Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over manier van werken GGZ en medicatie

Vragen over manier van werken GGZ en medicatie

154 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Lief dat je het vraagt!
Ja wel oke! Blij dat ik als 2e dosis 5 mg heb genomen ipv 10 mg.
Tis toch best een heftig medicijn vind ik. Vooral fysiek had ik echt ongemakken.
Misschien verminderd dat allemaal na gewenning.
Klik om te vergroten...
Fijn dat het goed gaat...!!
Altijd spannend als je aan nieuw medicijn begint.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Lief dat je het vraagt!
Ja wel oke! Blij dat ik als 2e dosis 5 mg heb genomen ipv 10 mg.
Tis toch best een heftig medicijn vind ik. Vooral fysiek had ik echt ongemakken.
Misschien verminderd dat allemaal na gewenning.
Klik om te vergroten...
meestal worden de bijwerkingen na verloop van tijd minder
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
gekkemanlol zei:
meestal worden de bijwerkingen na verloop van tijd minder
Klik om te vergroten...
Gelukkig! 😁
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is nu ruim 3,5 uur na de laatste dosering en 7,5 uur na de 1e. Nog geen rebound of naar gevoel.
Wel zijn gelukkig een deel vd bijwerkingen afgenomen. Plak niet meer, tril niet meer en dat “gejaagd maar toch rustig zijn” is ook al een stuk minder.

De 1e dosering van 10 mg is allang uitgewerkt en de 2e van 5 mg loopt denk ik op zijn eind na 3,5 uur.
Dus ik hoop dat het zo blijft en ik me niet rot ga voelen of hyper als er wel een echte rebound komt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
gekkemanlol zei:
meestal worden de bijwerkingen na verloop van tijd minder
Klik om te vergroten...
Ja na 1 a 2 weken schijnt het ergste voorbij te zijn. Al geldt dat niet voor iedereen.

Ik ben van plan na de “verplichte” paar weken gewenning het niet meer vast te slikken. Alleen wanneer ik het nodig heb. Als ik het bv een week of maand (of langer?) niet slik, krijg ik dan steeds weer opnieuw die bijwerkingen zoals in het begin als ik het dan wel weer eens neem?

Weet jij dat? Ben daar erg benieuwd naar.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Ja na 1 a 2 weken schijnt het ergste voorbij te zijn. Al geldt dat niet voor iedereen.

Ik ben van plan na de “verplichte” paar weken gewenning het niet meer vast te slikken. Alleen wanneer ik het nodig heb. Als ik het bv een week of maand (of langer?) niet slik, krijg ik dan steeds weer opnieuw die bijwerkingen zoals in het begin als ik het dan wel weer eens neem?

Weet jij dat? Ben daar erg benieuwd naar.
Klik om te vergroten...
geen idee ik moest het verplicht slikken anders kwamen de adhd symptonen nog harder terug
dat zei mijn psychiater ervan en ik heb braaf geluisterd en nu deze dex moet ik ook innemen elke dag op dezelfde tijd anders gaat het niet goed qua bloedspiegel en krijg je idd elke keer kans op bijwerkingen


ik las ook dit erover op reddit
I find with most ADHD meds they're better when taken every day. When I took it only when needed it sometimes worked too well to the point where I was in constant euphoria. Taking it on a daily basis lets your body adjust do it, get rid of some if not all of the side effects that come with Amphetamines and keeps your overall mood balanced. Rapidly going on and off it usually results in constant "comedowns" which can be either be pretty light to downright terrible depending on the person.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Wil nog iemand anders dit hier delen?
Klik om te vergroten...

Zo min mogelijk omdat ik de bijwerkingen van methylfenidaat irritant vind (vooral in de uitkwerking dat nerveuze). Zoals jij al zegt zijn die fysiek best aanwezig. Ik begin met 10 mg modified release - die werkt iets langer en heeft minder bijwerkingen voor mij - en pak evt. een keer, of niet, bij afhankelijk van hoe lang ik werk, soms ook 5 mg kortwerkend i.p.v. een tweede keer 10 mg langwerkend. Ik gebruik er dus wel Wellbutrin langs dus dat kan aan de bijwerkingen bijdragen.

