Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke Kortwerkende benzo ?

Welke Kortwerkende benzo ?

66 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind veel RC benzo’s die een hele lange halfwaarde hebben. Ik rij nog wel is auto dus zou graag een benzo willen die geen lange halfwaarde heeft. Zodat ik daarmee rekening kan houden omdat ik dan niet wil autorijden voor de veiligheid.

Ik zoek iets sederend / Iets waarvan ik me relaxt voel geeft / waarvan ik in slaap val of doorslaper. Heb daarin geen voorkeur.
(Pyrazolam al geprobeerd)

Iemand tips voor een kortwerkende benzo die bij mij evt bij mij zou kunnen passen? Liefst een RC benzo die je legaal kunt krijgen. Farmaceutische aanraders zijn ook welkom.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zanza zei:
zo'n 2 mg bar naar binnen werk natuurlijk
Klik om te vergroten...
Minimaal ja.
Iets aanraden voor recreatief gebruik is moeilijk.
Tis makkelijker te antwoorden op hoe val ik in slaap benzos.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zolpidem, geen benzo maar een goed kortwerkend slaapmiddel.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flunitrazolam. Korte halfwaarde, maar heel snel delusion of sobriety en blackouts. Extreem potent.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geneesmiddel zei:
Flunitrazolam. Korte halfwaarde, maar heel snel delusion of sobriety en blackouts. Extreem potent.
Klik om te vergroten...
Pas hier echt mee op idd. Naast wat @Geneesmiddel zegt treden 'afkickverschijnselen' veel sneller op dan bij lang(er) werkende benzodiazepinen.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hansklok zei:
Farmaceutische aanraders zijn ook welkom.
Klik om te vergroten...
Alprazolam
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
ricorieks zei:
Alprazolam
Klik om te vergroten...
Niet sederend genoeg denk ik, riek. Of je moet hoge doseringen gaan nemen. Ik zou qua farma benzo dan denk ik eerder nog aan Lorazepam denken
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Niet sederend genoeg denk ik, riek. Of je moet hoge doseringen gaan nemen. Ik zou qua farma benzo dan denk ik eerder nog aan Lorazepam denken
Klik om te vergroten...
Oh ok
reageerde eigenlijk hierop
Hansklok zei:
Ik zoek iets sederend / Iets waarvan ik me relaxt voel geeft / waarvan ik in slaap val of doorslaper. Heb daarin geen voorkeur.
Klik om te vergroten...
Dacht daardoor dat alprazolam tog wel een all rounder was.

Tis denk ik voor een ieder anders ,net zoals lorazepam bij mij weer meer richting in slaper gaat.

Vind antwoorden op benzo vragen best moeilijk eigenlijk mede omdat je ook niet weet wat de tolerantie is hoe frequent ts slikt heeft iemand lichte angst problemen etc etc.

Maar inderdaad Lorazepam was mijn eerste benzo die ik voorgeschreven kreeg en was toen extreem lekker ....al moest ik voor dat effect 1x2 mg van start tog 3x2 mg slikken binnen een week na gebruik voor het zelfde effect.
Deed dit 3 maal daags trouwens .

Dus oppassen/voorzichtigheid is hier ook zeker van toepassing.
.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
ricorieks zei:
Oh ok
reageerde eigenlijk hierop
Klik om te vergroten...
Het kan ook zeker wel, maar qua sedatie scoort alprazolam wel vrij laag natuurlijk. Tenzij je (zonder tolerantie) zo'n 2 mg bar naar binnen werk natuurlijk
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
ricorieks zei:
Minimaal ja.
Iets aanraden voor recreatief gebruik is moeilijk.
Tis makkelijker te antwoorden op hoe val ik in slaap benzos.
Klik om te vergroten...
Ja klopt wel idd
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alprazolam is geen kortwerkende benzo. Halfwaarde tijd is minimaal 15 uur. Als je eenmalig (1mg bv) het neemt mag je al 3 dagen niet rijden.
Er bestaat geen enkele benzo of rc benzo die snel genoeg uit je lijf is om de volgende dag auto te rijden.
Tis jammer maar helaas.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Met Temazepam kon ik volgens de buisluiter na 8 uur na inname weer autorijden. Je zou ook eens kunnen kijken naar Midazolam, dat werkt heel kort.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
Met Temazepam kon ik volgens de buisluiter na 8 uur na inname weer autorijden. Je zou ook eens kunnen kijken naar Midazolam, dat werkt heel kort.
Klik om te vergroten...

