Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe geweldig was je eerste keer XTC en waarom?

Hoe geweldig was je eerste keer XTC en waarom?

67 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn eerste keer was Innercity in de Rai, lang lang geleden. Was toen mwoah.. een halfje dus iets te laag gedoseerd maar wel een ok ervaring. Jaren later op defqon 1 wederom een halfje (en later nog een kwartje), echter blies deze mij uit m'n sokken😉. Top ervaring gehad, 101 vrienden gemaakt die dag en alles was allermachtig prachtig. Dit daarna nooit meer evenaard, maar genieten van de X doe ik zeker nog 2 a 3 keer per jaar😁
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn eerste keer was vreselijk (niet ingelezen, zomaar wat gedaan, niks gewend) en de 4 keren daarna waren erg leuk, maar ook niet de magie waarover ik las hier op het forum. Puur omdat ik echt nog moest aftasten wat nu de perfecte dosis voor mij was.

De zesde (en tevens meest recente) keer was echt heeeeelemaal geweldig. Nog nooit zo'n euforie, empathie, en verbondenheid ervaren. Ik weet dat deze ervaring waarschijnlijk eenmalig is geweest en dat het nooit meer zo wordt, maar toch zit ik nu in een lange pauze om in ieder geval zo min mogelijk te "verpesten".

EDIT: wat achteraf ook zeker van invloed is geweest, is dat ik na die eerste aantal keren voor mezelf had geaccepteerd dat ik waarschijnlijk gewoon anders reageer op mdma, en dat het stukje magie niet voor mij weggelegd was. En nadat dus die "hoop op magie" uit mijn hoofd was, toen kwam hij pas écht binnen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#3
2 februari 2019 thuis . Die avond zal ik nooit vergeten : de wereld van de magie en de goddelijke liefde opende zijn deuren voor mij. Na uur of 5 werden de deuren weer dicht maar sindsdien is mijn leven bleef nooit hetzelfde als voor mdma ( positief bedoeld)
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casaan zei:
Lowlands 2008. Never better
Klik om te vergroten...
Al moet ik bekennen dat die ene keer waarbij ik ineens naakt stond te dansen in het maanlicht behoorlijk in de buurt komt.

Dansen in het maanlicht en zoenen, xtc dimensie.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#5
De keren daarna waren voor mij eigenlijk een stuk leuker.

Had ook een hoop verwachtingen misschien daarom.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan me iets van een quote herinneren, weet niet meer van wie. Zoiets als:

“I felt completely happy and in peace with the world. I never expected this to exist or believed this to be possible”.

Ongeveer. Is dit alles wat je kan doen, brein? (Eet pil)

“nope, got another surprise for you!”
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#7
De eerste keer XTC is recent - zaterdag 10 september. Ik was samen met een vriendin bij haar thuis, het was voor ons beide de eerste keer MDMA/XTC.

De ervaring heeft een beetje een dubbele lading. Van de ene kant was het fantastisch vanwege het geweldige gevoel maar we hadden beide behoefte om meer met elkaar te doen dan dat - vanwege relatie met een ander - gewenst was. Dus we hebben beide niet optimaal gebruik kunnen maken van de energie die loskwam en zelfs een deel van die energie moeten blokkeren. We hebben elkaar wel veel beter leren kennen terwijl we elkaar al vele jaren kennen.

Heb er geen spijt van maar bij nader inzien toch een klein beetje jammer omdat je de eerste keer nooit meer kunt ervaren.

Gelukkig de tweede keer wel volop die losgekomen energie kunnen gebruiken met een groepje vrienden met een geweldige sfeer. Heel andere setting, geweldig feestje.

Ben ondertussen ook op de hoogte van de gewenste pauze van 3 maanden. Heb nu alweer zin in de volgende keer.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Foxy Methoxy zei:
De eerste keer XTC is recent - zaterdag 10 december.
Klik om te vergroten...
Super recent, lovely love love.
Tijd is relatief.

