Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

DRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

182 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
thunder zei:
Geloof me, ik zou niets liever willen, maar veel keus heb ik helaas niet.
Ik hoop dat ik het kan uitzitten zonder het loodje te leggen haha.
En idd, xtc en pep staan me inmiddels al heeel wat minder aan.
Klik om te vergroten...
Het goede nieuws is dat slechts 1% een dodelijke afloop kent. Het slechte nieuws is eigenlijk dat het weken kan aanhouden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2

Wanneer moet ik naar een dokter?​

Als je vermoedt dat je serotoninesyndroom hebt na het slikken van een nieuw medicijn of het verhogen van de dosis van een medicijn dat je al gebruikt, bel dan meteen je arts of ga naar de eerste hulp. Als je ernstige of snel verergerende symptomen heeft, ga dan onmiddelijk naar de spoedeisende hulp.


Uw totaal idioot gebruik icm uw medicijnen zijn levensgevaarlijk.
Ja, ik heb uw post gelezen.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mwah simpel toch?

Optie 1: Schakel hulpdiensten in en doe wat aan je probleem.
of
Optie 2: Ga door totdat optie 1 geen optie meer is.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeelanddude zei:
Gelukkig maar, wat was het eerste advies van de dokter dan eigenlijk? Zal een enorme opgave geweest zijn voor de beste man. Zou zijn witte jas en bepaalde vertrouwenspositie een rol gespeeld hebben?
Die kalmeringstabletten waren iig geen verrassing.
Klik om te vergroten...
het was een vrouw, haha. ze vond het inderdaad moeilijk in te schatten, maar haar eerste gedachte was om in de rust te gaan en mijn licham laten detoxen, voedingswaardes aan te vullen, veel slapen, letten op mijn temperatuur dat die niet te hoog wordt, medicatie voor kalmering en verdere klachten, en als het niet verandert extra benzodiazepines en eventueel serotonine-remmers in geval van nood.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jesse Pinkvrouw zei:
Kan hier niks aan toe voegen, nu naar je begeleider en zeggen dat ze 112 moeten bellen. Als het werkelijk serotoninesyndroom is, kan het een kwestie tussen levend en dood zijn.

Zet je trots en angst opzij en zorg dat 112 gebeld word
Klik om te vergroten...
Ik weet niet zeker of het nog levensbedreigend is. Het grootste risico van het syndroom is extreme koorts, en volgensmij is mijn temp. inmiddels alweer redelijk normaal.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeelanddude zei:
Niemand kan jou dwingen om iets te doen.
K zou beginnen met rustig in en uit ademen.
Klik om te vergroten...
geprobeerd, gefaald, bijna overgegeven.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Het goede nieuws is dat slechts 1% een dodelijke afloop kent. Het slechte nieuws is eigenlijk dat het weken kan aanhouden.
Klik om te vergroten...
wacht WAT
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#8
Guapo Temudgin zei:
Mwah simpel toch?

Optie 1: Schakel hulpdiensten in en doe wat aan je probleem.
of
Optie 2: Ga door totdat optie 1 geen optie meer is.
Klik om te vergroten...
Helaas ben ik een optie 2 persoon,
Altijd alles zelf willen oplossen
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:

Wanneer moet ik naar een dokter?​

Als je vermoedt dat je serotoninesyndroom hebt na het slikken van een nieuw medicijn of het verhogen van de dosis van een medicijn dat je al gebruikt, bel dan meteen je arts of ga naar de eerste hulp. Als je ernstige of snel verergerende symptomen heeft, ga dan onmiddelijk naar de spoedeisende hulp.


