Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin

Ritalin

23 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Iris zei:
Ritalin heb ik alleen in combi met alcohol gehad, is makkelijker door feesten dan. Ik kreeg er wel van die vieze joekels van pukkels van, daar ben ik dan weer te ijdel voor en heb het niet weer gehad.

Het is het zelfde als x 112, een afslankmiddel vrij verkrijgbaar bij de duitse apotheek. Daar ben ik ooit verslaafd aan geweest, ook i.v.m. mijn werk. Bijwerkingen op lange termijn: paranoide worden !
Klik om te vergroten...

W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Einstein zei:
Ritalin lijkt wel wat op amfetamine (er zit ook een ethaangroep met een fenylring in) maar bevat geen hele amfetaminestructuur (geen amine maar een methylesterstructuur) en is een piperidinederivaat ipv een fenylethylaminederivaat. Voor de liefhebbers biedt Wikipedia antwoorden, ritalin is in ieder geval geen amfetaminederivaat.
Klik om te vergroten...

Dat dus.

Bijwerkingen zijn niet veel anders dan die van een andere stimulant zoals speed volgens mij. :P Wat mij betreft zijn er juist minder bijwerkingen, ik merk bij 3x10mg/dag eigenlijk nauwelijks bijwerkingen behalve verminderde eetlust. Voor de mensen die teveel bijwerkingen hebben of waar het niet voor werkt schrijven ze dexamfetamine voor denk ik.

cropp zei:
Ik heb met speed en met ritalin icm blowen nooit last van mijn hart, ik merk wel dat ie sneller gaat, maar last heb ik er niet van...
Klik om te vergroten...

Ik ook niet, maar hoe meer je blowt hoe minder last je hebt van bijwerkingen icm andere middelen.. Vind ik dan. Ik merk ook dat mijn hartslag verhoogt maar verder echt niks. Ik heb in elk geval nooit last van hartkloppingen als ik blow bij coke of speed en sinds ik iedere dag blow doe ik dat eigenlijk altijd wel.

Als je de optie hebt, probeer het gewoon. Het is gewoon een stimulant. Ik vind het trouwens wel erg vergelijkbaar met speed maar dan veel lichter en kortdurend. Maar het is zeker een prettig middel, kan me veel beter focussen op één taak ipv 10 tegelijk met dat spul. Als je de optie hebt om het voorgeschreven te krijgen vanwege ADHD, probeer het dan gewoon, bevalt het niet, dan kan je die tabletten alsnog verkopen, mensen op straat die aan zelfmedicatie willen doen blij, en jij blij. Everybody stays happy? Ontwenning heb je toch niet. Verslavend vind ik het ook niet, ik heb het een maand lang dagelijks gebruikt 30mg per dag en nooit last gehad van niks. Ook probleemloos kunnen stoppen. Maar dat verschilt per individu, er zijn wel degelijk mensen verslaafd aan, maar die nemen dan ook achterlijke dosissen doorgaans.

Sommige mensen hebben wel nare bijwerkingen zoals paranoia, maar dan moet je het proberen om er achter te komen. Als je gaat klagen bij de psych geeft ie vast wat anders :P

Je kan ook even hier kijken trouwens, maar dat gaat over oneigenlijk (niet voorgeschreven dus) gebruik: http://www.ivo.nl/?id=733 er staat ook een PDF-link naar het volledig onderzoek. Mocht je dat kunnen boeien, ik heb er wat vragen voor beantwoord destijds. Heb ik m'n gezondheid toch niet voor niks opgeofferd :P

Iris zei:
Daar ben ik ooit verslaafd aan geweest, ook i.v.m. mijn werk
Klik om te vergroten...

Wat doe jij dan voor werk? Ben je model ofzo? Nou, geef je telefoonnummer dan!! :grin: *

* gaat niet op als je geen lekker wijf bent. Zeg ik er alvast bij.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb met speed en met ritalin icm blowen nooit last van mijn hart, ik merk wel dat ie sneller gaat, maar last heb ik er niet van...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#4
Omdat zoveel mensen hier een topic over zichzelf of over een enkele rare pam trip aanmaken doe ik dat ook maar...

Ik krijg binnenkort de optie om ritalin te gaan gebruiken, maar ik ben benieuwd naar de bijwerkingen. Ik ben jullie een beetje voor geweest en heb even op wikipedia gekeken, maar tussen al dat die dure medische praat kan ik niet echt informatie vinden over de bijwerkingen en eventuele ontwenningsverschijnselen (in mijn ogen is het gewoon kinder-pep).

Slikt er hier iemand dagelijks ritalin en gebruikt daar de nodige andere drugs bij?

Wat zijn de bijwerkingen( in normaal nederlands)?

Is dit verslavend en zijn er ontwenningsverschijnselen?

Dank u!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."