Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer xtc

Eerste keer xtc

145 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lemmy zei:
Ik denk dat je te nerveus was. :thinking:
Klik om te vergroten...
Dat was ik zeker, ik was ontzettend bang😛
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#2
FredKroket zei:
Maar als 10 van de glazen half vol zitten merk je wel verschil. Met pillen blijft nauwkeurig doseren lastig omdat bij wijze van spreken alle mdma in 1 halfje kan zitten.
Klik om te vergroten...
Klopt, maar dit risico is er bij alle pillen idd, sterkte maakt daar geen verschil in. In principe, bij een goede verdeling, geeft 100 mg MDMA van de lichte pil dezelfde werking als 100 mg MDMA van de zware pil.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Inderdaad, als je dezelfde hoeveelheid van een bepaalde stof, in dit geval MDMA neemt, zou dat dezelfde werking moeten hebben. XTC pillen zijn echter wel met bindmiddelen en soms met andere stoffen gemengd, hierdoor kan iedere pil (ook die van eenzelfde hoeveelheid) wel net anders vallen/aanvoelen.

Is het inmiddels al van een 2e keer gekomen en zo ja hoe is dat bevallen?
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je reactie daar heb ik wat aan!

Jaa de 2de keer was zoveel beter, het was met een pil van 120mg.

Ik was ook minder bang, en alles ging gelijdelijk. Alleen heb ik dus hetzelfde als een vriendin van mij meegemaakt.

Dat ik soortvan hallucinaties heb, en dat vond ik in het begin eigenlijk best wel eng. Maar ik weet nu hoe ik daar een beetje mee om moet gaan, want als ik een persoon zie en daar ineens op gefocust ben merk ik al dat ik die persoon moet ontwijken dus dan loop ik even naar een andere plek. Wel vind ik het best gek, want volgens dit forum is het dan omdat je te veel heb genomen.

Maar ik heb me aan de normale hoeveelheid gehouden, dus vraag me dan af hoe het dat kan?

Mijn vriend zei dat die bij deze pillen van 120 wel minder sterke effecten heeft, dat bijvoorbeeld het raketje waarbij die aan een sterkere pil had zoveel lekkerder was dan de 120pil daarom vroeg ik me af of daar verschil in zat :)


Ik ben iniedergeval niet bang meer voor wat. Komen gaat, en vind ik het steeds leuker wel natuurlijk om de zoveel maanden!
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fijn om te lezen dat je tweede ervaring een verbetering was t.o.v. de eerste!

Die hallucinaties zijn wel vreemd, dat krijg je inderdaad meestal als je teveel hebt genomen maar met 120mg op 80kg zit je heel netjes qua dosering.
Was de pil getest (naar lab gestuurd)? Wellicht dat er MDA in zat. Wat niet heel erg is, maar dat stofje is iets relaxter en meer hallucinerend dan MDMA.

Sher_x zei:
Mijn vriend zei dat die bij deze pillen van 120 wel minder sterke effecten heeft, dat bijvoorbeeld het raketje waarbij die aan een sterkere pil had zoveel lekkerder was dan de 120pil daarom vroeg ik me af of daar verschil in zat :)
Klik om te vergroten...

Ik heb deze zin 4x gelezen, maar ik snap hem niet.
Een (geteste) pil met 120mg MDMA kan in ieder geval geen "sterkere effecten" hebben dan een andere (geteste) pil met 120mg MDMA. Tenzij hij vervuild is met andere stofjes.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wollukker zei:
Fijn om te lezen dat je tweede ervaring een verbetering was t.o.v. de eerste!

Die hallucinaties zijn wel vreemd, dat krijg je inderdaad meestal als je teveel hebt genomen maar met 120mg op 80kg zit je heel netjes qua dosering.
Was de pil getest (naar lab gestuurd)? Wellicht dat er MDA in zat. Wat niet heel erg is, maar dat stofje is iets relaxter en meer hallucinerend dan MDMA.



