Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRadeloos- na 2 weken nog niet slapen

Radeloos- na 2 weken nog niet slapen

59 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Benzos en Xtc samen? En hoeveel xtc heb je gedaan?

Wees er ook open over tegen je huisarts. Die zal je zeker verder kunnen helpen. Veel succes met je herstel !!
H
HaarlemmermeerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn huisarts heb ik alles verteld, maar hij weet het ook niet echt :(
Hij denkt aan bipolair/angststoornis, maar dat heb ik nooit gehad.

Ik heb overigens maar een kwartje gebruikt (ben vrouw) daarvoor 7 wkn geen x gebruikt. Maar deed wel stom. in combi met een benzo en drank. voelde niets van de x maar kreeg later thuis wel een paniekaanval.
Eerlijkheid, ik had wel al last van beetje stemmingswisselingen voor ik aan de x ging, door coke gebruik (maar lang nief zo extreem als nu)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Klinkt niet heel normaal voor xtc eigenlijk wat jij beschrijft. Zijn je pillen getest? Heb zoiets nog nooit gehoord bij mdma gebruik.
Klik om te vergroten...

Kan ook gewoon bij MDMA voorkomen. Klinkt alsof je het als trauma hebt ervaren, dat kan ook onbewust (dus dat je gewoon en leuke avond had). Traumas kunnen depressie en slaapstoornis als gevolg hebben en ook stemmingswisselingen. Stop in ieder geval met de 5-HTP, als je hiermee verkeerd doseert maak je het alleen maar erger. Ga niet zelf medicatie verzinnen die het beter maakt want die kan het dus ook verergeren.

Zorg voor een vast slaappatroon, dus elke avond zelfde tijd erin en elke ochtend zelfde tijd eruit en zorg voor een slaap die lang genoeg is. Gebruik voorlopig helemaal niets meer, dus ook geen alcohol en neem alleen de voorgeschreven slaapmedicatie. Als je een beetje tot rust komt gaat het meestal vanzelf wel weer beter :) Uiteraard wel even bij de psychiater langs zodra ze plek voor je hebben.
H
HaarlemmermeerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het gaat inmiddels al een stuk beter, het is nu wat meer gestabiliseerd.
5htp twijfel ik inderdaad nog over of ik dat blijf gebruiken.
Ik heb dat nu drie avonden geslikt en het lijkt of ik hierdoor beter slaap, en mijn stemming is verbeterd. Ook wordt 5htp overal aangeraden, kan het echt slecht zijn om dit te gebruiken?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat kan zeker. Alle 5-HTP die je inneemt zal uiteindelijk worden omgezet naar Serotonine, je lichaam kan er niets anders van maken. Dat betekent dus dat als je te veel 5-HTP hebt, je teveel serotonine aanmaakt. Je loopt dan kans op het serotoninesyndroom en dat is levensgevaarlijk.

Je kunt beter regelmatig L-Tryptofaan nemen. Dat is minder effectief dan 5-HTP maar de risico's zijn ook kleiner. L-Tryptofaan kan je lichaam ook omzetten in andere stoffen, zoals Melatonine. Je lichaam bepaald dan zelf hoeveel serotonine het aanmaakt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijdloos zei:
L-Tryptofaan zit oa in banaan, lekker makkelijk :)
Klik om te vergroten...

Hihi, zo'n mooie maar niet waardevolle bewering.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tryptophan#Dietary_sources

Bananen zijn niet zo effectief voor L-Tryptofaan, je moet flink wat bananen eten om voldoende binnen te krijgen :wink: Kip of kalkoen bevat veel meer
b
bagger313Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Even een vraagje tussendoor,

Hoe kwam je op het idee een benzo te combineren met MDMA ( en hoe was het? )
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
bagger313 zei:
Even een vraagje tussendoor,

Hoe kwam je op het idee een benzo te combineren met MDMA ( en hoe was het? )
Klik om te vergroten...
Ik vraag me eigenlijk meer af hoe het nu met TS gaat.. Ernstig slaaptekort kan flink problemen opleveren. Wellicht kun jij even een eigen topicje starten met vragen over de combi?
H
HaarlemmermeerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het gaat helaas 3 weken na gebruik nog ontzettend slecht.
Ondraaglijke "paniekaanvallen". (Dat is het waarschijnlijk volgens de psycholoog) stemmingen zo erg, dat ik bijna suicidaal wordt, het liefst mijn kop tegen de muur wil slaan omdat het niet uit te houden is. En dan ook wel momenten dat ik me weer 'normaal' voel en niet begrijp waar die aanvallen dan opeens vandaan kunnen komen.