Dat dacht ik ook toen ik ze van de huisarts kreeg. Zelfs de huisarts hield die 8 uren aan, internet ook. Maar de halfwaardetijd is 10-40 uur. Ik ben met mijn neus op de feiten gedrukt door @Neo-Shulginist .
Het klopt van geen kant die 8 uren. Doe maar eens verder onderzoek en dan zie je het zelf. Vanaf dat ik het wist heb ik niet meer autogereden de volgende dag.
Als je een drugstest krijgt de volgende ochtend ben je gewoon de Sjaak… Ik gebruik ze nog wel eens (op recept) maar nooit meer de avond voordat ik moet werken of iets.

nl.wikipedia.org

Temazepam - Wikipedia

nl.wikipedia.org nl.wikipedia.org
H
HansklokLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor de reacties.

temazepam ook paar x geprobeerd helaas slaat deze benzo niet goed op in me lichaam.

flubromazepam gehad gister nou geen aanrader. Gister zitten worstelen met hele nare gedachtes met een donkere wolk om me heen. Alleen maar op en af geslapen afgelopen 24 uur. Voel me nu ook nog misselijkMerkbare Effecten zijn nu wel zga weg alleen nog wat slaperig en merk dat me emoties snel omslaan van chagrijnig naar iets vlak tot zelfs geiriteerd naar boos. Vind het maar niks. Heb liever voor een langwerkende rc benzo norflurazepam veel frisser. Maarja halfwaarde ook mega lang dus,
doe mij maar af en toe een pyrazolam voor bij het slapen.
Door de ervaring met die flubromazepam blijf ik zeker van de langwerkende benzo’s. Wou bromazolam nog is proberen als me ritme nog steeds zo omgedraait blijft. Dat zie ik nu eingelijk ook niet meer zo zitten.
die benzo’s laten we even links liggen.

/ zie bijlage

Zo te zien heb k iets te veel geëxperimenteerd.
kan ik nu nog wel cold turkey stoppen of moet ik afbouwen ?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hansklok zei:
/ zie bijlage

