Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbenzo's + alcohol

benzo's + alcohol

42 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Welke benzo('s) gebruik je zoal?

Groet,

De eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: google eens

pilsner zei:
Benzo met een aardige hoeveelheid drank geeft reden tot het gebruik van je dope, bij mij gaf benzo met een aardige hoeveelheid drank een suf gevoel, en zwaar irritant gedrag om te scoren. ( excuses)

Benzo met drank en cocaine gaat buiten jezelf, je gaat fucking helemaal los, aggresief gedrag, pogien tot zelfmoord en je bent helemaal uit je tering knetter, spijt de volgende dag!

Ik wil alleen weten waar mijn gedragsverandering vandaan is gekomen sinds ik benzo gebruik! Kan alleen zeggen dat je er voorzichtig mee om moet gaan en alleen mediciijen helpen niet om je rustig te houden!
Klik om te vergroten...

Ze zijn ook niet gemaakt zodat je er lekker bij kan gaan drinken en snuiven he... Als je ze voorgeschreven krijgt om wat voor reden dan ook zal dat er wel mee te maken hebben. Je zegt zelf dat je ze krijgt voor je coke verslaving. Benzo's en coke doen PRECIES het tegenovergestelde van elkaar... Van beide heb je dus meer nodig voor het zelfde effect en hoe meer van het een hoe minder je van het ander voelt. Bovendien ga je er nog eens bij dirnken, wat ook n btje dubbel is aangezien benzó's drank versterken en je met coke juist meer kan drinken.

Verder geen kritiek maar je doet een btje alsof het de schuld van de mediceinen is, terwijl je het jezelf aan doet...

Bronnen:
http://www.cocaineinfo.nl/combinaties/c ... -alchohol/
http://www.cocaineinfo.nl/combinaties/c ... iazepinen/
http://www.apotheek.org/informatie_artikel.php?iId=172
p
pilsnerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is ook niet de bedoeling dat je de benzo gebruikt met andere geestveruimende middelen!

Ik wilde alleen even vertellen wat de combinaties kunnen opleveren, zeker in de combinatie met drank en drugs!

Benzo alleen gebruiken waar ze voor worden uitgeschreven! Dus excuus wanneer het overkomt dat ik de medicijnen de schuld geef.

De vraag van Barry was toch ......

PS thanks for the links
P
PsychischLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is zeker gevaarlijk, vooral omdat het je ademhaling zo ernstig kan remmen dat je in coma raakt. Neem je er 1tje na wat sos ofzo dan valt het allemaal wel mee. Met alcohol wordt het sedatieve effect versterkt, nu zal het niet zo snel fout gaan. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#5
benzodiazepines - respiratory depression

Psychisch zei:
Het is zeker gevaarlijk, vooral omdat het je ademhaling zo ernstig kan remmen dat je in coma raakt. Neem je er 1tje na wat sos ofzo dan valt het allemaal wel mee. Met alcohol wordt het sedatieve effect versterkt, nu zal het niet zo snel fout gaan. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Klik om te vergroten...

Ondanks de belegen staat van dit topic wil ik hier toch graag even op reageren!

Het gevaar zal 'm niet zozeer in een respiratory depression zitten, tenzij je een bepaalde overgevoeligheid hebt. Ik denk dat je eerder in je eigen kots of wat ook zal stikken, dan dat je een ademhalingsdepressie zal krijgen.

Het lijkt mij in deze dat een ongeluk inderdaad in een klein hoekje zit.

Gr., Eend, alias speeseend
P
PsychischLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: benzodiazepines - respiratory depression

Dat is idd zo, en de kans is ook heel klein dat je een ademhalingsstoornis krijgt, maar het is wel een risico het kan gebeuren net zoals je kan stikken in je kots nu gebeurt dat ook niet zo snel maar het zijn allemaal extra gevaren die je je op de hals haalt vooral als je veel van alles op hebt. Hoe minder gevaar hoe beter dus beter gewoon niet combineren lijkt me.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#7
fucking goeie combo
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#8
Zonder tolerantie 4 of 5 mg Lormetazepam en een flesje wijn in een halfuurtje en dat liep goed af..wel weet je er niets meer van. Maargoed, let een beetje op en het komt wel goed

Edit: shit ik heb net een topic uit 2008 geschopt :flushed:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alcohol na benzo's kan prima, je wordt alleen sneller dronken en het slaat harder aan, en mits je langzaam drinkt en wacht tot de benzo's volledig werken is het niet echt gevaarlijk vind ik zelf. Je voelt zelf wel dat je na 3 biertjes ladderzat bent. Sterke drank of erg snel drinken raad ik dan wel weer sterk af.

Benzo's na alcohol noem ik de suicide combo, omdat de benzo in een klap opkomt en de dronkenschap zo ongeveer verdrievoudigt. De meest genante avond van m'n leven is op benzo's na alcohol gebeurd.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Kan wel, is link, werkt goed. Sorted :grin:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik begin meestal met 1 biertje, neem daarna...zeg... 40mg oxazepam in, drink nog een biertje en aan 't einde van 't 2e biertje slaat de oxazepam in. Vanuit daar zie ik nog wel of ik meer drink en meer bijneem, meestal doe ik dat wel, nog een biertje of 2 in de avond en wat oxazepam. Ligt er net aan waar ik zin in heb.

