Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer xtc

Eerste keer xtc

145 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vroeg me ook af of sommige van jullie ook "spaghetti armen/&benen" ervaren? Beetje zwaar slap?
Ik had ook dat ik het ineens heel raar en gek vond als ik iets vast had of me handen bewogen, alsof mijn hand niet van mij was😂
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sher_x zei:
Is dat niet compleet andrrs eigenlijk? Thuis en festival
Klik om te vergroten...
Het is idd totaal anders, ik heb het zelf tot nu toe alleen nog maar thuis gedaan, ga binnenkort voor het eerst op een festival proberen. Ben zelf juist bang dat ik op een festival eerder bang/gestresst word, omdat bijvoorbeeld iedereen kan zien dat ik iets heb gebruikt, omdat het wellicht te druk/warm is voor me, omdat ik niet even op mijn chillplekje kan gaan liggen, omdat ik de muziek niet leuk vind, omdat ik dan niet ongestoord gek kan doen etc etc.

Thuis is gewoon zo heerlijk! Met mensen die je vertrouwt, geen beveiliging die je weg kan sturen of mensen die iets van je denken. Je kunt het precies zo inrichten en voorbereiden als je wilt, je eigen muziek waarop je lekker gaat, je kunt de leukste dingen doen om het nog fijner te maken, waar je op een festival geen mogelijkheid toe hebt.

Hoe vaak je het doet hangt van jezelf af, niet van waar je het doet, je kunt net zo goed elk weekend op een festival willen nemen als thuis, het is in beide gevallen belangrijk om steeds de 3-maanden regel in acht te nemen.

Je lichaam kan zeker anders en 'zwaarder' aanvoelen, of juist heerlijk licht, kan ook veranderen tijdens de party.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#3
Miraculeus zei:
Het is idd totaal anders, ik heb het zelf tot nu toe alleen nog maar thuis gedaan, ga binnenkort voor het eerst op een festival proberen. Ben zelf juist bang dat ik op een festival eerder bang/gestresst word, omdat bijvoorbeeld iedereen kan zien dat ik iets heb gebruikt, omdat het wellicht te druk/warm is voor me, omdat ik niet even op mijn chillplekje kan gaan liggen, omdat ik de muziek niet leuk vind, omdat ik dan niet ongestoord gek kan doen etc etc.

Thuis is gewoon zo heerlijk! Met mensen die je vertrouwt, geen beveiliging die je weg kan sturen of mensen die iets van je denken. Je kunt het precies zo inrichten en voorbereiden als je wilt, je eigen muziek waarop je lekker gaat, je kunt de leukste dingen doen om het nog fijner te maken, waar je op een festival geen mogelijkheid toe hebt.

Hoe vaak je het doet hangt van jezelf af, niet van waar je het doet, je kunt net zo goed elk weekend op een festival willen nemen als thuis, het is in beide gevallen belangrijk om steeds de 3-maanden regel in acht te nemen.

Je lichaam kan zeker anders en 'zwaarder' aanvoelen, of juist heerlijk licht, kan ook veranderen tijdens de party.
Klik om te vergroten...
Hmmm jaa precies,
Als je het zo omschrijft is het voor sommige wel ideaal inderdaad maar toch op ene vandere manier vind ik dat juist gekker dan een festival😛, ik ben eigenlijk altijd anti geweest maar sinds kort een beetje nieuwschierig...

Hmm jaa precies het veranderd dus per persoon en dosering,

Klopt het eigenlijk dat als je als eerste kwartje een hele lichte dosering heb genomen en je de "love" gevoel niet voelt etc je bij het 2de kwartje en hoe meer je neemt dat niet meer echt ervaart?
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thuis is op zijn minst zo leuk als een festival, soms zelfs nog leuker. Eigen omgeving, zelf alles bepalen, ijsjes etc kopen, kunnen douchen en niet te vergeten de mogelijkheid heerlijk weg te zinken in een bank of te liggen op/in bed.

ook ben je met elkaar dus je gaat heel veel praten en heel veel fijne gesprekken hebben met alleen maar liefde haha.

rondlopen door je huis, tuin, in spiegels kijken of met je partner naakt knuffelen.. om maar niet te spreken over hoe geil je kan worden samen op xtc 😂

Zo ook als je dus even niet zo lekker zou gaan, dan is je eigen huis echt gewoon fijn. Geen last van andere mensen ook.

