Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer xtc

Eerste keer xtc

145 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hay hay,

Ik vroeg me af, als je een pil hebt van bijvoorbeeld 120mg en een pil van 240mg.

Merk je dan geen verschil bij het zelfde dosis? Is de 240 dan bijvoorbeeld dat je effecten misschien sterker zijn? Omdat het een sterkere pil is of maakt dat totaal niet uit?
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sher_x zei:
Hay hay,

Ik vroeg me af, als je een pil hebt van bijvoorbeeld 120mg en een pil van 240mg.

Merk je dan geen verschil bij het zelfde dosis? Is de 240 dan bijvoorbeeld dat je effecten misschien sterker zijn? Omdat het een sterkere pil is of maakt dat totaal niet uit?
Klik om te vergroten...
Nee.
Als je 10 glazen water hebt en je drinkt er รฉรฉn, drink je evenveel als wanneer je 20 glazen hebt en je drinkt er รฉรฉn.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sher_x zei:
Hay hay,

Ik vroeg me af, als je een pil hebt van bijvoorbeeld 120mg en een pil van 240mg.

Merk je dan geen verschil bij het zelfde dosis? Is de 240 dan bijvoorbeeld dat je effecten misschien sterker zijn? Omdat het een sterkere pil is of maakt dat totaal niet uit?
Klik om te vergroten...
Inderdaad, als je dezelfde hoeveelheid van een bepaalde stof, in dit geval MDMA neemt, zou dat dezelfde werking moeten hebben. XTC pillen zijn echter wel met bindmiddelen en soms met andere stoffen gemengd, hierdoor kan iedere pil (ook die van eenzelfde hoeveelheid) wel net anders vallen/aanvoelen.

Is het inmiddels al van een 2e keer gekomen en zo ja hoe is dat bevallen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Miraculeus zei:
Nee.
Als je 10 glazen water hebt en je drinkt er รฉรฉn, drink je evenveel als wanneer je 20 glazen hebt en je drinkt er รฉรฉn.
Klik om te vergroten...
Maar als 10 van de glazen half vol zitten merk je wel verschil. Met pillen blijft nauwkeurig doseren lastig omdat bij wijze van spreken alle mdma in 1 halfje kan zitten.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#5
Miraculeus zei:
Ik heb het voor het eerst geprobeerd met een klein groepje vrienden, bij iemand thuis. Relaxte sfeer, muziekje op, discolichten erbij en heerlijk gedanst en geknuffeld, voelde me top en hield van iedereen die er was! Ik had ook even een minder momentje die avond, maar dat kwam omdat ik teveel met mijn telefoon bezig was, stom. Daarna weer lekker in de sfeer.
Het kan best overweldigend zijn qua gevoel/rush, en wat ongemakkelijk in het begin, ik word dan altijd wat zenuwachtig en beweeglijk, sommige mensen hebben ook veel last van misselijkheid, zelf nog nooit gehad. En natuurlijk helpt het niet mee als je bang bent of niet lekker in je vel zit.
Dus ik zou zeggen; ga er een volgende keer relaxed in, bereid je goed voor, weet wat je neemt en genieten maar! Liefst in een thuissetting waar je wat meer controle hebt en een toilet en rustig plekje om te zitten/liggen binnen handbereik.
Klik om te vergroten...
Jaa ik heb dat in begin gehad dat ik misselijk werd dat was niet zo prettig,
Wel fijn dat je eerste keer goed beviel!

Ik wil het persoonlijk niet in een thuissetting doet wie weet veranderd dat nog maar voor nu liever niet :)

Nee dat werkt inderdaad niet mee, ook een voedselvergiftiging opgelopen dus mijn eerste keer was eigenlijk niet zo chil verlopen als dat ik hoopte eigenlijk.

Merk wel dat ik door dit forum ook wel meer informatie heb en minder bang ben voor de volgendekeer dus ook jij bedankt voor je verhalen:)

Ook heb ik door dit forum begrepen dat mijn begindosis eigenlijk te weinig was, ik weeg rond de 80 en de pil was getest 180 en had als begin een kwartje op wat volgens dit forum wel meer had gemogen.

Ik hoop dat ik de 2 de keer wel wat meer ervaar!
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sher_x zei:
Ik wil het persoonlijk niet in een thuissetting doet wie weet veranderd dat nog maar voor nu liever niet :)
Klik om te vergroten...
Wat is de reden dat je dat liever niet wilt doen?
Denk idd dat een goede dosis ook een verschil kan maken idd!
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#7
Miraculeus zei:
Wat is de reden dat je dat liever niet wilt doen?
Denk idd dat een goede dosis ook een verschil kan maken idd!
Klik om te vergroten...
Uhm ja, dat vind ik dan toch een stapje te ver ๐Ÿ˜› dus liever op een festival mocht ik de tweede keer wel goed ervaren
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sher_x zei:
Uhm ja, dat vind ik dan toch een stapje te ver
Klik om te vergroten...
Hoe bedoel je dat? Ik zou juist denken dat op een festival spannender is dan thuis? Wat lijkt je 'een stap te ver'?
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thuis en op een festival zijn niet te vergelijken, maar zijn beide oh zo leuk..

