Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

DRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

182 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
thunder zei:
tienduizend onderzoeken en een tas vol pillen later.... nogsteeds kotsmisselijk. wel ter plekke zware slaapmedicatie gekregen vanwege het grote tekort aan slaap, en man wat hoop ik op eindelijk ff goed pitten. Kan nog wel een weekje ellende verwachten, maar gelukkig heel wat minder kans op overlijden en (hopelijk) geschikte medicatie :)
Klik om te vergroten...
Ik hoop wel dat je ervan hebt geleerd..... Als je speelt met vuur zul je branden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...10
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#2
Msloverdj zei:
Enige nuance is op zijn plek.
Ik praat TO niet goed maar de paniek kan groot zijn als je de juiste zorg niet krijgt. Er zijn echt legio zorgmedewerkers, medisch personeel en vooral in afkickkliniek waarbij iemand niet snel genoeg serieus word genomen.
Ik denk niet dat TO schoffeert of wat dan ook vanuit haar persoonlijkheid. Maar vanuit een kwetsbaar profiel en haar afhankelijkheid van een medewerker.

Ik heb 3 dagen de halve tent afgebroken dat ze niet aan mijn medicatie moesten zitten ineen kliniek. Zelfs toen medeclienten renden naar het personeel dat ik een epileptische insult kreeg was het overduidelijk dat ik werd gezien als iemand die het overtreed voor 'wat pammetjes' ze hebben me letterlijk met 4 man gesleurd naar het personeelshok. Schuim op mijn mond. Urine alles laten lopen. Complete vernedering. Eenmaal uit het ziekenhuis en gestabiliseerd heb ik ze afgeluisterd (ben niet paranoia) en jawel ik kwam aan bod. Aantekening: cliënt... neigt naar angst voor de angst. Ipv..medische gevaren.
Ik sta bekend als een rustig keurige vrouw maar heb die deur opengetrokken en haar eens goed tegen de muur gezet.


Enfin ik dwaal af. Maar afhankelijk zijn van een medewerker kan ook levensgevaarlijk zijn. Blij dat moeders van TO in het spel is.
Klik om te vergroten...
Precies. Sociaal medewerker zijn is een enorme verantwoording waar je veel geduld en tact voor moet hebben, en sommige mensen zijn daar nou niet echt geschikt voor. Ditsoort gedrag kan gewoon niet wanneer je verantwoordelijk bent voor iemands emotionele en lichamelijke welzijn. Het geeft clienten een gevoel alsof ze minderwaardig of onbelangrijk zijn, en dat is nou juist niet de bedoeling van een ZORG instelling.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dopemonster zei:
Ik heb ook ooit eens een mdma vergiftiging te pakken gehad met een serotonine syndroom en heb de hele week ziek in bed gelegen zonder hulp in te schakelen wat uiteraard heel erg dom is.... Heb het gelukkig overleeft en uiteindelijk na een jaar voelde ik me beter maar ik had wel me lesje geleerd en ook toen ik aan de anti depressiva ging heb ik niks geen xtc of 3mmc aangeraakt.... Hooguit speed of coke, Ik hoop dat alles goed met je komt en wees alsjeblieft voorzichtiger in de toekomst je kan hier echt nog superlang na-klachten aan overhouden en verder zullen ze je wat diazepam geven en dan voel je je al een stuk rustiger maar wel belangrijk dat je in zo'n situatie naar de huisartsenpost gaat hoe dan ook maakt niet uit wat de consequenties zijn je leven is veel belangrijker dan overlijden vanwege je trots.....

Veel beterschap toegewenst en ik hoop dat je hier wat van geleerd hebt...
Klik om te vergroten...
ja, ik ben blij dat ik toch ben gegaan. idd oxazepam gekregen voor de rust en het herstel. en laat me zeggen, lesje BEHOORLIJK geleerd
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#4
thunder zei:
ja, ik ben blij dat ik toch ben gegaan. idd oxazepam gekregen voor de rust en het herstel. en laat me zeggen, lesje BEHOORLIJK geleerd
Klik om te vergroten...
Ik ben wel benieuwd naar welke les je precies hebt geleerd, en wat je in de toekomst er aan gaat doen?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
thunder zei:
ja, ik ben blij dat ik toch ben gegaan. idd oxazepam gekregen voor de rust en het herstel. en laat me zeggen, lesje BEHOORLIJK geleerd
Klik om te vergroten...
Snap dat je lastige situaties of jeugd kunt krijgen naar drugs, maar wil je graag laten weten (ben mij bewust dat je dit zelf ook al weet) dat dit geen oplossing is.