Mijn eerste keer was ook op een festival en dacht.. pff dit doe je toch niet thuis, dat is raar? Vervolgens 1x thuis gedaan en het was geweldig. Nu wisselen we een beetje af.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Ahhhh super goed om te lezen😍 ik vind ervaringen lezen ook het leukste van dit forum, jouwe ook ook ook al was het niet per se wat je dacht. Maar ik denk ook dat die handleidingen en andere topics veel van je onzekerheden weg kunnen nemen.

Mijn eerste keer was nogal onbezonnen, op mijn laatste schooldag eindfeest van de middelbare. Ik heb me toen ook niet ingelezen over de doseringen en dus een beetje weinig gepakt. Het was wel heeeel mooi, vooral de het licht herinner ik me en het was natuurlijk gewoon een heerlijk feest. Maar het kwam niks in de buurt van die love feeling die ik nu vaak ervaar❤️ Hopelijk ervaar jij binnenkort ook wat je zoekt!
Klik om te vergroten...
Jaaa dat is zeker wel gelukt jaa,
Gelukkig was het voor jou mooi! Fijn om te horen,
Ik had de eerste keer inderdaad ook niet de love feeling ervaren en dat vond ik jammer maar er waren ook wel veel tegenslagen voedselvergiftiging opgelopen wat we niet wisten weinig gegeten weinig dosering etc

Ik hoop dat ook inderdaad dankjewel😊,
Was jou 2de keer ook beter?

En wat zou jij als eerste dosering doen als je 80kilo weegt? Mijn eerste keer w as. M'n kwartje 40/45mg maar héb me laten vertellen dat dat weinig is!
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Oja - en wat betreft bang zijn dat je het te graag te vaak wilt: Mdma en xtc worden helemaal niet leuker van het vaker doen. Een pauze van minimaal 2-3 maanden wordt sowieso wel aangehouden door veel gebruikers. Er zijn natuurlijk wel mensen die hooked raken, maar niet van het gevoel waar jij naar opzoek bent. Misschien zijn mdma kristallen ook wel meer je ding dan xtc, de pilvorm?

Sorry van mijn voorbarige conclusie ook, doe ik vaker... Welke drugservaring heb je eigenlijk nogmeer?
Klik om te vergroten...
Nee precies, ik heb ook niet de drang om het vaak te doen hoor ik hoop dat mijn tweede keer beter is zodat ik meer kan ervaren of xtc me ding is.
Ik heb eigenlijk niet echt verstand van drugs ook is xtc m'n eerste drugs soort en wil het daar eigenlijk oook bij laten, en was dit eigenlijk mijn eerste (helaas mindere) ervaring vandaar dat ik op onderzoek uit ben gegaan😊

Maaktnieuit het is uitgesproken toch dus allesgoed😊
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sher_x zei:
Was jou 2de keer ook beter?
Klik om te vergroten...
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik niet meer exact weet wat mijn tweede keer was, maar hij was ongetwijfeld beter want ik wist gewoon veel meer wat ik deed. Eigenlijk zijn al mijn mdma ervaringen verder wel heeeel positief. Ik gebruik vaker op kleinere huisfeesten dan grote festivals, want die setting is meer mijn ding. Van mijn allerbeste vriendjes krijg ik spontaan een love vibe💖

Sher_x zei:
En wat zou jij als eerste dosering doen als je 80kilo weegt? Mijn eerste keer w as. M'n kwartje 40/45mg maar héb me laten vertellen dat dat weinig is!
Klik om te vergroten...
Ja das wel echt weinig inderdaad. Ik zou zeker met het dubbele beginnen, 80-90mg en later nog 40-45 bij pakken.
Kristallen zijn ook wel erg prettig, ik neem dan wat vaker likjes ipv maar 2 keer een deel van een pil erin jassen. De come up is dan veel minder intens, dus je wordt ook minder overvallen door dat gevoel waardoor je misschien minder angstig raakt. Sowieso waren mijn beste ervaringen met kristallen, niet met pillen. De beste met uitstek in Berlijn, daar schoten die kristallen echt exact in het goede keelgat, heb staan janken van geluk bij een dragshow en feestje van mn leven gehad.
Maar, zowel hoeveel als met wat je doseert blijft een persoonlijke voorkeur. Je zou daarin echt opzoek moeten naar je "sweetspot".