In het weekend of op niet-werkdagen gebruik ik het normaal niet (de methylfenidaat, wel de Wellbutrin), omdat ik mezelf daar prettiger bij voel, maar meningen zijn erover verdeeld of het beter of fijner is om dat wel te doen.

Als je een maand stopt zal je de bijwerkingen voor een groot deel weer terugkrijgen, kwestie van verdwenen tolerantie.

Succes! Is een heel gepruts, die medicatie, zeker in het begin.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Zo min mogelijk omdat ik de bijwerkingen van methylfenidaat irritant vind (vooral in de uitkwerking dat nerveuze). Zoals jij al zegt zijn die fysiek best aanwezig. Ik begin met 10 mg modified release - die werkt iets langer en heeft minder bijwerkingen voor mij - en pak evt. een keer, of niet, bij afhankelijk van hoe lang ik werk, soms ook 5 mg kortwerkend i.p.v. een tweede keer 10 mg langwerkend. Ik gebruik er dus wel Wellbutrin langs dus dat kan aan de bijwerkingen bijdragen.

In het weekend of op niet-werkdagen gebruik ik het normaal niet (de methylfenidaat, wel de Wellbutrin), omdat ik mezelf daar prettiger bij voel, maar meningen zijn erover verdeeld of het beter of fijner is om dat wel te doen.

Als je een maand stopt zal je de bijwerkingen voor een groot deel weer terugkrijgen, kwestie van verdwenen tolerantie.

Succes! Is een heel gepruts, die medicatie, zeker in het begin.
Klik om te vergroten...
Ik heb vanmorgen 10 genomen maar ga deze week voortaan maar 5 mg per keer nemen. 10 trek ik echt niet op werk…

jammer dat die bijwerkingen dan steeds terug komen.
Moet zeggen dat ik nu niet zeker weet of het wel mijn type medicatie is. Mentaal doet t me veel te weinig en fysiek teveel.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik antwoord hier weer wanneer ik nuchter ben!
Serieuze zaken. 😉
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
1.mijn psychiater stuurt mijn recept altijd gelijk door naar mijn apotheek.
Ik kan het dan gelijk ook ophalen.

2.kan ik geen ant op geven

3.als het goed is kun je het gewoon bij je eigen apotheek afhalen hoor.

4.ik gebruik zoplicon via psychiater.
Mag je schijnbaar maar 2 weken gebruiken.
Ik gebruik inmiddels al geruime tijd elke avond.
Krijg steeds voor maar 2 weken mee bij apotheek.
Maar ik kan het gewoon x op x weer bijbestellen.
Daar word totaal niet opgelet, wat door ik dacht dat het dan wel geen kwaad zou kunnen.
Ben nu bezig om af te bouwen.
Je moet wel ff opletten bij apotheek dat duidelijk is dat het recept is uitgeschreven door psychiater.
Anders willen ze nog wel eens dat je er zelf voor moet betalen.

5.dit zal je met psychiater moeten overleggen.
Mijn psychiater belt af en toe om te horen hoe het gaat met medicatie.

6.meestal is er een standaar waar ze mee starten.
Dan bekijken ze na tijdje of het aanslaat of dat het bv nog wat hoger zou kunnen.

7.ik heb geleerd om altijd eerlijk te zijn over die dingen tegen hulpverleners.
Alleenbdan kunnen ze jou optimaal hulp verlenen.
Dus wees er gewoon eerlijk over dat is alleen maar in je eigen voordeel.

Nieuwe medicatie gaan gebruiken is ook spannend.
Het is altijd maar afwachten hoe je er op gaat reageren.
Maar met goede begeleiding komt het vast goed 😊
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Die ene

4)- voor twee keer zei je, wat bedoel je? Twee wat? Voor 2 weken, maanden? Of moest je na 2x weer naar de psych voor check?

5)- moest je na die 2 weken er voor naar de psych toe of ging dat via telefoon etc?
Als jij het vast zou slikken, dus 3x daags, voor hoeveel weken/maanden krijg jij dan per keer mee?

6)- is dat 1mg per kg lichaamsgewicht de totale dag dosis of per x dat je het slikt? Ik weeg 53 kg en zou dan 53 mg mogen. Neem aan dus per dag? Dat zou 17 mg 3x daags zijn. Das wel heel veel denk ik.
Ik zelf hoop dat ik 2x 10mg en 1x 5mg per dag krijg voorgeschreven. Dus 25 mg per dag.

