#1
Lormetazepam.
100% onbetwist nummer 1.
100% onbetwist nummer 1.
MogguEn wat voor zin is dit🤣
Bovenstaande gaat sws niet gebeuren bij benzogebruik. Je natuurlijke slaapritme en de manier van slapen wordt erdoor veranderd. Je doorloopt niet meer alle slaapfases vanwege de benzo's.waarin alle normale slaapstadia afgewerkt worden
Alweer een illusie armer !Bovenstaande gaat sws niet gebeuren bij benzogebruik. Je natuurlijke slaapritme en de manier van slapen wordt erdoor veranderd. Je doorloopt niet meer alle slaapfases vanwege de benzo's.
Dit merk ik ook wel. Vooral omdat k dag erna vaak het de extra rust nog voel. Niet vervelend in mijn ervaring. Ik zorg altijd wel dat k dag erna sws vrij ben want ik ga je 100% zeker nog een extra dutje doen 😂 (pyrazolam)Bovenstaande gaat sws niet gebeuren bij benzogebruik. Je natuurlijke slaapritme en de manier van slapen wordt erdoor veranderd. Je doorloopt niet meer alle slaapfases vanwege de benzo's.
Dat heeft ook met de relatief lange duratie van dat specifieke middel te maken, maar idd ook omdat je feitelijk niet 'uitgeslapen' bent na een benzoslaapje.Dit merk ik ook wel. Vooral omdat k dag erna vaak het de extra rust nog voel. Niet vervelend in mijn ervaring. Ik zorg altijd wel dat k dag erna sws vrij ben want ik ga je 100% zeker nog een extra dutje doen 😂 (pyrazolam)
Lormetazepam.Wat zijn die Benzo's toch ontzettend ingewikkeld. Ik word er al maanden niet goed wijs uit.
Voor mij gaat het er om te kunnen inslapen, een uur of 7 doorslapen (waarin alle normale slaapstadia afgewerkt worden), en weer uitgerust en fris wakker te worden. Net als voor TS, denk ik. Functioneel en niet recreatief.
Ik heb Zolpidem op recept (geen benzo dus …). Dat werkt bij mij maar een uur of vijf en laat mij geregeld helemaal in de steek . Vrijwel altijd meerdere dagen tussen het gebruik. Gemiddeld nu 1 keer op 5 a 6 nachten. Bij twee of drie keer achter elkaar neemt de succeskans sterk af. Aan wakker blijven op Zolpidem hou ik geen fijne/recreatieve herinneringen over.
Doe ik een goede poging met het proberen van:
Helemaal fijn zou zijn om Zolpidem en Bromazolam af te kunnen wisselen, wel met ten minste een (1) vrije dag er tussen. Maar ze werken grofwerk volgens hetzelfde mechanisme, lijk ik te lezen. Dus onwaarschijnlijk dat zoiets zou werken.
- ofwel via een vendor: Bromazolam ???;
- ofwel via de huisarts: Lormetazepam ???
Gewoon eerlijk wezen en zeggen dat een inslaper (Zolpidem) niet lang genoeg doorwerkt voor jou om een goede nachtrust te hebben.Thanks @CuriousExplorer ! Dat klinkt precies conform de (gisteren aangepaste) specificaties.
Ik ga proberen de huisarts te verleiden en hem het werk te laten doen.
De verleiding zal ik baseren op argumenten, anders gaat het niet werken.
Ik slik momenteel zolpidem 10mg voor de inslaap. Dat gaat top. Daarbij gebruik ik droomsap. Is niet te krijgen in Nederland maar je kunt het bestellen in België. Het is niet illegaal om te gebruiken je mag het alleen niet doorverkopen. Zit blijkbaar een stofje in die hier niet geregistreerd staat als medicijn. Van de zolpidem wordt ik rond 6u sochtends wakker. Als ik voor het slapen 1 theelepel droomsap erbij neem is het perfect. Inslaap van de zolpidem, doorslapen tot een uur of 1a2 zonder wekker door de droomsap.Ik vind veel RC benzo’s die een hele lange halfwaarde hebben. Ik rij nog wel is auto dus zou graag een benzo willen die geen lange halfwaarde heeft. Zodat ik daarmee rekening kan houden omdat ik dan niet wil autorijden voor de veiligheid.