Sher_x zei:
Nee precies, ik heb ook niet de drang om het vaak te doen hoor ik hoop dat mijn tweede keer beter is zodat ik meer kan ervaren of xtc me ding is.
Klik om te vergroten...
Ongetwijfeld wordt het leuker meid❤️
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik niet meer exact weet wat mijn tweede keer was, maar hij was ongetwijfeld beter want ik wist gewoon veel meer dan ik deed. Eigenlijk zijn al mijn mdma ervaringen verder wel heeeel positief. Ik gebruik vaker op kleinere huisfeesten dan grote festivals, want die setting is meer mijn ding. Van mijn allerbeste vriendjes krijg ik spontaan een love vibe💖


Ja das wel echt weinig inderdaad. Ik zou zeker met het dubbele beginnen, 80-90mg en later nog 40-45 bij pakken.
Kristallen zijn ook wel erg prettig, ik neem dan wat vaker likjes ipv maar 2 keer een deel van een pil erin jassen. De come up is dan veel minder intens, dus je wordt ook minder overvallen door dat gevoel waardoor je misschien minder angstig raakt. Sowieso waren mijn beste ervaringen met kristallen, niet met pillen. De beste met uitstek in Berlijn, daar schoten die kristallen echt exact in het goede keelgat, heb staan janken van geluk bij een dragshow en feestje van mn leven gehad.
Maar, zowel hoeveel als met wat je doseert blijft een persoonlijke voorkeur. Je zou daarin echt opzoek moeten naar je "sweetspot".


Ongetwijfeld wordt het leuker meid❤️
Klik om te vergroten...
Ah fijn om te horen 😊

Jaaa precies alleen bij het eerste kwartje van 45 voelde ik wel alleen niet echt de love feeling

Jaa precies het is gewoon kijken wat voor jou dus werkt.

Ik hoop het ook ja hihi ❣️
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ook heb ik gelezen dat je als beginnende gebruiker beter 0,5-1mg per kilo lichaamsgewicht kan beginnen omdat anders de gewenste love gevoel niet komt maar juist meer de speedy effecten

Klopt dit? De eerste keer had ik begin dosis 45mg en volgens dit forum schijnt dat juist te weinig te zijn als begin dosis,
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sher_x zei:
Ook heb ik gelezen dat je als beginnende gebruiker beter 0,5-1mg per kilo lichaamsgewicht kan beginnen omdat anders de gewenste love gevoel niet komt maar juist meer de speedy effecten

Klopt dit? De eerste keer had ik begin dosis 45mg en volgens dit forum schijnt dat juist te weinig te zijn als begin dosis,
Klik om te vergroten...
Ik zou max 2mg per kg hanteren. 45 mg als start is te weinig, dan kom je er niet lekker in. Maar het is vooral handig om wat experimenteren (wel aan de globale regels houden), kan zijn dat je de sweetspot nog niet gevonden hebt.

Sowieso niet al te druk om maken, het is de bedoeling dat het leuk is en dat je de teugels wat laat vieren IPV alles minutieus uitgezocht te hebben. Het blijven allemaal subjectieve ervaringen dus het heeft weinig zin om daar je verwachtingen aan te meten.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Ik zou max 2mg per kg hanteren. 45 mg als start is te weinig, dan kom je er niet lekker in. Maar het is vooral handig om wat experimenteren (wel aan de globale regels houden), kan zijn dat je de sweetspot nog niet gevonden hebt.

Sowieso niet al te druk om maken, het is de bedoeling dat het leuk is en dat je de teugels wat laat vieren IPV alles minutieus uitgezocht te hebben. Het blijven allemaal subjectieve ervaringen dus het heeft weinig zin om daar je verwachtingen aan te meten.
Klik om te vergroten...
Jaaa precies klopt inderdaad,

Maar dat je minder moet nemen omdat je beginner bent klopt niet of maakt dat niet zoveel uit?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sher_x zei:
Jaaa precies klopt inderdaad,

Maar dat je minder moet nemen omdat je beginner bent klopt niet of maakt dat niet zoveel uit?
Klik om te vergroten...
Je begindosis moet goed zijn. Na een aantal keer gebruiken kom je er wel achter wat een goede startdosis is voor jou.

