Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe geweldig was je eerste keer XTC en waarom?

Hoe geweldig was je eerste keer XTC en waarom?

67 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Magisch! Een eerste keer kun je niet overdoen, dat moment dat je lijf ineens ZO fijn voelt, de muziek ZO overal is en je je ZO verbonden voelt met degenen die bij je zijn 💕

Lijkt me echt tof om dat weer voor het eerst mee te maken. De keren erna zijn zeker nog fijn, maar je (lijf) weet wat er komt en dat maakt het wat minder speciaal.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
De eerste keer dat ik het gebruikte was een beetje een ramp. De vier erna waren ook niet indrukwekkend.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#3
Op de eerste keer MDMA (blauw spookje) kwam ik caleidoscopisch klaar. Overweldigend en nooit meer meegemaakt.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lekker zwevende beentjes en zijdezachte gitaarsnaren.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vond de eerste keer niet zo speciaal. Heb daarna pas echt goede ervaringen gehad.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lowlands 2008. Never better
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Ik vond de eerste keer niet zo speciaal. Heb daarna pas echt goede ervaringen gehad.
Klik om te vergroten...
Waardoor werd het later beter?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Le Duc zei:
Waardoor werd het later beter?
Klik om te vergroten...
Ervaring denk ik. Het was de eerste keer dat ik überhaupt iets van harddrugs deed. Had daarvoor alleen een paar keer geblowd en heel veel gedronken. Wist er ook niks over dus had geen idee wat ik eigenlijk ging doen.

Daarna heel veel informatie over opgezocht en ook veel andere soorten drugs gaan ge/misbruiken. Ik heb er geen spijt van maar mocht ik het overnieuw kunnen doen dan zou ik het wel anders aanpakken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heerlijk, ik voelde me zo licht, super verbonden en empathisch. Ik zag in dat iedereen een heel eigen leven had en ik vond iedereen lief om wie ze waren. Zou gaan dansen met een vriend in Tivoli Vredenburg maar we hebben urenlang zitten kletsen op een bankje in de hal en van de muziek zo goed als niets meegekregen. Ik weet nog dat ik opstond om een drankje te halen en dat er allemaal mensen net zoals wij in tweetallen op de bankjes zaten. Ik gunde iedereen de ervaring die ik toen had. Een van de mooiste avonden van mijn leven.
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn eerste keer was Innercity in de Rai, lang lang geleden. Was toen mwoah.. een halfje dus iets te laag gedoseerd maar wel een ok ervaring. Jaren later op defqon 1 wederom een halfje (en later nog een kwartje), echter blies deze mij uit m'n sokken😉. Top ervaring gehad, 101 vrienden gemaakt die dag en alles was allermachtig prachtig. Dit daarna nooit meer evenaard, maar genieten van de X doe ik zeker nog 2 a 3 keer per jaar😁
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mijn eerste keer was vreselijk (niet ingelezen, zomaar wat gedaan, niks gewend) en de 4 keren daarna waren erg leuk, maar ook niet de magie waarover ik las hier op het forum. Puur omdat ik echt nog moest aftasten wat nu de perfecte dosis voor mij was.

De zesde (en tevens meest recente) keer was echt heeeeelemaal geweldig. Nog nooit zo'n euforie, empathie, en verbondenheid ervaren. Ik weet dat deze ervaring waarschijnlijk eenmalig is geweest en dat het nooit meer zo wordt, maar toch zit ik nu in een lange pauze om in ieder geval zo min mogelijk te "verpesten".

EDIT: wat achteraf ook zeker van invloed is geweest, is dat ik na die eerste aantal keren voor mezelf had geaccepteerd dat ik waarschijnlijk gewoon anders reageer op mdma, en dat het stukje magie niet voor mij weggelegd was. En nadat dus die "hoop op magie" uit mijn hoofd was, toen kwam hij pas écht binnen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#12
2 februari 2019 thuis . Die avond zal ik nooit vergeten : de wereld van de magie en de goddelijke liefde opende zijn deuren voor mij. Na uur of 5 werden de deuren weer dicht maar sindsdien is mijn leven bleef nooit hetzelfde als voor mdma ( positief bedoeld)
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casaan zei:
Lowlands 2008. Never better
Klik om te vergroten...
Al moet ik bekennen dat die ene keer waarbij ik ineens naakt stond te dansen in het maanlicht behoorlijk in de buurt komt.

Dansen in het maanlicht en zoenen, xtc dimensie.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#14
De keren daarna waren voor mij eigenlijk een stuk leuker.

Had ook een hoop verwachtingen misschien daarom.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik kan me iets van een quote herinneren, weet niet meer van wie. Zoiets als:

“I felt completely happy and in peace with the world. I never expected this to exist or believed this to be possible”.

Ongeveer. Is dit alles wat je kan doen, brein? (Eet pil)

“nope, got another surprise for you!”
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#16
De eerste keer XTC is recent - zaterdag 10 september. Ik was samen met een vriendin bij haar thuis, het was voor ons beide de eerste keer MDMA/XTC.

