Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlternatief xtc op feestje?

Alternatief xtc op feestje?

60 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey

Ik ga volgende week zaterdag naar een feestje. Het duurt 13uur.

Afgelopen zaterdag heb ik 12 u gefeest met xtc. Dus volgende week is geen optie om xtc te nemen. Ik heb enorm overdreven. 2 xtc pillen van +- 250 mg en ik weeg 59kg.
(Ik weet het veel te veel)

Ik wil wel iets doen van drugs maar weet niet goed wat.
Ik ben niet voor het psychedelische, geen ervaring mee dus best niet op feestjes. Enkel keta maar met dat alleen zal ik loom worden.

Tips?
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#2
amfetamine (speed) of alcohol.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sowieso speed ^^
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Na een opdoffer van ruim 8mg/lg lichaamsgewicht zou ik je aanraden helemaal niks te nemen tbh.

Maar ik weet ook dat je dat antwoord niet zoekt.


Maar ik zou coke kiezen.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#5
CuriousExplorer zei:
Na een opdoffer van ruim 8mg/lg lichaamsgewicht zou ik je aanraden helemaal niks te nemen tbh.

Maar ik weet ook dat je dat antwoord niet zoekt.


Maar ik zou coke kiezen.
Klik om te vergroten...
I know… maar toch moeilijk…
Sommige nemen dagelijks drugs denk’k dan 🤭

Van coke krijg ik gemakkelijk hoofdpijn dus beetje schrik dat dat daar ook het geval gaat zijn… 3mmc ng es wagen mss? Wat denk jij?
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blaatschaap zei:
Sowieso speed ^^
Klik om te vergroten...
Pff nah, de kater is de hel voor mij 😅
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#7
3MMC zou ik persoonlijk niet doen omdat dat ook (net zoals XTC) aan je serotonine vreet.

3 maanden pauze wordt over het algemeen aangeraden tussen serotogene drugs. Ik doe zelf meestal 2 a 3 maand pauze voordat ik weer een serotogeen middel neem. 2 maand is toch wel het gewenste minimale.

2CB kan ook leuk zijn op een feestje, maar dan niet een te hoge dosering. Echter kun je daar niet 13 uur mee volhouden.

Ik zou persoonlijk voor Speed gaan.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flualhamdulillam zei:
Nee, want alhoewel de kans groot is dat bij incidenteel gebruik je hersen helemaal herstellen, bij misbruik geldt dit niet! Omdat je beschadigde hersencellen nóg veel vaker intens belast terwijl ze nog niet herstelt zijn, kan je permanente schade aanrichten.

Ook heb ik ooit uitgelegd gekregen dat als je XTC gebruikt voordat je serotonine voorraad helemaal gevuld is, je langzamerhand van nature steeds wat minder serotonine gaat aanmaken. Met het mechanisme hierachter ben ik echter niet bekend.
Klik om te vergroten...
Lijkt me logisch.. dit zijn zo ‘n dingen dat heel weinig mensen weten die xtc nemen en misbruiken. Ik heb zo een omgeving die veel naar feestjes gaan bv elke week en op elk feestje xtc nemen. En dan spreek ik over 4 pillen op een avond van +- 280mg. Ze zouden eens moeten weten. Als ik met deze informatie kom nemen ze dit niet al te serieus en lachen ze er wat mee. Ze denken dat hun niks zal overkomen.. ik maak me toch altijd zorgen 😟 gelukkig ben ik dan wel bewust van m’n gebruik en probeer ik wat slimmer om te gaan met drugs. Niet dat ik me aan de 1mg per kg lichaamsgewicht hou maar wel zoveel mogelijk pauze en niet het maximum overschrijd qua gevaar (10mg per kg)..
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hiyou zei:
Als ik met deze informatie kom nemen ze dit niet al te serieus en lachen ze er wat mee. Ze denken dat hun niks zal overkomen..
Klik om te vergroten...
Ja veel mensen hebben de informatie wel, maar zien de ernst er niet van in omdat de schade die het aanricht erg ver van je bed ligt. Je merkt het niet direct als je hersencellen gefrituurd raken, en als je het merkt zou je het waarschijnlijk moeilijk kunnen plaatsen als zijnde: hersenschade. Mensen die langere tijd MDMA misbruiken die hebben alleen maar oog voor het (na een bepaalde tijd echt niet meer zo fijne) effect, de schade die het aanricht is misschien een zorg voor later… Zonde, want als de schade eenmaal gedaan is, wordt volledig herstel vrijwel onmogelijk. En dit merk je echt aan je cognitieve functies en je gemoedsheidstoestand.

