Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Lorazepam of temesta, valium (en later marihuana in theevorm) hebben mijn leven tot een hel gemaakt. ik mag nu voor de rest van mijn leven aan een ssri/ad maar alles liever dan terug in dat straatje te geraken en ik ben niet de enigste. Velen geraken verslaafd aan slaapmedicatie en komen terecht in een neerwaartse spiraal. 'veilig' voorgeschreven door een dokter. Wees blij dat jij zo 'sterke' genen hebt geërfd. Maar geloof ook diegene die zeggen sterk en/of rap op die middelen te reageren. Ze vinden dat echt niet uit... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja, ik heriner me het zwevend gevoel wel. op lange termijn: aan een ssri, blijvende lich. letsels, mits ik door mijn pijngrenzen ging en angst en paniekaanvallen die ik voordien nog nooit gehad heb. 'jong zijn' is dan heel plots voorbij..."
"ach, ik weet zelf al niet meer wat ik bedoelde. het is maar, mits weinig informatie voorhanden, dat mensen op deze berichtjes terechtkomen waar kalmeermiddelen (die wat verslaving betreft boven xtc vermeld worden) hier beschreven worden als lekkere snoepjes. Ik kreeg die temesta in eerste instantie ook van een tante met min of meer die omschrijving. Maar ik weet ondertussen uit ervaring dat duizenden hier nu mee sukkelen en wensten dat ze er nooit aan begonnen waren. In de ene familie is neiging tot verlaving (mits erfelijk) wel erger dan in de andere. Maar toch weet je maar nooit. Ik hoop tenzeerste dat de dag voor jou nooit aanbreekt dat het plots allemaal teveel wordt, en het toffe gevoel plots overslaat in chemische angst. Als je probleem bijna opgelost is (of je er beter mee kunt omgaan) lijkt het me veiliger dat minder tot niet meer te nemen. Maar da's mijn persoonlijke mening. Verder vind ik het nog altijd beter dat er een ssri voorgeshreven wordt bij problemen. Als je dat 6 tot 9 maanden neemt kan dat goed helpen, het is niet verslavend en je kan dan gewoon weer afbouwen. Ik zou nog een ding willen meedelen en dat laat ik dit forum verder met rust. Maar in die tijd dat ik die temesta nog 'zalig' vond, was ik eens in het buitenland op vakantie bij enkele kampvrienden. Ik had de vorige dag een temesta genomen. De volgende dag vroegen ze of ik goed geslapen had, en ik zei ja zalig.... Hun reactie was heel vreemd; herinner jij je dan niks meer van vannacht? En ze vroegen of ik bang was ed. Dus blijkbaar had ik die nacht al een angstaanval gehad terwijl ik me werkelijk niks meer herinnerde. Soms is het onderbewustzijn al veel langer aan de gang voor dat zich echt uit........... ik blijk nu uiteindelijk wel cvs/me te hebben en die blijken sowieso veel gevoeliger voor medicatie. Zeker temesta, en toch lees ik dat dat gegeven wordt, dus hoe meer ik dat kan verspreiden hoe beter denk ik. Ik hoop dat het verder nog goed met je gaat. belgje groetjes"
"trazolan (trazodone) is absoluut geen SSRI! Het behoort tot de oudere anti-depressiva (1971 of 7. Het behoort echter tot geen enkele groep omdat niemand echt weet hoe ze juist werkt. Tegenwoordig wordt trazolan echter veel voorgeschreven als slaapmedicatie, zei het een lagere dosis 50 mg (het werkt pas als een ad vanaf 100 mg) Het is vooral bedoeld om te kunnen doorslapen. Het is niet verslavend, en daarom wordt tegenwoordig eerder dit voorgeschreven dan kalmeermiddelen. Het werkt ook licht sederend(kalmerend) Het wordt ook veel aan pijnpatienten en patienten met slaapstoornissen(fybromyalgie, me, ...) gegeven omdat je dan kan doorslapen ondanks de pijn. Als je het neemt moet je het wel dagelijks nemen (tenzij 1 x in de maand om eens te kunnen slapen,dat geeft niet) niet de ene dag wel en drie dagen geen en dan weer vier dagen wel. En als je er mee wilt stoppen moet je ook afbouwen. ik zelf ben 3 maanden met mijn ssri gestopt tot ik helemaal blokkeerde en 'van een andere wereld was' , ben terug mijn ssri begie nemen, maar dat akelig gevoel bleef, dus heb neem ik nu tijdelijk trazolan bij (mits toch cvs'er/me'er) en dat kalmeerde me wel. Een kalmeermiddel (xanax) wou ik niet (mits slechte ervaring met temesta, valium ea) en gelukkig is mijn dokteres daar voorzichtig mee. ik ben (mits felle reactie op medicatie) wel op 25 mg begonnen, even verhoog en nu terug aan het minderen (per 14 dagen) ik ken alleen de combinatie ssri en lage dosis trazolan. Het versuft wel, soms kan het in combinatie's angst versterken, maar het blijft beter dan een kalmeermiddelen. Mijn dokteres gebruikt het veel, voor als mensen die vanalles door elkaar nemen (zoals kalmeermiddelen en adere drugs), willen afbouwen. Als ad wordt het bijna niet meer gebruikt, de oudere hebben immers heel veel bijwerkingen. Het valt mij wel op dat velen hier heel slecht geïnformeerd zijn, als je wilt experimentern is een goeie achtergrondinformatie heel belangerijk!! http://www.diagnose-kanker.nl/antidepressiva-info.htm http://www.ritsie.net/trazolan/productslink.html"
"iedereen heeft problemen, en meer en meer blijken velen dingen en problemen biologisch te zijn. dus je hebt ze zeker niet zelf veroorzaakt. Maar als je anti-depressiva neemt of nam en nu met die andere middelen wilt gaan experimeteren dan vrees ik dat je het probleem wel zelf veroozaakt zult hebben. Ik heb mijn ad 3 maand gestopt zonder problemen tot ik op een dag volledig blokkeerde... dat ding blijft inderdaad nog maanden in je bloed. ik wil vermijden dat je hetzelfde meemaakt. een ervaringsdeskundige"
"nog een vraagje; vanwaar die grote plannen? Waarom heb je daar behoefte aan?"
"wat velen niet weten is dat zoloft het enige ssri is dat ook op de dopamine inwerkt. effexor ook op de noraadrenaline ik hoop dat je ondertussen de juiste keuze gemaakt hebt. ik zelf neem zoloft en ben daar heel tevreden ven, maar velen zijn ook heel tevreden met effexor."