Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote benzo topic !

Het grote benzo topic !

627 antwoorden
173 weergaven
18-5-2026
q
quotethemadravenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Corrigeer me als ik ernaast zit.
Klik om te vergroten...

themadraven/bitchslaps talamonee

Je zit ernaast! Propranolol is in eertste plaats een middel dat word gebruikt bij verschillende cardio vasculaire aandoeningen. Het hoort bij de Beta blockers. Dus een uur voordat je gaat vliegen een paar van die pillen schieten gaat het er niet aangenamer op maken. Neemt niet weg dat het te pas en te onpas word voorgeschreven voor allerhande kwaaltjes.

Source:
http://www.drugs.com/propranolol.html

En stillnoct of zolpidem of zopiclone of... is ook geen slaapmiddel.
Een "slaapmiddel" schept valse verwachting dat je beter en gezondere slaap zou gaan krijgen. Zo een middel bestaat tot op de dag van vandaag nog altijd NIET. Of het nou een benzo of een hypnoticum is, ze ontnemen je beide datgeene wat slaap gezond maakt, nl de REM slaap.
Bij een hypnoticum is het wel zo dat je normale slaapcyclus minder ernstig verstoort word door de korte werkingsduur, waardoor je tegen de ochtend toch nog een beetje dromen kan. Dit is in de beginfase van het gebruik van benzodiazepinnes met middellande werkingsduur helemaal uit den boze.
Een geneesmiddel dat je gezonde slaap geeft bestaat niet!!!
Wel kennen we in de volksmond een slaappil: meestal een benzo.
Ofwel spreken de heren artsen van een inslaappil: meestal een hypnoticum.
Beide doen echter geen zak voor je als zijnde een geneesmiddel. Enkel en alleen wanneer iemand zolang zonder slaapt blijft door insomnia is het een beter alternatief dan hersenbeschadiging door slaapgebrek. Alle andere gevallen van het voorschrijven van slaappillen is simpelweg om aan de ééne zijde van je gezanik af te zijn, en aan de andere kant zijn ze nog steeds de kip met de gouden eieren voor de farmaindustrie.
Sorry kiddo's de dokter zit mee in het complot, en als het van de mega bedrijven afhing werden je roofie's al door de Sint gebracht.

Ps:confused:laapzacht.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tot je verslaafd bent, helaas!
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Net ff een flunitrazepam gegeven aan iemand die nog nooit een benzodiazepine heeft genomen.
Gezegd dat het niet moeilijk is om wakker te blijven,kijken wat ie vanaafvond op msn zegt :P
k
kwezelLid
01-01-2024, 00:00
#4
uhm codeine is een verdovend middel, niet bewustzijnsveranderend..
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
chase zei:
Nu mijn ervaring:
zaterdag 23:00 1x2.5 genomen. Eerste benzo ervaring. Geen andere dingen gebruik. Eerste 2 uren na inname niets, daarna waren de effecten vrij sterk.
Storing in motoriek/spierslapte. (=Beetje dronken achtige handelingen)Niets heel erg. Warm, relax gevoel. Echt GEEN zorgen of spanningen meer. Ik kan het het best omschrijven alsof al je centra in je hersenen verdoofd zijn en in slow motion werken behalve het bewustzijn. Filmpje gekeken daarna gaan slapen.
Ochtend: SUPPER uitgerust wakker geworden. Leek wel of ik 2 nachten had geslapen. Kennisgemaakt met het amnesia gedeelte: totaal geen herinnering meer hoe ik in m'n bed beland beland ben. Andere details zoals hoe laat gaan slapen?, waar heb ik mijn horloge gelegd?, welke film heb ik gegeken? Allemaal blanco. Korte termijngeheugen lijkt dus mee verdoofd te worden. Verder een relaxe dag gehad.
Klik om te vergroten...

