Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

DRINGEND HULP NODIG AUB! serotoninesyndroom, wat moet ik doen??????

182 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Dat hangt een beetje af van je ontologische veronderstelling in welke mate er een meetbare realiteit is naast de ervaren realiteit denk ik.
Klik om te vergroten...
Ja dus, aangezien we het hebben over de medische wetenschap en jeugdzorg.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5678910
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Guapo Temudgin zei:
Dacht je dat de begeleiding wat deed om te helpen? Ze belden niet eens 112. En toen we belde toen kwam er echt geen ambulance daar voor hoor. Nee wij hebben die meid achter op de fiets naar het ziekenhuis gebracht.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit wel heel erg! Ik heb weinig verstand van zorg boerderijen of (gesloten) instellingen maar wat er ook gebeurd, wat een client ook fout of slecht doet, hulp moet er ALTIJD geboden worden! Ik weet wel dat er in dat soort instellingen vaak maar 1 of 2 personen op dienst zijn nachts.
Of het verhaal van ts nou verzonnen, aangedikt of wel echt is, hulp moet voor een ieder altijd beschikbaar zijn. Als iemand zich gedraagt als ts is er iets, dan moet er ook hulp zijn.

TS wilde geen 112 bellen omdat ze bang is voor commentaar van begeleiding (ik denk meer bang om betrapt te worden dat er stiekem drugs is gebruikt) en omdat ze niet van ambulances houd. Geen beltegoed kun je nog steeds ALTIJD 112 bellen. Hoe haar moeder dan is gebeld snap ik ook niet.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ik zie in dit topic toch ook wel behoorlijk wat verdachtmakingen over dat de gerapporteerde klachten overdreven zouden zijn, verzonnen, een roep om aandacht, en nog een aantal van dat soort duidingen.
Klik om te vergroten...
Ja duh we zijn hier op het internet op een drugsforum nota bene. Ik ben ook maar een junk ik vind het wel grappig dat er een vage discussie ontstaat en speel graag mee. Neemt niet weg dat die begeleider waarschijnlijk gewoon een professional is. en dat meisje hulp nodig heeft. Het is allemaal een raar verhaal en dus dan maar dat meisje te geloven is nogal naïef toch?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Ik vind dit wel heel erg! Ik heb weinig verstand van zorg boerderijen of (gesloten) instellingen maar wat er ook gebeurd, wat een client ook fout of slecht doet, hulp moet er ALTIJD geboden worden!
Klik om te vergroten...
Als je 112 belt, wordt er geluisterd, gevraagd en doorgevraagd.
Vervolgens komt die hulp zo nodig.

(In principe op tijd, maar soms niet binnen de afgesproken tijd van max. een kwartier, dacht ik).

Twee keer meegemaakt dat de politie er eerder was, in dit soort gevallen. Met daar achteraan de ambulance.
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Medewerkers op de eerste hulp, hebben vaak te maken met patiënten die hulp eisen. Vaak, maar niet altijd, na drugsgebruik.

Wat vinden wij daar van, als het gaat om verantwoord drugsgebruik?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
QueerMan zei:
Medewerkers op de eerste hulp, hebben vaak te maken met patiënten die hulp eisen. Vaak, maar niet altijd, na drugsgebruik.

Wat vinden wij daar van, als het gaat om verantwoord drugsgebruik?
Klik om te vergroten...
Vanuit waarden die we hebben vastgelegd in mensenrechtenverdragen (recht op leven, recht op toegang tot medische zorg) en de eed van hippocrates die artsen afleggen heeft elke patiënt recht op zorg, ongeacht de aanleiding van de medische situatie.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Vanuit waarden die we hebben vastgelegd in mensenrechtenverdragen (recht op leven, recht op toegang tot medische zorg) en de eed van hippocrates die artsen afleggen heeft elke patiënt recht op zorg, ongeacht de aanleiding van de medische situatie.
Klik om te vergroten...
Afwijken van die veronderstelling is een gevaarlijk hellend vlak omdat de kans groot is dat er een selectiviteitsbias ontstaat bij het al dan niet ontzeggen van medische zorg in bepaalde situaties. De kans is groot dat (onbewuste) waardeoordelen een rol gaan spelen. Voorbeeld: heeft een vrouw recht op zorg als ze zegt verkracht te zijn maar vlak daarvoor stond te flirten in een kort rokje? Die vraag zal vermoedelijk anders beantwoord worden door mensen die in Zweden wonen dan door mensen die in het Amerikaanse Texas wonen; vanwege het morele waardeoordeel wat er verbonden wordt aan vrouwelijke seksualiteit. Dat zijn echter politieke discussies die je (wat mij betreft) niet in de dokterspraktijk moet willen voeren.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Vanuit waarden die we hebben vastgelegd in mensenrechtenverdragen (recht op leven, recht op toegang tot medische zorg) en de eed van hippocrates die artsen afleggen heeft elke patiënt recht op zorg, ongeacht de aanleiding van de medische situatie.
Klik om te vergroten...

