Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsADHD zonder medicatie

ADHD zonder medicatie

48 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
P
PeterblaatLid
01-01-2024, 00:00
#1
kent iemand de term 'neurofeedback' toevallig? en heeft iemand daar ervaring mee?
A
AnnæLid
01-01-2024, 00:00
#2
naja als jij je dr goed bij voelt inderdaad, dan is het geen probleem.
chaos is niet altijd verkeerd.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Peterblaat zei:
kent iemand de term 'neurofeedback' toevallig? en heeft iemand daar ervaring mee?
Klik om te vergroten...

Hier geloof ik niet in, omdat er van alles mee geneest kan worden en dat is gewoon pure oplichterij. Ik zou ook graag van mijn adhd kut ziekte af willen komen, maar wij moeten het gewoon accepteren dat wij in een marathon lopen met een stuk lood aan ons voeten. Wie adhd ook heeft uitgevonden verdiend het om publiekelijk gesodomiseerd en gefolterd te worden terwijl ze de pijn moeten ondergaan en in leven worden gehouden door apparatuur die met de dag van vandaag uitgevonden is. Het is je hersens verkloten met ritalin of je leven verkloten met adhd; maak een keuze!
k
koekiemonsterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Asfaltjunkie zei:
Hoi,

Ik heb dus adhd, al mijn hele leven lang. Gelukkig is het bij mij nooit onderkent, omdat het toen nog niet bekend was.(ben nu bijna midden 30)
Toen heette het nog dat je een druk/dwars/vervelend jong was...

Toen daarna adhd bekend werd, hebben mijn ouders mij regelmatig gevraagd om me te laten testen en te laten mediceren. Dat heb ik dus nooit laten doen want ik ben tegen overheidsdrugs!

Wanneer merk ik dat ik adhd heb:
-omgang met bepaalde types mensen
-Zoals laatst, heb ik m'n Benz van 28jr oud gerestaureerd, ik kan niet aan een plek werken op de auto, ik werk aan 3-4 plekken tegelijk....
-Ik heb schijt aan regels en gezag in het algemeen.
-Ik ben een thrillseeker, als er geen risico's aanzitten hoeft het van mij niet zo nodig.
-ik verveel me behoorlijk vlug als iets me niet interesseert.

Mijn leven zal best wat moeilijker zijn dan iemand die bv Ritalin slikt, maar ik denk dat het dat best waard is.

Wat ik van medicatie voor adhd lees hier, komt toch vaak in terug dat je er een mak lammetje van wordt, en dat het op je psyche werkt.
Dat zijn dingen waar ik dus niet op zou zitten te wachten.

But maybe I like living in chaos?

geef maar eens wat reacties!

gr Asfaltjunkie
Klik om te vergroten...
schijt hebben aan alles en iedereen is geen kenmerk van adhd
k
koekiemonsterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Asfaltjunkie zei:
Yeah, ik voel me er prima bij, ik weet ook niet beter natuurlijk.
Er gaat wel dagelijks een 1,5gr wiet/hasj per dag doorheen trouwens en dat alweer zo'n 16jaar lang.....

Inderdaad chaos rulezzz

Ik ben wel benieuwd naar reacties van Ritalin gebruikers eigenlijk.

gr Asfaltjunkie
Klik om te vergroten...

jaah chaos rules weet je wat? laat ze ritalin brengen en geef dat aan mij, mensen zonder adhd die blijven zo wakker als bij speed
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Asfaltjunkie zei:
Hoi,

Ik heb dus adhd, al mijn hele leven lang. Gelukkig is het bij mij nooit onderkent, omdat het toen nog niet bekend was.(ben nu bijna midden 30)
Toen heette het nog dat je een druk/dwars/vervelend jong was...

Toen daarna adhd bekend werd, hebben mijn ouders mij regelmatig gevraagd om me te laten testen en te laten mediceren. Dat heb ik dus nooit laten doen want ik ben tegen overheidsdrugs!

Wanneer merk ik dat ik adhd heb:
-omgang met bepaalde types mensen
-Zoals laatst, heb ik m'n Benz van 28jr oud gerestaureerd, ik kan niet aan een plek werken op de auto, ik werk aan 3-4 plekken tegelijk....
-Ik heb schijt aan regels en gezag in het algemeen.
-Ik ben een thrillseeker, als er geen risico's aanzitten hoeft het van mij niet zo nodig.
-ik verveel me behoorlijk vlug als iets me niet interesseert.

Mijn leven zal best wat moeilijker zijn dan iemand die bv Ritalin slikt, maar ik denk dat het dat best waard is.

Wat ik van medicatie voor adhd lees hier, komt toch vaak in terug dat je er een mak lammetje van wordt, en dat het op je psyche werkt.
Dat zijn dingen waar ik dus niet op zou zitten te wachten.

But maybe I like living in chaos?

geef maar eens wat reacties!

gr Asfaltjunkie
Klik om te vergroten...

overheids drugs is een zonde maar ik schrijf jou een lekker ons speed voor adhd'rs worden er lekker rustig van, net zoals ritalin een drukte maker voor de niet adhd'r is gezondheid!
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Asfaltjunkie zei:
Yeah, ik voel me er prima bij, ik weet ook niet beter natuurlijk.
Er gaat wel dagelijks een 1,5gr wiet/hasj per dag doorheen trouwens en dat alweer zo'n 16jaar lang.....

