Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe geweldig was je eerste keer XTC en waarom?

Hoe geweldig was je eerste keer XTC en waarom?

67 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou.....ik wist niet wat te verwachten dus de allereerste keer begon ik maar met 1/4 van een pilleke dat 200mg zou zijn en ik merkte daar wel iets van maar het was eerder een glimp. De echte allereerste keer dat ik MDMA goed ervoer was met de resterende 3/4 pil en dat was een intens feestje.
Ik besloot net als de eerste keer met 1/4 pil lekker in mijn mancave te gaan zitten, pc aan, muziek op, festival filmpjes op en mijn gitaar binnen handbereik.
Pil knalde er na een 1 uur flink in en dat gevoel kende ik niet en beangstigde me een beetje. Go with the flow en laat maar gebeuren dacht ik toen. Nu speel ik electrisch gitaar en kan daar behoorlijk mee freaken maar ik merkte al snel dat de combi MDMA en electrisch gitaar spelen in het blues rock genre niet zo goed werkt dus daar stopte ik mee.Dan maaar weer achter de PC ( vet 27 inch scherm) en wat hardstyle, dance, luisteren en wat festival filmpjes kijken. Dat werkte veel beter moet ik zeggen en ik was heerlijk aan het spacen in mijn eigen ruimte, mijn eigen bubbel en kon lekker van de muziek genieten zonder lastig gevallen te worden. Heerlijk...lekker muziek luisteren ...
Toen het effect minder werdt en ik weer langzaam terug keerde ging ik van mijn mijn mancave naar de woonkamer waar de rest van mijn gezinneke aanwezig was en ik moet zeggen dat dat wel ff wennen was. Ik was graag lekker in mijn bubble gebleven ...was zo fijn...
maar goed dat was de eerste kennis making met MDMA. De laatste keren MDMA is altijd tijdens festivals geweest en dat is toch een ander effect ....
Als muzikant gaf me de combi MDMA en mijn eigen space met daarin de mogelijkheid om echt helemaal op te gaan in de muziek toch wel een speciaal gevoel en misschien dat ik dit in de winter maanden nog eens ga doen, immers het festival seizoen is toch voorbij....
Tsja...ik ontdek nu een beetje hoe MDMA toch iedere keer weer anders werkt en erg afhankelijk is van de setting en omgeving....een waarlijke ontdekkingstocht in jezelf.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#2
De eerste keer was niks aan, ik was te gefocust denk ik op wat ik kon verwachten waardoor er eigenlijk niet veel gebeurde.

De 2e en 3e keer daarintegen... oei 🤣

edit: zie nu pas dat ik hier al gereageerd heb. In iedergeval ik heb de 2e en 3e keer alleen maar onvoorzichtiger gedaan en hogere dosissen genomen maar geen spijt van gehad als ik eerlijk ben. Inkick momentje was wel ontiegelijk heftig, stond op een gegeven moment naar mijn gevoel 20 minuten tegen een kast aangeleund omdat ik nieteens meer wat kon zien.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Anunnaki zei:
edit: zie nu pas dat ik hier al gereageerd heb.
Klik om te vergroten...
XTC?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vond de eerste keer niet zo speciaal. Heb daarna pas echt goede ervaringen gehad.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lowlands 2008. Never better
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Ik vond de eerste keer niet zo speciaal. Heb daarna pas echt goede ervaringen gehad.
Klik om te vergroten...
Waardoor werd het later beter?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Le Duc zei:
Waardoor werd het later beter?
Klik om te vergroten...
Ervaring denk ik. Het was de eerste keer dat ik überhaupt iets van harddrugs deed. Had daarvoor alleen een paar keer geblowd en heel veel gedronken. Wist er ook niks over dus had geen idee wat ik eigenlijk ging doen.

