Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

DRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

182 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#1
Guapo Temudgin zei:
Dat het een paar keer goed gaat wil niet zeggen dat jij jouw zware medicijnen kan mixen. Dus het risico van drugs die ken je dus niet. Onderschat drugs niet Doe meer onderzoek dan voorkom je een volgende keer.
Klik om te vergroten...
Ik weet de risico's, en heb uiteraard behoorlijk wat onderzoek gedaan. Ik ben sowieso iemand die veel onderzoek doet en alles moet weten, en ben altijd erg voorzichtig geweest qua drugs, risico's, veiligheid en kennis. Niet alleen om mezelf, maar ook zodat ik de signalen bij anderen kan zien, en weet wat ik dan moet doen. Zelfs nadat ik er vrijwel zeker van was dat de fluoxetine op zichzelf wel kon met xtc, hield ik het altijd goed in de gaten. Alleen dit keer wist ik niet dat ik nog een medicijn slikte dat serotonine beïnvloedde, omdat het me niet verteld is door de dokter en ik ervan uitging dat de dokter me geen gevaarlijke combo zou geven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...10
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#2
thunder zei:
Ik weet de risico's, en heb uiteraard behoorlijk wat onderzoek gedaan. Ik ben sowieso iemand die veel onderzoek doet en alles moet weten, en ben altijd erg voorzichtig geweest qua drugs, risico's, veiligheid en kennis. Niet alleen om mezelf, maar ook zodat ik de signalen bij anderen kan zien, en weet wat ik dan moet doen. Zelfs nadat ik er vrijwel zeker van was dat de fluoxetine op zichzelf wel kon met xtc, hield ik het altijd goed in de gaten. Alleen dit keer wist ik niet dat ik nog een medicijn slikte dat serotonine beïnvloedde, omdat het me niet verteld is door de dokter en ik ervan uitging dat de dokter me geen gevaarlijke combo zou geven.
Klik om te vergroten...
Ik vraag mij af hoe het kan dat je niet weet dat je extra medicatie slikt en wat het is. Ik neem aan dat je wel een doosje o.i.d hebt bij je medicatie. Als tip: lees in het vervolg het bijgeleverde formulier van de apotheek.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@thunder eerst en vooral, goede zet om medische hulp te hebben gezocht en gekregen, waarschijnlijk ook ferm gesprek en dat de midicatie dit alles even verlicht en je lichaam terug rust vind en op terug wat in z'n plooien valt. En hopelijk neem je deze slechte ervaring mee nr de toekomst.

Dan toch nog even reageren op je negativiteit nr anderen. Je kwam nogal over, alsof het steeds een ander zijn/haar schuld was, medeforumleden, de begeleider. Sommigen gaven indd kordate n directe antwoorden n suggesties en dat is vaker beter dan reacties vol medelijden, ocharme, 't is niet jouw schuld, kom maar uithuilen op mn denkbeeldige schouder. Velen zien een ervaring v een onbekende, mét wel een bekende ervaring en zien meer nut in een kordate reactie, die msschn wat harder overkomt. En tuurlijk zit hier een zootje bijeen, van de chille recreatieve druggebruiker tem de zwaarste junks. En de ene kan meer aan, zowel lichamelijk als geestelijk...en uiteindelijk sterven we allemaal, liever met smile, tijdens een LSD trip of 6APB rush, dan op mn 80ste in een bejaardentehuis 🙃
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#4
Druktemaker zei:
Ik vraag mij af hoe het kan dat je niet weet dat je extra medicatie slikt en wat het is. Ik neem aan dat je wel een doosje o.i.d hebt bij je medicatie. Als tip: lees in het vervolg het bijgeleverde formulier van de apotheek.
Klik om te vergroten...
Ik bewaar het doosje niet zelf, die ligt op het kantoor, vandaag dat ik er ook niet veel aandacht aan had besteed. daarbij was het een tijdelijk medicijn voor een paar dagen, ik stond er dus niet echt bij stil.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
thunder zei:
fluoxetine op zichzelf wel kon met xtc
Klik om te vergroten...
Letterlijk het 2e bericht via duckduckgo kom ik op reddit en lees over gevaarlijke bijwerkingen icm met MDMA en serotoninesydroom staat eigenlijk best duidelijk in beeld. Jammer dat een 17 jarige niet op reddit berichten kan klikken.
Te bizar, ik schaam me diep voor het advieseren om te liegen over je leeftijd tijdens onderzoeken naar combinaties.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#6
thunder zei:
Ik weet de risico's, en heb uiteraard behoorlijk wat onderzoek gedaan. Ik ben sowieso iemand die veel onderzoek doet en alles moet weten, en ben altijd erg voorzichtig geweest qua drugs, risico's, veiligheid en kennis. Niet alleen om mezelf, maar ook zodat ik de signalen bij anderen kan zien, en weet wat ik dan moet doen. Zelfs nadat ik er vrijwel zeker van was dat de fluoxetine op zichzelf wel kon met xtc, hield ik het altijd goed in de gaten. Alleen dit keer wist ik niet dat ik nog een medicijn slikte dat serotonine beïnvloedde, omdat het me niet verteld is door de dokter en ik ervan uitging dat de dokter me geen gevaarlijke combo zou geven.
Klik om te vergroten...
Je gebruikt 9 keer het woordje "ik".
Wat denk jij dat jouw verhaal doet, met mensen hier die lezen dat iemand mogelijk een levensgevaarlijke serotonine-vergiftiging heeft na XTC gebruikt?