Welkom in de wondere wereld van de benzodiazpine :)

En nu zal ik zo goed als mogelijk proberen uit te leggen waar later over gespeculeerd word, de tolerantie etc:

Die "super" werking van de eerste keer is, jammer genoeg, een bijwerking van deze medicatie, naast het eigenlijke doel... Het doel van de anxilotische benzo's is namelijk niet dat je je slap en dronken voelt, maar dat het je spanning verminderd en er gewoon mee kan funktioneren. Ik heb zelf een tijd 5Ă—10mg oxazepam voorgeschereven gehad (na een heel onprettig voorval in mijn prive omgeving, was dus ook dusdanis ernstig dat ik die hoeveelheden nodig had om te funktioneren, want kon me niet permitteren om niet te funktioneren) en de eerste dagen was ik ook echt superlam en had ik het effect waar de recreatiever gebruiker naar op zoek is, maar na een weekje ongeveer, was dat weg en deed de medicatie zijn werk, namelijk dat ik gewoon kon funktioneren op werk en school zonder paniek / woede aanvallen te krijgen die ik gewoon echt niet kan hebben als ik werk of op school zit...

Verder bouwd zich een zekere tolerantie op, maar als je het goed doet kunnen mensen jarenlang op dezelfde hoeveelheid funktioneren. Pas als je zelf de grens gaat verleggen door meer te nemen, verhoog je je tolerantie (dit geld overigens niet voor iederen, voor de critici onder ons) Als het als medicatie gebruikt word kunnen mensen dus jarenlang funktioneren met dezelfde dosering, maar aangezien het effect wat je eigenlijk moet krijgen, niet precies het effect is wat een recreatieve gebruiker wil behalen gaat die vaak meer gebruiken, enzovoorts enzovoorts...

De tolerantie waar over gesproken word geld trouwens voor benzodiazepine in het algemeen, alle benzo's werken op elkaars tolerantie... Jammer genoeg :P

Mijn advies dus als je het echt puur en alleen recreatief wil gebruiken, doe het eens in de maand, en pak dan "veel" (vat dit niet verkeerd op en ga niet overdrijven, maar een overdosis opzich is niet mogelijk bij benzodiazepinen, en een coma willen we allemaal niet...) en wacht dan weer een maandje voor je volgende keer... Anderzeids als je het nodig hebt om te funktioneren kun je het niet hebben dat je halflam of zoals sommige het beschrijven "dronkenachtig" op je werk verschijnen. In dat geval zou ik "oefenen".

Een tip voor deze gebruikers: een halfje van iets is vaak meer dan genoeg om angst / stress / spanning te onderdrukken, en minder lichamelijk effect te hebben. Dit brengt als voordeel dat je (als je dat anders wel was) minder lam bent, maar je doet ook dubbel zo lang met je voorraad, het is gezonder, en als de daadwerkelijke oordzaak van het probleem is opgelost dan kom je er ook een stuk makkelijker vanaf.

Hoop dat jullie er wat aan gehad hebben, en correct me if i'm wrong :)
S
Snoepie60Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Vraagje

Weet iemand of temazapham ook vrij te koop is in Italie?
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wel gaaf dat die bestellingen gewoon aankomen! :mrgreen:

Is provigil aan te raden om n beter te studeren? Of kan ik beter efedrine bestellen dan?
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
La Roche Valium 10 mg ' the bleu pils .....'

Zeer verslavend
Duur in het zwarte circuit
Perfect voor na de pep
Niet voor verslavingsgevoelige types.


:hearteyes:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kon niet werken met diazepam .... ik word er te suf van om te werken
p
polleke61Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Vraaaaaaaaagggg vraaagggg

Ik wilde ff proberen hoe dat werkt bij axxxxxxxd
Mijn bestelling is gelukt maar hoe het werkt met betalen. Ik snap er niet veel van.
Hoe krijg ik het voor elkaar om hen mijn bankgegevens te laten weten?
Kan iemand me helpen?

Thxxx polleke
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#11
^klinkt niet heel erg als een benzo :P meestal als je van een benzo in slaap valt dan heb je geen zin om wakker te worden / op te staan voordat ie uitgewerkt is :wink: maar klinkt wel als iets tofs. Als er ghb pillen zouden bestaan zou ik zweren dat dat het was
l
lichtendonkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Duidelijk tolerantie.
Bij de andere benzo's is dat ook zo. Maar kijk even wat Westergas hierboven schreef.
Gewoon zo nu en dan net als met andere drugs dan heb je er het meest plezier en baat bij :)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#13
In dit topic wil ik graag, het liefst op een gestructureerde manier informatie geven over verschillende benzo's, vooral gebaseerd op eigen ervaringen, e.v.t. gecombineerd met informatie van internet. Ik gebruik ze zelf erg veel en vind ze geweldig... Daarom lijkt me dit een interessant topic voor mensen die er niet veel over weten.

