Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbenzo's + alcohol

benzo's + alcohol

42 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik raad jullie dit TEN ZEERSTE af !!

Ik drink zelf nooit alcohol, en gebruik regelmatig benzo's, en laatst na een feestje met allerlei andere dingen pakte ik er eentje en vroeg zonder er bij na te denken of de anderen dr' ook een wouden en dat wouden ze wel. En op een gegeven moment viel er eentje van zn stoel af ( in de trein ) en die kregen we voor anderhalf uur niet meer wakker en de andere begon te trippen als n idioot. Praatte tegen zn kat en zn ex, begon aan zn broek te friemelen en allemaal van die soort rare dingen. We zijn tussendoor nog uit de trein geweest om n kaartje te kopen wat ik was vergeten, en beide geloofde dit niet toen ze de dag erna wakker werden...

Gewoon niet doen dus :)
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#2
eyebeekaii zei:
en laatst na een feestje met allerlei andere dingen
Klik om te vergroten...

Welke dingen dan?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
eyebeekaii zei:
En op een gegeven moment viel er eentje van zn stoel af ( in de trein ) en die kregen we voor anderhalf uur niet meer wakker...
Klik om te vergroten...

Er gaat niets boven de allereerste keer. Dat gevoel alsof je van je stoel valt. Heerlijk.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
Saivy zei:
eyebeekaii zei:
en laatst na een feestje met allerlei andere dingen
Klik om te vergroten...

Welke dingen dan?
Klik om te vergroten...

Nou, zelf ben ik een nogal fanatiek gebruiker en ik rook sowiso de hele dag wiet, en die betreffende avond had ik een paar pilletjes en een halfje sos op... Heerlijk om erna een benzotje te pakken dus ! Gebruik sowiso ook vaak benzo's dus ik "kan ermee overweg" en ik drink normaal nooit alcohol dus zelf hoef ik hier geen rekening mee te houden...
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
speeseend zei:
eyebeekaii zei:
En op een gegeven moment viel er eentje van zn stoel af ( in de trein ) en die kregen we voor anderhalf uur niet meer wakker...
Klik om te vergroten...

Er gaat niets boven de allereerste keer. Dat gevoel alsof je van je stoel valt. Heerlijk.
Klik om te vergroten...

Mijn eerste keer was geweeeeeeldig idd :) was toen ik dikke 36 uur wakker was, in london, want daar slaap je natuurlijk niet veel als je er bent, en i wou eigenlijk gaan slapen, pakte me mn eerste oxazepam ( van mijn moeder gekregen om in de bus te slapen :P ) en toen kwamen mijn teamgenoten om te zeggen dat we nog moesten filmen :P toen dus knetterwazig door london gelopen van 1 oxazepam 10mg... vergeet ik nooit meer, heerlijk was dat !

Maar "dat gevoel" herinnerde zei zich niet meer, en ik zag ze ECHT van hun stoel vallen :P ze wouden erna geen "eior" ( dialect voor temazepam capsules, ei vormig, dus dat waren al snel "eior" ) meer :P maar geef mij maar een lekker benzotje ipv alcohol hoor
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
ot

@eyebeekaii

Dat moet een leuk gezicht zijn geweest in de trein.

Hoe zit dat nu met de sterkte van zo'n temazepam, is dat te vergelijken met een oxazepam of totaal iets anders?

Gr.,

de eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, ik kon er wel mee lachen, want ik wist wat ik moest verwachten maar een andere vriend van ons die eerbij was werd keibang en die schrok helemaal van wat er allemaal was. Ze begonnen ook echt raar te doen, eentje begon tegen zijn kat te praten en aan mn broek te friemelen enzo :P

Ja... dat is moeilijk te zeggen in principe... Een oxazepam is namelijk een anxilotisch ( vergeef me als ik het verkeerd geschreven heb ) een middel wat spanning verminderd dus, en temazpem is een hypnotisch middel, een inslaper dus... Maar, als ik ze in vergelijking trek, zou ik zeggen dat temazepam 20mg ongeveer 3 tot 4x zo sterk is als een oxazepam 10mg... Ikv oel namelijk van een oxazepam 50mg zeker meer als een temazepam 20mg. maar het is ook nog eens dat een temazepam normaalgesproken in een capsule zit en niet in een tablet ( ze bestaan wel... ) en ze worden dus sneller opgenomen... Als je het dus gebruikt om wazig van te worden is een temazepam dus zeker eerder aan te raden, ook omdat het hypnotisch werk en niet anxilotisch... Oxazepam is meer voor overdag als je je zorgen maakt terwijl temazepam is om in te slapen. Dus als je dat niet doet is het "wazige" effect zeker sterker :wink:

Maar tussen de 3 en de 4x sterker zal het meer in de buurt van de 3 zijn :)
w
westergasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik word van alcohol meestal behoorlijk rusteloos. Ik ken verder niemand op wie alcohol dat effect heeft maarja met een goede dosis diazepam erbij heb ik daar dus totaal geen last van. Eigenlijk ook niet eens dat ik ineens in slaap van ofzo maar wel een heerlijk relaxed gevoel.