7)- ja ik denk dat ik het eerlijk vertel. Ik was bang dat ie dan misschien geen recept uit schrijft omdat ik het zou gaan misbruiken of zo. Ken van iemand waar bij dat gebeurd is maar dat was wel met Dex en niet Ritalin.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Syl zei:
1.mijn psychiater stuurt mijn recept altijd gelijk door naar mijn apotheek.
Ik kan het dan gelijk ook ophalen.

2.kan ik geen ant op geven

3.als het goed is kun je het gewoon bij je eigen apotheek afhalen hoor.

4.ik gebruik zoplicon via psychiater.
Mag je schijnbaar maar 2 weken gebruiken.
Ik gebruik inmiddels al geruime tijd elke avond.
Krijg steeds voor maar 2 weken mee bij apotheek.
Maar ik kan het gewoon x op x weer bijbestellen.
Daar word totaal niet opgelet, wat door ik dacht dat het dan wel geen kwaad zou kunnen.
Ben nu bezig om af te bouwen.
Je moet wel ff opletten bij apotheek dat duidelijk is dat het recept is uitgeschreven door psychiater.
Anders willen ze nog wel eens dat je er zelf voor moet betalen.

5.dit zal je met psychiater moeten overleggen.
Mijn psychiater belt af en toe om te horen hoe het gaat met medicatie.

6.meestal is er een standaar waar ze mee starten.
Dan bekijken ze na tijdje of het aanslaat of dat het bv nog wat hoger zou kunnen.

7.ik heb geleerd om altijd eerlijk te zijn over die dingen tegen hulpverleners.
Alleenbdan kunnen ze jou optimaal hulp verlenen.
Dus wees er gewoon eerlijk over dat is alleen maar in je eigen voordeel.

Nieuwe medicatie gaan gebruiken is ook spannend.
Het is altijd maar afwachten hoe je er op gaat reageren.
Maar met goede begeleiding komt het vast goed 😊
Klik om te vergroten...
Bedankt! Heb ik echt iets aan.
Ik heb nog nooit enige medicatie geslikt in mijn leven buiten “de” pil om. (op zich goed natuurlijk!) Zelfs geen zware pijnstillers na ongelukken of operaties. Daarom zoveel vragen en een beetje stress!


4)- bedankt voor de tip, ik heb nu alleen een basis verzekering, niet aanvullend. Moet ik het dan (deels) zelf betalen? Volgens mij gaat mijn eigen risico er ook volledig aan door de ggz kliniek/behandeling. Dat was paar jaar terug met mijn psycholoog ook.

6)- is een tijdje een week of 2 of maanden? Ik weeg heel weinig natuurlijk dus ik gok dat ik sowieso met het laagste, 5mg moet beginnen. Hoop alleen echt dat als ik echt merk dat 5 mg niet voldoende is dat ik ook naar 10 mag en het krijg.
Ik heb het pas een paar x geprobeerd van iemand anders en ik zelf heb echt het gevoel dat 5 te weinig is. 10 werkte zooooo veel beter voor mijn mentale aspecten van adhd!
5 mg deed daar voor mijn gevoel echt haast niks voor. Maar echt haast niks. Fysiek wel, dat was genoeg met 5 mg.

7)- Ja ik ga het eerlijk zeggen denk ik. Ik wil de juiste en eerlijke hulp. Het heeft me jaaaaren gekost deze stap te zetten en nu wil ik het ook echt goed doen en er 100% achter staan. Anders is alles voor niets. Werkt het niet, heb ik het iig geprobeerd!


Bedankt ervaringsdeskundige! 😜
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb zelf ook eem basisverzekering en ik krijg het gewoon vergoed.
Het hangt er ook vanaf in welke categorie ze je plaatsen geloof ik.
Dat zou je dus ff moeten navragen.

Wat je ook kunt doen is een mail met al je vragen sturen naar je psychiater.
Dan krijg je overal goed ant op.

Denk als je aangeeft dat je bekend bent met dit spul dat ze daar wel rekening mee zal houden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Syl zei:
Wat je ook kunt doen is een mail met al je vragen sturen naar je psychiater.
Dan krijg je overal goed ant op.
Klik om te vergroten...
Ik zie hem aankomende week. Ik kan een lijstje maken met vragen die ik voor hem heb. Dat zal een waslijst zijn zeg hahaha!