Daarna heel veel informatie over opgezocht en ook veel andere soorten drugs gaan ge/misbruiken. Ik heb er geen spijt van maar mocht ik het overnieuw kunnen doen dan zou ik het wel anders aanpakken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heerlijk, ik voelde me zo licht, super verbonden en empathisch. Ik zag in dat iedereen een heel eigen leven had en ik vond iedereen lief om wie ze waren. Zou gaan dansen met een vriend in Tivoli Vredenburg maar we hebben urenlang zitten kletsen op een bankje in de hal en van de muziek zo goed als niets meegekregen. Ik weet nog dat ik opstond om een drankje te halen en dat er allemaal mensen net zoals wij in tweetallen op de bankjes zaten. Ik gunde iedereen de ervaring die ik toen had. Een van de mooiste avonden van mijn leven.
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mijn eerste keer was Innercity in de Rai, lang lang geleden. Was toen mwoah.. een halfje dus iets te laag gedoseerd maar wel een ok ervaring. Jaren later op defqon 1 wederom een halfje (en later nog een kwartje), echter blies deze mij uit m'n sokken😉. Top ervaring gehad, 101 vrienden gemaakt die dag en alles was allermachtig prachtig. Dit daarna nooit meer evenaard, maar genieten van de X doe ik zeker nog 2 a 3 keer per jaar😁
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn eerste keer was vreselijk (niet ingelezen, zomaar wat gedaan, niks gewend) en de 4 keren daarna waren erg leuk, maar ook niet de magie waarover ik las hier op het forum. Puur omdat ik echt nog moest aftasten wat nu de perfecte dosis voor mij was.

De zesde (en tevens meest recente) keer was echt heeeeelemaal geweldig. Nog nooit zo'n euforie, empathie, en verbondenheid ervaren. Ik weet dat deze ervaring waarschijnlijk eenmalig is geweest en dat het nooit meer zo wordt, maar toch zit ik nu in een lange pauze om in ieder geval zo min mogelijk te "verpesten".

EDIT: wat achteraf ook zeker van invloed is geweest, is dat ik na die eerste aantal keren voor mezelf had geaccepteerd dat ik waarschijnlijk gewoon anders reageer op mdma, en dat het stukje magie niet voor mij weggelegd was. En nadat dus die "hoop op magie" uit mijn hoofd was, toen kwam hij pas écht binnen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#11
2 februari 2019 thuis . Die avond zal ik nooit vergeten : de wereld van de magie en de goddelijke liefde opende zijn deuren voor mij. Na uur of 5 werden de deuren weer dicht maar sindsdien is mijn leven bleef nooit hetzelfde als voor mdma ( positief bedoeld)
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casaan zei:
Lowlands 2008. Never better
Klik om te vergroten...
Al moet ik bekennen dat die ene keer waarbij ik ineens naakt stond te dansen in het maanlicht behoorlijk in de buurt komt.

Dansen in het maanlicht en zoenen, xtc dimensie.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#13
De keren daarna waren voor mij eigenlijk een stuk leuker.

Had ook een hoop verwachtingen misschien daarom.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik kan me iets van een quote herinneren, weet niet meer van wie. Zoiets als:

“I felt completely happy and in peace with the world. I never expected this to exist or believed this to be possible”.

Ongeveer. Is dit alles wat je kan doen, brein? (Eet pil)

“nope, got another surprise for you!”
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#15
De eerste keer XTC is recent - zaterdag 10 september. Ik was samen met een vriendin bij haar thuis, het was voor ons beide de eerste keer MDMA/XTC.

De ervaring heeft een beetje een dubbele lading. Van de ene kant was het fantastisch vanwege het geweldige gevoel maar we hadden beide behoefte om meer met elkaar te doen dan dat - vanwege relatie met een ander - gewenst was. Dus we hebben beide niet optimaal gebruik kunnen maken van de energie die loskwam en zelfs een deel van die energie moeten blokkeren. We hebben elkaar wel veel beter leren kennen terwijl we elkaar al vele jaren kennen.

Heb er geen spijt van maar bij nader inzien toch een klein beetje jammer omdat je de eerste keer nooit meer kunt ervaren.

Gelukkig de tweede keer wel volop die losgekomen energie kunnen gebruiken met een groepje vrienden met een geweldige sfeer. Heel andere setting, geweldig feestje.

Ben ondertussen ook op de hoogte van de gewenste pauze van 3 maanden. Heb nu alweer zin in de volgende keer.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Foxy Methoxy zei:
De eerste keer XTC is recent - zaterdag 10 december.
Klik om te vergroten...
Super recent, lovely love love.
Tijd is relatief.

