Zo is dat! 👍🏻😎😍Nee zolang je maar eerlijk bent.
Ik heb destijds eerlijk verteld bij intake dat ik speedverslaving heb.
Ik was toen al wel paar weken clean.
Zolang ik clean blijf kan ik gewoon op hun hulp rekenen.
Laatst vertelde ik psychiater dat ik cbd olie aan het proberen ben.
Zolang er geen thc in zit is dat ok.
Anders mogen hun mij geen hulp aanbieden.
Tis uiteindelijk voor iedeteen beste als je eerlijk bent.
Scheelt hoop verloren tijd als je je mond zou houden.
Als je vertelt dat je Methylfenidaat 10 mg wilt denk ik dat je er met de psychiater er naartoe kan werken.Ik wil gewoon graag snel op de juiste dosis zitten etc. Geen lange jojo weg.
Als je vertelt dat je Methylfenidaat 10 mg wilt denk ik dat je er met de psychiater er naartoe kan werken.
Dus misschien begin je met de 5 mg. Met de gesprekken met de psychiater praat je dan hoe dit bevalt. Eventueel kan je met de psychiater regelen dat de dosering langzaam opgevoerd wordt naar de gewenste 10 mg met tussenfases. Dit duurt misschien wel even maar 'zo werkt het eenmaal' denk ik.
Misschien heb je een psychiater die 100% de vertrouwen in je heeft om dit toch in een snellere stadium te geven. Het kan ook zijn dat de psychiater het allemaal wel beter weet dan jou en je niet geeft wat je wil. Onthou dat je altijd naar een andere kan gaan waar je een betere klik mee hebt. Blijven aanmodderen met hulpverleners waar die klik er niet is, is alleen maar tijdsverspilling zolang jullie allebei wel het een kans geven.
2 herhaal recepten. Je mag 2 keer daarna ‘bestellen’. de hoeveelheid die is voorgeschreven. Maar ik weet niet of dat de dé facto standaard
Als je de rest van het topic had gelezen, kon je in mijn eerste post zien dat ik zeiDit is niet waar , mijn arts heeft een jaar recept voor geschreven. Zodat ik niet elke maand nutteloos hoeft te bellen.
Wel een sidenote:
Ik krijg de clonazepam en oxycodon 30mg dagelijks van de neuroloog. Tot die het over droeg aan mijn huisarts)
En die zei na 1 jaar elke x een maandrecept aanvragen. Zal ik niet gewoon een jaar recept maken? Dan hoef je niet steeds te bellen en ook Iin covid19)
Hoef nu dus alleen maar de apotheek kan nog ruim 6 maanden vooruit met dit herhaal recept.
Maar dat doen ze denk ik alleen bij chronische pijn en ziekte wat ik heb. Ik heb poly neuropathy, en CRPS type 2 , en krampen in mijn been als ik slaap. Daar heeft de neuroloog clonazepam voor ingezet 2x 0.5mg dagelijks en 2mg voor het slapen. En oxycodon tegen de pijn na talloze keren naar de pijnpoli geweest te zijn. En 3x een pijnblokkade gehad die helaas maar een paar weken werkten. Toen was het advies het kan alleen medicamenteus behandeld worden. Kreeg daar wel een preek waarom het liefst geen opiaten mja dat is het enige wat werkt. Ben niet van de pijn af en zal die de rest van mijn leven hebben. Ik heb lumbale radiculpathie waardoor zenuwen gedrukt worden en daardoor mijn hele rechterbeen pijn doet😪
Dit is niet waar , mijn arts heeft een jaar recept voor geschreven. Zodat ik niet elke maand nutteloos hoeft te bellen.
Wel een sidenote:
Ik krijg de clonazepam en oxycodon 30mg dagelijks van de neuroloog. Tot die het over droeg aan mijn huisarts)
En die zei na 1 jaar elke x een maandrecept aanvragen. Zal ik niet gewoon een jaar recept maken? Dan hoef je niet steeds te bellen en ook Iin covid19)
Hoef nu dus alleen maar de apotheek kan nog ruim 6 maanden vooruit met dit herhaal recept.
Maar dat doen ze denk ik alleen bij chronische pijn en ziekte wat ik heb. Ik heb poly neuropathy, en CRPS type 2 , en krampen in mijn been als ik slaap. Daar heeft de neuroloog clonazepam voor ingezet 2x 0.5mg dagelijks en 2mg voor het slapen. En oxycodon tegen de pijn na talloze keren naar de pijnpoli geweest te zijn. En 3x een pijnblokkade gehad die helaas maar een paar weken werkten. Toen was het advies het kan alleen medicamenteus behandeld worden. Kreeg daar wel een preek waarom het liefst geen opiaten mja dat is het enige wat werkt. Ben niet van de pijn af en zal die de rest van mijn leven hebben. Ik heb lumbale radiculpathie waardoor zenuwen gedrukt worden en daardoor mijn hele rechterbeen pijn doet😪
Ik vind er eigenlijk wel wat voor te zeggen dat een arts GEEN jaar aan herhalingsrecepten van potentieel verslavende medicatie verschaft. Hoeveel mensen zitten er wel niet zwaar aan de opiaten hierdoor of verkopen methylfenidaat aan (andere) studenten om er zelf aan te verdienen.
Het is natuurlijk wel makkelijk, ik heb ook een hekel aan dat erachteraan zitten, maar ik kan de reden dat artsen niet zomaar een half jaar of jaar aan heftige middelen weggeven goed begrijpen.


Ik werd wel gewogenja, en na een tijd Werd mijn bloeddruk gemeten om te kijken of de methylfenidaat daar effect op had. Verder dan dat ging het niet bij mijNog een vraag:
Krijg ik bij de psychiater straks ook een fysiek onderzoek? Dan bedoel ik bv op de weegschaal staan ivm dosering? Bloeddruk etc?
Mm oke thanks. Ik weeg op het moment vrij weinig. Gewicht van een tiener. Hoop niet dat ze me dan heel lage dosis voorschrijven..Ik werd wel gewogenja, en na een tijd Werd mijn bloeddruk gemeten om te kijken of de methylfenidaat daar effect op had. Verder dan dat ging het niet bij mij
Veel tieners zijn vrij zwaar tegenwoordig 😏Mm oke thanks. Ik weeg op het moment vrij weinig. Gewicht van een tiener. Hoop niet dat ze me dan heel lage dosis voorschrijven..
In mijn tienertijd niet.Veel tieners zijn vrij zwaar tegenwoordig 😏
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."