Dat is allemaal mooi en aardig maar er vanuit gaan dat die begeleider die waardes overtreed is ook maar raar. Geloof je dan liever een wildvreemd junkie in spe op een drugsforum dan een wildvreemde begeleider in een zorginstelling?
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey ik oordel niet, jij komt om advies ik geef je 2 hele simpele opties. Je enige 2 opties, of had je zelf nog wat in gedachten? Ik zou als ik jou was gewoon optie 1 kiezen. Je bent nog veelste jong om zo gek te doen.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey mensen, ik vraag jullie dringend om hulp.
ik ben een meid van 17, en ik slik al ongeveer een jaar 10mg fluoxetine.
fluoxetine is een antidepressivum, een SSRI. het combineren van SSRI'S met drugs kan heel gevaarlijk zijn, vooral drugs die op je serotoninelevel slaan.
Nou gebruik ik al een behoorlijk tijdje af en toe recreatief, maar heb ik eerder nooit last gehad van wat dan ook. Kortgeleden had ik maagproblemen, en heeft mijn huisarts me metoclopramide voorgeschreven. Ik kom er net pas achter dat die twee samen al serotoninesyndroom kunnen veroorzaken, en snap nu opeens waarom ik nu wel last heb van drugs bij mijn medicatie. Ik heb afgelopen 1 a 2 weken rond de 5 nachten xtc gebruikt, en werd hier enorm ziek van. (extreme migraine, heel erg zweten, oververhit, kramp, misselijk, koorts, overgeven, lijkbleek uiterlijk, flauwvallen, trillen, slapjes zijn, duizeligheid en nog veel meer). In eerste instantie dacht ik dat ik een vervuilde pil te pakken had, maar het viel me wel op dat twee vrienden van me geen last hadden van deze pil. De nacht hiervoor (teschnisch gezien eergisteravond want het is alweer ochtend) ben ik met een huisgenoot aan de pep gegaan. Ik merkte na 2 lijntjes al dat ik een beetje zwakjes en bibberig werd, en wat begon te zweten. Ik negeerde het, en we gingen lekker verder. In ongeveer 6 uren tijd heb ik rond de 0.4g (?) pep gesnoven, en kreeg ik kreeg opeens steken in mijn hoofd. Ik besloot een bommetje te nemen, en nog geen 5 minuten daarna ging het falikant mis. Precies dezelfde symptomen als eerst kwamen terug, maar dit keer nog sterker. Om 4 uur heb ik mijn bloeddruk gemeten, die was 164, onderdruk 108 en hartslag 109. Ik heb de hele nacht lopen gillen en huilen van de pijn, en bulten overgegeven, maar daar hield het niet bij op. In de ochtend was het nogsteeds niet over, en voelde ik me enorm ellendig. Nogsteeds lijkbleek, niet normaal grote doppen, amper controle over mijn lichaam, en ben 3x bijna van mijn stokje gegaan tijdens 8 meter lopen. De afschuwelijke missellijkheid is gebleven, maar hoe hard ik het ook probeerde, ik kon niet meer overgeven. Alles deed pijn, en de misselijkheid was zo heftig dat ik al begon te kokhalzen van bewegen, praten of ademen. Inmiddels rond de 30 uur later, zijn de symptomen nogsteeds niet verdwenen. Ik zit nu in mijn bed, nogsteeds niet geslapen, kotsmisselijk, hartstikkene zwak en nogsteeds hartkloppingen. Ik weet vrijwel zeker dat ik het serotoninesyndroom te pakken heb, maar ik heb geen flauw idee wat ik nu moet. Ik woon namelijk op een zorgboerderij, en ik heb vrij weinig zin om naar de begeleiding te stappen. Ookal ben ik BEHOORLIJK bezorgd over mijn welzijn, durf ik het echt niet. Ten eerste hoeven zij niet te weten dat ik drugs gebruikt heb, ten tweede ben ik bang dat het niet dringend genoeg is en ik niet serieus genomen word, en ten derde heb ik geen zin om naar Woodbrookers of een afkickkliniek gestuurd te worden. Ik heb geen beltegoed, dus de dokterswacht kan ik niet zelf belen. Wil ik dat met de groepstelefoon doen, zit er een begeleider bij, die dus alles hoort. 112 ga ik zeker niet bellen, want dan krijg ik de vraag waarom ik niet gewoon naar de begeleiding gestapt ben, plus ik ben niet verrekte dol op ambulances. Als ik naar het ziekenhuis moet, wordt er een verslag in het systeem van de zorgboerderij gezet, wat gedeeld wodt met mijn moeder dus dat is nog dikkere shitzooi. Wat moet ik nu in hemelsnaam doen?


KORTGEVAT
nouja ik weet 99% zeker dat ik t serotoninesyndroom heb, en ik ben behoorlijk ziek (understatement van het jaar)
Ik ben echt bezorgd voor mn gezondheid en wil alstublieft dankuwel graag blijven leven.
hoe dan ook, naar proffessionals stappen, huisarts, dokter, ziekenhuis, 112, wat dan ook is een absolute no-go (redenen hierboven)
HELP AUB


ps. de hoeveelheid chemicaliën in mn lichaam zijn in verhouding van hier tot Tokio, en nog groter probleempje is dat ik door deze hele heisa nog meer ben afgevallen terwijl ik al ondergewicht had, waardoor ik nu 1.66 m ben en f*cking +-40kg.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik kan je echt niks anders aanraden dan medische hulp in te schakelen !!