Hiyou zei:
gelukkig ben ik dan wel bewust van m’n gebruik en probeer ik wat slimmer om te gaan met drugs. Niet dat ik me aan de 1mg per kg lichaamsgewicht hou maar wel zoveel mogelijk pauze en niet het maximum overschrijd qua gevaar (10mg per kg)..
Klik om te vergroten...
En je houdt je aan de 3-maanden regel? Heel netjes dan! Ik hou me ook niet echt aan 1,5mg/kg, maar ik hou dan ook wel van een beetje heftigheid, goeie intensiteit hahaha
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flualhamdulillam zei:
Ja veel mensen hebben de informatie wel, maar zien de ernst er niet van in omdat de schade die het aanricht erg ver van je bed ligt. Je merkt het niet direct als je hersencellen gefrituurd raken, en als je het merkt zou je het waarschijnlijk moeilijk kunnen plaatsen als zijnde: hersenschade. Mensen die langere tijd MDMA misbruiken die hebben alleen maar oog voor het (na een bepaalde tijd echt niet meer zo fijne) effect, de schade die het aanricht is misschien een zorg voor later… Zonde, want als de schade eenmaal gedaan is, wordt volledig herstel vrijwel onmogelijk. En dit merk je echt aan je cognitieve functies en je gemoedsheidstoestand.
Klik om te vergroten...
Klopt…mijn omgeving heeft daar allensinds geen weet van, zoeken niks op, nemen gewoon en staan er niet bij stil. Ik vind dat je echt heel verstandig en interessant overkomt, super tof om met jou te “praten”😊 (wou ik es even zeggen)
Flualhamdulillam zei:
En je houdt je aan de 3-maanden regel? Heel netjes dan! Ik hou me ook niet echt aan 1,5mg/kg, maar ik hou dan ook wel van een beetje heftigheid, goeie intensiteit hahaha
Klik om te vergroten...
3 maanden ja, niet altijd, soms is het 2x in 2 maanden maar dan weer 6maanden niet. Begrijp je? En ik houd ook wel van die heftigheid bij xtc 🤭 vorige week had ik dus 2 xtc pillen op, op 8uur. 2 van 280 mg en ik weeg 59kg… dus te veel voor me.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hiyou zei:
mijn omgeving heeft daar allensinds geen weet van, zoeken niks op, nemen gewoon en staan er niet bij stil.
Klik om te vergroten...
Ooohhh wat naar… Je wilt toch weten wat je in je lichaam stopt? Waarom zou je er vanuit gaan dat het allemaal wel kan? 😬 Heel slecht, hoop dat ooit wel het kwartje (hehe) valt en dat ze wat beter gaan oppassen.
Hiyou zei:
Ik vind dat je echt heel verstandig en interessant overkomt, super tof om met jou te “praten”😊 (wou ik es even zeggen)
Klik om te vergroten...
Dankjewel! Ik doe mijn best hahaha 😛
Hiyou zei:
3 maanden ja, niet altijd, soms is het 2x in 2 maanden maar dan weer 6maanden niet. Begrijp je?
Klik om te vergroten...
Aah ja ja, niet ideaal natuurlijk maar die lange rustperiodes doen je sowieso veel goed!
Hiyou zei:
2 xtc pillen op, op 8uur. 2 van 280 mg en ik weeg 59kg… dus te veel voor me.
Klik om te vergroten...
Oefff ja dat zou zeker ook te veel zijn voor mij hahaha, ik gebruik laatste keren gewoon volgens een schemaatje, neem nooit meer meer dan dat. Dat gaat iets in de trant van 130mg, 65 bijnemen, 65 bijnemen (eventueel, die laatste is een beetje afhankelijk van hoe lang het feest nog duurt, kan ook een kwartje zijn). Maar ik heb ook wel idiote hoeveelheden gebruikt op een avond hoor, 2,5 pillen van 180mg ofzo… Dat voel je wel als je weer neer daalt pfff
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
Yup. Of Benzofurans.

Bekijk bijlage 28423
Klik om te vergroten...
Let er wel op dat er heel wat onderzoek naar MDMA is gedaan en vrij weinig naar benzofurans.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik doe wel eens Keta en Coke (Calvin klein)
En daarbij rustig een drankje op de achtergrond.
Dan ga ik lekker op en de coke en die zorgt er voor dat ik niet te veel afdwaal van de keta dus handig op een feest.
Teveel alcohol icm keta pakt nooit goed uit.
Dus je moet wel goed doseren en weten wat je doet.
Maar als je de 3 goed doseert kan je echt lekker gaan.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jumping Jack zei:
Ik doe wel eens Keta en Coke (Calvin klein)
En daarbij rustig een drankje op de achtergrond.
Dan ga ik lekker op en de coke en die zorgt er voor dat ik niet te veel afdwaal van de keta dus handig op een feest.
Teveel alcohol icm keta pakt nooit goed uit.
Dus je moet wel goed doseren en weten wat je doet.
Maar als je de 3 goed doseert kan je echt lekker gaan.
Klik om te vergroten...
Wat is een goede dosering dan? Bv je komt toe op het feestje dat 13/14uur duurt in mijn plek zaterdag. Wanneer start je en hoeveel neem je, na hoeveel pak je bij, etc?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flualhamdulillam zei:
Ja veel mensen hebben de informatie wel, maar zien de ernst er niet van in omdat de schade die het aanricht erg ver van je bed ligt. Je merkt het niet direct als je hersencellen gefrituurd raken, en als je het merkt zou je het waarschijnlijk moeilijk kunnen plaatsen als zijnde: hersenschade. Mensen die langere tijd MDMA misbruiken die hebben alleen maar oog voor het (na een bepaalde tijd echt niet meer zo fijne) effect, de schade die het aanricht is misschien een zorg voor later… Zonde, want als de schade eenmaal gedaan is, wordt volledig herstel vrijwel onmogelijk. En dit merk je echt aan je cognitieve functies en je gemoedsheidstoestand.