Als ik dan uiteindelijk in bed beland is de slaap heerlijk diep en word ik zonder kater wakker. Wel nog in een zachte roes (diazepam werkt lekker lang :mrgreen: )
Als ik zuip zonder diazepam slaap ik voor geen meter en heb ik vaak katers.

Maarja echt goed zal het zeker niet voor je zijn. Een keer een black out gehad waarbij ik vanalles gezecht heb waar ik niets meer van weet. Toen maar even rustig aan gedaan....
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
stukje o.t. - gewenning alcohol en benzo's

Eyeballie zei:
Ik voel namelijk van een oxazepam 50mg zeker meer...
Klik om te vergroten...

Die vijftig mg. Oxazepam zijn wel okay. daar heb ik inmiddels ook een flinke stock van aan kunnen leggen. Dat geeft toch een geruststellend gevoel, dat je er nog meer dan drie-honderd hebt. Slapen zal ik dus altijd kunnen, anders nog even een gele rakker naar binnnen tikken. Nortmaal gesproken doet dit alles uit. Zelfs het dromen, wat ik persoonlijk erg jammer vind).



westergas zei:
...Als ik zuip zonder diazepam slaap ik voor geen meter en heb ik vaak katers....
Klik om te vergroten...

Klinkt als een gewenning.

Wanneer ik weer eens in een pils-periode zit, werken de middelen super op elkaar. Lekker versuffend. Wegdraaiende ogen, lichamelijk totaal (soms iets te) ontspannen.

Het nadeel vind ik dan dat na een dsg of twee in dit ritme te zitten, al gauw een gewenning de kop opsteekt. Het werkt al minder lichamelijk, de negtatieve effecten zijn meer aanwezig.

Nu gebruik ik ook nog een minimale hoeveelheid Buprenorfine, nu, hier krijg ik echt een klap in de bek en een voet in m'n -piep- van, bij gelijktijdig gebruik. Dan krijg ik werkelijk de beginselen van een kille kalkoen.

CONCLUSIE
  1. Alcohol versterkt bij mij de effecten met een factor II.
  • Dit is voor ongeveer één keer in de week leuk. Maar zeker niet voor dagen achtereen. Op die maneer pepe je de verslaving enkel maar hoger op én het effect is steeds minder aanwezig.
  • Het schijnt zo te zijn dat je lever mar één van de giftige stoffen tegelijk kan verwerken, waardoor de dreke langer in je body aanwezg is. Dit lijkt mij ook niet zo goed.
Groeten,

De eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: stukje o.t. - gewenning alcohol en benzo's


Eyeballie ? :P

Woow ik heb er ooit met toeval 2 kunnen regelen en die vond ik inderdaad eeeeeeerg relaxed... Kwou dat ik er 300 had. OF 30 zou ik ook al een tijdje mee vooruit kunnen :P

Dat het dromen uit blijft is bij mij eerder een goeie zaak...... Merk nu dat ik gestopt ben met blowen dat ik ook heel intensief droom, en meestal niet erg prettig. Maar goed.
m
murdockLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik had laatst ook terug benzo en alcohol gemixt.
het was 30mg diazepam en 2.5mg lorazepam en 1 zwaar kasteelbier of zoiets, maar het bizarre was dat ik er bijna niets van voelde :confused:

ik had op die moment wel een enorme agressie, aanval dus misschien daarmee ofzo in ieder geval te bizar...

mss tolerantie ofzo...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
murdock zei:
...ik had op die moment wel een enorme agressie, aanval dus misschien daarmee ofzo in ieder geval te bizar...

mss tolerantie ofzo...
Klik om te vergroten...

Tolerantie is de pest. Probeer dat te voorkomen en gij zult genieten als nooit tevoren.

Maar ja, soms moet je ze wel met regel-en/of-maat innemen. Dan zal de koek anders gesneden worden. Dan is het misschien wel verstandig om het pils / alcohol te beperken tot een minimum.

Gewoon, zo nu dan, dan blijft het lekker.
Gr.,

De eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#13
speeseend zei:
Tolerantie is de pest. Probeer dat te voorkomen en gij zult genieten als nooit tevoren.

Maar ja, soms moet je ze wel met regel-en/of-maat innemen. Dan zal de koek anders gesneden worden. Dan is het misschien wel verstandig om het pils / alcohol te beperken tot een minimum.

Gewoon, zo nu dan, dan blijft het lekker.
Gr.,

De eend
Klik om te vergroten...

Kijk deze gebruiker heeft verstand van zaken !
p
pilsnerLid
01-01-2024, 00:00
#14
google eens

Zo ik kwam toevallig op deze site omdat ik opzoek ben naar meer info over Benzo. Aller eerst een drama om in te loggen.

