele''.
Uurtje later voelde ik nog niks.. waardoor ik vastberaden was om een tweede in te nemen..
En ja hoor, ze sloegen tegelijk in! BOEM, daar ging ik, de beste avond van mijn leven tegemoet!
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmm, opzich wel raar dat je niets gemerkt hebt van een halve pil, maar het zou best kunnen dat deze toch wel enige tolerantie veroorzaakt heeft. Zal je misschien ook wel gescheeld hebben dat je niet 'te hard' ging van 2 pillen, voor een eerste keer.

Zijn in ieder geval beste doseringen, maar dat weet je zelf vast ook wel :P
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
Volgens mij is MDMA zelf ook niet echt héél slecht voor je tanden, vooral niet als je direct daarna je mond spoelt. De meeste negatieve effecten komen (dacht ik) door je kaakgeschaats en een tekort aan de productie van speeksel tijdens gebruik, niet door het korte contact met je tandglazuur. Tenminste, dit is de manier waarop ik het altijd gelezen heb. Ik kan zo snel geen bron vinden over gebitsschade door MDMA-gebruik, maar logischerwijs kan ik ook niet beredeneren waarom zulk kort contact significant slecht voor je tanden zou zijn, heb je hier misschien meer informatie over? :)
Klik om te vergroten...

Ik denk eigenlijk dat SmartieAndMe bedoelt dat je heel krot die pil doormidden bijt, datdoor klappen je tanden op elkaar ofzo? Weet het niet, maar den dat hij dat bedoelt... Kan me namelijk ook niet zo goed voorstellen dat MDMA slecht is voor je tanden.
W
WiewereLid
01-01-2024, 00:00
#5
SmartieAndMe zei:
Wiewere zei:
Misschien ook handig om haar niet zelf het stukje van een hele pil te laten bijten
Klik om te vergroten...

Het is sowieso niet verstandig een stukje van een pil af te bijten. Je weet nooit precies hoeveel je hebt en het is smerig en slecht voor je tanden. Waarom niet gewoon breken met een mes bijvoorbeeld? Dan kun je eerst zien wat je in je mond stopt!
Klik om te vergroten...

Heb je gelijk in maar ik vind het veel gedoe om het van te voren het te breken met een mes als ik naar een feestje ga. Ook heb je kans dat je je pil kapot maakt.

Voor mij maakt het niet super veel uit of ik nou een halfje of drie kwart heb dus heb ik ook geen behoefte aan exacte maten.

fgamer zei:
Is dit raar, als ik mensen 1/4 zie pakken, van een 140mg pil, begin ik ze uit te lachen?
Ik zelf ben gewoon om 2 pillen te nemen (180mg/per), en gewoon hard te gaan.
Klik om te vergroten...

Tja sommige mensen (vooral meisjes) reageren gewoon anders op de zelfde hoeveelheid. Ik heb mensen gezien die van 1 weinig voelen voor de eerste keer maar ook die van een kwartje al aangaven te hard te gaan en zeker 4-5 uur lang door spacen erop.

fgamer zei:
Niet perse,
Eigenlijk had ik toen op dat moment zo iets van, ''Gisteren voelde ik niets van een halfje, dus dan maar een hele''.
Uurtje later voelde ik nog niks.. waardoor ik vastberaden was om een tweede in te nemen..
En ja hoor, ze sloegen tegelijk in! BOEM, daar ging ik, de beste avond van mijn leven tegemoet!
Klik om te vergroten...

Weet wel zeker dat het halve pilletje effect had, twee is dan ook extreem veel voor je eerste keer. Kan ook liggen aan de sterkte van je pillen natuurlijk, ik gebruik al langere tijd XTC en ik heb maar 1.5 - 2 pil nodig op een avond.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het ging me vooral om het feit dat je moeilijk kunt doseren bij afbijten, maar ik heb altijd begrepen dat de stof MDMA slecht voor je tanden is. Kan er geen bron van vinden dus misschien is dat niet waar.

MusicIsLife zei:
Ik denk eigenlijk dat SmartieAndMe bedoelt dat je heel krot die pil doormidden bijt, datdoor klappen je tanden op elkaar ofzo? Weet het niet, maar den dat hij dat bedoelt... Kan me namelijk ook niet zo goed voorstellen dat MDMA slecht is voor je tanden.
Klik om te vergroten...

Nee dat bedoelde ik niet :) Maar ik kan me eerlijk gezegd wel goed voorstellen dat MDMA slecht voor je tanden is, omdat het gewoon chemische zooi is en zo smaakt het ook :wink: Maargoed het ging me vooral om het doseren.

