Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Neo-Shulginist zei: Met speed is het wel zaak om goed te plannen wanneer je stopt en wanneer je dan weer kan slapen. Ik houd er rekening mee dat ik zeker 12 uur na inname van de laatste dosis niet kan slapen. Dat betekent dus 's ochtends stoppen met innemen en het dan tot 's avonds laat uitzingen. Vaak is die eerste nacht dan heel licht slapen een paar uurtjes en de volgende dag helemaal brak. Maarja, dat heb je met speed en dat is een goede reden om er zuinig mee te zijn wanneer je gebruikt en hoeveel je gebruikt. Klik om te vergroten... Ghehe precies dit ja"
"Heb toch ook andere verhalen gelezen, dat het de werking wel dempt maar dat je wel degelijk effect merkt. Zoek eens op reddit. Slik zelf ook citalopram (20mg). Overigens zouden trufffels of bijvoorbeeld 4-ho-met net zo goed moeten werken als normaal. Maar is maar net waar je naar op zoek bent."
"Ik heb een vraag omtrent afkicken van ghb met phenibut. Ik heb zoveel mogelijk topics gelezen hierover op dit forum. Ook ik heb weer een tijdje te diep in het GHB glaasje gekeken en ongeveer 1.5mnd gebinged. Ik ben meerdere keren afgekicked van de G in het verleden, door langzaam af te bouwen met G en een keer door 3 dagen de G te vervangen door (grote) hoeveelheden alcohol (werkte wel voor mij, niet bepaald aan te raden). Ik zit nu echter een beetje in tijdnood (wegens privé omstandigheden) dus langzaam de G afbouwen is geen optie. Ik lees dat afkicken van G met phenibut één van de snelste en makkelijkste manieren is. Ik heb al ervaring met Phenibut en ken m'n persoonlijke doseringen. Ik zat op 5ml ghb / 2 uur en heb dit in 2 dagen rap afgebouwd naar 3.5ml / 2 uur, met ter ondersteuning een paar diazepam. Ik heb constant tintelingen in mijn linkerhand (pins and needles) en bij deze dosering kreeg ik zo'n 1.5 uur na doseren steeds koude en klamme handen, de eerste tekenen van ontwenning bij mij). Dit leek mij een goed moment om over te schakelen op phenibut en het afbouwen met de G te staken. De overschakeling naar phenibut doe ik als volgt: Dag 1. Om 20:30 heb ik 4 gram phenibut genomen (let op dit is een hoge dosering voor de meesten, voor mij persoonlijk een prima dosis) en om 21:00 de laatste dosis G van 3.5ml. Om 23:00 gaan slapen en voor het eerst in tijden 7 uur achter elkaar doorgeslapen zonder wakker te worden en daarna nog een keer ingedommeld. Top! Werd wel met een enorm duf hoofd wakker maar ja dit was te verwachten. De pheni werkte duidelijk nog door. Geen G cravings of ontwenningsverschijnselen. Dag 2. Rond 12:00 begin ik weer koude, klamme handen te krijgen en merk ik een verhoging in mijn hartslag. De pheni lijkt aardig uit te werken dus en om 13:00 heb ik 2 gram phenibut genomen. Vervolgens vanavond nog een dosis voor het slapen gaan van max 2gr, maar als minder goed voelt dan minder. Dag 3. Op dezelfde manier als dag 2 en dan volledig stoppen met de phenibut. En dan hier mijn vraag: Ben je na 2 a 3 dagen phenibut gebruik echt fysiek ontwend van de GHB? Of vervang ik simpelweg de GHB door phenibut en krijg ik bij het stoppen van de pheni alsnog de rekening gepresenteerd? Van wat ik in de meeste posts lees zou ik echt lichamelijk afgekickt moeten zijn van de G maar las ook een post van iemand die de pheni langer door gebruikte en die weer ging afbouwen nog. Na 3 dagen alcohol was ik ook fysiek niet meer afhankelijk van de G, maar weet niet of dit ook opgaat voor phenibut vanwege een ander werkingsmechanisme of omdat het dezelfde receptoren als GHB kietelt? Beetje lange post voor een eenvoudige vraag maar even wat context en misschien hebben anderen nog iets aan mijn verhaal"
"Als het je niet lukt om één van de vele te vinden afbouwschema's te volgen en uit te zingen dan klinkt het alsof je de onderliggende redenen van je gebruik zult moeten aanpakken. Dit kan van alles zijn, verveling, depressie, angstklachten, etc. In dat geval zul je toch echt professionele hulp moeten zoeken. Geloof mij, ik weet als geen ander hoe ENORM die drempel is om de huisarts te bellen voor dat eerste gesprek, maar als je daar eenmaal overheen bent en je krijgt professionele hulp dan is dat echt fantastisch. Ben zelf overigens meerdere keren zelf thuis afgekicked van G en er ook een stuk voorzichtiger mee geworden (ik moet geen liter in m'n koelkast hebben liggen) qua recreatief gebruik. Overigens hoe gaat het nu?"