Ik zoek iets sederend / Iets waarvan ik me relaxt voel geeft / waarvan ik in slaap val of doorslaper. Heb daarin geen voorkeur.
(Pyrazolam al geprobeerd)
Iemand tips voor een kortwerkende benzo die bij mij evt bij mij zou kunnen passen? Liefst een RC benzo die je legaal kunt krijgen. Farmaceutische aanraders zijn ook welkom.
Ja dat klopt. Het zijn wel middelen die eigenlijk niet dagelijks gebruikt moeten worden. Ik heb er een beetje teveel lak aan gekregen omdat ik gewoon wil slapen. Dat gaat me waarschijnlijk nog wel problemen opleveren maar dat zie ik dan wel weer.@Melis Fijn dat de combi zolpidem met Droomsap voor jou goed werkt. Ik wordt er jaloers van. Maar het is door de zolpidem natuurlijk niet geschikt voor dagelijks gebruik.
Dat Droomsap heb ik even opgezocht. Het werkzame bestanddeel is doxylamine succinaat, dat in NL inderdaad niet geregistreerd staat. Het is en antihistamine met als bijwerking een sufmakend effect. In Nederland lijkt men erg huiverig voor sufmakende antihistamines.
Maar juist vanwege die bijwerking zit het in Droomsap en wordt het in Duitsland bij de apotheek zonder recept maar wel met afnamerestrictie verkocht. Ook online, zodat ik het al jaren thuis kan laten bezorgen in NL. Het helpt inderdaad bij het slapen, zeker niet zo stevig als Zolpidem dat doet, maar dan wel zonder opbouw van tolerantie of gevaar voor lichamelijke verslaving: dagelijks gebruik is mogelijk, gelukkig. *
Ik koop pilletjes in de van de standaard afwijkende maat van 30 mg en neem dan een kwartje, dus ergens tussen 7 en 8 mg. Een kwartje van het standaard 25 mg pilletje voelt voor mij als net te weinig.
Droomsap geeft als richtlijn voor dosering 2ml en dat bevat ongeveer 6.5 mg doxylamine succ.
* de bijsluiter zegt wel: niet langer dan twee weken achtereen gebruiken, raadpleeg uw arts ....
Probeer anders Lorazepam (2.5mg) met je arts te bespreken. Dat is net ietsjes sterker waardoor je misschien niet hoeft bij te nemen. Ik vind Lorazepam erg fijn voor slapen omdat het bij mij echt op m'n spieren goed werkt en ik word ook erg moe ervan. Succes met de zoektocht. Ik ben trouwens geen voorstander van Benzodiazepinen voor het slapen omdat het probleem niet word opgelost. Altijd tijdelijk gebruiken is mijn advies.En een update over Lormetazepam: met enige vertraging heb ik een proefpakketje van 7 maal 1mg kunnen afhalen bij de apotheek. Prijzig spul trouwens - slapen is zo een dure hobby !
Jammer genoeg werkt het bij mij niet in de 1 mg dosering (twee pogingen). Vannacht (derde poging) na twee uur nog 0,5 mg bijgenomen en toen wel een verbetering ervaren: ruim twee uur aan een stuk geslapen en daarna nog 2 maal ongeveer twee uur.
Wat het wel doet: mijn hoofd rustiger maken zodat ik relaxter in bed lig. "kopzorgen" worden onderdrukt.
Is dit omdat ik uit m'n nek lul of jullie lachen omdat het waar is. Mijn eerste clonazapam was ko op de grond nl. Dus wel handig om eerst in bed te liggen.Zeker een soor clonazolam? Ook super potent. Snel in bed gaan liggen dus
Is dit geen benzo ? toch wel verslavend of niet ?Zolpidem, geen benzo maar een goed kortwerkend slaapmiddel.
Is dit geen benzo ? toch wel verslavend of niet ?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."