Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe geweldig was je eerste keer XTC en waarom?

Hoe geweldig was je eerste keer XTC en waarom?

67 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
wanneer ik 6-APB doe (MDMA is het niet echt meer voor mij).
Klik om te vergroten...
Ik heb het ook niet meer zo met entactogenen maar als ik iets entactogeens neem is het bij mij ook wel 6-apb. Daarvan weet ik nog dat ik zo strak stond dat ik als ik mijn ogen sloot een soort polonaise van mensen zag, hele zieke cev's.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Ik heb het ook niet meer zo met entactogenen maar als ik iets entactogeens neem is het bij mij ook wel 6-apb. Daarvan weet ik nog dat ik zo strak stond dat ik als ik mijn ogen sloot een soort polonaise van mensen zag, hele zieke cev's.
Klik om te vergroten...
Hoeveel neem je dan, als je strak staat op 6-APB?

Mijn hoogste was 110 mg en toen voelde ik de negatieve effecten wat meer gaan overheersen, dus daarna teruggeschroefd naar 100 of soms zelfs maar 90 mg. Nu samen met allemaal trucjes en voorbereidingen (mondzalf, gezond eten, benzo op het eind) heb ik nog maar minimaal last van de bijwerkingen. Nog nooit echt strak gestaan op 6-APB, maar ook niet op MDMA. Ik begrijp eigenlijk niet wat het nut is? Het is toch fijner als de positieve effecten dominant zijn?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Hoeveel neem je dan, als je strak staat op 6-APB?

Mijn hoogste was 110 mg en toen voelde ik de negatieve effecten wat meer gaan overheersen, dus daarna teruggeschroefd naar 100 of soms zelfs maar 90 mg. Nu samen met allemaal trucjes en voorbereidingen (mondzalf, gezond eten, benzo op het eind) heb ik nog maar minimaal last van de bijwerkingen. Nog nooit echt strak gestaan op 6-APB, maar ook niet op MDMA. Ik begrijp eigenlijk niet wat het nut is? Het is toch fijner als de positieve effecten dominant zijn?
Klik om te vergroten...
Dat was de eerste keer dat ik het nam (150) en had per ongeluk bij gedoseerd omdat ik na 2 uur niets voelde, en toen opeens in totaal 200mg ongeveer in mijn lichaam
Had die volgende dag ook een gesprek op school ugh dat verhaal slingert hier nog ergens op het forum
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
En daarnaast ook water... Gewoon mijn handen onder de warme kraan gehouden: heerlijk! Ik douche nu ook steevast (meerdere keren soms...) wanneer ik 6-APB doe (MDMA is het niet echt meer voor mij). Water is dan echt een sensatie!
Klik om te vergroten...
Douchen in de afterglow van 6-APB is echt machtig mooi! Of ijsklontjes of koude flesjes water. Het water dat op je hoofd klettert op 6 is echt extreem goed.
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#5
Foxy Methoxy zei:
Douchen in de afterglow van 6-APB is echt machtig mooi! Of ijsklontjes of koude flesjes water. Het water dat op je hoofd klettert op 6 is echt extreem goed.
Klik om te vergroten...
Hear hear! IJsklontjes en douchen, heerlijk! Zwemmen is ook een absolute aanrader!
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#6
De eerste keer aan de XTC wordt doorgaans ervaren als de beste ervaring.

Ik ben benieuwd, was dit bij jullie ook zo, of hoe heb je het de keren erna nog gaver weten te maken?

Mijn eerste keer was op Paradigm, Groningen, met wat vrienden, waarvan de helft ook drugsmaagd waren.

De eerste drie uur was ik dat blije ventje in z'n vierkantje waar ik maar niet uit kwam, mijn vierkante meter was het allermooiste, -beste en -fijnste vierkant op aarde. Iemand gaf me een ballon en dat versterkte het blije ventje. Ik zie mezelf nog staan met m'n brede grijns, kinderlijk genietend van de trillingen door mijn hele lijf.

