#1
Zolpidem hoort ook bij de benzo's? Ik merk wel dat ik van 5 naar 10 en nu naar 15mg ben gegaan om weer effect te krijgen. Gaat best snel. Met 15mg begin al een beetje gekke dingen te doen waaronder dingen bestellen waar ik me de volgende dag niet meer bewust van ben. Maar ik blijf het gewoon elke dag slikken omdat de trauma's waar ik mee aan het werk ben heel erg in de nacht spoken. En ik wil dat gewoon kwijt dus moet ik gewoon mijn pilletjes. Anders overdag net zo'n drama en zo gaat het steeds weer rond. Je snapt me vast. We weten waar de problemen vandaan komen. We zijn er mee aan het werk gegaan, maar moet ook rust hebben en energie om er mee verder te kunnen. Het is allemaal heel pittig zo. Maar ik merk zeker wel dat ik teveel en te gek doe met de zolpidem.Ik ben nog niet zo lang actief hier maar als ex-benzo verslaafde snap ik maar al te goed waarom men het gebruik hiervan niet aanmoedigd. Geloof mij, een benzo verslaving is afschuwelijk en er vanaf komen is de hel. Ja, het is een trip killer en helpt slapen na stim gebruik. En wie zegt dat "iedereen" hier stiekem benzo's gebruikt? Ik heb het op de harde manier moeten leren, maar bij mij komt er nooit meer een benzo naar binnen. Dan maar een nachtje wakker liggen na drugsgebruik. Als je echt slaapproblematiek hebt laat je dan door de huisarts doorverwijzen naar een slaappolie. Ik weet niet of ik het hier mag noemen en wil geen reclame maken of iets maar als ex-insomniac kan ik zeggen dat ik heel veel baat heb gehad bij cognitieve gedrags therapie (CGT), via de slaappolie van het AMC kwam ik terecht bij Slaapmakend. Pak het probleem bij de wortel aan in plaats van lapmiddelen te gebruiken en/of zelf te gaan rommelen met (RC) benzo's. Ik snap de verleiding maar al te goed en ben ook finaal in deze valkuil getrapt. Je mag me ook een privé bericht sturen!