Het is belangrijk om te praten over de dingen die je ervaart en niet het probeert te verdrukken. Het komt anders veeeeel harder terug.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#6
thunder zei:
Precies. Sociaal medewerker zijn is een enorme verantwoording waar je veel geduld en tact voor moet hebben, en sommige mensen zijn daar nou niet echt geschikt voor. Ditsoort gedrag kan gewoon niet wanneer je verantwoordelijk bent voor iemands emotionele en lichamelijke welzijn. Het geeft clienten een gevoel alsof ze minderwaardig of onbelangrijk zijn, en dat is nou juist niet de bedoeling van een ZORG instelling.
Klik om te vergroten...
Mag diezelfde zorgmedewerker weten dat jij de eerder genoemde drugs op had? En daardoor geen controle had over je emoties?
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
1. Schakel NU hulp in. Of dat begeleiding, je moeder of de huisartsenpost is, don't care. Je hebt NU hulp nodig;
2. Je hebt niet alleen NU hulp nodig, je hebt ook op de langere termijn hulp nodig. Je hersenen zijn nog niet eens volgroeid en je frituurt ze nu al. Je laat met je gebruik zien dat je ABSOLUUT niet in staat bent ook maar enigszins juiste keuzes voor jezelf te maken. Come on, 5 dagen aan de xtc, daar ziek van worden en dan denken dat het een goed idee is om aan de pep te gaan, en nog een bommetje nemen als je nog zieker wordt van de pep? Je frituurt je brein;
3. Je slikt je antidepressiva neem ik aan niet voor niets, kap met seroslurpers die je serotoninelevels om zeep helpen, ga aan jezelf werken. Zonder drugs.

4. Zoek hulp.

5. Zoek hulp.

Had ik het al gezegd? Zoek hulp!





Also, er kunnen rotte appels tussen zitten qua begeleiding, maar na 25 jaar ervaring met jongeren op een zorgboerderij:. Begeleiding afzeiken is de makkelijke weg. De enige die je kunt veranderen ben jij zelf, dus pak een spiegel, kijk naar je eigen rol en je eigen aandeel. Praat evt daarna op een rustige manier met begeleiding, over wat jouw aandeel is en wat je nodig gedacht had te hebben. Begeleiding heeft ook niet alle wijsheid in pacht
Klik om te vergroten...


Ik zou hier eigenlijk niet eens op moeten reageren, maar het is gewoon ongelooflijk hoe sommigen van alles over je denken te weten op basis van 1 gebeurtenis ( waarvan je helemaal niets weet over hoe het zo is gekomen, de achtergrond of de redenen erachter) Daarnaast weet je geen greintje van mijn leven, mijn verhaal, trauma's en mentale oorlogen. Denk de volgende keer ook na voordat je dingen zegt over jezelf veranderen en een spiegel voorhouden, want er bestaan ook mensen met bijvoorbeeld borderline, ptss en nog veel meer, die elke dag vechten voor hun leven en zichzelf haten voor de dingen die hun stoornissen hebben veroorzaakt.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Snap dat je lastige situaties of jeugd kunt krijgen naar drugs, maar wil je graag laten weten (ben mij bewust dat je dit zelf ook al weet) dat dit geen oplossing is.

