Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsADHD zonder medicatie

ADHD zonder medicatie

48 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
A
AsfaltjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Ik heb dus adhd, al mijn hele leven lang. Gelukkig is het bij mij nooit onderkent, omdat het toen nog niet bekend was.(ben nu bijna midden 30)
Toen heette het nog dat je een druk/dwars/vervelend jong was...

Toen daarna adhd bekend werd, hebben mijn ouders mij regelmatig gevraagd om me te laten testen en te laten mediceren. Dat heb ik dus nooit laten doen want ik ben tegen overheidsdrugs!

Wanneer merk ik dat ik adhd heb:
-omgang met bepaalde types mensen
-Zoals laatst, heb ik m'n Benz van 28jr oud gerestaureerd, ik kan niet aan een plek werken op de auto, ik werk aan 3-4 plekken tegelijk....
-Ik heb schijt aan regels en gezag in het algemeen.
-Ik ben een thrillseeker, als er geen risico's aanzitten hoeft het van mij niet zo nodig.
-ik verveel me behoorlijk vlug als iets me niet interesseert.

Mijn leven zal best wat moeilijker zijn dan iemand die bv Ritalin slikt, maar ik denk dat het dat best waard is.

Wat ik van medicatie voor adhd lees hier, komt toch vaak in terug dat je er een mak lammetje van wordt, en dat het op je psyche werkt.
Dat zijn dingen waar ik dus niet op zou zitten te wachten.

But maybe I like living in chaos?

geef maar eens wat reacties!

gr Asfaltjunkie
E
EierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jouw mening, zelf weten.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou als je je goed voelt zonder, zie ik niet in waarom je het zou moeten nemen.

Chaos is leuk. <3
A
AsfaltjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Yeah, ik voel me er prima bij, ik weet ook niet beter natuurlijk.
Er gaat wel dagelijks een 1,5gr wiet/hasj per dag doorheen trouwens en dat alweer zo'n 16jaar lang.....

Inderdaad chaos rulezzz

Ik ben wel benieuwd naar reacties van Ritalin gebruikers eigenlijk.

gr Asfaltjunkie
d
demianLid
01-01-2024, 00:00
#5
goed voor je dat het je zonder medicatie lukt asfaltjunkie.

Ik neem de laatste tijd Dexedrine omdat mijn werk veel concentratie van me vraagt. Zonder gaat ook wel maar dan merk ik dat die stapels paperassen er dubbel zo traag doorgaan. En mijn huis wordt een regelrechte stort omdat ik alles niet georganiseerd krijg. Dus ergens helpt het me wel om mijn chaos te ordenen.

Voorlopig wegen de voordelen nog op tegen de nadelen maar mocht de balans overhellen dan ga ik ook wel de niet-medicamentenweg op.
D
DOPE AMINELid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoezo overheidsdrugs? Dit wordt door farmaceutische bedrijven gemaakt en uitvoerig getest.
Blowen en daarna test moeten afleggen en alles vergeten: ook geen goed idee
Slapen: mirtazapine?

Methylphenidate gebruik ik al vanaf mijn 19de omdat ik als tiener dagelijks amfetamine ging kopen omdat ik niet kan lezen als ik studeer, ik lees erover maar het dringt niet tot mijn hersenen. Je wordt er wel robotachtig van en minder losjes. Wil dextro amfetamine proberen maar in België lijkt dat mission impossible. Geen idee waarom gelet op de lage dosis?

Is het eigenlijk nog wel verkrijgbaar als magistrale bereiding?


Overheidsdrugs: roken en alcohol even saai als die politici met hun debatten over hoofddoeken
A
AsfaltjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Demian, die dingen komen me wel bekend voor dus, op het werk na. Mijn bureau thuis is altijd een teringbende. Dingen die ik moet gaan doen thuis schrijf ik altijd een lijstje voor, het wil niet zeggen dat het dan altijd strak volgens schema gaat hoor. En ik plan het wat ruimer in, want ik kan toch niet continue geconcentreerd blijven, behalve als iets me echt interesseerd.

gr Asfaltjunkie
f
free world?Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb ongeveer hetzelfde ...mijn ma heeft me vroeger als klein jongetje laten testen op adhd, met een positief resultaat. Toch waren mijn ouders tegen medicatie en dit heb ik dan ook nooit gekregen. Vorig jaar en dit jaar heb ik het wel op eigen initiatief genomen tijdens de examens, en dit hielp wel, maar ik zou dit niet elke dag willen nemen om mij rustiger te voelen, want na een tijdje werd ik er inderdaad maar loom van, ik was precies niet meer mezelf. Het enigste probleem is dat wanneer ik het op sommige situaties dan moeilijk heb door de adhd, ik het verschil wel ken moest ik dan relatine op hebben... waardoor er toch een zekere drang is, maar die is onder controle :)

dus beter niet pakken als je er nu al zo lang zonder kan denk ik

groetjes
A
AsfaltjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja die 'bijwerkingen' zijn het dan ook weer net niet he. En het afhankelijksgevoel is ook iets waar ik niet op zit te wachten natuurlijk.....

