Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer xtc

Eerste keer xtc

145 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Dit is super persoonlijk en zul je zelf een beetje mee moeten experimenteren. Voor de een is een klein beetje mdma al genoeg om een hele nacht te genieten, ik zelf heb toch altijd wel echt een stuk meer daarvoor nodig. Meer dan bijvoorbeeld mijn vriend, die langer en zwaarder is. En ja, het zal vast een keer gebeuren dat je te veel pakt, maar dat is niet meteen super gevaarlijk. Mdma wordt op hoge hoeveelheden veel trippy-er en visueler, er zijn ook mensen die dit juist "opzoeken". Als je zoiets gebeurt, is het een kwestie van er goed mee omgaan en met mensen zijn die weten hoe ze je moeten helpen. Goed voor je hersens is het niet, en goed herstellen met veel rust en gezond eten is dan wel echt heel erg belangrijk. Net als absoluut niet te snel weer mdma gebruiken erna. Als je vaker en vaak achterelkaar te veel pakt, wordt het wel schadelijk op lange termijn en kun je last krijgen van het serotoninesyndroom.
Het grootste directe gevaar zit hem in vervuilde pillen. Die zijn niet meer zoveel in omloop als vroegah, maar het is wel belangrijk je zooi hierop te laten testen, wat in ons mooie Nederland gewoon kan.
Nogmaals: lees de handleiding. Heel leuk en heel nuttig om te lezen.

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Ik heb je topic en de reacties een beetje gevolgd afgelopen week... Maar ik begon me wel gewoon een beetje het volgende af te vragen:

Waarom wil(de) je XTC doen? Wat hoop je te ervaren enzo?

Het komt op mij wel echt een beetje over alsof je dit vooral voor anderen hebt gedaan, gezien je er ZO bang voor bent. Toen, maar nu eigenlijk nog. Je komt niet helemaal "intrinsiek gemotiveerd" over, ofzo. Er zijn hier een hoop praktische tips gegeven die een eventuele volgende ervaring zullen verbeteren, maar ik denk dat je tweede keer xtc echt alleen leuk wordt als je je instelling en verhouding tot de drug een heel klein beetje verandert. Ja, het is een verboden middel waar je voorzichtig en verstandig mee moet omgaan, maar de effecten ervan zijn magisch en niet iets om je zulke grote zorgen om te maken.
Klik om te vergroten...
Het is absoluut niet zo dat ik dit voor anderen zou doen, dus dat heb je echt compleet verkeerd ingeschat en ook ben ik altijd alleen met mijn vriend feestjes aan het pakken en ben totaal geen persoon die door anderen mensen dingen zou doen wat ik misschien niet wil doen etc dus jammer dat dat op die manier overkomt. Want dat is niet het geval.

De reden dat ik het wou proberen is om waar xtc voor bedoeld is, ik ben benieuwd naar de ervaring en de effecten die met zich mee brengen maar omdat ik altijd anti ben geweest en ik het gewoon spannend vond wat vaak een normale reactie is voor een eerste keer en mijn eerste keer eigenlijk niet verwacht had wat iedereen altijd erover zegt.

Daarom ben ik een beetje opzoek gegaan naar informatie en meer ervaringen van anderen lijkt mij juist alleen maar goed om te doen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sher_x zei:
Het is absoluut niet zo dat ik dit voor anderen zou doen, dus dat heb je echt compleet verkeerd ingeschat en ook ben ik altijd alleen met mijn vriend feestjes aan het pakken en ben totaal geen persoon die door anderen mensen dingen zou doen wat ik misschien niet wil doen etc dus jammer dat dat op die manier overkomt. Want dat is niet het geval.

De reden dat ik het wou proberen is om waar xtc voor bedoeld is, ik ben benieuwd naar de ervaring en de effecten die met zich mee brengen maar omdat ik altijd anti ben geweest en ik het gewoon spannend vond wat vaak een normale reactie is voor een eerste keer en mijn eerste keer eigenlijk niet verwacht had wat iedereen altijd erover zegt.

Daarom ben ik een beetje opzoek gegaan naar informatie en meer ervaringen van anderen lijkt mij juist alleen maar goed om te doen.
Klik om te vergroten...
Ahhhh super goed om te lezen😍 ik vind ervaringen lezen ook het leukste van dit forum, jouwe ook ook ook al was het niet per se wat je dacht. Maar ik denk ook dat die handleidingen en andere topics veel van je onzekerheden weg kunnen nemen.

