Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlternatief xtc op feestje?

Alternatief xtc op feestje?

60 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopemonster zei:
De 3 maanden regel is er om je hersenen de tijd te geven om je serotonine in je hersenen weer op juist niveau te krijgen niet omdat de drug dan minder toxisch is.
Maar het is wel algemeen bekend dat het dan minder schadelijk is voor je brein omdat je je brein iedere keer de kans geeft om te herstellen.
Is zeker wel op feiten gebasseerd en geen lulpraat.
Klik om te vergroten...

Hoe is het neurotoxic. Hoe kan je brein herstellen? Wat is het meganisme er achter? Koe komt het dat er mensen zijn voor wie mdma niet meer werkt als de schade herstelbaar is?

Gezien jij weet dat het feiten zijn kun je die wel met me delen dan of niet?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Martinus zei:
Hoe is het neurotoxic. Hoe kan je brein herstellen? Wat is het meganisme er achter? Koe komt het dat er mensen zijn voor wie mdma niet meer werkt als de schade herstelbaar is?

Gezien jij weet dat het feiten zijn kun je die wel met me delen dan of niet?
Klik om te vergroten...
Nouja het is neurotoxisch omdat het je serotonine voorraad op maakt in je hersenpan en dit moet zich weer aanvullen na gebruik en uit onderzoek is geconstateerd dat dit tot ong 3 maanden max kan duren daarom de 3 maanden regel.
Bij de ene zal het dus wat sneller zijn dan bij de ander
Waarom xtc bij mensen soms helemaal niet meer werkt dat weet ik niet ik denk persoonlijk dat dat met gewenning te maken heeft zeker als je het te vaak gebruikt dan gaat je lichaam zich er op aanpassen of bij mensen waarbij hun serotonine gehalte zo erg opgefokt is dat xtc bijna niks 'magisch' meer doet heb het zelf ook meegemaakt na 6 weken elk weekend xtc te gebruiken.
Kreeg al heel lang die echte rush niet meer of veel minder lang maar dat heb ik met de meeste middelen wel dat ze niet meer als in het begin zijn zeker die ik regelmatig of veel gebruik.
Misschien dat ik nu na een paar jaar wel weer die oude high kan krijgen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dopemonster zei:
Nouja het is neurotoxisch omdat het je serotonine voorraad op maakt in je hersenpan en dit moet zich weer aanvullen na gebruik en uit onderzoek is geconstateerd dat dit tot ong 3 maanden max kan duren daarom de 3 maanden regel.
Bij de ene zal het dus wat sneller zijn dan bij de ander
Waarom xtc bij mensen soms helemaal niet meer werkt dat weet ik niet ik denk persoonlijk dat dat met gewenning te maken heeft zeker als je het te vaak gebruikt dan gaat je lichaam zich er op aanpassen of bij mensen waarbij hun serotonine gehalte zo erg opgefokt is dat xtc bijna niks 'magisch' meer doet heb het zelf ook meegemaakt na 6 weken elk weekend xtc te gebruiken.
Kreeg al heel lang die echte rush niet meer of veel minder lang maar dat heb ik met de meeste middelen wel dat ze niet meer als in het begin zijn zeker die ik regelmatig of veel gebruik.
Misschien dat ik nu na een paar jaar wel weer die oude high kan krijgen.
Klik om te vergroten...

Lees eens de long term effects op de wikipedia pagina.

en.wikipedia.org

MDMA - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org

Ik wil niet zeggen dat mensen vaker mdma moeten nemen. De 3 maanden regel lijkt me prima.

Maar als ik die wiki pagina zo lees... Ik word er helemaal niks wijzer van.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ketamine is dat ok om na 2 weken opnieuw te nemen?
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey

Ik ga volgende week zaterdag naar een feestje. Het duurt 13uur.

Afgelopen zaterdag heb ik 12 u gefeest met xtc. Dus volgende week is geen optie om xtc te nemen. Ik heb enorm overdreven. 2 xtc pillen van +- 250 mg en ik weeg 59kg.
(Ik weet het veel te veel)

Ik wil wel iets doen van drugs maar weet niet goed wat.
Ik ben niet voor het psychedelische, geen ervaring mee dus best niet op feestjes. Enkel keta maar met dat alleen zal ik loom worden.

Tips?
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#6
amfetamine (speed) of alcohol.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sowieso speed ^^
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Na een opdoffer van ruim 8mg/lg lichaamsgewicht zou ik je aanraden helemaal niks te nemen tbh.

Maar ik weet ook dat je dat antwoord niet zoekt.


Maar ik zou coke kiezen.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Na een opdoffer van ruim 8mg/lg lichaamsgewicht zou ik je aanraden helemaal niks te nemen tbh.

Maar ik weet ook dat je dat antwoord niet zoekt.


Maar ik zou coke kiezen.
Klik om te vergroten...
I know… maar toch moeilijk…
Sommige nemen dagelijks drugs denk’k dan 🤭

Van coke krijg ik gemakkelijk hoofdpijn dus beetje schrik dat dat daar ook het geval gaat zijn… 3mmc ng es wagen mss? Wat denk jij?
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blaatschaap zei:
Sowieso speed ^^
Klik om te vergroten...
Pff nah, de kater is de hel voor mij 😅
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#11
3MMC zou ik persoonlijk niet doen omdat dat ook (net zoals XTC) aan je serotonine vreet.