Gebeld met arts van partydrugsspreekuur, op zijn advies 5htp gaan slikken. Mijn serotonine niveau zou nog te laag kunnen zijn. En ik moet "er maar overheen leven" dat gaat helaas niet omdat het te hevige gevoelens zijn.

Nadat ik mezelf bijna iets aan had gedaan, naar crisiscentrum gegaan. Gesproken met psycholoog en nu aan de benzo's en slaappillen om de dagen door te te komen.
Ik begrijp niet dat de klachten na 3 weken niet al wat minderen. Inmiddels radeloos en hoop echt dat dit geen blijvende situatie is.
Never ever meer drugs voor mij. Blijf er aub vanaf want het kan je leven kapot maken :( :(
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn god wat naar om te horen. Ik hoop echt dat het toch snel beter met je gaat. Wel heel goed van je dat je professionele hulp bent gaan zoeken. Ik heb heel erg met je te doen je eerste post vond ik al aangrijpend maar dit vind ik heel erg.

Heel veel sterkte hopelijk kom je er uit. Misschien helpen de slaappillen wat en kun je langzaam weer een beetje rustiger worden. En zo straks op een natuurlijke manier weer verder.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jezus wat naar zeg! Heel veel sterkte toegewenst.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heftig !! veel sterkte!! Hoop dat je met die benzos en slaappillen wat tot rust komt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heftig hoor, goed dat je naar het crisiscentrum geweest bent. Zorg dat je het nummer in je telefoon houdt. Beter een beetje extra begeleiding dan per ongeluk toch een misstap maken. Het is geen blijvende situatie, het is een kwestie van controle krijgen en dat kan soms wat moeizaam gaan. Als het echt niet meer gaat, bellen!

Take care en houd ons op de hoogte! :(
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Klinkt misschien stom of overdreven, ( kan soms een aardige dramaqueen zijn :wink: )maar zou je jezelf niet even willen laten opnemen tot het weer wat beter gaat ? Ik ken je thuissituatie niet, maar hoe je je stemmingswisselingen beschrijft en dat je bijna suicidaal er van wordt lijkt het me niet goed om alleen te zijn, je eigen brein kan je aardig meer en meer in een depressie brengen en houden.
Sterkte iig :)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Missyy23 zei:
Klinkt misschien stom of overdreven, ( kan soms een aardige dramaqueen zijn :wink: )maar zou je jezelf niet even willen laten opnemen tot het weer wat beter gaat ? Ik ken je thuissituatie niet, maar hoe je je stemmingswisselingen beschrijft en dat je bijna suicidaal er van wordt lijkt het me niet goed om alleen te zijn, je eigen brein kan je aardig meer en meer in een depressie brengen en houden.
Sterkte iig :)
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad als de symptomen echt niet overgaan zou dat nog niet zo slecht zijn. Je hebt er rust, structuur en hoeft je verder om niks zorgen te maken daar.
H
HaarlemmermeerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Opname doen ze niet, omdat ik eigenlijk geen doodswens heb. Ik ben normaal gewoon 'happy.
De stemmingen zijn nu wel wat draaglijker geworden door het gebruik van benzodines.

Blijft moeilijk. De artsen spreken elkaar tegen, de een zegt wel 5 htp gebruiken, de ander niet aan de 5htp. Ik gebruik het dus nog een paar dagen en dan stop ik ermee. (Ik lijk me beter te voelen met 5htp, maar of het op langere termijn goed is, weet ik niet)

Het lastig te zeggen wat er precies fout zit in mijn hoofd aangezien de klachten (stemmingswisselingen) begonnen met coke, en pas veel heftiger werden toen ik dus een week na dat coke gebruik wat xtc nam (wat heel weinig was, en 7 wkn na mijn laatste xtc gebruik) daarnaast heb ik ook nog een oud trauma.