De uren erna veranderde ik in een ontdekkingsreiziger, ik kon nergens lang blijven en ik wilde alles en iedereen ontmoeten. Mijn fysieke en sociale energie raakten niet op. Het viel niet meer te tellen hoevaak ik aan zowel mannen als vrouwen gevraagd heb of ik hun broek even mocht aaien 😂

De maanden en jaren erna heb ik nog zo'n 10x XTC gebruikt, maar de vibe van die keer, de energie, liefde, social attacks, saamhorigheid enz., heb ik niet echt meer kunnen beleven.

Hoe is dit bij jullie?
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Magisch! Een eerste keer kun je niet overdoen, dat moment dat je lijf ineens ZO fijn voelt, de muziek ZO overal is en je je ZO verbonden voelt met degenen die bij je zijn 💕

Lijkt me echt tof om dat weer voor het eerst mee te maken. De keren erna zijn zeker nog fijn, maar je (lijf) weet wat er komt en dat maakt het wat minder speciaal.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
De eerste keer dat ik het gebruikte was een beetje een ramp. De vier erna waren ook niet indrukwekkend.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#9
Op de eerste keer MDMA (blauw spookje) kwam ik caleidoscopisch klaar. Overweldigend en nooit meer meegemaakt.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lekker zwevende beentjes en zijdezachte gitaarsnaren.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik verlang zo hard naar een pilletje :blushing:
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lemmy zei:
Ik verlang zo hard naar een pilletje :blushing:
Klik om te vergroten...
Bij tijd en wijle herkenbaar...maar ik neem toch maar ff een paar maanden rust...

Ben net met een microdoserings kuurtje truffels begonnen en moet zeggen dat ik daar ook wel happy van wordt...subtiel maar zeker merkbaar.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stratora zei:
Bij tijd en wijle herkenbaar...maar ik neem toch maar ff een paar maanden rust...

Ben net met een microdoserings kuurtje truffels begonnen en moet zeggen dat ik daar ook wel happy van wordt...subtiel maar zeker merkbaar.
Klik om te vergroten...

Geniet er van!
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Lemmy zei:
Ik verlang zo hard naar een pilletje :blushing:
Klik om te vergroten...
Zo herkenbaar☺️, ff een heerlijke avond vol liefde, energie en opgaan in de muziek. neem het een keer of 3 per jaar op feestjes/festivals en laatste keer was in mei, dus het wordt weer eens tijd😉
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Een beetje off topic, maar afgelopen zaterdagnacht maar meteen de daad bij het woord gevoegd. Tering wat was dit lekker, hemels zelfs. De setting was een kleiner technofeestje met goeie vrienden en een maat die er ook wel weer eens aan toe was. Heerlijk gedanst, geluld met jan en alleman en tientallen vrienden gemaakt voor 1 avond😉. Deze ervaring kwam wel aardig in de buurt van mijn beste ervaring. Dosering was perfect, het opkomen blies me zowat uit mn sokken (wat ik overigens niet onprettig vind) maar was niet te. Dikke visuals, ik zag de bass letterlijk de boxen uit knallen. Daarna alleen maar liefde en energie de rest vd nacht. Gisteren een brakke dag, vandaag wel weer ok. Wel gezond gegeten gister en magnesium (vantevoren) en 5HTP gisteren genomen.. nu weer wachten😒, maar +3 maanden wachten is het echt dubbel en dik waard😁😁
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dude81 zei:
Een beetje off topic, maar afgelopen zaterdagnacht maar meteen de daad bij het woord gevoegd. Tering wat was dit lekker, hemels zelfs. De setting was een kleiner technofeestje met goeie vrienden en een maat die er ook wel weer eens aan toe was. Heerlijk gedanst, geluld met jan en alleman en tientallen vrienden gemaakt voor 1 avond😉. Deze ervaring kwam wel aardig in de buurt van mijn beste ervaring. Dosering was perfect, het opkomen blies me zowat uit mn sokken (wat ik overigens niet onprettig vind) maar was niet te. Dikke visuals, ik zag de bass letterlijk de boxen uit knallen. Daarna alleen maar liefde en energie de rest vd nacht. Gisteren een brakke dag, vandaag wel weer ok. Wel gezond gegeten gister en magnesium (vantevoren) en 5HTP gisteren genomen.. nu weer wachten😒, maar +3 maanden wachten is het echt dubbel en dik waard😁😁
Klik om te vergroten...
Vandaag nog even sporten als je tijd hebt, ga je de rest van de week profijt van hebben!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dude81 zei:
Een beetje off topic, maar afgelopen zaterdagnacht maar meteen de daad bij het woord gevoegd. Tering wat was dit lekker, hemels zelfs. De setting was een kleiner technofeestje met goeie vrienden en een maat die er ook wel weer eens aan toe was. Heerlijk gedanst, geluld met jan en alleman en tientallen vrienden gemaakt voor 1 avond😉. Deze ervaring kwam wel aardig in de buurt van mijn beste ervaring. Dosering was perfect, het opkomen blies me zowat uit mn sokken (wat ik overigens niet onprettig vind) maar was niet te. Dikke visuals, ik zag de bass letterlijk de boxen uit knallen. Daarna alleen maar liefde en energie de rest vd nacht. Gisteren een brakke dag, vandaag wel weer ok. Wel gezond gegeten gister en magnesium (vantevoren) en 5HTP gisteren genomen.. nu weer wachten😒, maar +3 maanden wachten is het echt dubbel en dik waard😁😁
Klik om te vergroten...
Bepaalde zaken zeker herkenbaar, zeker qua binnenkomen, da's knallen e😜 en de zeer versterkte zintuigen, waaronder zeker visuals.
Ook fijn om te horen, dat de kater, eerder beperkt was.

