Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRadeloos- na 2 weken nog niet slapen

Radeloos- na 2 weken nog niet slapen

59 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
J
JippiekajeejLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
Ja denk dat dan niet aan drugs ligt maar wellicht een laatste dus gegeven heeft. Voor mij klinkt dit als een burn-out. Via de huisarts kun je ondersteuning krijgen. Lijkt mij niet verkeerd :)
Klik om te vergroten...
Hoi, inmiddels zijn we een jaar verder. Goed voor een update. Het gaat beter. Dit komt vooral omdat ik amitriptyline slik, voorgeschreven door een neuroloog. Mijn huisarts kon me niet helpen destijds want hij begreep het gewoon niet. Lijkt erg op mirtazapine wat ik hierboven voorbij zag komen. In lichte dosering werkt dit prikkeldrempend en daarmee slaap ik goed. Ik slaap inmiddels altijd en ook redelijk. Mijn wazige en pijnlijke gevoel in m'n hoofd zijn weg (al lang overigens). We gaan dus de goede kant op. Ik slaap ook altijd in zonder het medicijntje, alleen heb ik dan nog wat problemen met doorslapen en dat is kut. Ik word dan klaarwakker en val geen seconde meer in slaap. Dat voelt nog wat eng, omdat je gewoon voelt dat je hersenen niet werken... Amitriptyline zorgt ervoor dat cortisol met name in de nacht en vroege ochtend wat lager blijft. Dit duidt dus inderdaad op een mega verstoorde stress reactie van het lichaam waardoor ik hyperalert ben geworden overdag en in de nacht. Dit is dus een burnout inderdaad. Alleen is dan de vraag hoe erg je over de schreef bent gegaan. Ik denk ik heel erg. Ik kreeg het ook pas een tijdje na mijn laatste xtc gebruik toen ik terugkwam uit de sportschool na een krachttraining. Ik ben verschillende benamingen tegenkomen online maar de werking is ongeveer allemaal hetzelfde in het lichaam. Stress is een angstreactie en dus gaat alle productie zitten in energie en adrenaline/cortisol om te kunnen overleven. Daarom slaap je ook zo moeilijk, omdat je mega energie hebt en alert bent. Ik ben ook dikker geworden rondom m'n buik = stressvet. En ik merk dat mijn wonden wat traag genezen. Blijkbaar geeft het lichaam hier geen prioriteit aan omdat het nog bezig is met overleven. Dat is de kern van de verstoring die ik heb. Als cortisol hoog is, is je groeihormoon snachts laag omdat dit niet of nauwelijks wordt aangemaakt. Ik word dan ook sochtends nooit uitgerust wakker omdat ik die diepe slaap niet haal. Ik spreek anderen online die dit ook hebben en die geven aan dat het beter gaat na verloop van jaren. Met het medicijntje ben ik zo goed als de oude met minimale vervelende klachten maar zonder het medicijntje nog even te gaan...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jippiekajeej zei:
Hoi, inmiddels zijn we een jaar verder. Goed voor een update. Het gaat beter. Dit komt vooral omdat ik amitriptyline slik, voorgeschreven door een neuroloog. Mijn huisarts kon me niet helpen destijds want hij begreep het gewoon niet. Lijkt erg op mirtazapine wat ik hierboven voorbij zag komen. In lichte dosering werkt dit prikkeldrempend en daarmee slaap ik goed. Ik slaap inmiddels altijd en ook redelijk. Mijn wazige en pijnlijke gevoel in m'n hoofd zijn weg (al lang overigens). We gaan dus de goede kant op. Ik slaap ook altijd in zonder het medicijntje, alleen heb ik dan nog wat problemen met doorslapen en dat is kut. Ik word dan klaarwakker en val geen seconde meer in slaap. Dat voelt nog wat eng, omdat je gewoon voelt dat je hersenen niet werken... Amitriptyline zorgt ervoor dat cortisol met name in de nacht en vroege ochtend wat lager blijft. Dit duidt dus inderdaad op een mega verstoorde stress reactie van het lichaam waardoor ik hyperalert ben geworden overdag en in de nacht. Dit is dus een burnout inderdaad. Alleen is dan de vraag hoe erg je over de schreef bent gegaan. Ik denk ik heel erg. Ik kreeg het ook pas een tijdje na mijn laatste xtc gebruik toen ik terugkwam uit de sportschool na een krachttraining. Ik ben verschillende benamingen tegenkomen online maar de werking is ongeveer allemaal hetzelfde in het lichaam. Stress is een angstreactie en dus gaat alle productie zitten in energie en adrenaline/cortisol om te kunnen overleven. Daarom slaap je ook zo moeilijk, omdat je mega energie hebt en alert bent. Ik ben ook dikker geworden rondom m'n buik = stressvet. En ik merk dat mijn wonden wat traag genezen. Blijkbaar geeft het lichaam hier geen prioriteit aan omdat het nog bezig is met overleven. Dat is de kern van de verstoring die ik heb. Als cortisol hoog is, is je groeihormoon snachts laag omdat dit niet of nauwelijks wordt aangemaakt. Ik word dan ook sochtends nooit uitgerust wakker omdat ik die diepe slaap niet haal. Ik spreek anderen online die dit ook hebben en die geven aan dat het beter gaat na verloop van jaren. Met het medicijntje ben ik zo goed als de oude met minimale vervelende klachten maar zonder het medicijntje nog even te gaan...
Klik om te vergroten...
Ja klopt allemaal denk ik. Ik wist niet dat er burn-out medicatie bestond trouwens. Zelf zit ik nu bijna een jaar thuis door mijn burn-out en kan wel zeggen dat ik zo goed als herstelt ben nu. Ik bleek ook nog ADHD te hebben... en mn concentratie vermogen lijkt door de burn-out wel permanent slechter te zijn.