Mijn excuses als het mijn opmerkingen zijn geweest die je in het verkeerde keel-gat schoten. Ik ben geen hulpverlener en heb ook helemaal geen zin dat te worden.
Fijn voor jou dat het beter met je gaat nu.

In je bericht van nadat je uitrustte begin je met te zeggen dat dit forum bedoelt is om mensen te helpen.
Dat kun je niet van ons verwachten, velen van ons zijn zelf onder invloed van drugs. Er zijn ook hulpverleners hier actief, maar die hebben vrij wanneer ze hier actief zijn. En de doelen van het forum zijn:
  1. Streven naar juiste voorlichting over verantwoord drugsgebruik en harm reduction
  2. Destigmatisatie van drugsgebruik richting de samenleving
  3. Een veilige, oordeelvrije, plek creëren voor iedereen die geïnteresseerd is in drugs

M.b.t. 5 van je post ben ik het met @Guapo Temudgin eens.
Er was zoals je zelf schrijft niemand bij.

En je moet echt geen, gewoon geen XTC combineren met SSRI's die je slikt.
Lees s.v.p. NOG een keer de volgende post: Info - Antidepressiva in combinatie met XTC

Zorg eerst maar dat het weer goed met je gaat, voor je naar illicit drugs grijpt.
En daar wens ik je succes bij. Dat heeft iedereen wel eens nodig, een mazzeltje, succes en een beetje geluk.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
thunder zei:
Dankje! het is fijn om te weten dat er in geval van nood altijd wel iemand bereid is om advies te geven/te helpen. Ik heb idd veel mensen enrstig verslaafd zien worden, ook gedurende mijn jeugd. Dat is ook de reden dat ik altijd (misschien soms een beetje té) voorzichtig en bezorgd ben, en tientallen tot honderden uren aan research achter de knoppen heb...
Klik om te vergroten...
Gelukkig, kut dat je t hebt moeten zien, maar je leert er vaak wel van. En na dit weekeind weet je het denk ik al helemaal zeker hopelijk... En goed dat je al veel research hebt gedaan, maar ik zou er lekker niet mee stoppen! Komt elke dag nieuwe info bij... En op dit forum ook veel ervaringsdeskundigen. Ik heb zelf wel altijd de conclusie getrokken dat SSRI's en mdma echt een kut idee zijn. En sowieso drugs als je je niet stabiel voelt.

Nihilist88 zei:
en dat is vaker beter dan reacties vol medelijden, ocharme, 't is niet jouw schuld, kom maar uithuilen op mn denkbeeldige schouder
Klik om te vergroten...
👀😶
Iedereen is andeeeeers, bij mij zou een harde aanpak ook averechts werken (denk ik). En ik heb graag dat mensen zich in elk geval vrij voelen om op mn (digitale) schouder uit te huilen. Of ze er gebruik van maken staat iedereen verder vrij toch...
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit vind ik een herhaling waard, net zo lang tot het binnenkomt:
ljuv zei:
Ik heb zelf wel altijd de conclusie getrokken dat SSRI's en mdma echt een kut idee zijn. En sowieso drugs als je je niet stabiel voelt.
Klik om te vergroten...
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
👀😶
Iedereen is andeeeeers, bij mij zou een harde aanpak ook averechts werken (denk ik). En ik heb graag dat mensen zich in elk geval vrij voelen om op mn (digitale) schouder uit te huilen. Of ze er gebruik van maken staat iedereen verder vrij toch...
Klik om te vergroten...
Is afhankelijk vd kwestie natuurlijk, soms kun je beter juist direct zijn, en bondig enkele hulplijnen aanbieden. Voor echt medeleven n troost ga ik bij mn beste vriendin fzo, hier ist hoogstens voor de ervaring van anderen, wat zij in bepaalde situaties zouden doen, enzo en iedereen reageert nu eenmaal anders. Ik was hier bij deze kwestie, ook in eerste instantie vooral verbolgen over 't gebruik van TS.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nihilist88 zei:
Is afhankelijk vd kwestie natuurlijk, soms kun je beter juist direct zijn, en bondig enkele hulplijnen aanbieden. Voor echt medeleven n troost ga ik bij mn beste vriendin fzo, hier ist hoogstens voor de ervaring van anderen, wat zij in bepaalde situaties zouden doen, enzo en iedereen reageert nu eenmaal anders. Ik was hier bij deze kwestie, ook in eerste instantie vooral verbolgen over 't gebruik van TS.
Klik om te vergroten...
Het gebruik was tenminste vanaf begin duidelijk. Kben er in het begin niet op ingegaan maar de medicatie’s in de beginpost zijn toch ietwat andere categorie als paracetamol.
Ok, zal niet voor niks voorgeschreven worden.

bloeddruk meten terwijl ….of volgas naar beneden enn boven is gerend of heel stilletjes achterdochtig heeft geslopen… maar een zuivere meting kan het nauwelijks zijn.