Om te beginnen wil ik graag een aantal dingen duidelijk maken over benzodiazepine. Je zal ze in alle maten soorten en namen tegen komen, en per land verschillen de soorten die je krijgt, en in welke vorm ook.

de 3 soorten waaronder ze verdeeld zijn:

- anxiolytische benzodiazepine ( angsverminderend / kalmerend )
- hypnotische benzodiazepine ( slaapbevorderende benzodiazepine ) "inslapers"
- hypnotische benzodiazepine ( slaapbevorderende benzodiazepine ) "doorslapers"

De voornaamste werkingen van benzodiazepine zijn de volgende:
- Anxilotisch ( angstverminderend )
- Sedatief ( kalmerend )
- Hypnotisch ( slaapbevorderend )
- Anticonvulsief ( tegen toevallen )

Bij de ene is het ene effect sterker, en bij de andere het andere... Dat verschilt per stof

Verder hebben alle benzodiazepine een spierverslappende werking, dempen ze centraal zenuwstelsel wat inhoud dat je reactievermogen er op achteruit gaat, en verminderen ze hersenactiviteit, wat inhoud dat je minder na gaat denken. Heel nuttig dus als je veel zorgen hebt.

Risico’s

Sowiso ligt er bij benzo’s een grote verslavingskans op de loer…Na een week kan er al zowel lichamelijke als geestelijke verslaving optredwen. Dit geld voor anxilotische varianten zowel als voor de hypnotische. Als je na een periode regelmatig gebruik een kort of middellang werkende benzodiazepine stopt dan heb je bij de hypnotische grote kans op slapeloze nachten, en bij de anxilotische vooral op slecht humeur. Hier zal je verschillende dagen last van hebben totdat je lichaam weer “afgekicked” is. Vaak zit het echter ook tussen de oren; als je hoort hoe mensen 10 minuten nadat ze hun pilletje hebben gehad heerlijk hebben geslapen, terwijl het verteringsstelsel er minstens 30 minuten over doet om het te laten werken… Maar evengoed, verslang ligt op de loer, pas dus goed op !

Over het algemeen kan je voor recreatief gebruik het beste kortwerkende hypnotische benzo’s pakken. Het effect wat een recreatief gebruiker wil bereiken met het gebruik van benzo’s is een bijwerking van deze medicatie. Als je deze dus regulier, of iedere dag gaat gebruiken is de werking die je ermee wil bereiken waarschijnlijk snel weg, omdat je lichaam went aan het middel en zijn werk doet, en geen bijwerkingen meer vertoont. Als je deze medicatie dus recreatief wil gebruiken kun je het best eens in de maand een sterke kortwerkende hypnotische benzo pakken. Dan geniet je zowel de bijwerkingen als het hypnotische effect, terwijl je wakker blijft. Let echter wel op; over het algemeen geld; hoe kortwerkender, hoe verslavender !

Ten slotte wil ik graag iedereen mede delen dat het een zeer slecht idee is om deze "drug" te combineren met alcohol en / of GHB.

Het zit namelijk zo dat je in je hersenen een stuk hebt wat je bewustzijn bepaald. Dat stuk bestaat weer uit 3 delen. GHB, benzodiazepine en alcohol spreken allemaal op een verschillend deel aan, wat betekend dat als je deze stoffen combineerd dat ze elkaar hard versterken, wat kan leiden tot hersenschade of coma of overdosis, en dat je erna werkelijk niets meer kan herinneren.... Het is gewoon sterk af te raden :)


Oxazepam
Stofnaam: oxazepam
Merknaam: Seresta, Serax
Voornaamste werking: sedatief en anxiltisch
Vorm: Tabletten
Sterkte: 10 / 50 mg
Halfwaarde eliminatietijd: ~8 uur
Maximale plasmaspiegel: 2-3 uur
Weetjes: Oxazepam is relatief gezien verslavender als de meeste andere benzo's. Dit word ook voorgeschreven aan mensen die af moeten kicken van een alcohol of heroĂŻneverslaving
Persoonlijke ervaring: In mijn ervaring is als je begint met oxazepam het hypnotische effect ook redelijk aanwezig, dus het werk ook redelijk lichamelijk. Het verminderd niet alleen de spanning in je hoofd dus. Als je ze regelmatig gaat gebruiken, dagelijks, verdwijnt het lichamelijke effect ongeveer na een week, en blijft het geestelijke effect gewoon zijn werk doen.