Mijn eerste keer was nogal onbezonnen, op mijn laatste schooldag eindfeest van de middelbare. Ik heb me toen ook niet ingelezen over de doseringen en dus een beetje weinig gepakt. Het was wel heeeel mooi, vooral de het licht herinner ik me en het was natuurlijk gewoon een heerlijk feest. Maar het kwam niks in de buurt van die love feeling die ik nu vaak ervaar❤️ Hopelijk ervaar jij binnenkort ook wat je zoekt!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sher_x zei:
Het is absoluut niet zo dat ik dit voor anderen zou doen, dus dat heb je echt compleet verkeerd ingeschat en ook ben ik altijd alleen met mijn vriend feestjes aan het pakken en ben totaal geen persoon die door anderen mensen dingen zou doen wat ik misschien niet wil doen etc dus jammer dat dat op die manier overkomt. Want dat is niet het geval.

De reden dat ik het wou proberen is om waar xtc voor bedoeld is, ik ben benieuwd naar de ervaring en de effecten die met zich mee brengen maar omdat ik altijd anti ben geweest en ik het gewoon spannend vond wat vaak een normale reactie is voor een eerste keer en mijn eerste keer eigenlijk niet verwacht had wat iedereen altijd erover zegt.

Daarom ben ik een beetje opzoek gegaan naar informatie en meer ervaringen van anderen lijkt mij juist alleen maar goed om te doen.
Klik om te vergroten...
Oja - en wat betreft bang zijn dat je het te graag te vaak wilt: Mdma en xtc worden helemaal niet leuker van het vaker doen. Een pauze van minimaal 2-3 maanden wordt sowieso wel aangehouden door veel gebruikers. Er zijn natuurlijk wel mensen die hooked raken, maar niet van het gevoel waar jij naar opzoek bent. Misschien zijn mdma kristallen ook wel meer je ding dan xtc, de pilvorm?

Sorry van mijn voorbarige conclusie ook, doe ik vaker... Welke drugservaring heb je eigenlijk nogmeer?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sher_x zei:
Uhm ik wil ook niet lullig doen maar waar heb je gelezen dat ik zeg dat ik dit snel ga doen? Dat heb ik nergens gezegt :)
Valt me wel op dat veel hier heel snel een oordeel hebben dat vind ik oprecht jammer..!
Klik om te vergroten...
Als je 10000 keer hetzelfde vraagt kun je een minder leuk antwoord verwachten. Alle informatie in deze thread is ook in het mdma subforum te vinden trouwens.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey hey,

Een vriendin van mij heeft xtc gebruik gewoon volgens veilige normale dosis voor haar l/kg genomen, en ze vertelde me dat ze als ze zag dat iemand bijvoorbeeld om keek of naar haar keek dat dan steeds een paar keer werd herhaald in haar ogen maar volgends haar vriend keek er niemand naar of wat dan ook. Iemand keek om en dat gebeurde dan 3keer het zelfde.

Ze vroeg aan me of ik dit kon vragen op dit forum en ben nu zelf ook wel benieuwd wat dat dan is? En waardoor dat is gekomen? Iemand hier ervaring mee?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sher_x zei:
Hey hey,

Een vriendin van mij heeft xtc gebruik gewoon volgens veilige normale dosis voor haar l/kg genomen, en ze vertelde me dat ze als ze zag dat iemand bijvoorbeeld om keek of naar haar keek dat dan steeds een paar keer werd herhaald in haar ogen maar volgends haar vriend keek er niemand naar of wat dan ook. Iemand keek om en dat gebeurde dan 3keer het zelfde.

Ze vroeg aan me of ik dit kon vragen op dit forum en ben nu zelf ook wel benieuwd wat dat dan is? En waardoor dat is gekomen? Iemand hier ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Klinkt als een lichte overdosis. Kan zijn dat je dan wat gaat hallucineren en dingen anders zien dan ze daadwerkelijk zijn. Hoe veel mg heeft ze genomen en was het getest?
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die mg/kg regel is een vuistregel, geen natuurwet. Misschien is ze wat gevoeliger dan de gemiddelde gebruiker, misschien had ze wat weinig slaap gehad de nacht ervoor, er zijn zoveel meer invloeden op wat de uitwerking is van drugs dan alleen de dosering.

Het lijkt me wel creepy, een paranoïde respons op MDMA. Nou het wat je niét wilt met dat spul 😕.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#8
MDMA versterkt o.a. bepaalde gevoelens die je op dat moment ervaart. Was ze voor de trip al een beetje para/nerveus/bangerig?
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Klinkt als een lichte overdosis. Kan zijn dat je dan wat gaat hallucineren en dingen anders zien dan ze daadwerkelijk zijn. Hoe veel mg heeft ze genomen en was het getest?
Klik om te vergroten...
Ahh hmm oké,
Jaa ze waren getest, ze heeft er een paar van mij gehad namelijk en die waren 120 mg dus voorhaar de juiste dosis ze heeft ook maar 1 pil op dus voor haar is dat ook de juiste hoeveelheid eigenlijk daarom vond ze het gek maar ze zei dat het niet heftig was alleen was het bij een paar mensen dat ze dat zag.