Een eerste keer is het altijd verstandig om rustig te beginnen maar voor een goede ervaring is 45 te weinig denk ik.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Je begindosis moet goed zijn. Na een keer aantal gebruiken kom je er wel achter wat een goede startdosis is voor jou.

Een eerste keer is het altijd verstandig om rustig te beginnen maar voor een goede ervaring is 45 te weinig denk ik.
Klik om te vergroten...
Hmm ja precies, kheb maar 1keer geprobeerd dus wat voor mij werkt weet ik nog niet, wel voelde ik 'm al na het eerste kwartje alleen de love feeling was er niet..
wat zou jij adviseren als begin dosis voor mij? 80kilo en beginner
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sher_x zei:
Hmm ja precies, kheb maar 1keer geprobeerd dus wat voor mij werkt weet ik nog niet, wel voelde ik 'm al na het eerste kwartje alleen de love feeling was er niet..
wat zou jij adviseren als begin dosis voor mij? 80kilo en beginner
Klik om te vergroten...
Zou dan 80-90 mg als start en dan 30-40mg bijnemen proberen zit je mooi op +-1,5mg per kg lichaamsgewicht.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Sher_x Dit is geen negatieve opmerking. Was het niet al handig geweest als je al deze vragen etc had gesteld voordat je de eerste keer XTC ging gebruiken? Had wellicht een aantal zorgen weggehaald.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kibo3 zei:
@Sher_x Dit is geen negatieve opmerking. Was het niet al handig geweest als je al deze vragen etc had gesteld voordat je de eerste keer XTC ging gebruiken? Had wellicht een aantal zorgen weggehaald.
Klik om te vergroten...
Heb zeker info opgezocht etc maar na de eerste keer was ik benieuwd naar meer info en naar andere ervaringen en de eerste keer is sws ontzettend spannend dus okals weet je dingen je weet niet wat je te wachten staat.

Door hier vragen te stellen weet i k steeds meer.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hey hey,

Nu hebben wij xtc getest daar kwam uit dat de pil 121 bevat maar dat is specifiek wat zou de beste begin dosering zijn? Bij 80 kilo?

Ik wil namelijk niet te laag nemen als begin
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sher_x zei:
Hey hey,

Nu hebben wij xtc getest daar kwam uit dat de pil 121 bevat maar dat is specifiek wat zou de beste begin dosering zijn? Bij 80 kilo?

Ik wil namelijk niet te laag nemen als begin
Klik om te vergroten...
Ik zou beginnen met 2/3 en na 1,5-2uur die laatste 1/3 nemen. Voor mij werkt dit perfect.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sher_x zei:
Hey hey,

Nu hebben wij xtc getest daar kwam uit dat de pil 121 bevat maar dat is specifiek wat zou de beste begin dosering zijn? Bij 80 kilo?

Ik wil namelijk niet te laag nemen als begin
Klik om te vergroten...
Ik wil niet lullig doen hoor maar het advies is eens in de 3 maanden xtc, niet eens in de 3 weken 😄.
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Wij (voor sommige ook wel bekend als opa en oma stel ivm 42/43 jaar oud) in augustus naar Decibel en gaan daar voor het eerst gebruiken op een festival.

Tot op heden alleen nog maar thuisfeestjes gedaan en dat is zo ontzettend leuk. Heerlijk om met een kleine groep goede vrienden om je heen even lekker los te gaan. Hiermee bedoel ik overigens niet hard gaan. Ik word ontspannen en energiek tegelijkertijd, kijk graag naar mijn vrouw die dan haar dansmodus heeft aan staan en ik ga ook graag rondjes wandelen. Naast dit feit kan ik er meer dan prima gesprekken op voeren. Het love gevoel is bij mijn in beginsel echt rauwe geiligheid en dan heb ik zo veel zin.. naarmate de tijd verstrijkt komt meer het knuffel gevoel en sereniteit. Ik begin meestal met een halve en afhankelijk van de avond, komt er nog een halve bij of een likje M. Mijn vrouw volgt ondanks het feit dat ze een stuk lichter is hetzelfde patroon daar het bij haar minder inkicked dan bij mij.
ljuv zei:
Van mijn allerbeste vriendjes krijg ik spontaan een love vibe💖
Klik om te vergroten...
kom je ook een keer bij ons thuis dan een feestje vieren :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."