De 50mg variant heb ik een paar keer gehad, maar die zou ik niet "zomaar" overdag slikken... Een keer savonds om te proberen en later een keer toen ik hele erge stress had... Binnen een uurtje voelde ik niets meer... Dus wel nuttig op zo'n moment maar voor de rest niet aan te raden...

Temazepam
Stofnaam: temazepam
Merknaam: Normison
Voornaamste werking: Hypnotisch ( inslaper )
Vorm: Capsules ( in andere landen heb je ook tabletten )
Sterkte: 10 / 20 mg
Halfwaarde eliminatietijd: ~8 uur
Maximale plasmaspiegel: 50 Minuten
Weetjes: Het apparte aan deze benzo is dat je hem voornamelijk in capsules krijgt, waardoor hij sneller word opgenomen. Dit houd ook in dat in het echte "junk" circuit het ook wel gespoten word...
Persoonlijke ervaring: Perfect om in te slapen... Je pakt er eentje en je goeie nachtrust is gegarandeerd ! zorg wel dat je minimaal 8 uur tijd hebt om te slapen

Diazepam
Stofnaam: diazepam
Merknaam: Valium, Stesolid
Voornaamste werking: anxiolytisch / sedatief
Vorm: Tabletten
Sterkte: 2 / 5 / 10 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 48 uur
Maximale plasmaspiegel: 2 uur
Weetjes: Valium is een van de meestgebruikte middelen over de hele wereld om angst en spanning te verminderen. Het werkt relatief gezien erg lang.
Persoonlijke ervaring: Dit is een van me favoriete benzo's om te nemen als ik stress heb of me zorgen maak. Als ik er hier eentje van pak dan worden mijn hersenen als het ware "gecompressed" zorgen maken is er niet meer bij, terwijl ik wel gewoon recht kan denken. In tegenstelling tot oxazepam heeft deze een veel sterkere geestelijke werking, en minder een lichamelijke, ik voel me er dus minder moe / slap van. Bovendien heb je aan eentje genoeg. Denk dat "een joint in de morgen is een dag zonder zorgen" beter vervangen kan worden door: "een valium in de morgen is een dag zonder zorgen" bij oxazepam moet je na een halve dag een bijpakken, en later nog eens. Bovendien word je daar een stuk murriger van.

Nitrazepam
Stofnaam: nitrazepam
Merknaam: Mogadon
Voornaamste werking: Hypnotisch ( doorslaper )
Vorm: tabletten
Sterkte: 5 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 30 uur
Maximale plasmaspiegel: 3 uur
Weetjes: /
Persoonlijke ervaring: Erg ideaal voor als ze smorgen om 7 uur ovor je huis beginnen met bouw werkzaamheden... Je slaapt door als een roos. Neem hier wel de tijd om wakker te worden en uit te slapen !

Bromazepam
Stofnaam: bromazepam
Merknaam: Bromazanil / Lexotanil
Voornaamste werking: anxilotisch / sedatief
Vorm: langwerpige tabletten die je in 4 kan delen
Sterkte: 3 / 6 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 20 uur
Maximale plasmaspiegel: 2 uur
Weetjes: Het word bijna niet meer gebruikt
Persoonlijke ervaring: Heb het maar een paar keer gehad... Net alsof je een halve oxazepam pakt eigenlijk, alleen ietsje langer effect, en iets minder sterk ( met de 3mg variant die ik had ) Voor mij geen voordeel ten opzichte enige andere die ik gebruikt heb.

Alprazolam
Stofnaam: alprazolam
Merknaam: Xanax / Xanax Retard
Voornaamste werking: anxilotisch / sedatief
Vorm: tabletten
Sterkte: 0,25 / 0,5 / 1 / 2 mg
Halfwaarde eliminatietijd: 12 - 15 uur
Maximale plasmaspiegel: 1 uur
Weetjes: Dit word in amerika op straat en in gevangenissen veel illegaal verkocht
Persoonlijke ervaring: Deze tabletten ( ik heb de retard 0,5 mg gehad ) werken ook vooral op je geest, en dempen vooral angst... Weinig lichamelijk effect, perfect voor onder het werken, of als je last hebt van paniekaanvallen.