Misschien dat er dan toch wat meer in zat? Elke pil is anders natuurlijk
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fyrckant zei:
Die mg/kg regel is een vuistregel, geen natuurwet. Misschien is ze wat gevoeliger dan de gemiddelde gebruiker, misschien had ze wat weinig slaap gehad de nacht ervoor, er zijn zoveel meer invloeden op wat de uitwerking is van drugs dan alleen de dosering.

Het lijkt me wel creepy, een paranoïde respons op MDMA. Nou het wat je niét wilt met dat spul 😕.
Klik om te vergroten...
Jaaa precies, toen ze dat vertelde was ik eigenlijk ook wel benieuwd van hoe zou het dan kunnen, maar ze zei dat ze het niet eng vond etc en het was ook bij 4mensen waarbij ze dat had zei ze, maar ze zei toen tegen der vriend van kijken ze nou? Maar dat was niet het geval en dat maakte het gevoel goed van er is niks Aan de hand.

Maar miss wat je zegt met gevoeliger of miss beetje spanning of minder slaap misschien dat dat het dan ook kan zijn inderdaad, ik ga haar dit iniedergeval laten lezen :)
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wollukker zei:
MDMA versterkt o.a. bepaalde gevoelens die je op dat moment ervaart. Was ze voor de trip al een beetje para/nerveus/bangerig?
Klik om te vergroten...
Uhm niet dat ik weet eigenlijk, dat ga ik is vragen aan haar!
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hay hay,

Ik vroeg me af, als je een pil hebt van bijvoorbeeld 120mg en een pil van 240mg.

Merk je dan geen verschil bij het zelfde dosis? Is de 240 dan bijvoorbeeld dat je effecten misschien sterker zijn? Omdat het een sterkere pil is of maakt dat totaal niet uit?
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sher_x zei:
Hay hay,

Ik vroeg me af, als je een pil hebt van bijvoorbeeld 120mg en een pil van 240mg.

Merk je dan geen verschil bij het zelfde dosis? Is de 240 dan bijvoorbeeld dat je effecten misschien sterker zijn? Omdat het een sterkere pil is of maakt dat totaal niet uit?
Klik om te vergroten...
Nee.
Als je 10 glazen water hebt en je drinkt er één, drink je evenveel als wanneer je 20 glazen hebt en je drinkt er één.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sher_x zei:
Hay hay,

Ik vroeg me af, als je een pil hebt van bijvoorbeeld 120mg en een pil van 240mg.

Merk je dan geen verschil bij het zelfde dosis? Is de 240 dan bijvoorbeeld dat je effecten misschien sterker zijn? Omdat het een sterkere pil is of maakt dat totaal niet uit?
Klik om te vergroten...
Inderdaad, als je dezelfde hoeveelheid van een bepaalde stof, in dit geval MDMA neemt, zou dat dezelfde werking moeten hebben. XTC pillen zijn echter wel met bindmiddelen en soms met andere stoffen gemengd, hierdoor kan iedere pil (ook die van eenzelfde hoeveelheid) wel net anders vallen/aanvoelen.

Is het inmiddels al van een 2e keer gekomen en zo ja hoe is dat bevallen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Miraculeus zei:
Nee.
Als je 10 glazen water hebt en je drinkt er één, drink je evenveel als wanneer je 20 glazen hebt en je drinkt er één.
Klik om te vergroten...
Maar als 10 van de glazen half vol zitten merk je wel verschil. Met pillen blijft nauwkeurig doseren lastig omdat bij wijze van spreken alle mdma in 1 halfje kan zitten.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#16
FredKroket zei:
Maar als 10 van de glazen half vol zitten merk je wel verschil. Met pillen blijft nauwkeurig doseren lastig omdat bij wijze van spreken alle mdma in 1 halfje kan zitten.
Klik om te vergroten...
Klopt, maar dit risico is er bij alle pillen idd, sterkte maakt daar geen verschil in. In principe, bij een goede verdeling, geeft 100 mg MDMA van de lichte pil dezelfde werking als 100 mg MDMA van de zware pil.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Inderdaad, als je dezelfde hoeveelheid van een bepaalde stof, in dit geval MDMA neemt, zou dat dezelfde werking moeten hebben. XTC pillen zijn echter wel met bindmiddelen en soms met andere stoffen gemengd, hierdoor kan iedere pil (ook die van eenzelfde hoeveelheid) wel net anders vallen/aanvoelen.