Oh, en nooit nog drugs te gebruiken. Want op deze manier wordt je niet oud
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Niemand kan jou dwingen om iets te doen.
K zou beginnen met rustig in en uit ademen.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Ik kan je echt niks anders aanraden dan medische hulp in te schakelen !!

Oh, en nooit nog drugs te gebruiken. Want op deze manier wordt je niet oud
Klik om te vergroten...
Geloof me, ik zou niets liever willen, maar veel keus heb ik helaas niet.
Ik hoop dat ik het kan uitzitten zonder het loodje te leggen haha.
En idd, xtc en pep staan me inmiddels al heeel wat minder aan.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Ik kan je echt niks anders aanraden dan medische hulp in te schakelen !!

Oh, en nooit nog drugs te gebruiken. Want op deze manier wordt je niet oud
Klik om te vergroten...
Kan hier niks aan toe voegen, nu naar je begeleider en zeggen dat ze 112 moeten bellen. Als het werkelijk serotoninesyndroom is, kan het een kwestie tussen levend en dood zijn.

Zet je trots en angst opzij en zorg dat 112 gebeld word
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
thunder zei:
Geloof me, ik zou niets liever willen, maar veel keus heb ik helaas niet.
Ik hoop dat ik het kan uitzitten zonder het loodje te leggen haha.
En idd, xtc en pep staan me inmiddels al heeel wat minder aan.
Klik om te vergroten...
Het goede nieuws is dat slechts 1% een dodelijke afloop kent. Het slechte nieuws is eigenlijk dat het weken kan aanhouden.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16

Wanneer moet ik naar een dokter?​

Als je vermoedt dat je serotoninesyndroom hebt na het slikken van een nieuw medicijn of het verhogen van de dosis van een medicijn dat je al gebruikt, bel dan meteen je arts of ga naar de eerste hulp. Als je ernstige of snel verergerende symptomen heeft, ga dan onmiddelijk naar de spoedeisende hulp.


Uw totaal idioot gebruik icm uw medicijnen zijn levensgevaarlijk.
Ja, ik heb uw post gelezen.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mwah simpel toch?

Optie 1: Schakel hulpdiensten in en doe wat aan je probleem.
of
Optie 2: Ga door totdat optie 1 geen optie meer is.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeelanddude zei:
Gelukkig maar, wat was het eerste advies van de dokter dan eigenlijk? Zal een enorme opgave geweest zijn voor de beste man. Zou zijn witte jas en bepaalde vertrouwenspositie een rol gespeeld hebben?
Die kalmeringstabletten waren iig geen verrassing.
Klik om te vergroten...
het was een vrouw, haha. ze vond het inderdaad moeilijk in te schatten, maar haar eerste gedachte was om in de rust te gaan en mijn licham laten detoxen, voedingswaardes aan te vullen, veel slapen, letten op mijn temperatuur dat die niet te hoog wordt, medicatie voor kalmering en verdere klachten, en als het niet verandert extra benzodiazepines en eventueel serotonine-remmers in geval van nood.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jesse Pinkvrouw zei:
Kan hier niks aan toe voegen, nu naar je begeleider en zeggen dat ze 112 moeten bellen. Als het werkelijk serotoninesyndroom is, kan het een kwestie tussen levend en dood zijn.

Zet je trots en angst opzij en zorg dat 112 gebeld word
Klik om te vergroten...
Ik weet niet zeker of het nog levensbedreigend is. Het grootste risico van het syndroom is extreme koorts, en volgensmij is mijn temp. inmiddels alweer redelijk normaal.
t
thunderLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Ik snap je frustratie wel hoor, tis kut. Maar als zij niet weten van jou overmatige drugsgebruik (xtc heeeeel vaak en speed) kun je het haar niet kwalijk nemen toch? Het klopt dat jou AD en die andere medicatie samen wat gevaar kan optreden. Over serotonine syndroom vind ik niet veel maar wel andere gevaarlijk bijwerkingen. Sowieso is het niet verstandig (zoveel) drugs te gebruiken als je medicatie hebt.
Het feit dat je eerder geen last had zegt niets. Klachten/bijwerkingen kunnen altijd optreden.
Ik heb makkelijk lullen van af hier dat weet ik wel, tis ook niet als aanval bedoeld hoor maar ik heb der moeite mee dat je de schuld puur bij haar legt terwijl je zelf zoveel drugs neemt.
Ik wens je iig stekte!

www.apotheek.nl

Apotheek.nl

Apotheek.nl: informatie over medicijnen en gezondheid.
www.apotheek.nl www.apotheek.nl
Klik om te vergroten...
ik leg de schuld niet bij haar, situatie kan gebeuren daar heeft ze niks mee te maken, maar ik zeg alleen maar dat ze op een mensonterende en eerlijk gezegd walgelijke manier met deze situatie om is gegaan.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."