Gewoon rustig aan doen en dan moet 't wel goed komen. Natuurlijk zijn er altijd risico's met dit en dat, maarja, van speed kan je ook een bloedprop in je hersenen krijgen. Toch weerhoud dat er veel mensen niet van het te gebruiken. Dat soort risico'tjes zijn er altijd met drugs, ik zou me er niet veel zorgen over maken.

Als je gewoon niet al te lomp begint bij je eerste keer en gewoon rustig de drug verkend komt 't wel goed.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is een goede combo zoals Winehouse zegt, maar enkel als je dat gecontroleerd doet. Gecontroleerd doen doe je door jezelf te kennnen maar ook door eerst je benzo's te slikken en daarna pas aanvullen met alcohol. Vanaf je het gevoel hebt dat je aan je grens zit kap je met alcohol... Als je bv alcohol drinkt en je bent echt zat en dan kap je benzo's erop weet je nooit wat er op je te wachten staat...

Zoals vermeld wordt het vaak als zelfmoordmethode gebruikt; dan stik je namelijk in je slaap van je kots... Niet echt aangenaam dus!
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ooit eens dronken een Valiumpje genomen. Dat is gevoelloos in lichaam en geest zijn.
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#14
De LD50 van benzodiazepinen ligt extreem hoog, voor veel benzo's spreek je gauw over 200mg t/m 1000mg per kilo lichaamsgewicht(!), daarom zijn ze een passende vervanger van barbituraten. Wel bij te melden (zoals ik elders op het forum al gesteld heb) dat er wel comateuze toestanden bekend zijn vanaf al 500mg diazepam. Natuurlijk verstrekt alcohol benzo's gigantisch en is de kans op een CNS depressie aanzienlijk groter. Toch is benzo's als met alcohol alleen weggelegd voor de heel erg vastberaden zelfmoordenaars :P moet je aanzienlijk veel stripjes wegsnoepen met een flinke fles ströhrum naar binnenwerken wil je zéker de pijp uitgaan.
Desalniettemin sluit ik me volledig aan bij wat de meesten hier zeggen, het is en blijft riskant en probeer sowieso eerst bekend te raken met benzo's zelf voordat je er bij begint te drinken.
Heb zelf zelden deze combinatie gemaakt en ik heb gigantische last van geheugenverlies de volgende dag, ik drink liever zonder benzo's en neem liever benzo's zonder te drinken :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#15
Winehouse zei:
Ooit eens dronken een Valiumpje genomen. Dat is gevoelloos in lichaam en geest zijn.
Klik om te vergroten...

Inderdaad .... maar de kans dat je totaal wegzakt, comateus dus, is vrij groot. Om over de klappen die de lever krijgt maar te zwijgen (met als gevolg geen afvalstoffen worden afgebroken etc)
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ook eens dronken 70mg oxazepam gepakt, dat is hetzelfde gevoel.

Dat het slecht voor je is, zit je op het moment zelf niet zo over in.

Heb wel goed geslapen moet ik zeggen
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#17
YawningMan zei:
De LD50 van benzodiazepinen ligt extreem hoog
Klik om te vergroten...
Zou je niet de LD100 nemen? (met name bij zelfmoord)
En waarom dat woord gebruiken? ik irriteer me eraan!
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Winehouse zei:
YawningMan zei:
De LD50 van benzodiazepinen ligt extreem hoog
Klik om te vergroten...
Zou je niet de LD100 nemen? (met name bij zelfmoord)
En waarom dat woord gebruiken? ik irriteer me eraan!
Klik om te vergroten...
Er wordt bijna altijd LD50 gezegd. LD100 wordt zelden gezegd. Maar zit je aan de LD50 dan is er al grote kans.

Welk woord? Benzodiazepine(n/s)
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pammer zei:
Winehouse zei:
YawningMan zei:
De LD50 van benzodiazepinen ligt extreem hoog
Klik om te vergroten...
Zou je niet de LD100 nemen? (met name bij zelfmoord)
En waarom dat woord gebruiken? ik irriteer me eraan!
Klik om te vergroten...
Er wordt bijna altijd LD50 gezegd. LD100 wordt zelden gezegd. Maar zit je aan de LD50 dan is er al grote kans.

Welk woord? Benzodiazepine(n/s)
Klik om te vergroten...

Het woord LD50
Y
YawningManLid
01-01-2024, 00:00
#20
Winehouse zei:
YawningMan zei:
De LD50 van benzodiazepinen ligt extreem hoog
Klik om te vergroten...
Zou je niet de LD100 nemen? (met name bij zelfmoord)
En waarom dat woord gebruiken? ik irriteer me eraan!
Klik om te vergroten...
Zal ik 'fatale dosering voor 50% van de populatie' gebruiken? Of ben ik de enige die dat wat omslachtig vind aangezien LD50 de medische en ook juiste benaming is? :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."