Is het inmiddels al van een 2e keer gekomen en zo ja hoe is dat bevallen?
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je reactie daar heb ik wat aan!

Jaa de 2de keer was zoveel beter, het was met een pil van 120mg.

Ik was ook minder bang, en alles ging gelijdelijk. Alleen heb ik dus hetzelfde als een vriendin van mij meegemaakt.

Dat ik soortvan hallucinaties heb, en dat vond ik in het begin eigenlijk best wel eng. Maar ik weet nu hoe ik daar een beetje mee om moet gaan, want als ik een persoon zie en daar ineens op gefocust ben merk ik al dat ik die persoon moet ontwijken dus dan loop ik even naar een andere plek. Wel vind ik het best gek, want volgens dit forum is het dan omdat je te veel heb genomen.

Maar ik heb me aan de normale hoeveelheid gehouden, dus vraag me dan af hoe het dat kan?

Mijn vriend zei dat die bij deze pillen van 120 wel minder sterke effecten heeft, dat bijvoorbeeld het raketje waarbij die aan een sterkere pil had zoveel lekkerder was dan de 120pil daarom vroeg ik me af of daar verschil in zat :)


Ik ben iniedergeval niet bang meer voor wat. Komen gaat, en vind ik het steeds leuker wel natuurlijk om de zoveel maanden!
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fijn om te lezen dat je tweede ervaring een verbetering was t.o.v. de eerste!

Die hallucinaties zijn wel vreemd, dat krijg je inderdaad meestal als je teveel hebt genomen maar met 120mg op 80kg zit je heel netjes qua dosering.
Was de pil getest (naar lab gestuurd)? Wellicht dat er MDA in zat. Wat niet heel erg is, maar dat stofje is iets relaxter en meer hallucinerend dan MDMA.

Sher_x zei:
Mijn vriend zei dat die bij deze pillen van 120 wel minder sterke effecten heeft, dat bijvoorbeeld het raketje waarbij die aan een sterkere pil had zoveel lekkerder was dan de 120pil daarom vroeg ik me af of daar verschil in zat :)
Klik om te vergroten...

Ik heb deze zin 4x gelezen, maar ik snap hem niet.
Een (geteste) pil met 120mg MDMA kan in ieder geval geen "sterkere effecten" hebben dan een andere (geteste) pil met 120mg MDMA. Tenzij hij vervuild is met andere stofjes.
S
Sher_xLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wollukker zei:
Fijn om te lezen dat je tweede ervaring een verbetering was t.o.v. de eerste!

Die hallucinaties zijn wel vreemd, dat krijg je inderdaad meestal als je teveel hebt genomen maar met 120mg op 80kg zit je heel netjes qua dosering.
Was de pil getest (naar lab gestuurd)? Wellicht dat er MDA in zat. Wat niet heel erg is, maar dat stofje is iets relaxter en meer hallucinerend dan MDMA.



Ik heb deze zin 4x gelezen, maar ik snap hem niet.
Een (geteste) pil met 120mg MDMA kan in ieder geval geen "sterkere effecten" hebben dan een andere (geteste) pil met 120mg MDMA. Tenzij hij vervuild is met andere stofjes.
Klik om te vergroten...
Hai,

Ja de pil was getest en kwam 120 uit, dus inderdaad een goeie dosering daarom vond ik ook een beetje vreemd hmm..

Ik bedoel een geteste pil van 120mg en een pil van 200/240mg.

Mijn vriend vertelde dat hij bij de 120mg minder sterkte gevoelens" ervaarde als dat met een sterkere geteste pil.

Dus bij die sterkere pil ervaarde hij de effecten veel beter en sterker.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sher_x zei:
Hai,

Ja de pil was getest en kwam 120 uit, dus inderdaad een goeie dosering daarom vond ik ook een beetje vreemd hmm..

Ik bedoel een geteste pil van 120mg en een pil van 200/240mg.

Mijn vriend vertelde dat hij bij de 120mg minder sterkte gevoelens" ervaarde als dat met een sterkere geteste pil.

Dus bij die sterkere pil ervaarde hij de effecten veel beter en sterker.
Klik om te vergroten...

Bij een pil weet je nooit precies hoe de MDMA verdeeld is. Dus het kan zijn dat een kwartje niet zo veel doet en de andere keer juist weer veel. Dat zou het kunnen verklaren, want verder blijft MDMA gewoon MDMA of het nou in een sterke of zwakke pil zit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."