Zo te zien heb k iets te veel geëxperimenteerd.
kan ik nu nog wel cold turkey stoppen of moet ik afbouwen ?
Klik om te vergroten...
7 nachten in twee weken zou geen probleem moeten zijn. Misschien dat je je 1 a 2 dagen een beetje weird voelt maar daar zou het ook bij moeten blijven. Als je het niet vertrouwt kun je de Pyrazolam in 3 a 4 dagen afbouwen.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flubrotizolam. Od gewoon midazepam van een dealer kooen
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Doxylamine is in Amerika gewoon bij de drogist te halen. Het is een 1e generatie anti-histaminicum. Verwacht geen wonderen van deze middelen. Het zijn geen "lamleggers" zoals benzo's of z-drugs dat zijn maar hebben bij veel mensen een iets versuffend effect als bijwerking. Cinnarizine is ook een 1e generatie anti-histaminicum en zit bijvoorbeeld in middelen tegen reisziekte/wagenziekte zoals Primatour en kun je hier in NL gewoon bij een (online) drogist halen. In combinatie met Magnesium (citraat) en 5-HTP of L-Tryptofaan zijn dit dé (niet-medicamenteuze) middelen/supplementen om te proberen je nachtrust te verbeteren.
B
BowsermanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben nog niet zo lang actief hier maar als ex-benzo verslaafde snap ik maar al te goed waarom men het gebruik hiervan niet aanmoedigt. Geloof mij, een benzo verslaving is afschuwelijk en er vanaf komen is de hel, in ieder geval wanneer je aan hoge doseringen zit. Ik wil mensen hier niet onnodig bang zitten maken. Diazepam is één van de meest 'schone' benzos die er zijjn en bij een detox/afkick word jouw gebruik altijd omgerekend naar het equivalent diazepam. Mijn eigen gebruik was volgens de omrekentabelletjes vergelijkbaar met ten minste 150mg diazepam per dag. Ik was zelf aan het aanklooien en zat op ongeveer 8mg clonazolam per dag. Ooit begonnen met temazepam via de huisarts, totdat die het niet meer wilde voorschrijven, toen zelf gaan zoeken en via reddit bij etizolam en uiteindelijk steeds potentere (RC) benzos aanbeland en door steeds toenende tolerantie volledig doorgeschoten in gebruik. Clonazolam schijnt in deze nog eens extra venijnig te zijn vanwege de chemische samenstelling wat betreft verslaving en ontwenning. Etizolam en clonazolam zijn inmiddels verboden middelen in NL. Ja, benzos zijn een trip killer en kunnen helpen slapen na stim gebruik, zo is het bij mij ook begonnen, maar wie zegt dat "iedereen" hier stiekem benzo's gebruikt? Ik heb het op de harde manier moeten leren, maar bij mij komt er nooit meer een benzo naar binnen. Dan maar een nachtje wakker liggen na drugsgebruik. Als je echt slaapproblematiek hebt laat je dan door de huisarts doorverwijzen naar een slaappolie. Ik weet niet of ik het hier mag noemen en wil geen reclame maken maar als ex-insomniac kan ik zeggen dat ik heel veel baat heb gehad bij cognitieve gedrags therapie (CGT), via de slaappolie van het AMC kwam ik terecht bij Slaapmakend (google it). Pak het probleem bij de wortel aan in plaats van lapmiddelen te gebruiken en/of zelf te gaan rommelen met (RC) benzo's. Ik snap de verleiding maar al te goed en ben ook finaal in deze valkuil getrapt. Je mag me ook een privé bericht sturen!
D
De SchurkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Etizolam is redelijk kortwerkend, maar helaas niet meer legaal.
M
MelisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bowserman zei:
Ik ben nog niet zo lang actief hier maar als ex-benzo verslaafde snap ik maar al te goed waarom men het gebruik hiervan niet aanmoedigd. Geloof mij, een benzo verslaving is afschuwelijk en er vanaf komen is de hel. Ja, het is een trip killer en helpt slapen na stim gebruik. En wie zegt dat "iedereen" hier stiekem benzo's gebruikt? Ik heb het op de harde manier moeten leren, maar bij mij komt er nooit meer een benzo naar binnen. Dan maar een nachtje wakker liggen na drugsgebruik. Als je echt slaapproblematiek hebt laat je dan door de huisarts doorverwijzen naar een slaappolie. Ik weet niet of ik het hier mag noemen en wil geen reclame maken of iets maar als ex-insomniac kan ik zeggen dat ik heel veel baat heb gehad bij cognitieve gedrags therapie (CGT), via de slaappolie van het AMC kwam ik terecht bij Slaapmakend. Pak het probleem bij de wortel aan in plaats van lapmiddelen te gebruiken en/of zelf te gaan rommelen met (RC) benzo's. Ik snap de verleiding maar al te goed en ben ook finaal in deze valkuil getrapt. Je mag me ook een privé bericht sturen!
Klik om te vergroten...
Zolpidem hoort ook bij de benzo's? Ik merk wel dat ik van 5 naar 10 en nu naar 15mg ben gegaan om weer effect te krijgen. Gaat best snel. Met 15mg begin al een beetje gekke dingen te doen waaronder dingen bestellen waar ik me de volgende dag niet meer bewust van ben. Maar ik blijf het gewoon elke dag slikken omdat de trauma's waar ik mee aan het werk ben heel erg in de nacht spoken. En ik wil dat gewoon kwijt dus moet ik gewoon mijn pilletjes. Anders overdag net zo'n drama en zo gaat het steeds weer rond. Je snapt me vast. We weten waar de problemen vandaan komen. We zijn er mee aan het werk gegaan, maar moet ook rust hebben en energie om er mee verder te kunnen. Het is allemaal heel pittig zo. Maar ik merk zeker wel dat ik teveel en te gek doe met de zolpidem.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."