Als iemand ervaingen heeft met andere benzo's graag opschrijven dan voeg ik ze toe aan deze openingstopic. Als iemand fouten ziet of het ergens niet mee eens is uiteraard ook even melden zodat de info die er staat wel klopt :)

Ik ben o.a. erg benieuwd naar ervaringen van:
- Flurazepam ( de ultieme benzo ? )
- Lorazepam

En "busparone" een slaapmiddel wat geen benzodiazepine is, maar staat wel altijd bij die genre medicatie dus als iemand hier ervaring mee heeft ben ik daar ook erg benieuwd naar....
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je wilt mensen informeren, maar je beschrijft benzo's alsof ze een of ander wondermiddel zijn om het leven makkelijk te maken bij moeilijke momenten. Misschien moet je erbij vermelden dat benzo's heel wat nadelen en negatieve gevolgen kunnen hebben en het zeker niet aan te raden is om recreatief te gaan gebruiken.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Doe mij maar een Oxazepam 50mg. Echt super-relaxed en na acht uur ben je weer het mannetje of vrouwtje :wink:

Maar het is wel iets wat je niet elke dag kan poppen. Gewoon zo nu en dan. Dan blijft het lekker.
D
DrMedLid
01-01-2024, 00:00
#16
speeseend zei:
  • Zeer verslavend
Dat valt wel mee hé, lysergine25! Ik kan je ook wel mede delen dat ik het een flinke tijd gebruikt heb (maanden) en toch van de ene dag op de andere ermee ben gestopt. Nu gebruik ik het af en toe nog (drie keer in in maand max, dan een halfje / kwartje).
Klik om te vergroten...
Maanden lang elke dag diazepam en dan in 1x stoppen en nergens last van?
Het spul is lichamelijk verslavend en je krijgt er duidelijke afkickverschijnselen van na regelmatig gebruik (al een aantal weken).
Om er een paar te noemen: hoge bloeddruk, slapeloosheid, angst, nachtmerries, spasmen en zo zijn er nog wel meer te noemen.
Dan heb ik het nog niet eens over de geestelijke afhankelijkheid...


speeseend zei:
  • Conclusie
Is dat dit middel naar mijn mening (en van mijn arts) niet echt zo verslavend als jij dat stelt.
Klik om te vergroten...
Mijn conclusie is dat jij de verslavingsrisico's van diazepam (ea benzo's) onderschat.
Mischien dat JIJ er wel heel goed mee om kan gaan, maar dan moet je niet stellen dat het allemaal niet zo veel voorstelt en dat mensen maar overdrijven.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen deze medicijnen (integendeel, ik gebruik ze zelf ook), maar het is wel iets wat je serieus moet nemen.


speeseend zei:
Doe mij maar een Oxazepam 50mg.
Klik om te vergroten...
Save one for me plz :wink:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben het helemaal met DrMed eens, benzo's kunnen behoorlijk hardnekkige verslavingen met zich meebrengen! Gebruik ze met mate dus en alleen als je echt niet anders kan!
D
DrMedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ok Eend, ik had niet begrepen dat je specifiek over jouw ervaring sprak :)

Wat ik eigenlijk wel interessant vind om over te discusieren is waarom hier gesteld wordt dat Oxazepam verslavender zou zijn dan Diazepam.
Voor zover ik weet zijn de lichamelijke ontwenningsverschijnselen voor bijna alle benzo's hetzelfde.
Diazepam werkt langer, sneller en naar mijn mening heftiger dan Oxazepam.
Dus waarom zou Oxazepam verslavender zijn?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tja DrMed, ik ben hier, dacht ik zo, wel duidelijk over geweest. Ik spreek namelijk enkel over MIJN ervaring én Diazepam in vergelijking met bijvoorbeeld Oxazepam.

Gelukkig heb ik geen van die kwalen als zodanig ervaren, DrMed. Ik hoop dat ik naar de toekomst toe hier ook geen last van zál krijgen. Dat is geen pretje, lijkt mij.

Dan rest enkel; "elk voordeel heb z'n nadeel", maar dat weet iedereen.

p.s. ik ben het ook met jou eens, Marla :wink: Je hebt helemaal gelijk.

p.s.s. voor alle duidelijkheid, DrMed heeft dan natuurlijk ook gelijk :wink:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#20
vreemd, bij mij komt het altijd terug als ik een tijdje rustig aan doe

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...32
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."