Fijn dat het inmiddels beter gaat.
J
JippiekajeejLid
01-01-2024, 00:00
#3
De xtc speelt wel een rol bij me. Dat zeker. Ik heb iets in de war geschopt... Amitriptyline is een anti depressiva. Het is een serotonine heropname remmer. Alleen bij lage dosering werkt het prikkel dempend en dus wordt het oneigenlijk ingezet als slaapmiddel. Als je een piekeraar bent en daardoor niet slaapt, werkt dit top.

Dat het bij mij mede een stressreactie is voelde ik recent toen ik m'n bedrijf moest dichtdoen vanwege corona. Ik viel bijna meteen in oude pijntjes. De druk op m'n hoofd kwam terug, mede als de waas achter m'n ogen en de alertheid. Was heel snel boos en zo. Sliep wel, maar toch weer anders... Mijn plan de campagne voor de komende jaren is stressreductie dus. Geen alcohol en drugs of sigaretten meer. Ook niet meer fitnessen (kan ook niet meer ivm spiergenezing), nu ook geen voetbal door corona.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jippiekajeej zei:
De xtc speelt wel een rol bij me. Dat zeker. Ik heb iets in de war geschopt... Amitriptyline is een anti depressiva. Het is een serotonine heropname remmer. Alleen bij lage dosering werkt het prikkel dempend en dus wordt het oneigenlijk ingezet als slaapmiddel. Als je een piekeraar bent en daardoor niet slaapt, werkt dit top.

