Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsADHD zonder medicatie

ADHD zonder medicatie

48 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
A
AsfaltjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Ik heb dus adhd, al mijn hele leven lang. Gelukkig is het bij mij nooit onderkent, omdat het toen nog niet bekend was.(ben nu bijna midden 30)
Toen heette het nog dat je een druk/dwars/vervelend jong was...

Toen daarna adhd bekend werd, hebben mijn ouders mij regelmatig gevraagd om me te laten testen en te laten mediceren. Dat heb ik dus nooit laten doen want ik ben tegen overheidsdrugs!

Wanneer merk ik dat ik adhd heb:
-omgang met bepaalde types mensen
-Zoals laatst, heb ik m'n Benz van 28jr oud gerestaureerd, ik kan niet aan een plek werken op de auto, ik werk aan 3-4 plekken tegelijk....
-Ik heb schijt aan regels en gezag in het algemeen.
-Ik ben een thrillseeker, als er geen risico's aanzitten hoeft het van mij niet zo nodig.
-ik verveel me behoorlijk vlug als iets me niet interesseert.

Mijn leven zal best wat moeilijker zijn dan iemand die bv Ritalin slikt, maar ik denk dat het dat best waard is.

Wat ik van medicatie voor adhd lees hier, komt toch vaak in terug dat je er een mak lammetje van wordt, en dat het op je psyche werkt.
Dat zijn dingen waar ik dus niet op zou zitten te wachten.

But maybe I like living in chaos?

geef maar eens wat reacties!

gr Asfaltjunkie
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jouw mening, zelf weten.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou als je je goed voelt zonder, zie ik niet in waarom je het zou moeten nemen.

Chaos is leuk. <3
A
AsfaltjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Yeah, ik voel me er prima bij, ik weet ook niet beter natuurlijk.
Er gaat wel dagelijks een 1,5gr wiet/hasj per dag doorheen trouwens en dat alweer zo'n 16jaar lang.....

Inderdaad chaos rulezzz

Ik ben wel benieuwd naar reacties van Ritalin gebruikers eigenlijk.

gr Asfaltjunkie
d
demianLid
01-01-2024, 00:00
#5
goed voor je dat het je zonder medicatie lukt asfaltjunkie.

Ik neem de laatste tijd Dexedrine omdat mijn werk veel concentratie van me vraagt. Zonder gaat ook wel maar dan merk ik dat die stapels paperassen er dubbel zo traag doorgaan. En mijn huis wordt een regelrechte stort omdat ik alles niet georganiseerd krijg. Dus ergens helpt het me wel om mijn chaos te ordenen.

Voorlopig wegen de voordelen nog op tegen de nadelen maar mocht de balans overhellen dan ga ik ook wel de niet-medicamentenweg op.
D
DOPE AMINELid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoezo overheidsdrugs? Dit wordt door farmaceutische bedrijven gemaakt en uitvoerig getest.
Blowen en daarna test moeten afleggen en alles vergeten: ook geen goed idee
Slapen: mirtazapine?

Methylphenidate gebruik ik al vanaf mijn 19de omdat ik als tiener dagelijks amfetamine ging kopen omdat ik niet kan lezen als ik studeer, ik lees erover maar het dringt niet tot mijn hersenen. Je wordt er wel robotachtig van en minder losjes. Wil dextro amfetamine proberen maar in België lijkt dat mission impossible. Geen idee waarom gelet op de lage dosis?

Is het eigenlijk nog wel verkrijgbaar als magistrale bereiding?


Overheidsdrugs: roken en alcohol even saai als die politici met hun debatten over hoofddoeken
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Enesteene zei:
het anatal milligrammen in niet omgekeerd evenredig aan ritalin overigens
Klik om te vergroten...
wat bedoel je precies?
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#8
dat een dosis van 10 mg niet gelijk staat aan 10 mg concerta (bij wijze van spreken, wat 10 mg concerta bestaat niet)

18 = 5 mg ongeacht het aantal keren per dag

36 = 10 mg

54 = 15 mg

kijk naar de hoogste dosis ritalin die je op een dag slikt, daarmee bepaalt men de dosis concerta
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#9
oh die fiets, ja, dat nam ik al aan inderdaad.
Ikzelf heb nooit Ritalin geslikt. Mij werd in het begin wel aangeboden bij GGZ om wat te proberen, maar ik hoefde die rotzooi niet; ik functioneerde best zo.
Na een tijdje wou ik het gewoon is proberen, meer als drug dan als oplossing voor m'n ADHD (had het ook wel geprobeerd als ik geen ADHD had gehad) en naja, toen was 36mg wat voor handen was.
Maar ik nam al aan dat concerta niet gelijk stond aan ritalin. Ik doe nu gewoon zo, ik weet dat ik gevoelig ben voor 36mg (met lichte ODverschijnselen) dus dan weet ik dat ik 54mg absoluut niet moet doen.
Naja, komende tijd gebruik ik zoiezo niet zolang de omstandigheden er niet heel dringend toe zijn.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#10
slik 72
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#11
maar dat heb je over langere tijd opgebouwt neem ik aan?
ik ga hartstikke morsdood aan 72 als ik zo zie hoe ik op 36 reageer...
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#12
ehm denk een week of 8 toen zat ik van 5 naar 55 mg ritalin, en ben toen voergestapt op concerta 36-54-72

die 72 werkt maar eenuur of 9 bij mij...
d
delilahLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb ook ADHD, is als volwassene vastgesteld. Heb een jaar of anderhal aan de ritalin gezeten. Helaas ging de werking achteruit.