Het is dus nu beetje dagen uitzitten, slapen met slaapmiddelen en hopen dat het snel beter wordt. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat ik t maanden volhoudt zo. Volgende week krijg ik een advies van t ziekenhuis, bij mentrum loop ik ook, zeggen ze paniek/angstaanvallen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mag ik trouwens aan je vragen hoe oud je bent. Dit om iets meer perspectief te krijgen? Woon je nog thuis ook heb je een baan of school. Vind het echt verschrikkelijk voor je.

Haarlemmermeer zei:
Opname doen ze niet, omdat ik eigenlijk geen doodswens heb. Ik ben normaal gewoon 'happy.
De stemmingen zijn nu wel wat draaglijker geworden door het gebruik van benzodines.

Blijft moeilijk. De artsen spreken elkaar tegen, de een zegt wel 5 htp gebruiken, de ander niet aan de 5htp. Ik gebruik het dus nog een paar dagen en dan stop ik ermee. (Ik lijk me beter te voelen met 5htp, maar of het op langere termijn goed is, weet ik niet)

Het lastig te zeggen wat er precies fout zit in mijn hoofd aangezien de klachten (stemmingswisselingen) begonnen met coke, en pas veel heftiger werden toen ik dus een week na dat coke gebruik wat xtc nam (wat heel weinig was, en 7 wkn na mijn laatste xtc gebruik) daarnaast heb ik ook nog een oud trauma.

Het is dus nu beetje dagen uitzitten, slapen met slaapmiddelen en hopen dat het snel beter wordt. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat ik t maanden volhoudt zo. Volgende week krijg ik een advies van t ziekenhuis, bij mentrum loop ik ook, zeggen ze paniek/angstaanvallen.
Klik om te vergroten...
H
HaarlemmermeerLid
01-01-2024, 00:00
#18
35, en werk momenteel niet, zit sinds begin januari ziek thuis.
Lief dat iedereen meeleeft!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Haarlemmermeer zei:
Opname doen ze niet, omdat ik eigenlijk geen doodswens heb. Ik ben normaal gewoon 'happy.
De stemmingen zijn nu wel wat draaglijker geworden door het gebruik van benzodines.
Klik om te vergroten...

Het vervelende is dat de opname pas komt als het écht nodig is, zolang je geen gevaar voor jezelf of andere bent mag je het zelf oplossen. Echter is een vertrouwde omgeving toch ook wel prettiger dan intern zitten.

Haarlemmermeer zei:
Blijft moeilijk. De artsen spreken elkaar tegen, de een zegt wel 5 htp gebruiken, de ander niet aan de 5htp. Ik gebruik het dus nog een paar dagen en dan stop ik ermee. (Ik lijk me beter te voelen met 5htp, maar of het op langere termijn goed is, weet ik niet)
Klik om te vergroten...

Tsja geestelijke klachten blijft gokken voor het grootste deel, er is te weinig over bekend om te zeggen wat nu de beste methode is.

Hopelijk kun je met de juiste middelen een beetje slapen! Er is niets wat je geestelijk zo goed kan helpen als goed uitrusten!
p
pascoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zou je willen aanraden om met een psycholoog in contact te komen die behandeld door middel van EMDR. Mijn vriendin heeft een soortgelijke reactie na coke gebruik gehad als jij. Zei had al een verleden met depressie dus dit hielp ook al niet mee.

Met de EMDR heeft zij terug kunnen gaan naar de desbetreffende avond, en de avond kunnen accepteren. Iets was op die avond gebeurd waar zij een soort trauma aan over had gehouden en wat dus resulteerde in paniekaanvallen slapeloosheid.

Na een aantal sessies is zij weer helemaal de oude! Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je snel weer je normale leven op kan pikken!

Sterkte!

Pasco

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."