Dat het bij mij mede een stressreactie is voelde ik recent toen ik m'n bedrijf moest dichtdoen vanwege corona. Ik viel bijna meteen in oude pijntjes. De druk op m'n hoofd kwam terug, mede als de waas achter m'n ogen en de alertheid. Was heel snel boos en zo. Sliep wel, maar toch weer anders... Mijn plan de campagne voor de komende jaren is stressreductie dus. Geen alcohol en drugs of sigaretten meer. Ook niet meer fitnessen (kan ook niet meer ivm spiergenezing), nu ook geen voetbal door corona.
Klik om te vergroten...
Ik kreeg te horen dat ik vooral niet veel moest sporten maar gewoon wandelen.
H
HaarlemmermeerLid
01-01-2024, 00:00
#5
12 dagen na het gebruik van xtc ben ik er nog steeds niet bovenop. Ik ben heeeeel stom bezig geweest (combinatie van benzos en xtc) en dat terwijl ik nog een coke kater had. Ik zal ook noooit meer gebruiken. Sinds een week heb ik mega stemmingswisselingen tegen bijna zelfmoordgedachten aan, tot momenten dat ik me weer normaal voel. en het lijkt wel alsof mijn slaapcentrum kapot is ( kan dat ?).
Ik kan dus totaal niet slapen, behalve als ik mezelf soort van in coma breng met slaapmiddelen en een joint. Dat laatste ga ik niet meer gebruiken, ik heb nu zwaardere slaappillen gekregen van mijn huisarts (temazapam), daar maar eens mee proberen.
Help wat nu en gaat dit nog over? Kan ik ook nog slapen? Ik ben doodmoe, al dagen en moet ook gapen, maar iets van slaap is er niet :((( melatonine helpt niet. Ik heb nu een doorverwijzing gehad voor een psychiater, maar daar kan ik niet direct terecht. Slik al vitamines, visolie, 5htp etc, maar mijn hoofd lijkt wel kapot.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wow heftig man je zal wel flink in de stress zitten? Wat zei je huisarts dan over de oorzaak heb je hem wel vertelt over je xtc gebruik?

Haarlemmermeer zei:
12 dagen na het gebruik van xtc ben ik er nog steeds niet bovenop. Ik ben heeeeel stom bezig geweest (combinatie van benzos en xtc) en dat terwijl ik nog een coke kater had. Ik zal ook noooit meer gebruiken. Sinds een week heb ik mega stemmingswisselingen tegen bijna zelfmoordgedachten aan, tot momenten dat ik me weer normaal voel. en het lijkt wel alsof mijn slaapcentrum kapot is ( kan dat ?).
Ik kan dus totaal niet slapen, behalve als ik mezelf soort van in coma breng met slaapmiddelen en een joint. Dat laatste ga ik niet meer gebruiken, ik heb nu zwaardere slaappillen gekregen van mijn huisarts (temazapam), daar maar eens mee proberen.
Help wat nu en gaat dit nog over? Kan ik ook nog slapen? Ik ben doodmoe, al dagen en moet ook gapen, maar iets van slaap is er niet :((( melatonine helpt niet. Ik heb nu een doorverwijzing gehad voor een psychiater, maar daar kan ik niet direct terecht. Slik al vitamines, visolie, 5htp etc, maar mijn hoofd lijkt wel kapot.
Klik om te vergroten...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klinkt niet heel normaal voor xtc eigenlijk wat jij beschrijft. Zijn je pillen getest? Heb zoiets nog nooit gehoord bij mdma gebruik.

Je hoofd of slaap centrum zal niet kapot zijn hoor, maar het heeft blijkbaar wel een flinke klap gehad. Zoals bobsacamano al zegt, speel open kaart met je arts over je gebruik. Dit kan wellicht ook weer helpen in de juiste behandeling.

Opzich wel fijn dat je nu benzo's hebt gekregen voor het slapen, maar pas op dat je daar vervolgens niet afhankelijk van wordt.

Veel sterkte in ieder geval!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Benzos en Xtc samen? En hoeveel xtc heb je gedaan?

Wees er ook open over tegen je huisarts. Die zal je zeker verder kunnen helpen. Veel succes met je herstel !!
H
HaarlemmermeerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn huisarts heb ik alles verteld, maar hij weet het ook niet echt :(
Hij denkt aan bipolair/angststoornis, maar dat heb ik nooit gehad.

Ik heb overigens maar een kwartje gebruikt (ben vrouw) daarvoor 7 wkn geen x gebruikt. Maar deed wel stom. in combi met een benzo en drank. voelde niets van de x maar kreeg later thuis wel een paniekaanval.
Eerlijkheid, ik had wel al last van beetje stemmingswisselingen voor ik aan de x ging, door coke gebruik (maar lang nief zo extreem als nu)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Klinkt niet heel normaal voor xtc eigenlijk wat jij beschrijft. Zijn je pillen getest? Heb zoiets nog nooit gehoord bij mdma gebruik.
Klik om te vergroten...