Ik zou thuissetting wel aanraden voor het meeste comfort en het veiligste gevoel. Zeker als er veel spanning bij komt kijken of een ervaring die niet helemaal fijn was.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#10
Miraculeus zei:
Hoe bedoel je dat? Ik zou juist denken dat op een festival spannender is dan thuis? Wat lijkt je 'een stap te ver'?
Klik om te vergroten...
Jaaa vind het lastig uit te leggen eigenlijk, maar doe het liever niet thuis dan heb je misschien wel de nijging om dat vaker" te doen en dat wil ik niet.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jaa ka
HierEnDaarEenFuifje zei:
Thuis en op een festival zijn niet te vergelijken, maar zijn beide oh zo leuk..

Ik zou thuissetting wel aanraden voor het meeste comfort en het veiligste gevoel. Zeker als er veel spanning bij komt kijken of een ervaring die niet helemaal fijn was.
Klik om te vergroten...
Jaa kan ik begrijpen, maar zou niet weten waarom ik het thuis zou willen doen eigenlijk, liever op een festival mocht dat er van komen.

Is dat niet compleet andrrs eigenlijk? Thuis en festival
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vroeg me ook af of sommige van jullie ook "spaghetti armen/&benen" ervaren? Beetje zwaar slap?
Ik had ook dat ik het ineens heel raar en gek vond als ik iets vast had of me handen bewogen, alsof mijn hand niet van mij was๐Ÿ˜‚
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sher_x zei:
Is dat niet compleet andrrs eigenlijk? Thuis en festival
Klik om te vergroten...
Het is idd totaal anders, ik heb het zelf tot nu toe alleen nog maar thuis gedaan, ga binnenkort voor het eerst op een festival proberen. Ben zelf juist bang dat ik op een festival eerder bang/gestresst word, omdat bijvoorbeeld iedereen kan zien dat ik iets heb gebruikt, omdat het wellicht te druk/warm is voor me, omdat ik niet even op mijn chillplekje kan gaan liggen, omdat ik de muziek niet leuk vind, omdat ik dan niet ongestoord gek kan doen etc etc.

Thuis is gewoon zo heerlijk! Met mensen die je vertrouwt, geen beveiliging die je weg kan sturen of mensen die iets van je denken. Je kunt het precies zo inrichten en voorbereiden als je wilt, je eigen muziek waarop je lekker gaat, je kunt de leukste dingen doen om het nog fijner te maken, waar je op een festival geen mogelijkheid toe hebt.

Hoe vaak je het doet hangt van jezelf af, niet van waar je het doet, je kunt net zo goed elk weekend op een festival willen nemen als thuis, het is in beide gevallen belangrijk om steeds de 3-maanden regel in acht te nemen.

Je lichaam kan zeker anders en 'zwaarder' aanvoelen, of juist heerlijk licht, kan ook veranderen tijdens de party.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#14
Miraculeus zei:
Het is idd totaal anders, ik heb het zelf tot nu toe alleen nog maar thuis gedaan, ga binnenkort voor het eerst op een festival proberen. Ben zelf juist bang dat ik op een festival eerder bang/gestresst word, omdat bijvoorbeeld iedereen kan zien dat ik iets heb gebruikt, omdat het wellicht te druk/warm is voor me, omdat ik niet even op mijn chillplekje kan gaan liggen, omdat ik de muziek niet leuk vind, omdat ik dan niet ongestoord gek kan doen etc etc.

Thuis is gewoon zo heerlijk! Met mensen die je vertrouwt, geen beveiliging die je weg kan sturen of mensen die iets van je denken. Je kunt het precies zo inrichten en voorbereiden als je wilt, je eigen muziek waarop je lekker gaat, je kunt de leukste dingen doen om het nog fijner te maken, waar je op een festival geen mogelijkheid toe hebt.

Hoe vaak je het doet hangt van jezelf af, niet van waar je het doet, je kunt net zo goed elk weekend op een festival willen nemen als thuis, het is in beide gevallen belangrijk om steeds de 3-maanden regel in acht te nemen.

Je lichaam kan zeker anders en 'zwaarder' aanvoelen, of juist heerlijk licht, kan ook veranderen tijdens de party.
Klik om te vergroten...
Hmmm jaa precies,
Als je het zo omschrijft is het voor sommige wel ideaal inderdaad maar toch op ene vandere manier vind ik dat juist gekker dan een festival๐Ÿ˜›, ik ben eigenlijk altijd anti geweest maar sinds kort een beetje nieuwschierig...

