Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hansklok zei: Ik vind veel RC benzo’s die een hele lange halfwaarde hebben. Ik rij nog wel is auto dus zou graag een benzo willen die geen lange halfwaarde heeft. Zodat ik daarmee rekening kan houden omdat ik dan niet wil autorijden voor de veiligheid. Ik zoek iets sederend / Iets waarvan ik me relaxt voel geeft / waarvan ik in slaap val of doorslaper. Heb daarin geen voorkeur. (Pyrazolam al geprobeerd) Iemand tips voor een kortwerkende benzo die bij mij evt bij mij zou kunnen passen? Liefst een RC benzo die je legaal kunt krijgen. Farmaceutische aanraders zijn ook welkom. Klik om te vergroten... Ik slik momenteel zolpidem 10mg voor de inslaap. Dat gaat top. Daarbij gebruik ik droomsap. Is niet te krijgen in Nederland maar je kunt het bestellen in België. Het is niet illegaal om te gebruiken je mag het alleen niet doorverkopen. Zit blijkbaar een stofje in die hier niet geregistreerd staat als medicijn. Van de zolpidem wordt ik rond 6u sochtends wakker. Als ik voor het slapen 1 theelepel droomsap erbij neem is het perfect. Inslaap van de zolpidem, doorslapen tot een uur of 1a2 zonder wekker door de droomsap."
"BelowTheFlow zei: @Melis Fijn dat de combi zolpidem met Droomsap voor jou goed werkt. Ik wordt er jaloers van. Maar het is door de zolpidem natuurlijk niet geschikt voor dagelijks gebruik. Dat Droomsap heb ik even opgezocht. Het werkzame bestanddeel is doxylamine succinaat, dat in NL inderdaad niet geregistreerd staat. Het is en antihistamine met als bijwerking een sufmakend effect. In Nederland lijkt men erg huiverig voor sufmakende antihistamines. Maar juist vanwege die bijwerking zit het in Droomsap en wordt het in Duitsland bij de apotheek zonder recept maar wel met afnamerestrictie verkocht. Ook online, zodat ik het al jaren thuis kan laten bezorgen in NL. Het helpt inderdaad bij het slapen, zeker niet zo stevig als Zolpidem dat doet, maar dan wel zonder opbouw van tolerantie of gevaar voor lichamelijke verslaving: dagelijks gebruik is mogelijk, gelukkig. * Ik koop pilletjes in de van de standaard afwijkende maat van 30 mg en neem dan een kwartje, dus ergens tussen 7 en 8 mg. Een kwartje van het standaard 25 mg pilletje voelt voor mij als net te weinig. Droomsap geeft als richtlijn voor dosering 2ml en dat bevat ongeveer 6.5 mg doxylamine succ. * de bijsluiter zegt wel: niet langer dan twee weken achtereen gebruiken, raadpleeg uw arts .... Klik om te vergroten... Ja dat klopt. Het zijn wel middelen die eigenlijk niet dagelijks gebruikt moeten worden. Ik heb er een beetje teveel lak aan gekregen omdat ik gewoon wil slapen. Dat gaat me waarschijnlijk nog wel problemen opleveren maar dat zie ik dan wel weer. Ik hoop dat je iets kan vinden wat je goed gaat helpen en iets wat niet zo verslavend is! Succes 🍀"
"Bowserman zei: Ik ben nog niet zo lang actief hier maar als ex-benzo verslaafde snap ik maar al te goed waarom men het gebruik hiervan niet aanmoedigd. Geloof mij, een benzo verslaving is afschuwelijk en er vanaf komen is de hel. Ja, het is een trip killer en helpt slapen na stim gebruik. En wie zegt dat "iedereen" hier stiekem benzo's gebruikt? Ik heb het op de harde manier moeten leren, maar bij mij komt er nooit meer een benzo naar binnen. Dan maar een nachtje wakker liggen na drugsgebruik. Als je echt slaapproblematiek hebt laat je dan door de huisarts doorverwijzen naar een slaappolie. Ik weet niet of ik het hier mag noemen en wil geen reclame maken of iets maar als ex-insomniac kan ik zeggen dat ik heel veel baat heb gehad bij cognitieve gedrags therapie (CGT), via de slaappolie van het AMC kwam ik terecht bij Slaapmakend. Pak het probleem bij de wortel aan in plaats van lapmiddelen te gebruiken en/of zelf te gaan rommelen met (RC) benzo's. Ik snap de verleiding maar al te goed en ben ook finaal in deze valkuil getrapt. Je mag me ook een privé bericht sturen! Klik om te vergroten... Zolpidem hoort ook bij de benzo's? Ik merk wel dat ik van 5 naar 10 en nu naar 15mg ben gegaan om weer effect te krijgen. Gaat best snel. Met 15mg begin al een beetje gekke dingen te doen waaronder dingen bestellen waar ik me de volgende dag niet meer bewust van ben. Maar ik blijf het gewoon elke dag slikken omdat de trauma's waar ik mee aan het werk ben heel erg in de nacht spoken. En ik wil dat gewoon kwijt dus moet ik gewoon mijn pilletjes. Anders overdag net zo'n drama en zo gaat het steeds weer rond. Je snapt me vast. We weten waar de problemen vandaan komen. We zijn er mee aan het werk gegaan, maar moet ook rust hebben en energie om er mee verder te kunnen. Het is allemaal heel pittig zo. Maar ik merk zeker wel dat ik teveel en te gek doe met de zolpidem."
"Bowserman zei: Sorry ik had erbij moeten vermelden dat ik aan een zéér hoge dosering zat ( ongeveer vergelijkbaar met ca 150mg Zolpidem). Met de dosering waar jij op zit hoef je je niet zo'n zorgen te maken hoor, maar zoals je ziet neemt de tolerantie snel toe bij regelmatig gebruik. Zolpidem is officieel geen benzo maar een zgn. Z-drug. Ik ben even kwijt wat nu het verschil is. Volgens mij gewoon een ander soort molekuultje maar wat wel op ongeveer dezelfde manier op de hersenen werkt. Maar heb nu even geen tijd om het uit te zoeken. Ik zal mijn bericht even updaten dat ik enorm hoge doses slikte want ik maak mensen nu misschien onnodig bang. Wel goed om jezelf een maximum dosering op te leggen qua gebruik, want straks ga je naar 20, dan 30, dan 50mg enz. Hou contact hierover met je arts, ik neem ook aan dat die grenzen zal stellen aan jouw gebruik. Fijn dat het je helpt bij het slapen terwijl je aan je trauma's werkt en goed bezig met werken daaraan, dat zal niet makkelijk zijn. Sterkte! 💪🏻 Klik om te vergroten... Ah jeetje, dat is wel erg heftig ja! Kan me niet voorstellen wat zo'n hoge dosering met je lichaam doet. Je hebt me niet bang gemaakt hoor! Wat ik slik is niet te vergelijken met wat de meeste hier slikken. Ik word wel in de gaten gehouden ja, maar ben gewoon een beetje dwars en aan het zoeken tot hoever ik het kan pushen in mijn lichaam. Thanks, zeker niet makkelijk maar stil blijven staan heeft ook geen zin meer."