Het is belangrijk om te praten over de dingen die je ervaart en niet het probeert te verdrukken. Het komt anders veeeeel harder terug.
Klik om te vergroten...
Geloof me, dat weet ik maar al te goed, maar sommige mensen zijn nog bezig op hun pad naar heling, en wanhoop is behoorlijk krachtig.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rotjoch zei:
Ik ben wel benieuwd naar welke les je precies hebt geleerd, en wat je in de toekomst er aan gaat doen?
Klik om te vergroten...
nou ik begin eerst maar eens met naar mn eigen lichaam luisteren denk ik.....
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
thunder zei:
reageren, maar het is gewoon ongelooflijk hoe sommigen van alles over je denken te weten op basis van 1 gebeurtenis
Klik om te vergroten...
No we don’t.
Maar een gros gedeelte herkent een drugsprobleem in spe wel…
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zeelanddude zei:
Mag diezelfde zorgmedewerker weten dat jij de eerder genoemde drugs op had? En daardoor geen controle had over je emoties?
Klik om te vergroten...
hoe weet jij dat ik degene was zonder controle over emoties en niet andersom? je was er niet bij, je weet niks van de situatie, mijn of haar persoonlijkheid, dus ik zou maar gauw ophouden met oordelen zonder informatie, want daar kom je niet bepaald ver mee.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#12
thunder zei:
nou ik begin eerst maar eens met naar mn eigen lichaam luisteren denk ik.....
Klik om te vergroten...
👍🏻 Maar ook naar de mensen om je heen. Die bedoelen het meestal goed en hebben het beste met je voor. Probeer je open op te stellen.

Succes verder 🙂
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Toen ik 17 was liep ik in uniform rond :tongueout:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
QueerMan zei:
Mooi zo.
Ik hoop dat dit niet te vaak hier gebeurt, en dat @thunder en anderen die zoiets doorgaan voortaan 112 bellen.


Dat ben ik niet helemaal met je eens, en het is ook niet wat hier de spelregels zijn. Ik heb het er even bij gepakt:
  1. Streven naar juiste voorlichting over verantwoord drugsgebruik en harm reduction
  2. Destigmatisatie van drugsgebruik richting de samenleving
  3. Een veilige, oordeelvrije, plek creëren voor iedereen die geïnteresseerd is in drugs
Verantwoord drugsgebruik en harm reduction, zijn dus belangrijker dan niet oordelen.
Klik om te vergroten...
He kut, ik dacht die regels werkten zoals de grondwet, waar ze allemaal gelijk zijn😜
Maar okaaaay, dan sta ik nog achter mijn punt want ik denk niet dat de echtheid van haar of haar verhaal in twijfel trekken gaat bijdragen aan harm reduction... Voor haarzelf of wie die topic in de toekomst dan ook leest. Juist belangrijk dat iedereen zijn/haar verhaal mag doen en zorgen mag uiten toch? En dat wij als forum daar dan zo serieus mogelijk mee omgaan, als we dat willen. Hoop dat iedereen die dit leest en twijfelt over zijn/haar veiligheid maar niet denkt 112 nodig te hebben, nogsteeds naar dit forum keert voor adviezen toch?

Wel van mening dat er vervolgens ook respectvol omgegaan mag worden met de antwoorden/ adviezen die iemand dan ontvangt... Dat miste ik wel een beetje.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#15
PsyTekz zei:
Dit strijkt gewoon niet met de werkelijkheid dus ben ik er verder ook niet op ingegaan. Dit topic is zeker en vast een schreeuw om aandacht 🤷. Wel mooi dat er hier meteen goed gereageerd werd, ik hoop dat dit soort dingen niet teveel voorvallen anders gaan mensen met een echt noodverhaal sneller in twijfel getrokken worden.
Klik om te vergroten...
Slim om daar inderdaad niet meteen op in te gaan, tot de rust een beetje is teruggekeerd.

Goed te lezen dat @thunder een moeder heeft die dan komt om met haar naar het ziekenhuis te gaan. Net als wij, moet je wat als er zoiets gebeurt.
Oh sorry.... nou oordeelde ik.... OH oh... 😱
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
QueerMan zei:
Oh sorry.... nou oordeelde ik.... OH oh... 😱
Klik om te vergroten...
😂😂😂🖕🏻🖕🏻🖕🏻
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Hoop dat iedereen die dit leest en twijfelt over zijn/haar veiligheid maar niet denkt 112 nodig te hebben, nogsteeds naar dit forum keert voor adviezen toch?
Klik om te vergroten...