Syl zei:
Denk als je aangeeft dat je bekend bent met dit spul dat ze daar wel rekening mee zal houden
Klik om te vergroten...
Vinden ze het niet raar of fout als iemand zelf met medicatie van een ander heeft gekloot? Ik heb natuurlijk die pillen aangenomen van een ander, zelf met 5 begonnen en de dag er na eerst weer 5 en na 1,5 uur nog eens 5mg.
Misschien vertel ik dit wel maar zeg ik niet dat het pas geleden is maar al een aantal jaar geleden.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Vinden ze het niet raar of fout als iemand zelf met medicatie van een ander heeft gekloot? Ik heb natuurlijk die pillen aangenomen van een ander, zelf met 5 begonnen en de dag er na eerst weer 5 en na 1,5 uur nog eens 5mg.
Misschien vertel ik dit wel maar zeg ik niet dat het pas geleden is maar al een aantal jaar geleden.
Klik om te vergroten...
Nee zolang je maar eerlijk bent.
Ik heb destijds eerlijk verteld bij intake dat ik speedverslaving heb.
Ik was toen al wel paar weken clean.
Zolang ik clean blijf kan ik gewoon op hun hulp rekenen.
Laatst vertelde ik psychiater dat ik cbd olie aan het proberen ben.
Zolang er geen thc in zit is dat ok.
Anders mogen hun mij geen hulp aanbieden.

Tis uiteindelijk voor iedeteen beste als je eerlijk bent.
Scheelt hoop verloren tijd als je je mond zou houden.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Syl zei:
1.mijn psychiater stuurt mijn recept altijd gelijk door naar mijn apotheek.
Ik kan het dan gelijk ook ophalen.

2.kan ik geen ant op geven

3.als het goed is kun je het gewoon bij je eigen apotheek afhalen hoor.

4.ik gebruik zoplicon via psychiater.
Mag je schijnbaar maar 2 weken gebruiken.
Ik gebruik inmiddels al geruime tijd elke avond.
Krijg steeds voor maar 2 weken mee bij apotheek.
Maar ik kan het gewoon x op x weer bijbestellen.
Daar word totaal niet opgelet, wat door ik dacht dat het dan wel geen kwaad zou kunnen.
Ben nu bezig om af te bouwen.
Je moet wel ff opletten bij apotheek dat duidelijk is dat het recept is uitgeschreven door psychiater.
Anders willen ze nog wel eens dat je er zelf voor moet betalen.

5.dit zal je met psychiater moeten overleggen.
Mijn psychiater belt af en toe om te horen hoe het gaat met medicatie.

6.meestal is er een standaar waar ze mee starten.
Dan bekijken ze na tijdje of het aanslaat of dat het bv nog wat hoger zou kunnen.

7.ik heb geleerd om altijd eerlijk te zijn over die dingen tegen hulpverleners.
Alleenbdan kunnen ze jou optimaal hulp verlenen.
Dus wees er gewoon eerlijk over dat is alleen maar in je eigen voordeel.

Nieuwe medicatie gaan gebruiken is ook spannend.
Het is altijd maar afwachten hoe je er op gaat reageren.
Maar met goede begeleiding komt het vast goed 😊
Klik om te vergroten...
Zoplicon is een soortvan benzo daarom dat je t eigk maar 2 weken mag gebruiken.
De Dunne zei:
Helooo luitjes!

Ik heb een paar vragen. Ik loop voor het eerst van mijn leven bij een gespecialiseerde GGZ kliniek voor adhd en add etc. (Al ruim een jaar nu)
Alles al gehad, intake, alle testen en interviews, fysieke metingen en het volledige uitslag rapport.

Uitslag is “klassieke adhd gecombineerd beeld“. Ook melden ze in de conclusie dat er een vermoeden is van een iets hogere begaafdheid als gemiddeld. Hoe hoog is onbekend omdat ik geen officiële iq test heb gedaan. Ook een Dysthyme stoornis maar dat wist ik al heel wat jaren uit onderzoeken lang geleden. (en nog lesbisch ook, ik heb echt de “jackpot” gekregen hahahaha)

Nu de vragen:
1)- Ik krijg hoogstwaarschijnlijk donderdag via de psychiater al mijn recept mee voor Methylfenidaat. Kan ik dat dan dezelfde dag of de dag er na al ophalen bij de apotheek?