Zelf ben/was ik een zware gebruiker van cocaine, de dokter schreef me benzo voor, en ik dacht dat mijn probleem was opgelost. NOU mooi niet de combinatie tussen alcohol en benzo is redelijk te doen.

Benzo alleen geeft vermoeidheid en een deprie gevoel, slapen kut je kent het wel

Benzo met een aardige hoeveelheid drank geeft reden tot het gebruik van je dope, bij mij gaf benzo met een aardige hoeveelheid drank een suf gevoel, en zwaar irritant gedrag om te scoren. ( excuses)

Benzo met drank en cocaine gaat buiten jezelf, je gaat fucking helemaal los, aggresief gedrag, pogien tot zelfmoord en je bent helemaal uit je tering knetter, spijt de volgende dag!

Ik wil alleen weten waar mijn gedragsverandering vandaan is gekomen sinds ik benzo gebruik! Kan alleen zeggen dat je er voorzichtig mee om moet gaan en alleen mediciijen helpen niet om je rustig te houden!

Ben blij dat ik even aan het zoeken ben naar mijn gedrags verandering sinds ik aan de de medicijnen zit! :wave:
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Welke benzo('s) gebruik je zoal?

Groet,

De eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: google eens

pilsner zei:
Benzo met een aardige hoeveelheid drank geeft reden tot het gebruik van je dope, bij mij gaf benzo met een aardige hoeveelheid drank een suf gevoel, en zwaar irritant gedrag om te scoren. ( excuses)

Benzo met drank en cocaine gaat buiten jezelf, je gaat fucking helemaal los, aggresief gedrag, pogien tot zelfmoord en je bent helemaal uit je tering knetter, spijt de volgende dag!

Ik wil alleen weten waar mijn gedragsverandering vandaan is gekomen sinds ik benzo gebruik! Kan alleen zeggen dat je er voorzichtig mee om moet gaan en alleen mediciijen helpen niet om je rustig te houden!
Klik om te vergroten...

Ze zijn ook niet gemaakt zodat je er lekker bij kan gaan drinken en snuiven he... Als je ze voorgeschreven krijgt om wat voor reden dan ook zal dat er wel mee te maken hebben. Je zegt zelf dat je ze krijgt voor je coke verslaving. Benzo's en coke doen PRECIES het tegenovergestelde van elkaar... Van beide heb je dus meer nodig voor het zelfde effect en hoe meer van het een hoe minder je van het ander voelt. Bovendien ga je er nog eens bij dirnken, wat ook n btje dubbel is aangezien benzó's drank versterken en je met coke juist meer kan drinken.

Verder geen kritiek maar je doet een btje alsof het de schuld van de mediceinen is, terwijl je het jezelf aan doet...

Bronnen:
http://www.cocaineinfo.nl/combinaties/c ... -alchohol/
http://www.cocaineinfo.nl/combinaties/c ... iazepinen/
http://www.apotheek.org/informatie_artikel.php?iId=172
p
pilsnerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is ook niet de bedoeling dat je de benzo gebruikt met andere geestveruimende middelen!

Ik wilde alleen even vertellen wat de combinaties kunnen opleveren, zeker in de combinatie met drank en drugs!

Benzo alleen gebruiken waar ze voor worden uitgeschreven! Dus excuus wanneer het overkomt dat ik de medicijnen de schuld geef.

De vraag van Barry was toch ......

PS thanks for the links
P
PsychischLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is zeker gevaarlijk, vooral omdat het je ademhaling zo ernstig kan remmen dat je in coma raakt. Neem je er 1tje na wat sos ofzo dan valt het allemaal wel mee. Met alcohol wordt het sedatieve effect versterkt, nu zal het niet zo snel fout gaan. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#19
benzodiazepines - respiratory depression

Psychisch zei:
Het is zeker gevaarlijk, vooral omdat het je ademhaling zo ernstig kan remmen dat je in coma raakt. Neem je er 1tje na wat sos ofzo dan valt het allemaal wel mee. Met alcohol wordt het sedatieve effect versterkt, nu zal het niet zo snel fout gaan. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Klik om te vergroten...

Ondanks de belegen staat van dit topic wil ik hier toch graag even op reageren!

Het gevaar zal 'm niet zozeer in een respiratory depression zitten, tenzij je een bepaalde overgevoeligheid hebt. Ik denk dat je eerder in je eigen kots of wat ook zal stikken, dan dat je een ademhalingsdepressie zal krijgen.

Het lijkt mij in deze dat een ongeluk inderdaad in een klein hoekje zit.

Gr., Eend, alias speeseend
P
PsychischLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: benzodiazepines - respiratory depression

Dat is idd zo, en de kans is ook heel klein dat je een ademhalingsstoornis krijgt, maar het is wel een risico het kan gebeuren net zoals je kan stikken in je kots nu gebeurt dat ook niet zo snel maar het zijn allemaal extra gevaren die je je op de hals haalt vooral als je veel van alles op hebt. Hoe minder gevaar hoe beter dus beter gewoon niet combineren lijkt me.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."