1.mijn psychiater stuurt mijn recept altijd gelijk door naar mijn apotheek.
Ik kan het dan gelijk ook ophalen.
2.kan ik geen ant op geven
3.als het goed is kun je het gewoon bij je eigen apotheek afhalen hoor.
4.ik gebruik zoplicon via psychiater.
Mag je schijnbaar maar 2 weken gebruiken.
Ik gebruik inmiddels al geruime tijd elke avond.
Krijg steeds voor maar 2 weken mee bij apotheek.
Maar ik kan het gewoon x op x weer bijbestellen.
Daar word totaal niet opgelet, wat door ik dacht dat het dan wel geen kwaad zou kunnen.
Ben nu bezig om af te bouwen.
Je moet wel ff opletten bij apotheek dat duidelijk is dat het recept is uitgeschreven door psychiater.
Anders willen ze nog wel eens dat je er zelf voor moet betalen.
5.dit zal je met psychiater moeten overleggen.
Mijn psychiater belt af en toe om te horen hoe het gaat met medicatie.
6.meestal is er een standaar waar ze mee starten.
Dan bekijken ze na tijdje of het aanslaat of dat het bv nog wat hoger zou kunnen.
7.ik heb geleerd om altijd eerlijk te zijn over die dingen tegen hulpverleners.
Alleenbdan kunnen ze jou optimaal hulp verlenen.
Dus wees er gewoon eerlijk over dat is alleen maar in je eigen voordeel.
Nieuwe medicatie gaan gebruiken is ook spannend.
Het is altijd maar afwachten hoe je er op gaat reageren.
Maar met goede begeleiding komt het vast goed 😊
Bedankt! Heb ik echt iets aan.
Ik heb nog nooit enige medicatie geslikt in mijn leven buiten “de” pil om. (op zich goed natuurlijk!) Zelfs geen zware pijnstillers na ongelukken of operaties. Daarom zoveel vragen en een beetje stress!
4)- bedankt voor de tip, ik heb nu alleen een basis verzekering, niet aanvullend. Moet ik het dan (deels) zelf betalen? Volgens mij gaat mijn eigen risico er ook volledig aan door de ggz kliniek/behandeling. Dat was paar jaar terug met mijn psycholoog ook.
6)- is een tijdje een week of 2 of maanden? Ik weeg heel weinig natuurlijk dus ik gok dat ik sowieso met het laagste, 5mg moet beginnen. Hoop alleen echt dat als ik echt merk dat 5 mg niet voldoende is dat ik ook naar 10 mag en het krijg.
Ik heb het pas een paar x geprobeerd van iemand anders en ik zelf heb echt het gevoel dat 5 te weinig is. 10 werkte zooooo veel beter voor mijn mentale aspecten van adhd!
5 mg deed daar voor mijn gevoel echt haast niks voor. Maar echt haast niks. Fysiek wel, dat was genoeg met 5 mg.
7)- Ja ik ga het eerlijk zeggen denk ik. Ik wil de juiste en eerlijke hulp. Het heeft me jaaaaren gekost deze stap te zetten en nu wil ik het ook echt goed doen en er 100% achter staan. Anders is alles voor niets. Werkt het niet, heb ik het iig geprobeerd!
Bedankt ervaringsdeskundige! 😜