In geval van nood moet je 112 bellen. Als het serieus gevaarlijk is, heb ik geen zin dat de ambulance te laat komt omdat iemand er voor kiest de laatste momenten van zijn/haar/hen leven door te brengen met het posten op DF of social media, in plaats van godverdomme gewoon te bellen naar de hulpinstanties.

Da's geen oordeel, da's mijn egoïsme waardoor ik me niet verantwoordelijk wil voelen wanneer iemand OD't, in een psychose raakt of schade ondervindt van een serotonine-syndroom terwijl ze verdomd goed wisten dat ze al medicatie hadden waardoor dat kon gebeuren.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
QueerMan zei:
In geval van nood moet je 112 bellen. Als het serieus gevaarlijk is, heb ik geen zin dat de ambulance te laat komt omdat iemand er voor kiest de laatste momenten van zijn/haar/hen leven door te brengen met het posten op DF of social media, in plaats van godverdomme gewoon te bellen naar de hulpinstanties.

Da's geen oordeel, da's mijn egoïsme waardoor ik me niet verantwoordelijk wil voelen wanneer iemand OD't, in een psychose raakt of schade ondervindt van een serotonine-syndroom terwijl ze verdomd goed wisten dat ze al medicatie hadden waardoor dat kon gebeuren.
Klik om te vergroten...
Sure, ze gaf alleen aan waarschijnlijk geen ambulance nodig te hebben en eerlijk gezegd vond ik de manier waarop ze haar "noodkreet" uitte PERFECT passen bij een bordeliner. Helaas vaak zat meegemaakt dat iemand met bordeline overtuigd was dood te gaan, terwijl er in werkelijkheid weinig aan de hand was. Alles wordt in extremen ervaren en geuit en het is vrij belangrijk daar goed mee om te gaan ipv te betwijfelen.

Verder zou niemand hier op het forum zich verantwoordelijk moeten hoeven voelen bij het reageren op posts als deze, maar dat ligt ook wel een beetje aan hoe je daar zelf mee omgaat lijkt mij... Ik snap wel dat het schuurt als je daadwerkelijk twijfelt aan dit verhaal, en wij ons allemaal rete zorgen maken, het zou hondsgemeen zijn als dat zo was. Maar ik voel me in elk geval niet in de positie daaraan te twijfelen.

QueerMan zei:
terwijl ze verdomd goed wisten dat ze al medicatie hadden waardoor dat kon gebeuren.
Klik om te vergroten...
Ik vraag me echt af of ze zich wel zo bewust was van de gevaren, vandaar dat ik ook adviseerde zich goed in te lezen op t forum hier... Toen ik op mn 18e mn eerste halfje naar binnen mieterde wist ik ook niet alles wat ik nu weet van drugs.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Guapo Temudgin zei:
Je mag geen drugs gebruiken in een zorginstelling en al helemaal niet op jou leeftijd. En als je dat wel doet dan zijn de consequenties voor jou en voor jouw alleen. De begeleiding heeft als zorgplicht om jou hier mee te helpen maar niet om jou manier van doen te ondersteunen en je drugsgebruik te faciliteren. Dus als jij drugs gebruikt en ziek word kun je niks gaan lopen eisen ,dan is de juiste zorg om je op de blaren te laten zitten.
Klik om te vergroten...
Beetje victim-blaming dit. Zo kun je alle ongevallen met drugs wel medische zorg ontzeggen. Lijkt me niet echt wenselijk. Bij medische problemen moet de drempel om medische zorg te zoeken laag zijn. In dit geval zijn er door hulpverlening juist drempels opgeworpen om hulp te zoeken. Dan zit er iets niet helemaal lekker in het preventiebeleid lijkt me.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
In dit geval zijn er door hulpverlening juist drempels opgeworpen om hulp te zoeken.
Klik om te vergroten...

Hoe dan? Er zijn 24/7 begeleiders aanwezig voor thunder en de andere jongeren in die zorgboerderij.

Toegankelijker kun je het niet hebben.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."