Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

DRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

182 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
QueerMan zei:
Medewerkers op de eerste hulp, hebben vaak te maken met patiënten die hulp eisen. Vaak, maar niet altijd, na drugsgebruik.

Wat vinden wij daar van, als het gaat om verantwoord drugsgebruik?
Klik om te vergroten...
Vanuit waarden die we hebben vastgelegd in mensenrechtenverdragen (recht op leven, recht op toegang tot medische zorg) en de eed van hippocrates die artsen afleggen heeft elke patiënt recht op zorg, ongeacht de aanleiding van de medische situatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Vanuit waarden die we hebben vastgelegd in mensenrechtenverdragen (recht op leven, recht op toegang tot medische zorg) en de eed van hippocrates die artsen afleggen heeft elke patiënt recht op zorg, ongeacht de aanleiding van de medische situatie.
Klik om te vergroten...
Afwijken van die veronderstelling is een gevaarlijk hellend vlak omdat de kans groot is dat er een selectiviteitsbias ontstaat bij het al dan niet ontzeggen van medische zorg in bepaalde situaties. De kans is groot dat (onbewuste) waardeoordelen een rol gaan spelen. Voorbeeld: heeft een vrouw recht op zorg als ze zegt verkracht te zijn maar vlak daarvoor stond te flirten in een kort rokje? Die vraag zal vermoedelijk anders beantwoord worden door mensen die in Zweden wonen dan door mensen die in het Amerikaanse Texas wonen; vanwege het morele waardeoordeel wat er verbonden wordt aan vrouwelijke seksualiteit. Dat zijn echter politieke discussies die je (wat mij betreft) niet in de dokterspraktijk moet willen voeren.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Vanuit waarden die we hebben vastgelegd in mensenrechtenverdragen (recht op leven, recht op toegang tot medische zorg) en de eed van hippocrates die artsen afleggen heeft elke patiënt recht op zorg, ongeacht de aanleiding van de medische situatie.
Klik om te vergroten...

Dat is allemaal mooi en aardig maar er vanuit gaan dat die begeleider die waardes overtreed is ook maar raar. Geloof je dan liever een wildvreemd junkie in spe op een drugsforum dan een wildvreemde begeleider in een zorginstelling?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."