Ik klooi zo wel lekker door, gaat goed namelijk!
t
th3sc10nLid
01-01-2024, 00:00
#10
hehe ken dat, heb dat, neem geen relatine meer, leven is nu veel mooier
f
free world?Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Asfaltjunkie zei:
Ja die 'bijwerkingen' zijn het dan ook weer net niet he. En het afhankelijksgevoel is ook iets waar ik niet op zit te wachten natuurlijk.....

Ik klooi zo wel lekker door, gaat goed namelijk!
Klik om te vergroten...

inderdaad, dat probeer ik ook te doen, ik probeer mijn orde te vinden in mijn chaos :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waarom zou je niet eens proberen hoe het bevalt, ritalin?

Vermoed van emzelf dat ik ADD heb, en mocht een middel als ritalin werken, tsja, waarom zou je je dat niet laten voorschrijven?
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
SpacingBen zei:
Waarom zou je niet eens proberen hoe het bevalt, ritalin?

Vermoed van emzelf dat ik ADD heb, en mocht een middel als ritalin werken, tsja, waarom zou je je dat niet laten voorschrijven?
Klik om te vergroten...


Waarom zou je beginnen met elke dag een schadelijke stof in te nemen als het ook lukt zonder?
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben ook zo'n 6 jaar geleden, toen ik 13 was getest op ADD en kwam daar ook positief uit... Ik kreeg toen ook ritalin, maar daar werd ik agressief van ( volgens de dokter omdat ik erbij deed blowen ?? ) en toen hebben ze dat weer ingetrokken...

Ik doe ook gewoon blowen... Helpt prima :)
f
free world?Lid
01-01-2024, 00:00
#15
eyebeekaii zei:
Ik ben ook zo'n 6 jaar geleden, toen ik 13 was getest op ADD en kwam daar ook positief uit... Ik kreeg toen ook ritalin, maar daar werd ik agressief van ( volgens de dokter omdat ik erbij deed blowen ?? ) en toen hebben ze dat weer ingetrokken...

Ik doe ook gewoon blowen... Helpt prima :)
Klik om te vergroten...


het blowen als reden voor het agressief worden is volgens mij echt verkeerd, als je agressief werd na de rilatin (of door de rilatin) wilt het zeggen dat je dopaminegehalte hoger ligt dan normaal., dan voel je je echt zo opgefokt... en bijmensen die adhd hebben word je juist rustiger of minder agressief door de rilatine... misschien dat je een te hoge dosis nam of geen zware add hebt...
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een maat van me vertelde laatst dat 'ie 2 jaar als een fuckin robot heeft geleefd dankzij ritalin. Op een dag is hij er gewoon mee gestopt heel plots en hij heeft er nog geen seconde spijt van gehad...
H
HyperdriveLid
01-01-2024, 00:00
#17
Asfaltjunkie zei:
Wanneer merk ik dat ik adhd heb:
-omgang met bepaalde types mensen
-Zoals laatst, heb ik m'n Benz van 28jr oud gerestaureerd, ik kan niet aan een plek werken op de auto, ik werk aan 3-4 plekken tegelijk....
-Ik heb schijt aan regels en gezag in het algemeen.
-ik verveel me behoorlijk vlug als iets me niet interesseert.
Klik om te vergroten...

Daar heb ik ook last van.
d
denitoLid
01-01-2024, 00:00
#18
benz elf 21
is op men 8 jaar adhd bij mij vastgesteld , heb jaren medicatie gepakt ; rilatine maar bend aarmee gestopt omdat ik me hier niet goe bijvoelde.

leef nu gwn zonder medicatie en dat gaat veel beter :)

soms beetje chaotisch maar daar hou ik wel van :)
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#19
als je je neit lekker voelt bij ritalin dan zijn er andere opties. als je overleg met je arts dan kan hij bespreken wat voor jou opties zijn.... er zijn meer dan 10 sorrten medicatie die werkzaam zijn op adhd.... ik noem ritalin, concerta, dex en strattera als voorbeelden
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#20
bij mij is op jonge leeftijd ook adhd vastgesteld, was eeh.. ? ong. ?? 10/11 ?? heb toen ook hele tijd ritalin gehad. ik heb raporten gezien en heb geziek dat zeker beter ging. hierdoor ben ik doorgegaan voor de havo. sinds het 1e gebruik ik het niet meer en heb zeker geen last meer gehad van drukte. ik weet mezelf prima rustig te houden. (mis. zelfs meer dan de meeste mensen) maar herken dat benz verhaal wel :P kom zojuist uit de schuur waar 4 hele lieve puchjes staan.waarvan ik vanaf 1 u 3 van die 4 onder handen heb genomen en nog geen 1 van heb afgerond :tongueout:

ik geloof dat ritalin net als met drugs per persoon anders aanslaat en dat je gewoon eens een maandje moet proberen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."