Ik zit nu aan de dextro amfetamine, maar slik het lang niet altijd...
Gevolg is wel dat ik een schaarste een dexies niet vrees... :sunglasses:
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#14
pff, ongevoelig persoon ben je dan xD
maja, ik weet niet hoe snel het zou gaan als ik elke dag zou gaan slikken 8 weken lang... maar dat doe ik niet :beer:

Ik heb geen idee hoelang die shit op mij werkt... ik had de eerste keer dat ik na een uur of 12 echt het gevoel voelde afzakken in een minuut of wat.
Nu heb ik meestal na een uur of 9 al dat er lichte ADHD door de hoge concentratie heenschemert maar dat kan ik niet goed beoordelen omdat ik het zo weinig gebruik.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#15
ADHD zonder ADHD remmers is net als een blussysteem zonder pin, een overbevolkte hoeren kamer met een raam van kunststof, een kind met 6 schreeuwende mensen opzich enz enz enz. blablabla.
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#16
mooi gezegd :)

maar ehm, peterblaat, overweeg es naar de dokter te gaan... kun je altijd bekijken welke medicatie je gaat nemen... alles kan, niets moet
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik sta op de, bij GGZ, oh zo bekende WACHTLIJST (die een half jaar tot een heel jaar kon duren) voor een desko. Intussen ben ik dus zelf aan het zoeken gegaan.
Over het algemeen werkt geen medicatie bij mij prima (en waarom rotzooi in een goedfunctionerend persoon gooien?), behalve op enkele momenten dat alles ineens vastloopt.
In drie maanden heb ik 1 keer naar het pilletje hoeven grijpen (reken ik die experimenteerperiode van drie dagen niet mee), en dat kwam omdat ik letterlijk tijdens het tweede lesuur in slaap viel (neej, was niet de hele nacht door gegaan met feesten, had de hele nacht in m'n nest vertoefd) en het dus meer als een 'wakkerhoudpilletje' functioneerde (en het werkte prima) dan een ADHDpilletje. Maja, een uberbelangrijke toets die 20% van m'n eindcijfer bepaalde moest wel die dag gedaan worden, dus ik kon me niet ziek melden.

maar ik ga het nog overleggen met een deskundige, over hoe en / of wat :P
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#18
vandaag bij GGZ geweest. Ik krijg niets voorgeschreven, en ik ga het met therapie doen. Gezellig in een "pubergroep" en eventueel individuele therapie.

Ik heb verteld van mijn ervaringen met concerta, en de arts zei dat ik één van de zeer weinig mensen was die psychotische symptomen vertoonde bij methylfenidaat.
Uit het gesprek bleek ook dat ik niet ver van een psychose afzat.

Methylfenidaat viel dus af, en stratera ook (vanwegen vergrote kans op suïcidale gedachtes). Ze zei dat ik eventueel ook DexAmphetamine kon proberen, maar daar is m'n pa nogal op tegen, dus naja... eerst maar is kijken hoe therapie gaat, en wie weet dat ik ooit nog is ga vragen of ik dex voorgeschreven kan krijgen. :mrgreen:
j
joint20Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Bij mij is ook ADD vastgesteld.
Ik krijg nu ook methylfenidaat voorgeschreven.
Ik heb er een soort haat liefde verhouding mee.
Aan de ene kant kan ik niet zonder die pillen, me leven is echt nu een stuk gemakkelijker geworden.
Ik kan me beter concentreren, ik gedachtes beter filteren van minder belangrijke gedachtes.
Me hoofd voelt neit meer zo aan als een chaos (de mist is opgetrokken).
Op sociaal vlak voel ik me beter, begrijp mensen beter en mensen begrijpen mij nu beter!
De dromerige speelse karakter die ik eerst had, heeft plaatsgemaakt voor een serieuse volwassen karakter!
Ik heb minder last van stemmingswisselingen.
En ik ben minder moe dan eerst, ik kan me energie beter verdelen.

Maar aan de andere kant zijn het ook kutpillen!
Soms wordt ik er echt zo dood van als een sombie.
Ik voel me over het algemeen iets neerslachtiger.
Heb altijd het gevoel onder invloed te staan, constant last van zweethanden, nervoisiteit, eten is niet meer zo lekker als eerst, eet altijd nu beetje met tegenzin zegmaar.
Constant zo'n ranzige smaak in me bek.
De rebound is geen pretje, is vergelijkbaar met een lichte speed rebound :(.
En ik slaap kut.
f
frapannnLid
01-01-2024, 00:00
#20
kheb ook adhd kword 20 jaar bij mij is het ontdekt op mn 17 e
Van die troep ritalin moet ik nix hebben, in het begin maakt et u rustig .
Ma na een tijd wordt ge een zombie... bah rotzooi, die ritalin...
Depressie, vermageren, slecht slapen, .... Fuck ritalin

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."