3 maanden pauze wordt over het algemeen aangeraden tussen serotogene drugs. Ik doe zelf meestal 2 a 3 maand pauze voordat ik weer een serotogeen middel neem. 2 maand is toch wel het gewenste minimale.

2CB kan ook leuk zijn op een feestje, maar dan niet een te hoge dosering. Echter kun je daar niet 13 uur mee volhouden.

Ik zou persoonlijk voor Speed gaan.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#12
Thunderdome zei:
3MMC zou ik persoonlijk niet doen omdat dat ook (net zoals XTC) aan je serotonine vreet.

3 maanden pauze wordt over het algemeen aangeraden tussen serotogene drugs. Ik doe zelf meestal 2 a 3 maand pauze voordat ik weer een serotogeen middel neem. 2 maand is toch wel het gewenste minimale.

2CB kan ook leuk zijn op een feestje, maar dan niet een te hoge dosering. Echter kun je daar niet 13 uur mee volhouden.

Ik zou persoonlijk voor Speed gaan.
Klik om te vergroten...
Wat is het gevaar juist moest ik 3mmc doen en het ook aan mn serotonine vreet?
Ik vraag me af wat er dan kan gebeuren.. en waarom ze het zo hard afraden?xx
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hiyou zei:
Wat is het gevaar juist moest ik 3mmc doen en het ook aan mn serotonine vreet?
Ik vraag me af wat er dan kan gebeuren.. en waarom ze het zo hard afraden?xx
Klik om te vergroten...
Google serotoninetekort. Best wel een hoop minder leuke effecten op de lange termijn hoor.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hiyou zei:
I know… maar toch moeilijk…
Sommige nemen dagelijks drugs denk’k dan 🤭


- Klopt helemaal. Maar je moet zo een mensen ook niet volgen. 😁

Van coke krijg ik gemakkelijk hoofdpijn dus beetje schrik dat dat daar ook het geval gaat zijn… 3mmc ng es wagen mss? Wat denk jij?


- Ik zei specifiek coke omdat dat op andere receptoren werkt als xtc. Maar goed, hoofdpijn is ook niet alles inderdaad.
Klik om te vergroten...
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hiyou zei:
Sommige nemen dagelijks drugs denk’k dan 🤭
Klik om te vergroten...
Daar moet je niet naar kijken. Er is altijd iemand die meer gebruikt of langer doorgaat of wat dan ook. Ja maar.....hij/zij gebruikt veel meer als ik is geeen uitgangspunt voor jezelf.
Just my thoughts ☺️
Edit^^ @CuriousExplorer zn gedachte ook blijkbaar 👻
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeelanddude zei:
Daar moet je niet naar kijken. Er is altijd iemand die meer gebruikt of langer doorgaat of wat dan ook. Ja maar.....hij/zij gebruikt veel meer als ik is geeen uitgangspunt voor jezelf.
Just my thoughts ☺️
Edit^^ @CuriousExplorer zn gedachte ook blijkbaar 👻
Klik om te vergroten...
Great minds think alike ? :tonguewink:
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hiyou zei:
Hey

Ik ga volgende week zaterdag naar een feestje. Het duurt 13uur.

Afgelopen zaterdag heb ik 12 u gefeest met xtc. Dus volgende week is geen optie om xtc te nemen. Ik heb enorm overdreven. 2 xtc pillen van +- 250 mg en ik weeg 59kg.
(Ik weet het veel te veel)

Ik wil wel iets doen van drugs maar weet niet goed wat.
Ik ben niet voor het psychedelische, geen ervaring mee dus best niet op feestjes. Enkel keta maar met dat alleen zal ik loom worden.

Tips?
Klik om te vergroten...
Tja, beter is gewoon om niks te doen.
Een paar drankjes misschien en lekker dansen, dat wordt ook zeker leuk.
Niet wat je wilt horen, wel eerlijk.

Speed en coke heb ik geen ervaringen mee.

psychedelica zou kunnen maar wil je niet.

Neem je toch X of 3-mmc dan zul je minder voelen en je receptoren behoorlijk beschadigen. Daardoor moet je een nog langere pauze nemen, is dat het waard op jouw leeftijd?

Je weet bovendien al dat je vorige week echt veel te veel hebt genomen…

Ik beloof je: er komen nog wel moeilijkere keuzes in je leven. Niet nemen is gewoon een keuze.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeelanddude zei:
Daar moet je niet naar kijken. Er is altijd iemand die meer gebruikt of langer doorgaat of wat dan ook. Ja maar.....hij/zij gebruikt veel meer als ik is geeen uitgangspunt voor jezelf.
Just my thoughts ☺️
Edit^^ @CuriousExplorer zn gedachte ook blijkbaar 👻
Klik om te vergroten...
Jullie hebben gelijk! Maar is soms wel een “troost” hehe. In mijn vriendengroep ben ik allensinds de verstandigste gebruiker 😇 en dan denk ik altijd, zij doen ht veel slechter. Maar ik volg jullie raad op 😍
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hiyou zei:
Ketamine is dat ok om na 2 weken opnieuw te nemen?
Klik om te vergroten...
Kan iemand hier op antwoorden?😄
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het word coke of niks. Wel sws wat ketamine wss 😇

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."