#1
Ja dus, aangezien we het hebben over de medische wetenschap en jeugdzorg.Dat hangt een beetje af van je ontologische veronderstelling in welke mate er een meetbare realiteit is naast de ervaren realiteit denk ik.
Ja dus, aangezien we het hebben over de medische wetenschap en jeugdzorg.Dat hangt een beetje af van je ontologische veronderstelling in welke mate er een meetbare realiteit is naast de ervaren realiteit denk ik.
Ik vind dit wel heel erg! Ik heb weinig verstand van zorg boerderijen of (gesloten) instellingen maar wat er ook gebeurd, wat een client ook fout of slecht doet, hulp moet er ALTIJD geboden worden! Ik weet wel dat er in dat soort instellingen vaak maar 1 of 2 personen op dienst zijn nachts.Dacht je dat de begeleiding wat deed om te helpen? Ze belden niet eens 112. En toen we belde toen kwam er echt geen ambulance daar voor hoor. Nee wij hebben die meid achter op de fiets naar het ziekenhuis gebracht.
Ja duh we zijn hier op het internet op een drugsforum nota bene. Ik ben ook maar een junk ik vind het wel grappig dat er een vage discussie ontstaat en speel graag mee. Neemt niet weg dat die begeleider waarschijnlijk gewoon een professional is. en dat meisje hulp nodig heeft. Het is allemaal een raar verhaal en dus dan maar dat meisje te geloven is nogal naïef toch?Ik zie in dit topic toch ook wel behoorlijk wat verdachtmakingen over dat de gerapporteerde klachten overdreven zouden zijn, verzonnen, een roep om aandacht, en nog een aantal van dat soort duidingen.
Als je 112 belt, wordt er geluisterd, gevraagd en doorgevraagd.Ik vind dit wel heel erg! Ik heb weinig verstand van zorg boerderijen of (gesloten) instellingen maar wat er ook gebeurd, wat een client ook fout of slecht doet, hulp moet er ALTIJD geboden worden!
Vanuit waarden die we hebben vastgelegd in mensenrechtenverdragen (recht op leven, recht op toegang tot medische zorg) en de eed van hippocrates die artsen afleggen heeft elke patiënt recht op zorg, ongeacht de aanleiding van de medische situatie.Medewerkers op de eerste hulp, hebben vaak te maken met patiënten die hulp eisen. Vaak, maar niet altijd, na drugsgebruik.
Wat vinden wij daar van, als het gaat om verantwoord drugsgebruik?
Afwijken van die veronderstelling is een gevaarlijk hellend vlak omdat de kans groot is dat er een selectiviteitsbias ontstaat bij het al dan niet ontzeggen van medische zorg in bepaalde situaties. De kans is groot dat (onbewuste) waardeoordelen een rol gaan spelen. Voorbeeld: heeft een vrouw recht op zorg als ze zegt verkracht te zijn maar vlak daarvoor stond te flirten in een kort rokje? Die vraag zal vermoedelijk anders beantwoord worden door mensen die in Zweden wonen dan door mensen die in het Amerikaanse Texas wonen; vanwege het morele waardeoordeel wat er verbonden wordt aan vrouwelijke seksualiteit. Dat zijn echter politieke discussies die je (wat mij betreft) niet in de dokterspraktijk moet willen voeren.Vanuit waarden die we hebben vastgelegd in mensenrechtenverdragen (recht op leven, recht op toegang tot medische zorg) en de eed van hippocrates die artsen afleggen heeft elke patiënt recht op zorg, ongeacht de aanleiding van de medische situatie.
Vanuit waarden die we hebben vastgelegd in mensenrechtenverdragen (recht op leven, recht op toegang tot medische zorg) en de eed van hippocrates die artsen afleggen heeft elke patiënt recht op zorg, ongeacht de aanleiding van de medische situatie.
Geloof me, ik zou niets liever willen, maar veel keus heb ik helaas niet.Ik kan je echt niks anders aanraden dan medische hulp in te schakelen !!
Oh, en nooit nog drugs te gebruiken. Want op deze manier wordt je niet oud
Kan hier niks aan toe voegen, nu naar je begeleider en zeggen dat ze 112 moeten bellen. Als het werkelijk serotoninesyndroom is, kan het een kwestie tussen levend en dood zijn.Ik kan je echt niks anders aanraden dan medische hulp in te schakelen !!
Oh, en nooit nog drugs te gebruiken. Want op deze manier wordt je niet oud
Het goede nieuws is dat slechts 1% een dodelijke afloop kent. Het slechte nieuws is eigenlijk dat het weken kan aanhouden.Geloof me, ik zou niets liever willen, maar veel keus heb ik helaas niet.
Ik hoop dat ik het kan uitzitten zonder het loodje te leggen haha.
En idd, xtc en pep staan me inmiddels al heeel wat minder aan.
het was een vrouw, haha. ze vond het inderdaad moeilijk in te schatten, maar haar eerste gedachte was om in de rust te gaan en mijn licham laten detoxen, voedingswaardes aan te vullen, veel slapen, letten op mijn temperatuur dat die niet te hoog wordt, medicatie voor kalmering en verdere klachten, en als het niet verandert extra benzodiazepines en eventueel serotonine-remmers in geval van nood.Gelukkig maar, wat was het eerste advies van de dokter dan eigenlijk? Zal een enorme opgave geweest zijn voor de beste man. Zou zijn witte jas en bepaalde vertrouwenspositie een rol gespeeld hebben?
Die kalmeringstabletten waren iig geen verrassing.
Ik weet niet zeker of het nog levensbedreigend is. Het grootste risico van het syndroom is extreme koorts, en volgensmij is mijn temp. inmiddels alweer redelijk normaal.Kan hier niks aan toe voegen, nu naar je begeleider en zeggen dat ze 112 moeten bellen. Als het werkelijk serotoninesyndroom is, kan het een kwestie tussen levend en dood zijn.
Zet je trots en angst opzij en zorg dat 112 gebeld word
ik leg de schuld niet bij haar, situatie kan gebeuren daar heeft ze niks mee te maken, maar ik zeg alleen maar dat ze op een mensonterende en eerlijk gezegd walgelijke manier met deze situatie om is gegaan.Ik snap je frustratie wel hoor, tis kut. Maar als zij niet weten van jou overmatige drugsgebruik (xtc heeeeel vaak en speed) kun je het haar niet kwalijk nemen toch? Het klopt dat jou AD en die andere medicatie samen wat gevaar kan optreden. Over serotonine syndroom vind ik niet veel maar wel andere gevaarlijk bijwerkingen. Sowieso is het niet verstandig (zoveel) drugs te gebruiken als je medicatie hebt.
Het feit dat je eerder geen last had zegt niets. Klachten/bijwerkingen kunnen altijd optreden.
Ik heb makkelijk lullen van af hier dat weet ik wel, tis ook niet als aanval bedoeld hoor maar ik heb der moeite mee dat je de schuld puur bij haar legt terwijl je zelf zoveel drugs neemt.
Ik wens je iig stekte!
![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."