Ik heb deze zin 4x gelezen, maar ik snap hem niet.
Een (geteste) pil met 120mg MDMA kan in ieder geval geen "sterkere effecten" hebben dan een andere (geteste) pil met 120mg MDMA. Tenzij hij vervuild is met andere stofjes.
Klik om te vergroten...
Hai,

Ja de pil was getest en kwam 120 uit, dus inderdaad een goeie dosering daarom vond ik ook een beetje vreemd hmm..

Ik bedoel een geteste pil van 120mg en een pil van 200/240mg.

Mijn vriend vertelde dat hij bij de 120mg minder sterkte gevoelens" ervaarde als dat met een sterkere geteste pil.

Dus bij die sterkere pil ervaarde hij de effecten veel beter en sterker.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sher_x zei:
Hai,

Ja de pil was getest en kwam 120 uit, dus inderdaad een goeie dosering daarom vond ik ook een beetje vreemd hmm..

Ik bedoel een geteste pil van 120mg en een pil van 200/240mg.

Mijn vriend vertelde dat hij bij de 120mg minder sterkte gevoelens" ervaarde als dat met een sterkere geteste pil.

Dus bij die sterkere pil ervaarde hij de effecten veel beter en sterker.
Klik om te vergroten...

Bij een pil weet je nooit precies hoe de MDMA verdeeld is. Dus het kan zijn dat een kwartje niet zo veel doet en de andere keer juist weer veel. Dat zou het kunnen verklaren, want verder blijft MDMA gewoon MDMA of het nou in een sterke of zwakke pil zit.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fijn om te lezen dat het leuk was😊

Sher_x zei:
Dat ik soortvan hallucinaties heb, en dat vond ik in het begin eigenlijk best wel eng. Maar ik weet nu hoe ik daar een beetje mee om moet gaan, want als ik een persoon zie en daar ineens op gefocust ben merk ik al dat ik die persoon moet ontwijken dus dan loop ik even naar een andere plek. Wel vind ik het best gek, want volgens dit forum is het dan omdat je te veel heb genomen.
Klik om te vergroten...
Nah iedereen reageert toch net anders op deze drug en misschien ben jij net wat gevoeliger voor mdma of een andere stof in de pil.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#8
HierEnDaarEenFuifje zei:
Bij een pil weet je nooit precies hoe de MDMA verdeeld is. Dus het kan zijn dat een kwartje niet zo veel doet en de andere keer juist weer veel. Dat zou het kunnen verklaren, want verder blijft MDMA gewoon MDMA of het nou in een sterke of zwakke pil zit.
Klik om te vergroten...
Ahhh oké bedankt!
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
Fijn om te lezen dat het leuk was😊


Nah iedereen reageert toch net anders op deze drug en misschien ben jij net wat gevoeliger voor mdma of een andere stof in de pil.
Klik om te vergroten...
Jaaaa preciess.. Voor hoelang het gewoon goed te hendelen is en leuk blijft is het oké!
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey, ik vraag dit voor een vriend van me die 2dagen achter elkaar xtc wil gebruiken, hij is benieuwd of de effecten de tweede dag afnemen, en is je dip dan ook erger?


Ben benieuwd naar jullie ervaring!
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sher_x zei:
Hey, ik vraag dit voor een vriend van me die 2dagen achter elkaar xtc wil gebruiken, hij is benieuwd of de effecten de tweede dag afnemen, en is je dip dan ook erger?


Ben benieuwd naar jullie ervaring!
Klik om te vergroten...
Ja en ja. Het is een NO GO
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sher_x zei:
Hey, ik vraag dit voor een vriend van me die 2dagen achter elkaar xtc wil gebruiken, hij is benieuwd of de effecten de tweede dag afnemen, en is je dip dan ook erger?


Ben benieuwd naar jullie ervaring!
Klik om te vergroten...

Ik zou me minder zorgen maken over afnemende effecten, maar meer over de eventuele (blijvende) schade die het aanricht.