2)- Hoeveel krijg ik dan mee? Voor zo ver ik begreep MOET ik het eerst een poosje (hoe lang weet ik niet) vast dagelijks slikken om de dosering te bepalen. Daarna ga ik het alleen slikken als ik het nodig heb. Krijg ik dan bv voor een maand 3x daags 5mg mee? Of korter? Of krijg je gelijk een hele bups pillen mee?

3)- Haal ik mijn pillen bij mijn huisarts op? Ik zit bij een heel kleine dorpsdokters praktijk met een eigen kleine apotheek voor eigen patiënten. Of moet ik het ophalen bij die ggz kliniek of een “echte” grote apotheek?

4)- Hoe moeilijk of makkelijk doen ze met verlengen van het recept? Krijg je een bepaalde hoeveelheid waar je een bepaalde tijd mee moet doen en op is op, of kan ik gewoon bijna “onbeperkt” bestellen? Ik bedoel, de ene keer zal ik het soms een week of wat niet gebruiken en andere keer weer een poos dagelijks. Dat weet ik nu nog niet.

5)- Hoe vaak zal ik naar de psychiater moeten ongeveer tot de juiste dosering is bepaald? Elke 2 weken? Elke maand?

6)- Hoe bepalen ze de startdosering? Op je lengte en gewicht? Ernst van de klachten? Of anders?

7)- Nu de hamvraag! Ik heb natuurlijk een paar x al Methylfenidaat geprobeerd van iemand anders. Dus eigenlijk illegaal.
Moet ik dat eerlijk melden bij de psychiater? Ik heb namelijk echt het idee dat ik niet genoeg heb aan de standaard 5mg waar ze meestal mee starten. Fysiek doet 5mg best wat maar mentaal waar ik het JUIST voor wil gebruiken niet genoeg naar mijn idee. Toen ik 10mg probeerde voelde het voor mij als perfect.
Moet ik melden dat ik zelf denk dat ik gelijk met 10 mg wil starten? Of ga ik dan op de stoel van die psych zitten en gaat dat averechts werken?

Misschien heb ik straks nog meer vragen maar dat merken jullie wel hahaha. Vind het allemaal best spannend.
Klik om te vergroten...
2. Denk voor 2 weken om te kijken en zodra je de goeie dosering heb etc krijg je voor een maand mee.
3. Bij de apotheek waar je normaal iets op haalt word het naartoe gestuurt dat melden ze op het moment.
4. Ligt eraan of je verslavingsverleden hebt gehad anders heel erg makkelijk.
5. Denk in t begin miss iets meer derna ong om de 3 maanden
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Ik zie hem aankomende week. Ik kan een lijstje maken met vragen die ik voor hem heb. Dat zal een waslijst zijn zeg hahaha!


Vinden ze het niet raar of fout als iemand zelf met medicatie van een ander heeft gekloot? Ik heb natuurlijk die pillen aangenomen van een ander, zelf met 5 begonnen en de dag er na eerst weer 5 en na 1,5 uur nog eens 5mg.
Misschien vertel ik dit wel maar zeg ik niet dat het pas geleden is maar al een aantal jaar geleden.
Klik om te vergroten...
Kijken ze niet echt van op gebeurt regelmatig dat mensen dat doen maar ze raden het je wel af om te doen
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Helooo luitjes!

Ik heb een paar vragen. Ik loop voor het eerst van mijn leven bij een gespecialiseerde GGZ kliniek voor adhd en add etc. (Al ruim een jaar nu)
Alles al gehad, intake, alle testen en interviews, fysieke metingen en het volledige uitslag rapport.

Uitslag is “klassieke adhd gecombineerd beeld“. Ook melden ze in de conclusie dat er een vermoeden is van een iets hogere begaafdheid als gemiddeld. Hoe hoog is onbekend omdat ik geen officiële iq test heb gedaan. Ook een Dysthyme stoornis maar dat wist ik al heel wat jaren uit onderzoeken lang geleden. (en nog lesbisch ook, ik heb echt de “jackpot” gekregen hahahaha)

Nu de vragen:
1)- Ik krijg hoogstwaarschijnlijk donderdag via de psychiater al mijn recept mee voor Methylfenidaat. Kan ik dat dan dezelfde dag of de dag er na al ophalen bij de apotheek?