En je houdt je aan de 3-maanden regel? Heel netjes dan! Ik hou me ook niet echt aan 1,5mg/kg, maar ik hou dan ook wel van een beetje heftigheid, goeie intensiteit hahaha
Klik om te vergroten...
Een heel ver van het bed show is het nochtans niet als ik zo wat rond lees op dit (en andere ) fora
Heel veel mensen lopen semi depressief rond, slapen nauwelijks zonder benzo's en voelen zich futloos.
Imo toch vaak drugsgerelateerde syptomen.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hiyou zei:
Wat is een goede dosering dan? Bv je komt toe op het feestje dat 13/14uur duurt in mijn plek zaterdag. Wanneer start je en hoeveel neem je, na hoeveel pak je bij, etc?
Klik om te vergroten...
Heel lastig om dat voor iemand te bepalen.
Iig oppassen met drank erbij dat is het enige wat ik kan zeggen.
Voor de rest moet je zelf doen waar je je goed bij voelt.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jumping Jack zei:
Heel lastig om dat voor iemamd te bepalen.
Iig oppassen met drank erbij dat is het enige wat ik kan zeggen.
Voor de rest moet je zelf doen waar je je goed bij voelt.
Klik om te vergroten...
Okido, bedankt voor de tip! 😁
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
De neurotoxiciteit van benzifurans zoals 6-apb, 5-apb en 5-mapb mag dan minder zijn (waarschijnlijk) dan bij xtc, maar ze slurpen wel allemaal je serotonine dus ik zou nog steeds de 3 masnden regel aanhouden. Na te veel of ye vaak gebruik verliest xtc/mdma de "magic", waarschijnlijk door permanente verstoring van je serotoninehuishouding. Zou me niks verbazen als benzofurans hetzelfde effect hebben.
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Martinus zei:
Ik vind het allemaal een beetje ingewikkeld zo. Ik dacht dat 3mmc en 6apb allebij seroslurpers waren en dus zit ik hier braaf de weken te tellen.... Terecht. Ook 3-MMC werkt waarschijnlijk sterk op de sero en dat is de crux
Klik om te vergroten...

Flualhamdulillam zei:
Nee, want alhoewel de kans groot is dat bij incidenteel gebruik je hersen helemaal herstellen, bij misbruik geldt dit niet! Omdat je beschadigde hersencellen nóg veel vaker intens belast terwijl ze nog niet herstelt zijn, kan je permanente schade aanrichten.

Ook heb ik ooit uitgelegd gekregen dat als je XTC gebruikt voordat je serotonine voorraad helemaal gevuld is, je langzamerhand van nature steeds wat minder serotonine gaat aanmaken. Met het mechanisme hierachter ben ik echter niet bekend.
Klik om te vergroten...
Dat is waarschijnlijk, en daarmee de reden dat XTC z'n "magic" verliest bij overmatig gebruik. Dus aan de ene kant neurotoxiciteit, aan de andere kant lange termijn aantasting van je serotoninebalans. Dit zijn 2 verschillende dingen. Dan kan 't ook nog eens je hart aantasten bij overmatig gebruik (cardiotoxisch). Als je gaat zoeken vindt je best wel wat negatieve lange-termijn effecten van XTC/MDMA (jammer genoeg...). Het ligt voor de hand dat benzofurans zoal 5-(m)apb en 6-apb misschien minder neuroroxisch zijn (lijkt o.b.v. onderzoeken) maar de klap op je serotoninesysteem is er niet minder om. De 3 maanden pauze is vooral om die laatste reden. De neurotoxiciteit is echter een acuut effect bij gebruik en wordt versterkt door bijv. uitdroging en oververhitting. Dit is waarschijnlijk een beetje tegen te gaan door supplementen zoals anti-oxidanten, vt. B, magnesium etc. (helpt ook een beetje tegen 't "kaakschaatsen"). Anyway, rustig an dus....
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snuffelaar zei:
Yup. Of Benzofurans.

Bekijk bijlage 28423
Klik om te vergroten...
Wat zijn benzofurans?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."