Zaterdagnacht X genomen en gisteren 5-htp genomen, is dit niet wat snel? Mij heeft m'n altijd het advies gegeven, om pas 24u na inname X en consorten, 5-htp te nemen.

Ne goude raad, hou die spirit, mbt + 3 maanden pauze, zeker vast. Ik deed/doe het tegendeel en je verliest de top rushes, meer en meer en zet je hersenpan in de fik.
Probeer nu, in eerste instantie zolang mogelijk vd serotonine stims te blijven en sowieso stims algemeen sterk terug te dringen. Echt de rustpauzes zijn het meer dan waard, 1 voor de beste rush en 2, harm reduction 😉
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#18
FredKroket zei:
Vandaag nog even sporten als je tijd hebt, ga je de rest van de week profijt van hebben!
Klik om te vergroten...
Dit vind ik nog wel een lastige omdat mijn ervaring een keer het tegenovergestelde was. Ik ging een keer na X op zaterdag op maandagavond zaalvoetballen, het zweet brak me uit en het voelde eerder als over mijn grens gaan. Moet er wel bij zeggen dat ik 40+ ben, mijn conditie is overigens prima maar heeft na X echt wel ff hersteltijd nodig. Weet niet hoe anderen dit ervaren..
D
Dude81Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Nihilist88 zei:
Bepaalde zaken zeker herkenbaar, zeker qua binnenkomen, da's knallen e😜 en de zeer versterkte zintuigen, waaronder zeker visuals.
Ook fijn om te horen, dat de kater, eerder beperkt was.

Zaterdagnacht X genomen en gisteren 5-htp genomen, is dit niet wat snel? Mij heeft m'n altijd het advies gegeven, om pas 24u na inname X en consorten, 5-htp te nemen.

Ne goude raad, hou die spirit, mbt + 3 maanden pauze, zeker vast. Ik deed/doe het tegendeel en je verliest de top rushes, meer en meer en zet je hersenpan in de fik.
Probeer nu, in eerste instantie zolang mogelijk vd serotonine stims te blijven en sowieso stims algemeen sterk terug te dringen. Echt de rustpauzes zijn het meer dan waard, 1 voor de beste rush en 2, harm reduction 😉
Klik om te vergroten...
Over de inname tijd 5-htp was me niets bekend. Thx voor de tip, voel van een eerdere inname overigens niets nadelig aan nu.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dude81 zei:
Dit vind ik nog wel een lastige omdat mijn ervaring een keer het tegenovergestelde was. Ik ging een keer na X op zaterdag op maandagavond zaalvoetballen, het zweet brak me uit en het voelde eerder als over mijn grens gaan. Moet er wel bij zeggen dat ik 40+ ben, mijn conditie is overigens prima maar heeft na X echt wel ff hersteltijd nodig. Weet niet hoe anderen dit ervaren..
Klik om te vergroten...
Oei dat is misschien dan wat te heftig geweest.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."