Tof dat je zo geweldige sfeer had, zorg voor een goede setting dan komt dat zeker vaker.
Geniet er van

O ja, die eerste keer kan je echt evenaren, zelfs overtreffen.
Set & Setting

Belangrijk, ook bij party drugs
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casaan zei:
Super recent, lovely love love.
Tijd is relatief.

Tof dat je zo geweldige sfeer had, zorg voor een goede setting dan komt dat zeker vaker.
Geniet er van

O ja, die eerste keer kan je echt evenaren, zelfs overtreffen.
Set & Setting

Belangrijk, ook bij party drugs
Klik om te vergroten...
10 september was het, stomme typo.
Set & setting ga ik onthouden, thanks!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eerste keer mdma van mij klinkt waarschijnlijk saai als verhaal, want het was gewoon bij mij thuis. Een vriend had een zakje bugatti xtc pillen en hij had ook pas sinds kort voor het eerst mdma gedaan. Hij zei dat het gevoel fantastisch was en dat ik dat ook echt eens moest ervaren. Wij beiden dus een halve pil (die pillen waren een dikke 200 mg) genomen en na een tijdje voel ik dat mijn handen gaan zweten en ik het warmer krijg. Maar het zweten voelde gek genoeg lekker (herkennen jullie vast wel). Ook merkte ik dat mijn ademhaling ineens heel erg diep werd. Dat klinkt zoals ik het nu neerzet niet als iets heel bijzonders, maar ik had destijds jaren gezeten met chronische hyperventilatie en het voelde bij mij altijd alsof ik standaard in ademnood zat en de adem heel "hoog" zat met een gevoel alsof mijn keel dichtgeknepen werd, met daaruit voortvloeiend een gevoel van druk (soms pijn) op de borst, brainfog en algehele ellende door die benauwdheid. Maar nu met die xtc pil zakte mijn ademhaling ineens helemaal naar beneden, tot onderin mijn buik. En daarmee verdwenen al die klachten en voelde ik me sinds tijden echt sereen. Het was compleet stil in de kamer en de blik die mijn maat en ik elkaar gaven zei genoeg: dit is fijn zo!! Daar bovenop kwam dan nog die euforie, zeker bij die allereerste keer was dat nog echt sterk. Echt waves van sterke euforie die door me heen schoten, vooral langs mijn ruggengraat. Bijna seksueel tot het punt dat ik eigenlijk kreunde van genot op momenten, maar dan wel op zo'n manier dat het niet te awkward werd. :sweatsmile:

Dus ja, het was zeker bijzonder!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Echt waves van sterke euforie die door me heen schoten, vooral langs mijn ruggengraat. Bijna seksueel tot het punt dat ik eigenlijk kreunde van genot op momenten, maar dan wel op zo'n manier dat het niet te awkward werd. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Haha, herkenbaar. Ik heb zo ook wel eens strak van MDMA half klaarkomend in de keuken gestaan toen ik het lente briesje uit het raam voelde op mijn gezicht.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Haha, herkenbaar. Ik heb zo ook wel eens strak van MDMA half klaarkomend in de keuken gestaan toen ik het lente briesje uit het raam voelde op mijn gezicht.
Klik om te vergroten...
Dat dus ook!!

Dat was 1 van de beste dingen die allereerste keer. Het was in de zomer en ik heb een balkon met een hordeur ervoor. Daar gingen we dan zo nu en dan voor staan en dan kwam die frisse buitenlucht binnen stromen en dat voelde zoooo lekker!

En daarnaast ook water... Gewoon mijn handen onder de warme kraan gehouden: heerlijk! Ik douche nu ook steevast (meerdere keren soms...) wanneer ik 6-APB doe (MDMA is het niet echt meer voor mij). Water is dan echt een sensatie!

Dirkjan zei:
Klik om te vergroten...
Haha classic fragment!

Oh man, de tijden dat ik met vrienden heb zitten trippen op truffels en we Family Guy of American Dad marathons van 6 uren lang hielden... Onophoudelijke hilariteit. :tilttearlaugh:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."