Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe dinsdag dip kent geen einde

De dinsdag dip kent geen einde

86 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste lezers,

mijn naam is Pascal en ben best nieuw in de drugs wereld, althans die van XTC/MDMA. Ik was op ADE en toen heb uk 2,5 pil in m’n mik gedaan en dagen daarna eigenlijk gewoon helemaal nergens last van dit feest duurde 10 uur lang.

nou is mijn tweede keer aangebroken in Eindhoven met oud en nieuw in het klok gebouw en heb ik 3 pillen genomen over een bestek van 13 uur. Waarbij er 180mg MDMA in de pil zat. Nou heb ik dinsdag op beetje hoofdpijn na niks gehad maar der mate de dag werdt ik heel duizelig tot de dag van vandaag al 5 dagen dus heb ik nog steeds duizeligheid?!

ik vroeg me dus af heeft iemand anders dit ook gehad? Of moet ik naar de huisarts omdat dr misschien wat anders mis kan zijn in mijn hersenen, want zo kan ik echt niet door t dagelijks leven 😅

laat Ff weten als je tips hebt of dat t gewoon echt uit zitten is of dat juist dit gevaarlijk is ofso?
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hebt 540mg tot je genomen. Dit is véél te veel. Zeker als je er weinig ervaring mee hebt. Dit voel je dus wel even inderdaad. Hou je rustig, eet gezond, ga lekker sporten, op tijd naar bed, en kijk het nog even aan. Als je er over, pak hem beet, een week nog steeds last van hebt is een bezoek aan de huisarts wellicht geen overbodige luxe.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je neemt veel te veel mdma per keer. Dan is een heftige dip logisch.

In het subforum mdma zijn heel veel harm reduction topics te vinden. Lees die eens door! En sterkte met je dip, gaat vanzelf wel overm
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar… was wel leuk oud en nieuw feestje😂😅maar gok ook dat dit 1x “fout” gaan niet erger is dan 10x gebruiken?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, wat de anderen zeggen: je hebt veel teveel genomen, dus zul je nu op de blaren moeten zitten.

Een goede stelregel bij MDMA is dat je 1-1,5 mg per kilo lichaamsgewicht als dosering aanhoudt. Dus stel, je weegt 80 kilo, dan neem je 80 mg(1 x 80) tot maximaal 120 mg (1,5 x 80) MDMA op een avond.

Maar dat is voor de volgende keer.

Wat je nu kunt doen om je herstel te bevorderen is gezond eten, voldoende lang en regelmatig slapen, buiten komen en bewegen. En eventueel extra vitamines supplementeren.

Voor uitgebreidere informatie, check bijvoorbeeld eens de MDMA/XTC Handleiding hier op DF.
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ohja en idd ik had gelezen over die (…)lichaamsgewicht x (…)mg MDMA. Maar dit geld dus voor een avond en niet voor een x aantal uren?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wollukker zei:
Hoeveel kg weeg jij?
Klik om te vergroten...
Als het 360 kilo is, zit hij nog net op het randje van de veilige 1 - 1,5 mg/kg stelregel.

Positief blijven denken!
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
ConjoPascal zei:
Ohja en idd ik had gelezen over die (…)lichaamsgewicht x (…)mg MDMA. Maar dit geld dus voor een avond en niet voor een x aantal uren?
Klik om te vergroten...

Dit geld voor het hele feest of de keer dat je mdma gebruikt, hoe lang het ook duurt.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#9
ConjoPascal zei:
Maar… was wel leuk oud en nieuw feestje😂😅maar gok ook dat dit 1x “fout” gaan niet erger is dan 10x gebruiken?
Klik om te vergroten...
Na 1x veel te veel pakken kun je al meer hersenbeschadiging op lopen dan 10x (afzonderlijk) fatsoenlijk doseren met voldoende pauze (lees: 2-3 maanden) er tussen.

Nu zal het in jouw specifieke geval allemaal wel meevallen, maar onderschat deze drug niet!

Lees inderdaad het MDMA/XTC handboek eens goed door.

Hoeveel kg weeg jij?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar even serieus. Ik wil je niet laten schrikken.