Inderdaad chaos rulezzz

Ik ben wel benieuwd naar reacties van Ritalin gebruikers eigenlijk.

gr Asfaltjunkie
Klik om te vergroten...

ja dan doe je het toch niet voledig zonder medicatie
wiet helpt ook hoor
iemand van op mijn vorig werk
heeft ook adhd
maar blowde dus elke dag
en nu hij wouw stoppen met blowe
raade de arts en psychiater toch aan met relatine te beginne
D
DjijLid
01-01-2024, 00:00
#8
koekiemonster zei:
Asfaltjunkie zei:
Hoi,

Ik heb dus adhd, al mijn hele leven lang. Gelukkig is het bij mij nooit onderkent, omdat het toen nog niet bekend was.(ben nu bijna midden 30)
Toen heette het nog dat je een druk/dwars/vervelend jong was...

Toen daarna adhd bekend werd, hebben mijn ouders mij regelmatig gevraagd om me te laten testen en te laten mediceren. Dat heb ik dus nooit laten doen want ik ben tegen overheidsdrugs!

Wanneer merk ik dat ik adhd heb:
-omgang met bepaalde types mensen
-Zoals laatst, heb ik m'n Benz van 28jr oud gerestaureerd, ik kan niet aan een plek werken op de auto, ik werk aan 3-4 plekken tegelijk....
-Ik heb schijt aan regels en gezag in het algemeen.
-Ik ben een thrillseeker, als er geen risico's aanzitten hoeft het van mij niet zo nodig.
-ik verveel me behoorlijk vlug als iets me niet interesseert.

Mijn leven zal best wat moeilijker zijn dan iemand die bv Ritalin slikt, maar ik denk dat het dat best waard is.

Wat ik van medicatie voor adhd lees hier, komt toch vaak in terug dat je er een mak lammetje van wordt, en dat het op je psyche werkt.
Dat zijn dingen waar ik dus niet op zou zitten te wachten.

But maybe I like living in chaos?

geef maar eens wat reacties!

gr Asfaltjunkie
Klik om te vergroten...
schijt hebben aan alles en iedereen is geen kenmerk van adhd
Klik om te vergroten...


Bullshit quote,, als ik dit lees denkik.... HEEJ ADHD! begrijp PRECIES wat hij bedoeld! Huis opruimen???? Nee eerst meer zooi, en dan INEENS het HELE huis clean! Niet gestructueerd werken, gewoon de dingen doen zoals je ze tegenkomt.. afwas doen, na 2 minuten op de badkamer bezig zijn, dan half stofzuigen ... OOWJA de AFWAS... hoppa, weer verder met de afwas, maar waarom niet gelijk even eten koken?! en oowja, muziekje aanzetten op de pc........ toch maar even nieuwe shit downloaden... verrek..ik was toch eten aan het koken!? waarom ben ik nu dan mn complete pc aan het HERinrchten? Couse i f#cking feel like it!!
Kwestie van hyperfocussen op de verkeerde momenten haha...
Nee geen uitsluitsel mogelijk... DIT is een adhder!

ALs je een rustig baantje hebt zonder problemen...je relatie is ok en je kan leven met de door jou gecreerde orde in chaos, laat de medicijnen voor wat ze zijn, en ga op de drive van ADHD.. voelt tenslotte heerlijk als je in THE RUSH zit.. kan geen Rambo tegenop!
Echter als je keer op keer op relatieproblemen stuit, of de verkeerde partners aantrekt, je na 2 maand je nieuwe baan wel weer gezien hebt , je afvraagt waarom je door weinig mensen serieus genomen wordt, je savonds suf blowed om rust in je koppie te krijgen,je je bank zelden gebruikt omdat je toch het liefst staat, critiek simpelweg niet uit kan staan omdat je je in jou ogen voor 1000% hebt uigesloofd om dat voor elkaar te krijgen, je meer auto's in de soep hebt gereden dan dat je borden soep op hebt in je leven.. en savond om 24.00 uur denkt, zoow nú ben ik pas écht wakker..... tsja... dan moet je afwegen of je zo de rest van je leven wilt slijten.

Adhd .. ik heb er geen problemen mee.....
altans dat DÁCHT ik, en toén...... toen zag ik het daglicht...........
D
DOPE AMINELid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoezo overheidsdrugs? Dit wordt door farmaceutische bedrijven gemaakt en uitvoerig getest.
Blowen en daarna test moeten afleggen en alles vergeten: ook geen goed idee
Slapen: mirtazapine?

Methylphenidate gebruik ik al vanaf mijn 19de omdat ik als tiener dagelijks amfetamine ging kopen omdat ik niet kan lezen als ik studeer, ik lees erover maar het dringt niet tot mijn hersenen. Je wordt er wel robotachtig van en minder losjes. Wil dextro amfetamine proberen maar in België lijkt dat mission impossible. Geen idee waarom gelet op de lage dosis?

Is het eigenlijk nog wel verkrijgbaar als magistrale bereiding?


Overheidsdrugs: roken en alcohol even saai als die politici met hun debatten over hoofddoeken

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."