Tof dat je zo geweldige sfeer had, zorg voor een goede setting dan komt dat zeker vaker.
Geniet er van

O ja, die eerste keer kan je echt evenaren, zelfs overtreffen.
Set & Setting

Belangrijk, ook bij party drugs
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casaan zei:
Super recent, lovely love love.
Tijd is relatief.

Tof dat je zo geweldige sfeer had, zorg voor een goede setting dan komt dat zeker vaker.
Geniet er van

O ja, die eerste keer kan je echt evenaren, zelfs overtreffen.
Set & Setting

Belangrijk, ook bij party drugs
Klik om te vergroten...
10 september was het, stomme typo.
Set & setting ga ik onthouden, thanks!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eerste keer mdma van mij klinkt waarschijnlijk saai als verhaal, want het was gewoon bij mij thuis. Een vriend had een zakje bugatti xtc pillen en hij had ook pas sinds kort voor het eerst mdma gedaan. Hij zei dat het gevoel fantastisch was en dat ik dat ook echt eens moest ervaren. Wij beiden dus een halve pil (die pillen waren een dikke 200 mg) genomen en na een tijdje voel ik dat mijn handen gaan zweten en ik het warmer krijg. Maar het zweten voelde gek genoeg lekker (herkennen jullie vast wel). Ook merkte ik dat mijn ademhaling ineens heel erg diep werd. Dat klinkt zoals ik het nu neerzet niet als iets heel bijzonders, maar ik had destijds jaren gezeten met chronische hyperventilatie en het voelde bij mij altijd alsof ik standaard in ademnood zat en de adem heel "hoog" zat met een gevoel alsof mijn keel dichtgeknepen werd, met daaruit voortvloeiend een gevoel van druk (soms pijn) op de borst, brainfog en algehele ellende door die benauwdheid. Maar nu met die xtc pil zakte mijn ademhaling ineens helemaal naar beneden, tot onderin mijn buik. En daarmee verdwenen al die klachten en voelde ik me sinds tijden echt sereen. Het was compleet stil in de kamer en de blik die mijn maat en ik elkaar gaven zei genoeg: dit is fijn zo!! Daar bovenop kwam dan nog die euforie, zeker bij die allereerste keer was dat nog echt sterk. Echt waves van sterke euforie die door me heen schoten, vooral langs mijn ruggengraat. Bijna seksueel tot het punt dat ik eigenlijk kreunde van genot op momenten, maar dan wel op zo'n manier dat het niet te awkward werd. :sweatsmile:

Dus ja, het was zeker bijzonder!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Echt waves van sterke euforie die door me heen schoten, vooral langs mijn ruggengraat. Bijna seksueel tot het punt dat ik eigenlijk kreunde van genot op momenten, maar dan wel op zo'n manier dat het niet te awkward werd. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Haha, herkenbaar. Ik heb zo ook wel eens strak van MDMA half klaarkomend in de keuken gestaan toen ik het lente briesje uit het raam voelde op mijn gezicht.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Haha, herkenbaar. Ik heb zo ook wel eens strak van MDMA half klaarkomend in de keuken gestaan toen ik het lente briesje uit het raam voelde op mijn gezicht.
Klik om te vergroten...
Dat dus ook!!

Dat was 1 van de beste dingen die allereerste keer. Het was in de zomer en ik heb een balkon met een hordeur ervoor. Daar gingen we dan zo nu en dan voor staan en dan kwam die frisse buitenlucht binnen stromen en dat voelde zoooo lekker!

En daarnaast ook water... Gewoon mijn handen onder de warme kraan gehouden: heerlijk! Ik douche nu ook steevast (meerdere keren soms...) wanneer ik 6-APB doe (MDMA is het niet echt meer voor mij). Water is dan echt een sensatie!

Dirkjan zei:
Klik om te vergroten...
Haha classic fragment!