Fool zei:
Dat breken met een mes werkt bij mij voor geen meter, alles gaat in andere stukken dan ik ze wil en vliegen door de kamer heen. :| Als je dit wel voor elkaar krijgt is het natuurlijk veel beter om van te voren je pillen te breken
Klik om te vergroten...

Dan moet je ze breken terwijl ze nog in een gripzakje zitten! Met een bot mes of een sleutel breek je ze zo en je snijdt niet door het zakje heen.

fgamer zei:
Is dit raar, als ik mensen 1/4 zie pakken, van een 140mg pil, begin ik ze uit te lachen?
Ik zelf ben gewoon om 2 pillen te nemen (180mg/per), en gewoon hard te gaan.
Klik om te vergroten...

Nee da's niet raar, dat is een gebrek aan inlevingsvermogen en waarschijnlijk een groot gebrek aan kennis over de drug die je neemt... :wave:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
SmartieAndMe zei:
Fool zei:
Dat breken met een mes werkt bij mij voor geen meter, alles gaat in andere stukken dan ik ze wil en vliegen door de kamer heen. :| Als je dit wel voor elkaar krijgt is het natuurlijk veel beter om van te voren je pillen te breken
Klik om te vergroten...

Dan moet je ze breken terwijl ze nog in een gripzakje zitten! Met een bot mes of een sleutel breek je ze zo en je snijdt niet door het zakje heen.
Klik om te vergroten...
Misschien nog maar eens proberen, de laatste keer brak mijn pil in tig stukken en was mijn gripzakje kapot. Misschien ben ik wel gewoon een kluns op dat gebied. :|
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hahahaha

Ben me even aan het visualiseren hoe het eruit moet zien als iemand een pil wil breken, en dat dan die pil aan alle kanten wegschiet, en dat die persoon dan in alle paniek probeert om de stukjes tegen te houden en twee minuten later op de grond zn pil bij elkaar zit te zoeken :tearsofjoy:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
MusicIsLife zei:
Hahahaha

Ben me even aan het visualiseren hoe het eruit moet zien als iemand een pil wil breken, en dat dan die pil aan alle kanten wegschiet, en dat die persoon dan in alle paniek probeert om de stukjes tegen te houden en twee minuten later op de grond zn pil bij elkaar zit te zoeken :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Haha een gekend beeld :grin:
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Tekzor668 zei:
MusicIsLife zei:
Hahahaha

Ben me even aan het visualiseren hoe het eruit moet zien als iemand een pil wil breken, en dat dan die pil aan alle kanten wegschiet, en dat die persoon dan in alle paniek probeert om de stukjes tegen te houden en twee minuten later op de grond zn pil bij elkaar zit te zoeken :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Haha een gekend beeld :grin:
Klik om te vergroten...


Vond dat 'vroeger' uberjunkie gedrag, maar onderhand niet meer :wink: haha
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik stel voor dat als je pil gecrusht is je de kleine stukjes lekker door je neus heen jonast. :rock:
r
reverbLid
01-01-2024, 00:00
#12
fgamer zei:
Bedankt, dus gewoon een kwartje? (ongeveer 60mg)
en na 2 uur als ze zegt van dat ze niet echt ''gaat'', nog een kwartje?
Klik om te vergroten...

Hahaha wat een lol.

Lieve mensen, het vereist enige planning, maar het pil-breek-probleem is simpel op te lossen. Schaf enkele capsules aan. Breek de pil in vieren of tweeën, pas op dat niet alles alle kanten opschiet :wink: en verdeel de brokken op zicht over de gewenste aantal capsules. Of, nog beter, weeg de pil eerst en weeg de brokjes en verdeel de delen over de caps. Succes verzekerd.

Oh ja, ik zou je vriendin niet teveel laten drinken, xtc en alcohol vind ik geen goede combi. Veel plezier :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vermaal het meestal en verdeel het over capsules. Komt beter aan in de maag
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik snap dat wordt aangeraden 1-1,5 mg per lichaamsgewicht. Mijn eerste keer xtc heb ik op 45mg zo'n 6 uur lang lopen spacen maar nu mijn 3e keer heb ik eerst 1/3e op van 180 mg heineken en daarna nog 2x een stukje. Dus in totaal over 8 uur lang 180mg op.. Dat is dan volgens de "richtlijnen" echt ziek veel? Of valt het mee omdat je het over 8 uur verspreid..? Als ik namelijk niet bijpak dan ben ik na zo'n 2 uur weer wakker en is het ook niet echt leuk meer op een feestje als awakenings :tongueout:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pff idioten die pillen van 220mg maken. Jammer hoor. :cry:

En nog grotere idioten hier die mensen uitlachen die er een kwart van nemen. :angry:

vermalen en capsules is idd denk ik de beste oplossing als je die idiote pillen al hebt. Ik zou vervolgens 1/3e pil aanraden voor een klein persoon en 1/2 voor een grotere persoon.