"Doxylamine is in Amerika gewoon bij de drogist te halen. Het is een 1e generatie anti-histaminicum. Verwacht geen wonderen van deze middelen. Het zijn geen "lamleggers" zoals benzo's of z-drugs dat zijn maar hebben bij veel mensen een iets versuffend effect als bijwerking. Cinnarizine is ook een 1e generatie anti-histaminicum en zit bijvoorbeeld in middelen tegen reisziekte/wagenziekte zoals Primatour en kun je hier in NL gewoon bij een (online) drogist halen. In combinatie met Magnesium (citraat) en 5-HTP of L-Tryptofaan zijn dit dé (niet-medicamenteuze) middelen/supplementen om te proberen je nachtrust te verbeteren."
"Ik ben nog niet zo lang actief hier maar als ex-benzo verslaafde snap ik maar al te goed waarom men het gebruik hiervan niet aanmoedigt. Geloof mij, een benzo verslaving is afschuwelijk en er vanaf komen is de hel, in ieder geval wanneer je aan hoge doseringen zit. Ik wil mensen hier niet onnodig bang zitten maken. Diazepam is één van de meest 'schone' benzos die er zijjn en bij een detox/afkick word jouw gebruik altijd omgerekend naar het equivalent diazepam. Mijn eigen gebruik was volgens de omrekentabelletjes vergelijkbaar met ten minste 150mg diazepam per dag. Ik was zelf aan het aanklooien en zat op ongeveer 8mg clonazolam per dag. Ooit begonnen met temazepam via de huisarts, totdat die het niet meer wilde voorschrijven, toen zelf gaan zoeken en via reddit bij etizolam en uiteindelijk steeds potentere (RC) benzos aanbeland en door steeds toenende tolerantie volledig doorgeschoten in gebruik. Clonazolam schijnt in deze nog eens extra venijnig te zijn vanwege de chemische samenstelling wat betreft verslaving en ontwenning. Etizolam en clonazolam zijn inmiddels verboden middelen in NL. Ja, benzos zijn een trip killer en kunnen helpen slapen na stim gebruik, zo is het bij mij ook begonnen, maar wie zegt dat "iedereen" hier stiekem benzo's gebruikt? Ik heb het op de harde manier moeten leren, maar bij mij komt er nooit meer een benzo naar binnen. Dan maar een nachtje wakker liggen na drugsgebruik. Als je echt slaapproblematiek hebt laat je dan door de huisarts doorverwijzen naar een slaappolie. Ik weet niet of ik het hier mag noemen en wil geen reclame maken maar als ex-insomniac kan ik zeggen dat ik heel veel baat heb gehad bij cognitieve gedrags therapie (CGT), via de slaappolie van het AMC kwam ik terecht bij Slaapmakend (google it). Pak het probleem bij de wortel aan in plaats van lapmiddelen te gebruiken en/of zelf te gaan rommelen met (RC) benzo's. Ik snap de verleiding maar al te goed en ben ook finaal in deze valkuil getrapt. Je mag me ook een privé bericht sturen!"