Belangrijkste is nu denk ik om hiervan te leren en nooit weer zo extreem hoog te doseren. Ondanks dat het een stevige klap is, zul je dit wel te boven komen als je goed voor jezelf zorgt qua voeding/slaap/bewegen/positieve instelling en de volgende keer er goed om denkt dat je een normale dosering voor jouw gewicht neemt.

En nogmaals: goed over inlezen. Als je goede kennis hebt van wat je neemt en hoeveel je kunt nemen, dan ben je zoveel veiliger/gezonder bezig. En daarnaast is het toch ook een fijn idee om te weten waar je mee bezig bent?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
stelregel
Klik om te vergroten...
Meer een voorzichtige vuistregel. 540 is gewoon belachelijk.

Edit: en dit ja
Mindless zei:
En nogmaals: goed over inlezen. Als je goede kennis hebt van wat je neemt en hoeveel je kunt nemen, dan ben je zoveel veiliger/gezonder bezig. En daarnaast is het toch ook een fijn idee om te weten waar je mee bezig bent?
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Meer een voorzichtige vuistregel. 540 is gewoon belachelijk.
Klik om te vergroten...
Eens.

En ik vind het oprecht jammer en tegelijk ook een faal dat mensen naderhand op DF moeten komen om hierover te leren.

Wat doen ze aan drugsvoorlichting op school!? MDMA/XTC is een populaire drug. Waarom wordt jeugd niet geleerd wat veilige doseringen zijn? Ja, deze drugs zijn illegaal, maar we weten allemaal hoe het is om jong te zijn: als je iets wilt doen, dan doe je het toch wel. Beter dan goed geïnformeerd dan (blijkbaar) helemaal niet geïnformeerd.

Oprecht teleurgesteld in de drugsvoorlichting die jeugd wordt gegeven.

Al ben ik blij dat er dan tenminste nog zoiets als DF is, waar mensen alsnog kunnen leren over deze dingen. Jammer dat dat vaak eigenlijk wat te laat is. Dit soort dingen kunnen voorkomen worden met goede voorlichting.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tja, voorlichting op school is natuurlijk wel een dingetje. Want ga je "verantwoord" gebruik uitleggen over substanties die verboden zijn? En is dit wel de rol van school?
Ik ga mijn kinderen zodra ze 16 zijn in elk geval voorlichten, want ik weet zelf dat ik het niet kan tegenhouden als zij zelf willen. En dan heb ik liever dat ze geïnformeerd zijn, weten waar ze informatie kunnen vinden of nog beter, direct naar mij komen. In het geval van mijn oudste is dit volgend jaar al. Mijn jongste neemt meer risico's en die zal ik denk ik al eerder voorlichten.
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wollukker zei:
Na 1x veel te veel pakken kun je al meer hersenbeschadiging op lopen dan 10x (afzonderlijk) fatsoenlijk doseren met voldoende pauze (lees: 2-3 maanden) er tussen.

Nu zal het in jouw specifieke geval allemaal wel meevallen, maar onderschat deze drug niet!

Lees inderdaad het MDMA/XTC handboek eens goed door.

Hoeveel kg weeg jij?
Klik om te vergroten...
95kg
T
TheundertakerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ken die regels maar bijpakken na 6 uur is bij mij nooit een probleem geweest en 6 uur later weer. Maar iedereen is anders doe gewoon rustig aan de volgende keer. Ik heb gehoord dat mdma nu een andere chemische samenstelling heeft de afgelopen jaren maar wel mdma is. Weet iemand dit?
C
ConjoPascalLid
01-01-2024, 00:00
#16
Cerberus zei:
(inclusief medicatie dus)?
Klik om te vergroten...
Nee verder gebruik ik niks heb ook verder totaal geen last van m’n serotonine of dat ik depri ben, zit gewoon lekker in m’n vel alleen had ii kaak pijn ofc en die duizeligheid die vandaag weer iets minder is geworden gelukkig!😀ik had mezelf wel goed ingelezen over hoeveel mdma je mag gebruiken op de avond alleen denk dat ik (en misschien meer mensen de fout in gaan) dat je harder wilt en harder en dat je eig het “niet meer voelt” terwijl je dan al hard gaat eig. Klinkt eig heel dom als ik het zo zeg maar denk wel dat veel jongeren hier ook last van hebben dat ze altijd hard willen gaan
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het komt er in de basis op neer:

- Voor én na de trip gezond eten, bewegen, vitaminepillen, magnesium.
- 3 uur voor de trip de laatste maaltijd.
- Je weegt 95kg. Voor jou zou dus een totale dosis van 145-190mg "fatsoenlijk" zijn. Laten we het gemiddelde hiervan pakken, ca. 170mg.
- Ik zou, persoonlijk, dan beginnen met 115mg en na 1,5 tot 2 uur nog eens 55mg, en dan stoppen en accepteren dat het voorbij is
- Als je hierna toch nog bijpakt versterk je alleen de negatieve effecten (kaakschaatsen, trillende ogen, etc.) en de kater, en niet de positieve effecten. Daarnaast wordt de kans op hersenschade groter.

Succes, veel plezier, en hou even een paar maandjes pauze he!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
ConjoPascal zei:
Nee verder gebruik ik niks heb ook verder totaal geen last van m’n serotonine of dat ik depri ben, zit gewoon lekker in m’n vel alleen had ii kaak pijn ofc en die duizeligheid die vandaag weer iets minder is geworden gelukkig!😀ik had mezelf wel goed ingelezen over hoeveel mdma je mag gebruiken op de avond alleen denk dat ik (en misschien meer mensen de fout in gaan) dat je harder wilt en harder en dat je eig het “niet meer voelt” terwijl je dan al hard gaat eig. Klinkt eig heel dom als ik het zo zeg maar denk wel dat veel jongeren hier ook last van hebben dat ze altijd hard willen gaan
Klik om te vergroten...
Maar is het dan echt dat je harder wilt gaan, of meer dat je voelt dat het gevoel iets afzwakt en je min of meer wanhopig in/op die high wilt blijven? En daarnaast: wat versta je precies onder "harder"? Meer euforie?

Wat je goed moet begrijpen bij MDMA/XTC, is dat het geen magic pill is. Het fijne gevoel komt niet direct van de pil/het poeder zelf. Het is jouw eigen "voorraad" aan stofjes zoals met name serotonine (en ik geloof ook dopamine, noradrenaline en meer) die je zo goed doen laten voelen. En die voorraad is niet oneindig. Het is dus ook niet zo dat door simpelweg meer pillen te nemen, je steeds weer hetzelfde effect krijgt. Is je "voorraad" aan "geluksstofjes" op, dan zal je euforie niet of nauwelijks meer toenemen, maar nog erger: de ongewenste bijeffecten wél. Voor sommige (imo aparte) mensen zijn sommige van deze effecten zelfs gewenst, maar het echte fijne MDMA gevoel van sereniteit, liefde, empathie... Dat houdt op een gegeven moment op.

En daarom kun je bij MDMA echt wel spreken van "less is more". Er is een dosering passende bij jouw lichaam(sgewicht) die ideaal is voor jou: optimale gewenste effecten/minimale bijeffecten. Het is raadzaam om uit te zoeken wat die dosering is. En de 1-1,5 mg/kg leidraad is een verantwoord begin om die te kunnen vinden.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maak je niet te druk. Je hebt al snel dat je alles koppelt aan de pilletjes die je hebt genomen. Hierdoor creëer je een placebo effect en maak je jezelf gek om niets. Je hebt de feestdagen achter de rug, dat vreet energie. Je hebt er nog een schepje bovenop gedaan met de XTC. Een weekje moe zijn is niet raar. Je bent ok! En met een paar dagen voel je weer goed 🤗
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb nog nooit gehoord van duizeligheid als dip wel. Normaal zou het neerslachtigheid moeten zijn. Pak je nog andere drugs (inclusief medicatie dus)?
Ben zelf geen fan van die 1-1.5 regel maar je hebt inderdaad héél veel genomen. Hopelijk herken je geen symptomen van serotoninesyndroom ofzo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."