Zoals hierboven gezegd..niet doen!
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sher_x zei:
hoort dat erbij
Klik om te vergroten...
Nee, in principe hoort dat er niet bij. Je kunt de dag(en) erna wat last hebben van vermoeidheid, spierpijn en een kapotte mond, maar de misselijkheid zal waarschijnlijk door iets anders veroorzaakt zijn. Natuurlijk reageert iedereen anders, maar dit is geen typische klacht na het gebruik van MDMA/XTC.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#14
Miraculeus zei:
Nee, in principe hoort dat er niet bij. Je kunt de dag(en) erna wat last hebben van vermoeidheid, spierpijn en een kapotte mond, maar de misselijkheid zal waarschijnlijk door iets anders veroorzaakt zijn. Natuurlijk reageert iedereen anders, maar dit is geen typische klacht na het gebruik van MDMA/XTC.
Klik om te vergroten...
Okee dankje wel voor je antwoord!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sher_x zei:
Hallo allemaal,

Sinds ik xtc gebruik merk ik dat ik er elke keer snel uit ben, terwijl ik gewoon op de zelfde tijden als mijn vriend neem en hij blijft er wel heel lang in zitten, weten jullie hoe dat komt of? Iemand dit ook meemaakt?
Klik om te vergroten...
Hoe vaak gebruik je xtc?
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat is de definitie van eruit zijn? Als ik iets op heb dan wordt alles wat losser en ga ik meer wandelen, mijn vrouw begint uitbundig te dansen, een vriendin van ons begint alleen wat meer te praten en ander keert in zichzelf op zijn m2. Ieder mens reageert op zijn eigen manier op het gebruik ook is de dosis hetzelfde. Vraag is wat je eruit wilt halen? Wil je 4 uur lang hard stuiteren of gaat het meer om de algehele gemoedstoestand? Laatste vind ik persoonlijk veel fijner dan het eerste alhoewel af en toe kneiter hard gaat ook lekker is.

Verder eens met wat @Mevrouw Pløp aangeeft. Hoe vaak gebruik en welke hoeveelheid / hoe sterk zijn ze. Kort achter elkaar gebruiken zorgt er iig voor dat het effect minder wordt en is alles behalve goed voor je bovenkamer.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Die periode van 6/8 weken is echt te kort. Je lichaam heeft daardoor niet voldoende tijd om te herstellen, waardoor je de volgende keer weer meer nodig hebt om enigszins hetzelfde niveau te bereiken. Daardoor pak je elke keer meer en meer, waardoor je de positieve effecten van de drug langzaam maar zeker verliest.

Hou 3 maanden rust tussen het gebruik!
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw Pløp zei:
Hoe vaak gebruik je xtcn
Klik om te vergroten...

Mevrouw Pløp zei:
Hoe vaak gebruik je xtc?
Klik om te vergroten...
Ik hou de aanbevolen tijd aan en meiwas mijn eerste keer!
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#19
jeroen79 zei:
Wat is de definitie van eruit? Als ik iets op heb dan wordt alles wat losser en ga ik meer wandelen, mijn vrouw begint uitbundig te dansen, een vriendin van ons begint alleen wat meer te praten en ander keert in zichzelf op zijn m2. Ieder mens reageert op zijn eigen manier op het gebruik ook is de dosis hetzelfde. Vraag is wat je eruit wilt halen? Wil je 4 uur lang hard stuiteren of gaat het meer om de algemene toestand? Laatste vind ik persoonlijk veel fijner dan het eerste alhoewel af en toe kneiter hard gaat ook lekker is.

Verder eens met wat @Mevrouw Pløp verklaring. Hoe vaak gebruik en welke hoeveelheid / hoe sterk zijn ze. Kort achter elkaar gebruiken zorgt er iig voor dat het minder wordt en is alles behalve goed voor je bovenkamer.
Klik om te vergroten...
Jaaa precies, ik ben pas in mei begonnen met de eerste keer en hou de aanbevolen tijd aan en dosering, alleen met eruit bedoeld ik dat ik de eigenlijk niet meer voel dus me voel begin ik xtc genomen heb
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sher_x zei:
Ik hou de aanbevolen tijd aan en meiwas mijn eerste keer!
Klik om te vergroten...
Dus je hebt het nu 2 x gedaan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."