Kan ook gewoon bij MDMA voorkomen. Klinkt alsof je het als trauma hebt ervaren, dat kan ook onbewust (dus dat je gewoon en leuke avond had). Traumas kunnen depressie en slaapstoornis als gevolg hebben en ook stemmingswisselingen. Stop in ieder geval met de 5-HTP, als je hiermee verkeerd doseert maak je het alleen maar erger. Ga niet zelf medicatie verzinnen die het beter maakt want die kan het dus ook verergeren.

Zorg voor een vast slaappatroon, dus elke avond zelfde tijd erin en elke ochtend zelfde tijd eruit en zorg voor een slaap die lang genoeg is. Gebruik voorlopig helemaal niets meer, dus ook geen alcohol en neem alleen de voorgeschreven slaapmedicatie. Als je een beetje tot rust komt gaat het meestal vanzelf wel weer beter :) Uiteraard wel even bij de psychiater langs zodra ze plek voor je hebben.
H
HaarlemmermeerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het gaat inmiddels al een stuk beter, het is nu wat meer gestabiliseerd.
5htp twijfel ik inderdaad nog over of ik dat blijf gebruiken.
Ik heb dat nu drie avonden geslikt en het lijkt of ik hierdoor beter slaap, en mijn stemming is verbeterd. Ook wordt 5htp overal aangeraden, kan het echt slecht zijn om dit te gebruiken?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat kan zeker. Alle 5-HTP die je inneemt zal uiteindelijk worden omgezet naar Serotonine, je lichaam kan er niets anders van maken. Dat betekent dus dat als je te veel 5-HTP hebt, je teveel serotonine aanmaakt. Je loopt dan kans op het serotoninesyndroom en dat is levensgevaarlijk.

Je kunt beter regelmatig L-Tryptofaan nemen. Dat is minder effectief dan 5-HTP maar de risico's zijn ook kleiner. L-Tryptofaan kan je lichaam ook omzetten in andere stoffen, zoals Melatonine. Je lichaam bepaald dan zelf hoeveel serotonine het aanmaakt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tijdloos zei:
L-Tryptofaan zit oa in banaan, lekker makkelijk :)
Klik om te vergroten...

Hihi, zo'n mooie maar niet waardevolle bewering.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tryptophan#Dietary_sources

Bananen zijn niet zo effectief voor L-Tryptofaan, je moet flink wat bananen eten om voldoende binnen te krijgen :wink: Kip of kalkoen bevat veel meer
b
bagger313Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Even een vraagje tussendoor,

Hoe kwam je op het idee een benzo te combineren met MDMA ( en hoe was het? )
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
bagger313 zei:
Even een vraagje tussendoor,

Hoe kwam je op het idee een benzo te combineren met MDMA ( en hoe was het? )
Klik om te vergroten...
Ik vraag me eigenlijk meer af hoe het nu met TS gaat.. Ernstig slaaptekort kan flink problemen opleveren. Wellicht kun jij even een eigen topicje starten met vragen over de combi?
H
HaarlemmermeerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het gaat helaas 3 weken na gebruik nog ontzettend slecht.
Ondraaglijke "paniekaanvallen". (Dat is het waarschijnlijk volgens de psycholoog) stemmingen zo erg, dat ik bijna suicidaal wordt, het liefst mijn kop tegen de muur wil slaan omdat het niet uit te houden is. En dan ook wel momenten dat ik me weer 'normaal' voel en niet begrijp waar die aanvallen dan opeens vandaan kunnen komen.

Gebeld met arts van partydrugsspreekuur, op zijn advies 5htp gaan slikken. Mijn serotonine niveau zou nog te laag kunnen zijn. En ik moet "er maar overheen leven" dat gaat helaas niet omdat het te hevige gevoelens zijn.