2)- Hoeveel krijg ik dan mee? Voor zo ver ik begreep MOET ik het eerst een poosje (hoe lang weet ik niet) vast dagelijks slikken om de dosering te bepalen. Daarna ga ik het alleen slikken als ik het nodig heb. Krijg ik dan bv voor een maand 3x daags 5mg mee? Of korter? Of krijg je gelijk een hele bups pillen mee?

3)- Haal ik mijn pillen bij mijn huisarts op? Ik zit bij een heel kleine dorpsdokters praktijk met een eigen kleine apotheek voor eigen patiënten. Of moet ik het ophalen bij die ggz kliniek of een “echte” grote apotheek?

4)- Hoe moeilijk of makkelijk doen ze met verlengen van het recept? Krijg je een bepaalde hoeveelheid waar je een bepaalde tijd mee moet doen en op is op, of kan ik gewoon bijna “onbeperkt” bestellen? Ik bedoel, de ene keer zal ik het soms een week of wat niet gebruiken en andere keer weer een poos dagelijks. Dat weet ik nu nog niet.

5)- Hoe vaak zal ik naar de psychiater moeten ongeveer tot de juiste dosering is bepaald? Elke 2 weken? Elke maand?

6)- Hoe bepalen ze de startdosering? Op je lengte en gewicht? Ernst van de klachten? Of anders?

7)- Nu de hamvraag! Ik heb natuurlijk een paar x al Methylfenidaat geprobeerd van iemand anders. Dus eigenlijk illegaal.
Moet ik dat eerlijk melden bij de psychiater? Ik heb namelijk echt het idee dat ik niet genoeg heb aan de standaard 5mg waar ze meestal mee starten. Fysiek doet 5mg best wat maar mentaal waar ik het JUIST voor wil gebruiken niet genoeg naar mijn idee. Toen ik 10mg probeerde voelde het voor mij als perfect.
Moet ik melden dat ik zelf denk dat ik gelijk met 10 mg wil starten? Of ga ik dan op de stoel van die psych zitten en gaat dat averechts werken?

Misschien heb ik straks nog meer vragen maar dat merken jullie wel hahaha. Vind het allemaal best spannend.
Klik om te vergroten...
1. Ja als de aptoheek het op voorraad heeft wel
2. Meestal beginnen ze kort en wanneer er geen misbruik wordt geconstateerd en geen bijwerkingen wordt de periode steeds langer
3. Eigen apotheek
4. Zie 2
5. Dosering is eigenlijk altijd op basis van standaarden
6. Zie 5
7. Ja en ze ga dan vragen hoe of wat en waarom en ze bestempelen je direct als risico geval

Overigens geven deze vragen mij een bepaalde indruk, als je die indruk niet wil wekken bij je behandelaar zou ik deze vragen daar zeker niet gaan stellen. xD
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dopemonster zei:
Kijken ze niet echt van op gebeurt regelmatig dat mensen dat doen maar ze raden het je wel af om te doen
Klik om te vergroten...
Dank!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#20
Brakka Mang zei:
1. Ja als de aptoheek het op voorraad heeft wel
2. Meestal beginnen ze kort en wanneer er geen misbruik wordt geconstateerd en geen bijwerkingen wordt de periode steeds langer
3. Eigen apotheek
4. Zie 2
5. Dosering is eigenlijk altijd op basis van standaarden
6. Zie 5
7. Ja en ze ga dan vragen hoe of wat en waarom en ze bestempelen je direct als risico geval

Overigens geven deze vragen mij een bepaalde indruk, als je die indruk niet wil wekken bij je behandelaar zou ik deze vragen daar zeker niet gaan stellen. xD
Klik om te vergroten...
En het gewoon allemaal over je heen laten komenl, dat5 niet werkt kan je al na een paar dagen melden. Je red het ook al een jaar zonder dus die paar dagen of week extra om het wel zo te krijgen 'als je wilt' lijkt mij de moeite en het uitzitten waard. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."