Oh man, de tijden dat ik met vrienden heb zitten trippen op truffels en we Family Guy of American Dad marathons van 6 uren lang hielden... Onophoudelijke hilariteit. :tilttearlaugh:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
wanneer ik 6-APB doe (MDMA is het niet echt meer voor mij).
Klik om te vergroten...
Ik heb het ook niet meer zo met entactogenen maar als ik iets entactogeens neem is het bij mij ook wel 6-apb. Daarvan weet ik nog dat ik zo strak stond dat ik als ik mijn ogen sloot een soort polonaise van mensen zag, hele zieke cev's.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
Ik heb het ook niet meer zo met entactogenen maar als ik iets entactogeens neem is het bij mij ook wel 6-apb. Daarvan weet ik nog dat ik zo strak stond dat ik als ik mijn ogen sloot een soort polonaise van mensen zag, hele zieke cev's.
Klik om te vergroten...
Hoeveel neem je dan, als je strak staat op 6-APB?

Mijn hoogste was 110 mg en toen voelde ik de negatieve effecten wat meer gaan overheersen, dus daarna teruggeschroefd naar 100 of soms zelfs maar 90 mg. Nu samen met allemaal trucjes en voorbereidingen (mondzalf, gezond eten, benzo op het eind) heb ik nog maar minimaal last van de bijwerkingen. Nog nooit echt strak gestaan op 6-APB, maar ook niet op MDMA. Ik begrijp eigenlijk niet wat het nut is? Het is toch fijner als de positieve effecten dominant zijn?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Hoeveel neem je dan, als je strak staat op 6-APB?

Mijn hoogste was 110 mg en toen voelde ik de negatieve effecten wat meer gaan overheersen, dus daarna teruggeschroefd naar 100 of soms zelfs maar 90 mg. Nu samen met allemaal trucjes en voorbereidingen (mondzalf, gezond eten, benzo op het eind) heb ik nog maar minimaal last van de bijwerkingen. Nog nooit echt strak gestaan op 6-APB, maar ook niet op MDMA. Ik begrijp eigenlijk niet wat het nut is? Het is toch fijner als de positieve effecten dominant zijn?
Klik om te vergroten...
Dat was de eerste keer dat ik het nam (150) en had per ongeluk bij gedoseerd omdat ik na 2 uur niets voelde, en toen opeens in totaal 200mg ongeveer in mijn lichaam
Had die volgende dag ook een gesprek op school ugh dat verhaal slingert hier nog ergens op het forum
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
En daarnaast ook water... Gewoon mijn handen onder de warme kraan gehouden: heerlijk! Ik douche nu ook steevast (meerdere keren soms...) wanneer ik 6-APB doe (MDMA is het niet echt meer voor mij). Water is dan echt een sensatie!
Klik om te vergroten...
Douchen in de afterglow van 6-APB is echt machtig mooi! Of ijsklontjes of koude flesjes water. Het water dat op je hoofd klettert op 6 is echt extreem goed.
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#17
Foxy Methoxy zei:
Douchen in de afterglow van 6-APB is echt machtig mooi! Of ijsklontjes of koude flesjes water. Het water dat op je hoofd klettert op 6 is echt extreem goed.
Klik om te vergroten...
Hear hear! IJsklontjes en douchen, heerlijk! Zwemmen is ook een absolute aanrader!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die ijsklontjes heb ik nooit aan gedacht! Maar mijn gedachten tijdens MDMA/6-APB gaan ook meer vanzelf naar: lekker onder de warme douche springen!

Zwemmen is ook nog een idee!
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sowieso vind ik dat één van de leukere dingen aan het doen van dezelfde drugs: het uitvogelen wat jezelf het fijnste vindt en wat je een volgende keer wil doen. Optimaliseren en/of ontdekken.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Die ijsklontjes heb ik nooit aan gedacht! Maar mijn gedachten tijdens MDMA/6-APB gaan ook meer vanzelf naar: lekker onder de warme douche springen!

Zwemmen is ook nog een idee!
Klik om te vergroten...
Ik heb dat nou nooit he.

Al mijn ervaringen met MDMA eindigen altijd in dat ik 6 uur op dezelfde plek blijf staan/zitten omdat alles daar gewoon geweldig is. En dan heb ik het over een bureau met een computer die ik nieteens aanraak los van een playlist aanzetten.

Zonde eigenlijk want ik ga er altijd in met een lijst aan ideeën.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."