De ervaring heeft een beetje een dubbele lading. Van de ene kant was het fantastisch vanwege het geweldige gevoel maar we hadden beide behoefte om meer met elkaar te doen dan dat - vanwege relatie met een ander - gewenst was. Dus we hebben beide niet optimaal gebruik kunnen maken van de energie die loskwam en zelfs een deel van die energie moeten blokkeren. We hebben elkaar wel veel beter leren kennen terwijl we elkaar al vele jaren kennen.

Heb er geen spijt van maar bij nader inzien toch een klein beetje jammer omdat je de eerste keer nooit meer kunt ervaren.

Gelukkig de tweede keer wel volop die losgekomen energie kunnen gebruiken met een groepje vrienden met een geweldige sfeer. Heel andere setting, geweldig feestje.

Ben ondertussen ook op de hoogte van de gewenste pauze van 3 maanden. Heb nu alweer zin in de volgende keer.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Foxy Methoxy zei:
De eerste keer XTC is recent - zaterdag 10 december.
Klik om te vergroten...
Super recent, lovely love love.
Tijd is relatief.

Tof dat je zo geweldige sfeer had, zorg voor een goede setting dan komt dat zeker vaker.
Geniet er van

O ja, die eerste keer kan je echt evenaren, zelfs overtreffen.
Set & Setting

Belangrijk, ook bij party drugs
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Casaan zei:
Super recent, lovely love love.
Tijd is relatief.

Tof dat je zo geweldige sfeer had, zorg voor een goede setting dan komt dat zeker vaker.
Geniet er van

O ja, die eerste keer kan je echt evenaren, zelfs overtreffen.
Set & Setting

Belangrijk, ook bij party drugs
Klik om te vergroten...
10 september was het, stomme typo.
Set & setting ga ik onthouden, thanks!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eerste keer mdma van mij klinkt waarschijnlijk saai als verhaal, want het was gewoon bij mij thuis. Een vriend had een zakje bugatti xtc pillen en hij had ook pas sinds kort voor het eerst mdma gedaan. Hij zei dat het gevoel fantastisch was en dat ik dat ook echt eens moest ervaren. Wij beiden dus een halve pil (die pillen waren een dikke 200 mg) genomen en na een tijdje voel ik dat mijn handen gaan zweten en ik het warmer krijg. Maar het zweten voelde gek genoeg lekker (herkennen jullie vast wel). Ook merkte ik dat mijn ademhaling ineens heel erg diep werd. Dat klinkt zoals ik het nu neerzet niet als iets heel bijzonders, maar ik had destijds jaren gezeten met chronische hyperventilatie en het voelde bij mij altijd alsof ik standaard in ademnood zat en de adem heel "hoog" zat met een gevoel alsof mijn keel dichtgeknepen werd, met daaruit voortvloeiend een gevoel van druk (soms pijn) op de borst, brainfog en algehele ellende door die benauwdheid. Maar nu met die xtc pil zakte mijn ademhaling ineens helemaal naar beneden, tot onderin mijn buik. En daarmee verdwenen al die klachten en voelde ik me sinds tijden echt sereen. Het was compleet stil in de kamer en de blik die mijn maat en ik elkaar gaven zei genoeg: dit is fijn zo!! Daar bovenop kwam dan nog die euforie, zeker bij die allereerste keer was dat nog echt sterk. Echt waves van sterke euforie die door me heen schoten, vooral langs mijn ruggengraat. Bijna seksueel tot het punt dat ik eigenlijk kreunde van genot op momenten, maar dan wel op zo'n manier dat het niet te awkward werd. :sweatsmile:

Dus ja, het was zeker bijzonder!
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#20
De eerste keer aan de XTC wordt doorgaans ervaren als de beste ervaring.

Ik ben benieuwd, was dit bij jullie ook zo, of hoe heb je het de keren erna nog gaver weten te maken?

Mijn eerste keer was op Paradigm, Groningen, met wat vrienden, waarvan de helft ook drugsmaagd waren.

De eerste drie uur was ik dat blije ventje in z'n vierkantje waar ik maar niet uit kwam, mijn vierkante meter was het allermooiste, -beste en -fijnste vierkant op aarde. Iemand gaf me een ballon en dat versterkte het blije ventje. Ik zie mezelf nog staan met m'n brede grijns, kinderlijk genietend van de trillingen door mijn hele lijf.

De uren erna veranderde ik in een ontdekkingsreiziger, ik kon nergens lang blijven en ik wilde alles en iedereen ontmoeten. Mijn fysieke en sociale energie raakten niet op. Het viel niet meer te tellen hoevaak ik aan zowel mannen als vrouwen gevraagd heb of ik hun broek even mocht aaien 😂

De maanden en jaren erna heb ik nog zo'n 10x XTC gebruikt, maar de vibe van die keer, de energie, liefde, social attacks, saamhorigheid enz., heb ik niet echt meer kunnen beleven.

Hoe is dit bij jullie?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."