Nadat ik mezelf bijna iets aan had gedaan, naar crisiscentrum gegaan. Gesproken met psycholoog en nu aan de benzo's en slaappillen om de dagen door te te komen.
Ik begrijp niet dat de klachten na 3 weken niet al wat minderen. Inmiddels radeloos en hoop echt dat dit geen blijvende situatie is.
Never ever meer drugs voor mij. Blijf er aub vanaf want het kan je leven kapot maken :( :(
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn god wat naar om te horen. Ik hoop echt dat het toch snel beter met je gaat. Wel heel goed van je dat je professionele hulp bent gaan zoeken. Ik heb heel erg met je te doen je eerste post vond ik al aangrijpend maar dit vind ik heel erg.

Heel veel sterkte hopelijk kom je er uit. Misschien helpen de slaappillen wat en kun je langzaam weer een beetje rustiger worden. En zo straks op een natuurlijke manier weer verder.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jezus wat naar zeg! Heel veel sterkte toegewenst.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jippiekajeej zei:
Hoi, inmiddels zijn we een jaar verder. Goed voor een update. Het gaat beter. Dit komt vooral omdat ik amitriptyline slik, voorgeschreven door een neuroloog. Mijn huisarts kon me niet helpen destijds want hij begreep het gewoon niet. Lijkt erg op mirtazapine wat ik hierboven voorbij zag komen. In lichte dosering werkt dit prikkeldrempend en daarmee slaap ik goed. Ik slaap inmiddels altijd en ook redelijk. Mijn wazige en pijnlijke gevoel in m'n hoofd zijn weg (al lang overigens). We gaan dus de goede kant op. Ik slaap ook altijd in zonder het medicijntje, alleen heb ik dan nog wat problemen met doorslapen en dat is kut. Ik word dan klaarwakker en val geen seconde meer in slaap. Dat voelt nog wat eng, omdat je gewoon voelt dat je hersenen niet werken... Amitriptyline zorgt ervoor dat cortisol met name in de nacht en vroege ochtend wat lager blijft. Dit duidt dus inderdaad op een mega verstoorde stress reactie van het lichaam waardoor ik hyperalert ben geworden overdag en in de nacht. Dit is dus een burnout inderdaad. Alleen is dan de vraag hoe erg je over de schreef bent gegaan. Ik denk ik heel erg. Ik kreeg het ook pas een tijdje na mijn laatste xtc gebruik toen ik terugkwam uit de sportschool na een krachttraining. Ik ben verschillende benamingen tegenkomen online maar de werking is ongeveer allemaal hetzelfde in het lichaam. Stress is een angstreactie en dus gaat alle productie zitten in energie en adrenaline/cortisol om te kunnen overleven. Daarom slaap je ook zo moeilijk, omdat je mega energie hebt en alert bent. Ik ben ook dikker geworden rondom m'n buik = stressvet. En ik merk dat mijn wonden wat traag genezen. Blijkbaar geeft het lichaam hier geen prioriteit aan omdat het nog bezig is met overleven. Dat is de kern van de verstoring die ik heb. Als cortisol hoog is, is je groeihormoon snachts laag omdat dit niet of nauwelijks wordt aangemaakt. Ik word dan ook sochtends nooit uitgerust wakker omdat ik die diepe slaap niet haal. Ik spreek anderen online die dit ook hebben en die geven aan dat het beter gaat na verloop van jaren. Met het medicijntje ben ik zo goed als de oude met minimale vervelende klachten maar zonder het medicijntje nog even te gaan...
Klik om te vergroten...
Ik start sinds vandaag met amitriptyline. Ik ben heel benieuwd of dit middel me gaat helpen. Start met 10mg dus ook een lage dosis. Ik ben een enorme piekeraar en ben nooit ontspannen, altijd gestrest waardoor ik veel pijnen heb(fysieke stress) ik ben bang van alles wat ik voel(bang=verkeerd signaal) dus ik ben continu in de vlucht of vecht modus. Ik hoop dat dit middel me kalm krijgt en veel wegneemt van mn klachten
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heftig !! veel sterkte!! Hoop dat je met die benzos en slaappillen wat tot rust komt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."