Uw totaal idioot gebruik icm uw medicijnen zijn levensgevaarlijk.
Ja, ik heb uw post gelezen.
Klik om te vergroten...
volgensmij verergeren ze niet meer. Ze zijn sterk onprettig, ernstig weet ik niet, geen verstand van.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
thunder zei:
geprobeerd, gefaald, bijna overgegeven.
Klik om te vergroten...
Try again,
thunder zei:
Ik weet niet zeker of het nog levensbedreigend is.
Klik om te vergroten...
Kwartier geleden ging je bijna dood, nu schijnt daar al iets van geminderd te zijn. Wie weet wat er overeen kwartier allemaal kan gebeuren
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#11
thunder zei:
Helaas ben ik een optie 2 persoon,
Altijd alles zelf willen oplossen
Klik om te vergroten...
Als ik naar je drugsgebruik kijk dan geloof ik daar niks van. Waarom kom je dan hier om advies te vragen? Jij weet hoe jij je voelt als je dood gaat en niet wil sterven dan bel je 112. Je bent in staat om een heel verhaal te typen dus ik zie je nog niet zo snel sterven. Dus adem in en uit en bedenk je dat het ook maar gewoon een paniekaanval kan zijn.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Guapo Temudgin zei:
Waarom kom je dan hier om advies te vragen? .
Klik om te vergroten...
Omdat dit DF is
Guapo Temudgin zei:
Dus adem in en uit en bedenk je dat het ook maar gewoon een paniekaanval kan zijn.
Klik om te vergroten...
Ademen helpt zoiozo overal voor 😜
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#13
Guapo Temudgin zei:
Als ik naar je drugsgebruik kijk dan geloof ik daar niks van. Waarom kom je dan hier om advies te vragen? Jij weet hoe jij je voelt als je dood gaat en niet wil sterven dan bel je 112. Je bent in staat om een heel verhaal te typen dus ik zie je nog niet zo snel sterven. Dus adem in en uit en bedenk je dat het ook maar gewoon een paniekaanval kan zijn.
Klik om te vergroten...
met paniekaanvallen ben ik behoorlijk bekend. daarbij zijn er genoeg tekenen dat er toch echt iets anders aan de hand is. Ik heb veel te vaak dan me lief is levensbedreigende situaties meegemaakt, en nog nooit heb ik voor mezelf 112 gebeld, zelfs niet toen ik 3L bloed verloor.. zo zie je maar weer, je weet nooit hoe een persoon is.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#14
maargoed, update:
MIjn maag en buik gaan enorm tekeer, en ademhalen gaat ook moeilijker/is pijnlijk ivm maag. Voel mijn hart bonken door mn hele lichaam.
Ik zal even de bloeddrukmeter van beneden pakken, en dan ben ik zo terug met de uitslag
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#15
Guapo Temudgin zei:
Hey ik oordel niet, jij komt om advies ik geef je 2 hele simpele opties. Je enige 2 opties, of had je zelf nog wat in gedachten? Ik zou als ik jou was gewoon optie 1 kiezen. Je bent nog veelste jong om zo gek te doen.
Klik om te vergroten...
Ik zit er inmiddels idd over te twijfelen, al ben ik bang dat mijn begeleidster geen 112 wil bellen.
En over mijn leeftijd, zoals ik al zei weet je nooit echt iets over een ander persoon. Toevallig ben ik door mijn extreme jeugd gedwongen om op kleuterleeftijd al een moederrol aan te nemen, en ben dus veel te snel volwassen geworden.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#16
thunder zei:
Ik zit er inmiddels idd over te twijfelen, al ben ik bang dat mijn begeleidster geen 112 wil bellen.
En over mijn leeftijd, zoals ik al zei weet je nooit echt iets over een ander persoon. Toevallig ben ik door mijn extreme jeugd gedwongen om op kleuterleeftijd al een moederrol aan te nemen, en ben dus veel te snel volwassen geworden.
Klik om te vergroten...
Je moet doen wat goed voelt, geef jezelf de tijd en bedenk of het nodig is om de hulpdiensten in te schakelen.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#17
thunder zei:
maargoed, update:
MIjn maag en buik gaan enorm tekeer, en ademhalen gaat ook moeilijker/is pijnlijk ivm maag. Voel mijn hart bonken door mn hele lichaam.
Ik zal even de bloeddrukmeter van beneden pakken, en dan ben ik zo terug met de uitslag
Klik om te vergroten...
holy shit. ik denk dat ik jullie raad maar eens moet gaan opvolgen.
bloeddruk: 189
onderdruk: 165
hartslag: 136
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#18
Beter laat dan nooit.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#19
ok jongens ik ga nu nu naar de begeleidster, en eis medische hulp. Ik update zo gauw mogelijk!!!
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Ik kan je echt niks anders aanraden dan medische hulp in te schakelen !!

Oh, en nooit nog drugs te gebruiken. Want op deze manier wordt je niet oud
Klik om te vergroten...
Kan hier niks aan toe voegen, nu naar je begeleider en zeggen dat ze 112 moeten bellen. Als het werkelijk serotoninesyndroom is, kan het een kwestie tussen levend en dood zijn.

Zet je trots en angst opzij en zorg dat 112 gebeld word
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."