Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin

Ritalin

23 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb met speed en met ritalin icm blowen nooit last van mijn hart, ik merk wel dat ie sneller gaat, maar last heb ik er niet van...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#2
Omdat zoveel mensen hier een topic over zichzelf of over een enkele rare pam trip aanmaken doe ik dat ook maar...

Ik krijg binnenkort de optie om ritalin te gaan gebruiken, maar ik ben benieuwd naar de bijwerkingen. Ik ben jullie een beetje voor geweest en heb even op wikipedia gekeken, maar tussen al dat die dure medische praat kan ik niet echt informatie vinden over de bijwerkingen en eventuele ontwenningsverschijnselen (in mijn ogen is het gewoon kinder-pep).

Slikt er hier iemand dagelijks ritalin en gebruikt daar de nodige andere drugs bij?

Wat zijn de bijwerkingen( in normaal nederlands)?

Is dit verslavend en zijn er ontwenningsverschijnselen?

Dank u!
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#3
heb wel eens een paar pilletjes plat gestampt en opgesnoven, maar ik kreeg er steken in mn hart van en pijn in mn gehemelte.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rilatin is een GEEN amfetamine, dat wil zeggen dat het in dezelfde categorie ligt zoals speed. Het is namelijk verwant aan speed en het wordt voorgeschreven als je ADD (concentratieproblemen hebt) of ADHD. Je kan speed niet helemaal vergelijken met Rilatine.

Er zijn verschillende bijwerkingen; van ontwenningsverschijnselen heb ik nog niet gehoord.
Ik heb al gehoord dat et afgeraden is om het met andere drugs te gebruiken (vooral met name alcohol). Ik ken vele mensen met ADHD die hun Rilatin niet slikken als ze alcohol gaan drinken.

De mogelijke bijwerkingen zijn vooral hartkloppingen, misselijk, verminderde eetlust, meer moeilijk in slaap vallen (hangt af of je nog redelijk laat Rilatin hebt genomen.)

Langetermijn bijwerkingen: vermagering, achterblijvende groei,
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hartkloppingen, droge mond hoor ik heel erg vaak.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tachycardie, hyperventilatie, vasoconstricte werking... :sunglasses:









Nee, hogere hartslag, sneller ademhalen (borst), droge mond, onrustig, hoge bloeddruk, minder eetlust etc. Zo goed als vergelijkbaar met pep.

De kater is minder erg dan pep vind ik zelf al wordt ik er meer een zombie van. Niet lichamelijk verslavend.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb gister 2 keer anderhalve pil geslikt, met 4 uur er tussen, hoeveel erin zat weet ik niet...

Ik moet zeggen dazt ik een pep kater fijner vind, toen het uitwerkte had ik zo`n typisch opgeblazen valse lucht gevoel in mijn buik, en ik heb het getimed, precies toen de laatste pil uitwerkte kreeg ik een vermoeidheidsaanval van 20 minuten, toen besloot ik niet meer bij te slikken...

Ik ben er nog niet zo tevreden over, maar vanavond wellicht weer een poging...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pammer zei:
Dus je wil Rilatin niet medisch gebruiken? Ik dacht eerst van wel.
Rilatine heeft een recreatieve waarde van 0,1 INMYOPINION.
Klik om te vergroten...
Ik had een normale dosis geslikt om te kijken hoe het inwerkte op school achter een pc, niks recreatief gebruik...
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Pammer zei:
Rilatin is geen amfetamine
Klik om te vergroten...

Fixed.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#10
weyoun22 zei:
Pammer zei:
Rilatin is geen amfetamine
Klik om te vergroten...

Fixed.
Klik om te vergroten...

Pammer zei:
Rilatin is een derivaat van amfetamine
Klik om te vergroten...
Ik neem aan dat dit correct is?
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ritalin lijkt wel wat op amfetamine (er zit ook een ethaangroep met een fenylring in) maar bevat geen hele amfetaminestructuur (geen amine maar een methylesterstructuur) en is een piperidinederivaat ipv een fenylethylaminederivaat. Voor de liefhebbers biedt Wikipedia antwoorden, ritalin is in ieder geval geen amfetaminederivaat.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ok dan toch maar men 1e post ge-edit.
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik slik het dagelijks, en kan me er veel beter door concentreren.
Blowen erbij gaat ook gewoon prima, alleen als ik alcohol erbij drink dan word ik ontzettend druk, en ben na een uur gesloopt.
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik nam ze vroeger dagelijks op voorschrift. Het helpt enorm goed tegen de ADD.
Heb er vanalles doorheen genomen. Vooral wiet. (wat ik eigenlijk een zware afrader vind)

Je krijgt er een droge bek van (in combi met wiet is dit nog 1000x erger), je hebt geen honger meer en ikzelf voel me als een plant wanneer ik ze ingenomen heb. In combi met alcohol of GHB vond ik ze dan weer wel fijn om te nemen.. Kon ik me lekker dronken voelen zonder scheef te gaan lopen. met drugs waarvan je gaat trippen zoals MDMA zou ik het niet nemen. Amfetamines (dus ook ritalin veronderstel ik) verhogen de toxiciteit van mdma op je hersenen. En naar mijn mening dempt het ook het love-feeling dat je krijgt van de mdma.