Hmm jaa precies het veranderd dus per persoon en dosering,

Klopt het eigenlijk dat als je als eerste kwartje een hele lichte dosering heb genomen en je de "love" gevoel niet voelt etc je bij het 2de kwartje en hoe meer je neemt dat niet meer echt ervaart?
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Thuis is op zijn minst zo leuk als een festival, soms zelfs nog leuker. Eigen omgeving, zelf alles bepalen, ijsjes etc kopen, kunnen douchen en niet te vergeten de mogelijkheid heerlijk weg te zinken in een bank of te liggen op/in bed.

ook ben je met elkaar dus je gaat heel veel praten en heel veel fijne gesprekken hebben met alleen maar liefde haha.

rondlopen door je huis, tuin, in spiegels kijken of met je partner naakt knuffelen.. om maar niet te spreken over hoe geil je kan worden samen op xtc ๐Ÿ˜‚

Zo ook als je dus even niet zo lekker zou gaan, dan is je eigen huis echt gewoon fijn. Geen last van andere mensen ook.

Mijn eerste keer was ook op een festival en dacht.. pff dit doe je toch niet thuis, dat is raar? Vervolgens 1x thuis gedaan en het was geweldig. Nu wisselen we een beetje af.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#16
HierEnDaarEenFuifje zei:
Thuis is op zijn minst zo leuk als een festival, soms zelfs nog leuker. Eigen omgeving, zelf alles bepalen, ijsjes etc kopen, kunnen douchen en niet te vergeten de mogelijkheid heerlijk weg te zinken in een bank of te liggen op/in bed.

ook ben je met elkaar dus je gaat heel veel praten en heel veel fijne gesprekken hebben met alleen maar liefde haha.

rondlopen door je huis, tuin, in spiegels kijken of met je partner naakt knuffelen.. om maar niet te spreken over hoe geil je kan worden samen op xtc ๐Ÿ˜‚

Zo ook als je dus even niet zo lekker zou gaan, dan is je eigen huis echt gewoon fijn. Geen last van andere mensen ook.

Mijn eerste keer was ook op een festival en dacht.. pff dit doe je toch niet thuis, dat is raar? Vervolgens 1x thuis gedaan en het was geweldig. Nu wisselen we een beetje af.
Klik om te vergroten...
Hahaah het klinkt iniedergeval wel leuk ๐Ÿ˜‚,
Fijn dat je hรฉt zo goed ervaard..

Heb jij wel is gehad dat je x op had en je een beetje dronken voelde? Zo voelde mijn eerste keer een beetje dat was niet heel chil
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sher_x zei:
Hahaah het klinkt iniedergeval wel leuk ๐Ÿ˜‚,
Fijn dat je hรฉt zo goed ervaard..

Heb jij wel is gehad dat je x op had en je een beetje dronken voelde? Zo voelde mijn eerste keer een beetje dat was niet heel chil
Klik om te vergroten...

Ja dat kan. Soms heb je heldere vlagen en soms heb je vlagen dat je je een beetje vaag voelt of hard gaat, maar dat vind ik persoonlijk heerlijk. Soms heb je dan wel eens problemen met evenwicht of voelt lopen gek en dat kun je een beetje vergelijken met dronken zijn ja.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#18
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ja dat kan. Soms heb je heldere vlagen en soms heb je vlagen dat je je een beetje vaag voelt of hard gaat, maar dat vind ik persoonlijk heerlijk. Soms heb je dan wel eens problemen met evenwicht of voelt lopen gek en dat kun je een beetje vergelijken met dronken zijn ja.
Klik om te vergroten...
Hmmm toch gek dan, als je dat hard gaan noemt" bleek dus dat mijn eerste dosering heel laag was maar toch voelde ik wel dat ik wat op had gek eigenlijk
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sher_x zei:
Hmmm toch gek dan, als je dat hard gaan noemt" bleek dus dat mijn eerste dosering heel laag was maar toch voelde ik wel dat ik wat op had gek eigenlijk
Klik om te vergroten...

Je hebt hard gaan, dat is over het algemeen dat het allemaal een kleine beetje veel is, maar dat vinden veel lekker. Vaak veel energie dan, willen dansen en even echt in je eigen wereld.

Als je beetje flauw voelt of wazig en dus een beetje dronken voelt is weer wat anders, maar het hoort erbij haha. Trekt vaak vrij snel weg en is voor mij niets storend. Vind het vaak meer grappig haha
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#20
HierEnDaarEenFuifje zei:
Je hebt hard gaan, dat is over het algemeen dat het allemaal een kleine beetje veel is, maar dat vinden veel lekker. Vaak veel energie dan, willen dansen en even echt in je eigen wereld.

Als je beetje flauw voelt of wazig en dus een beetje dronken voelt is weer wat anders, maar het hoort erbij haha. Trekt vaak vrij snel weg en is voor mij niets storend. Vind het vaak meer grappig haha
Klik om te vergroten...
Hahh jaa precies, hopelijk gaat m'n tweede keer beter ๐Ÿ˜›

Hoelang gebruik jij al eigenlijk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."