Volgende keer beter gewoon mdma kopen denk ik :)
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bij xtc is veel gewoon veel maakt eigenlijk niet zoveel uit of je het verspreid of niet. 180mg is wel aan de hoge kant voor een gemiddeld meisje. Je zal er niet dood van neervallen maar goed probeer het niet te vaak te doen. Ga het sowieso niet nog meer verhogen.

BlijeChick zei:
Ik snap dat wordt aangeraden 1-1,5 mg per lichaamsgewicht. Mijn eerste keer xtc heb ik op 45mg zo'n 6 uur lang lopen spacen maar nu mijn 3e keer heb ik eerst 1/3e op van 180 mg heineken en daarna nog 2x een stukje. Dus in totaal over 8 uur lang 180mg op.. Dat is dan volgens de "richtlijnen" echt ziek veel? Of valt het mee omdat je het over 8 uur verspreid..? Als ik namelijk niet bijpak dan ben ik na zo'n 2 uur weer wakker en is het ook niet echt leuk meer op een feestje als awakenings :tongueout:
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wacky zei:
Pff idioten die pillen van 220mg maken. Jammer hoor. :cry:

En nog grotere idioten hier die mensen uitlachen die er een kwart van nemen. :angry:

vermalen en capsules is idd denk ik de beste oplossing als je die idiote pillen al hebt. Ik zou vervolgens 1/3e pil aanraden voor een klein persoon en 1/2 voor een grotere persoon.

Volgende keer beter gewoon mdma kopen denk ik :)
Klik om te vergroten...
een klein zakje mdma kun je ook gewoon laten testen, terwijl een paar pillen misschien een vertekend beeld opleveren(denk aan de spread van die ade dingen). ik heb al jaren een afkeur voor mdma in leuke kleurige pillen te stampen, maar zoalng mensen het blijven kopen...

ik kan me ook weinig andere drugs voorstellen waarbij mensen er gewoon van uitgaan dat de dosis wel goed zal zitten. in mijn omgeving kijken mensen wel uit welke tripjes ze gebruiken en hoeveel, om maar wat te noemen.
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#18
bobsacamano zei:
Bij xtc is veel gewoon veel maakt eigenlijk niet zoveel uit of je het verspreid of niet. 180mg is wel aan de hoge kant voor een gemiddeld meisje. Je zal er niet dood van neervallen maar goed probeer het niet te vaak te doen. Ga het sowieso niet nog meer verhogen.
Klik om te vergroten...

Ja precies.. Dus 1 pil van 180 op een avond is echt wel de max. Ik ben zelf 24 jaar, 57 kg en ongeveer 1.65 m lang/kort :tongueout:

Wat betreft de frequentie houd ik me wel echt aan de 2 a 3 maanden tussen gebruik in. Lijkt me prima toch?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gezien je lengte en gewicht zou ik echt minder gaan nemen als ik jou was. Die info had ik net nog niet :wink:

Begin met 50 a 60 mg en dan nog een keer 40 maar heel veel meer zou ik laten als ik jou was. Ik ga ook wel is met een beetje extra over de schreef hoor :P Maar nu zit je eigenlijk op het dubbele van wat je zou moeten nemen.

BlijeChick zei:
bobsacamano zei:
Bij xtc is veel gewoon veel maakt eigenlijk niet zoveel uit of je het verspreid of niet. 180mg is wel aan de hoge kant voor een gemiddeld meisje. Je zal er niet dood van neervallen maar goed probeer het niet te vaak te doen. Ga het sowieso niet nog meer verhogen.
Klik om te vergroten...

Ja precies.. Dus 1 pil van 180 op een avond is echt wel de max. Ik ben zelf 24 jaar, 57 kg en ongeveer 1.65 m lang/kort :tongueout:

Wat betreft de frequentie houd ik me wel echt aan de 2 a 3 maanden tussen gebruik in. Lijkt me prima toch?
Klik om te vergroten...
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#20
Thanks voor de tip. Ik ben me zeker bewust van dat je niet teveel moet nemen. Maar dat ik echt minder moet pakken was me niet helemaal duidelijk qua mg enzo. Ik zal volgende keer als ik weer een pil van 180 heb, max een halve nemen. Dan zit ik "safe" als ik jou advies volg bobsacamano..

Toch is het wel bijzonder dat ik van afgelopen keren toen ik wel 180 of iets minder op had, bijna geen last heb gehad van de dagen erna. Gewoon weer vrolijk aan het werk :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."