Achja, just calm the f down , had achteraf genoeg geweest.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoe is 't nu met je ?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vraag mij af, waarom de apotheek geen alarm heeft gegeven als er een gevaarlijke combinatie van medicijnen aan de orde is....
Mijn apotheek reageert direct in zo'n geval. Ik heb dit al meerdere keren meegemaakt, bij een dergelijke gang van zaken wordt alvorens het recept uit te reiken, eerst de dokter gebeld om na te gaan, of de betreffende combinatie wel echt de bedoeling was...en ze geven ook meteen een alternatief medicatie die niet gevaarlijk is...een apotheker is degene, die het meest weet over medicijnen. Beter dan een huisarts!
Daarom houd ik de apotheker in dit geval ook tot op zekere hoogte verantwoordelijk!
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeelanddude zei:
Niemand kan jou dwingen om iets te doen.
K zou beginnen met rustig in en uit ademen.
Klik om te vergroten...
geprobeerd, gefaald, bijna overgegeven.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Het goede nieuws is dat slechts 1% een dodelijke afloop kent. Het slechte nieuws is eigenlijk dat het weken kan aanhouden.
Klik om te vergroten...
wacht WAT
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#15
Guapo Temudgin zei:
Mwah simpel toch?

Optie 1: Schakel hulpdiensten in en doe wat aan je probleem.
of
Optie 2: Ga door totdat optie 1 geen optie meer is.
Klik om te vergroten...
Helaas ben ik een optie 2 persoon,
Altijd alles zelf willen oplossen
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#16
CuriousExplorer zei:

Wanneer moet ik naar een dokter?​

Als je vermoedt dat je serotoninesyndroom hebt na het slikken van een nieuw medicijn of het verhogen van de dosis van een medicijn dat je al gebruikt, bel dan meteen je arts of ga naar de eerste hulp. Als je ernstige of snel verergerende symptomen heeft, ga dan onmiddelijk naar de spoedeisende hulp.


Uw totaal idioot gebruik icm uw medicijnen zijn levensgevaarlijk.
Ja, ik heb uw post gelezen.
Klik om te vergroten...
volgensmij verergeren ze niet meer. Ze zijn sterk onprettig, ernstig weet ik niet, geen verstand van.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
thunder zei:
geprobeerd, gefaald, bijna overgegeven.
Klik om te vergroten...
Try again,
thunder zei:
Ik weet niet zeker of het nog levensbedreigend is.
Klik om te vergroten...
Kwartier geleden ging je bijna dood, nu schijnt daar al iets van geminderd te zijn. Wie weet wat er overeen kwartier allemaal kan gebeuren
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#18
thunder zei:
Helaas ben ik een optie 2 persoon,
Altijd alles zelf willen oplossen
Klik om te vergroten...
Als ik naar je drugsgebruik kijk dan geloof ik daar niks van. Waarom kom je dan hier om advies te vragen? Jij weet hoe jij je voelt als je dood gaat en niet wil sterven dan bel je 112. Je bent in staat om een heel verhaal te typen dus ik zie je nog niet zo snel sterven. Dus adem in en uit en bedenk je dat het ook maar gewoon een paniekaanval kan zijn.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Guapo Temudgin zei:
Waarom kom je dan hier om advies te vragen? .
Klik om te vergroten...
Omdat dit DF is
Guapo Temudgin zei:
Dus adem in en uit en bedenk je dat het ook maar gewoon een paniekaanval kan zijn.
Klik om te vergroten...
Ademen helpt zoiozo overal voor 😜
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#20
Guapo Temudgin zei:
Als ik naar je drugsgebruik kijk dan geloof ik daar niks van. Waarom kom je dan hier om advies te vragen? Jij weet hoe jij je voelt als je dood gaat en niet wil sterven dan bel je 112. Je bent in staat om een heel verhaal te typen dus ik zie je nog niet zo snel sterven. Dus adem in en uit en bedenk je dat het ook maar gewoon een paniekaanval kan zijn.
Klik om te vergroten...
met paniekaanvallen ben ik behoorlijk bekend. daarbij zijn er genoeg tekenen dat er toch echt iets anders aan de hand is. Ik heb veel te vaak dan me lief is levensbedreigende situaties meegemaakt, en nog nooit heb ik voor mezelf 112 gebeld, zelfs niet toen ik 3L bloed verloor.. zo zie je maar weer, je weet nooit hoe een persoon is.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."