Ben er dan ook maar mee gestopt, omdat ik terug "mezelf" wilde zijn, en niet die tamme plant die bijna geen woord meer zegt.
Speed hielp (in mijn geval) stukken beter. Ik kon me concentreren EN had energie.
Dat laatste ontbrak bij ritalin volledig bij mij.

Het zou denk ik best wel verslavend kunnen zijn, maar als je de opgegeven dosis (10mg veronderstel ik) neemt en je daaraan houdt, is de kans daarop volgens mij minimaal. Speed daarintegen... Ben ik jaren verslaafd aan geweest :flushed: . Maar ik ben dan ook héél verslavingsgevoelig :rock: Daarmee zal ik moeten leren leven..


Grtz :beer:
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manonnie zei:
Ik slik het dagelijks, en kan me er veel beter door concentreren.
Blowen erbij gaat ook gewoon prima, alleen als ik alcohol erbij drink dan word ik ontzettend druk, en ben na een uur gesloopt.
Klik om te vergroten...

Blow jij veel als ik vragen mag? En nam je al ritalin toen je voor het eerst blowde?

Ik blowde al dagelijks voor ik begon met ritalin. Toen ik met ritalin begon voelde het helemaal anders aan, en lang niet meer zo fijn. Kreeg ook last van hartkloppingen van die combi.

(Bij speed+wiet had ik dat overigens ook altyd, kan het misschien dat ik er daardoor gevoeliger voor ben geworden?)
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik gebruik al meer dan 2 jaar speed, die ritalin voelt naar mijn idee aan als een minipuntje, met blowen heb ik nergens last van, je voelt gewoon dat die pep/ritalin nog in je lijf zit, of je nou stoned bent of niet, en dat moet je relax vinden of niet blowen...
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pammer zei:
Ik heb al gehoord dat et afgeraden is om het met andere drugs te gebruiken (vooral met name alcohol).
Klik om te vergroten...

Uit welke bron heb je dit gehoord? Want bij elk medicijn staat er eigenlijk wel dat je het niet met alcohol moet combineren of moet oppassen met alcohol. Meestal staat dit erop zodat het bedrijf niet aangeklaagd kan worden.

Net zoals die dingen dat je geen kind of huisdier in je wasmachine moet stoppen, dat staat er simpel weg op zodat er geen mongool is die dat dat, een rechtszaak begint en wint.

Maar zoals al genoemd is zul je waarschijnlijk wat minder van de alcohol merken. Dit heb je wel met alle oppeppende middelen in combinatie met downers zoals alcohol.
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#18
cropp zei:
Ik gebruik al meer dan 2 jaar speed, die ritalin voelt naar mijn idee aan als een minipuntje, met blowen heb ik nergens last van, je voelt gewoon dat die pep/ritalin nog in je lijf zit, of je nou stoned bent of niet, en dat moet je relax vinden of niet blowen...
Klik om te vergroten...

Ik heb voor ik ooit aan ritalin begon 3 jaar op dagelijkse basis zéér véél speed gebruikt.
Na ongeveer 2 jaar en half zwaar gebruik kreeg ik (steeds vaker en vaker) last van hartkloppingen door speed en dan vooral door het met wiet te combineren.

Daarmee misschien dat ik ritalin en wiet ook niet fijn vind .. Die verdomde hartkloppingen!! :confused:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#19
Toasts zei:
cropp zei:
Ik gebruik al meer dan 2 jaar speed, die ritalin voelt naar mijn idee aan als een minipuntje, met blowen heb ik nergens last van, je voelt gewoon dat die pep/ritalin nog in je lijf zit, of je nou stoned bent of niet, en dat moet je relax vinden of niet blowen...
Klik om te vergroten...

Ik heb voor ik ooit aan ritalin begon 3 jaar op dagelijkse basis zéér véél speed gebruikt.
Na ongeveer 2 jaar en half zwaar gebruik kreeg ik (steeds vaker en vaker) last van hartkloppingen door speed en dan vooral door het met wiet te combineren.

Daarmee misschien dat ik ritalin en wiet ook niet fijn vind .. Die verdomde hartkloppingen!! :confused:
Klik om te vergroten...
Daar heb ik dus geen zin in...
T
ToastsLid
01-01-2024, 00:00
#20
cropp zei:
Toasts zei:
cropp zei:
Ik gebruik al meer dan 2 jaar speed, die ritalin voelt naar mijn idee aan als een minipuntje, met blowen heb ik nergens last van, je voelt gewoon dat die pep/ritalin nog in je lijf zit, of je nou stoned bent of niet, en dat moet je relax vinden of niet blowen...
Klik om te vergroten...

Ik heb voor ik ooit aan ritalin begon 3 jaar op dagelijkse basis zéér véél speed gebruikt.
Na ongeveer 2 jaar en half zwaar gebruik kreeg ik (steeds vaker en vaker) last van hartkloppingen door speed en dan vooral door het met wiet te combineren.

Daarmee misschien dat ik ritalin en wiet ook niet fijn vind .. Die verdomde hartkloppingen!! :confused:
Klik om te vergroten...
Daar heb ik dus geen zin in...
Klik om te vergroten...

Ik zeg niet dat het bij mij komt door de ritalin, maar door mijn overmatige speedgebruik de voorafgaande jaren. Intussen is dat trouwens al een stukje minder. Hoewel ik nog steeds liever wacht tot de ritalin uitgewerkt is voor ik ga blowen.

Grtz :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."