"Melis zei: Zolpidem hoort ook bij de benzo's? Ik merk wel dat ik van 5 naar 10 en nu naar 15mg ben gegaan om weer effect te krijgen. Gaat best snel. Met 15mg begin al een beetje gekke dingen te doen waaronder dingen bestellen waar ik me de volgende dag niet meer bewust van ben. Maar ik blijf het gewoon elke dag slikken omdat de trauma's waar ik mee aan het werk ben heel erg in de nacht spoken. En ik wil dat gewoon kwijt dus moet ik gewoon mijn pilletjes. Anders overdag net zo'n drama en zo gaat het steeds weer rond. Je snapt me vast. We weten waar de problemen vandaan komen. We zijn er mee aan het werk gegaan, maar moet ook rust hebben en energie om er mee verder te kunnen. Het is allemaal heel pittig zo. Maar ik merk zeker wel dat ik teveel en te gek doe met de zolpidem. Klik om te vergroten... Sorry ik had erbij moeten vermelden dat ik aan een zéér hoge dosering zat ( ongeveer vergelijkbaar met ca 150mg Zolpidem). Met de dosering waar jij op zit hoef je je niet zo'n zorgen te maken hoor, maar zoals je ziet neemt de tolerantie snel toe bij regelmatig gebruik. Zolpidem is officieel geen benzo maar een zgn. Z-drug. Ik ben even kwijt wat nu het verschil is. Volgens mij gewoon een ander soort molekuultje maar wat wel op ongeveer dezelfde manier op de hersenen werkt. Maar heb nu even geen tijd om het uit te zoeken. Ik zal mijn bericht even updaten dat ik enorm hoge doses slikte want ik maak mensen nu misschien onnodig bang. Wel goed om jezelf een maximum dosering op te leggen qua gebruik, want straks ga je naar 20, dan 30, dan 50mg enz. Hou contact hierover met je arts, ik neem ook aan dat die grenzen zal stellen aan jouw gebruik. Fijn dat het je helpt bij het slapen terwijl je aan je trauma's werkt en goed bezig met werken daaraan, dat zal niet makkelijk zijn. Sterkte! 💪🏻"
"Tip: los je keta op in water en doe het in een neusspray flesje. Reken uit hoeveel keta je per spray binnen krijgt. Ik heb een gebroken neus gehad met veel complicaties dus snuiven is voor mij niet echt een fijne optie, plus dat ketaoplossing veel beter en sneller wordt opgenomen dan poeder door je slijmvlies. Ik heb wel eens 1.5 gram keta er doorheen gejaagd op die manier, wel in een thuissetting en verdeeld over een uur of acht. Ongelofelijke trip gehad maar achteraf voelt keta meer als een deleriant dan een psychedelicum. Aca je krijgt waangedachten/ideeen en achteraf zie je er de logica niet van in terwijl je in het moment zelf denkt "ja dit is het!". Maar het kunnen zeker bijzondere ervaringen zijn. Totdat ik de spray ontdekte wist ik niet dat je met keta zo diep kunt gaan. Gebruik verstandig!"
"De Dunne zei: Hoi. Paar vraagjes aan je: 1) Hoe lang, hoeveel mg en hoe vaak (per week) slikte je Clonazolam? Klik om te vergroten... Ik ben hier ook benieuwd naar. Ik ben in het gebruik van Clonazolam enorm doorgeschoten met als gevolg een zware verslaving (ik zat op 7 a 8 mg per dag). Ben 3 weken intern opgenomen geweest bij de high-care detox van Jellinek om onder medisch toezicht m.b.v. diazepam af te bouwen, hierna nog 3 maanden dagbehandeling gevolgd en verder afbouwen (min of meer o.b.v. de ashton manual) en nog zeker 6 maanden ontwenningsverschijnselen ondervonden (de hel, intense angstgevoelens, paniekaanvallen, insomnia, pleinvrees, bij naar de supermarkt gaan brak het angstzweet me al uit). De rillingen lopen me over de rug als ik eraan terug denk dus voelde me even geroepen hier te reageren. Benzo's doen hun werk perfect bij incidenteel gebruik of in crisis situaties, en hebben zeker hun toepassing. Maar zie het niet als een langdurige oplossing voor slaapproblemen/insomnia. Zodra je tolerantie stijgt zouden er eigenlijk al alarmbellen moeten gaan rinkelen. Voor mij was het een sluipmoordenaar en heeft het me heel veel gekost. Mag ik vragen waarom je benzo's gebruikt?"
"Het enige wat bij mij helpt zijn benzo's, maar ik heb daar helaas een "verleden" mee dus dat is geen optie meer en zou ik ook iedereen afraden overigens, maar daar kan ik een hele topic over schrijven (wat ik misschien nog wel een keer doe). Ik weet voor mijzelf dat ik na de laatste lijn/punt/bom speed sowieso 12 uur niet slaap, dus ik neem het nu gewoon zo vroeg mogelijk en reken erop dat ik desondanks vooral heel zweterig en oppervlakkig zal slapen. Als ik speed doe combineer ik dit meestal met G voor later op de dag/avond, vindt dit zelf een geweldige combi. En tsja..... een extra G'tje voor het slapen kan helpen met in slaap vallen (dit is absoluut niet bedoeld als advies). En bij plafond dienst blijf ik niet in m'n bed liggen maar ga een beetje hangen op de bank en een serietje kijken of zo. edit: ik bedoelde een G'tje, normale dosering, niet een extra dosis..."