Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsparacetamol en NSAID misbruik

paracetamol en NSAID misbruik

42 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lysergine zei:
Zo uit de losse vuist dacht ik dat 3 gram paracetamol verdeeld over de dag het maximum is, maar ik meen me te herinneren dat (tijdelijk) tot 4 gram ook acceptabel is. Hoelang deze doseringen gehandhaafd kunnen worden, weet ik niet.
Klik om te vergroten...

Ik heb een jaar of twee oxycodon en 4 gram paracetamols geslikt. Per dag.
Moest af en toe de leverwaardes laten prikken destijds, maar 4 gram was geen probleem.
Zou het alleen afraden om het langdurig te doen zonder op doktersadvies.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
heb je het filmpje gekeken wat ik gepost heb?
Klik om te vergroten...
Het verbaast me wel dat paracetamol overdosissen zo vaak voorkomen. Mensen die denken: “1 gram is de maximale dosis. Och, 10 gram kan ook wel.” 20 pillen uit een blister poppen en dan denken: “Dit komt wel goed” 😅 Het blijft een medicijn natuurlijk
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Het verbaast me wel dat paracetamol overdosissen zo vaak voorkomen. Mensen die denken: “1 gram is de maximale dosis. Och, 10 gram kan ook wel.” 20 pillen uit een blister poppen en dan denken: “Dit komt wel goed” 😅 Het blijft een medicijn natuurlijk
Klik om te vergroten...
Ik heb wel respect voor iemand wie 20 pillen doorgeslikt krijgt. Ik vind de smaak van paracetamol zo verschrikkelijk ranzig en heb met de maximale dosering per dag al moeite
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Het verbaast me wel dat paracetamol overdosissen zo vaak voorkomen. Mensen die denken: “1 gram is de maximale dosis. Och, 10 gram kan ook wel.” 20 pillen uit een blister poppen en dan denken: “Dit komt wel goed” 😅 Het blijft een medicijn natuurlijk
Klik om te vergroten...
1 gram is 2 tabletjes. 10 gram is bijna anderhalve strip. :tongueclosed:

Nogal een verschil ja.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
HappyMind zei:
Ik heb wel respect voor iemand wie 20 pillen doorgeslikt krijgt. Ik vind de smaak van paracetamol zo verschrikkelijk ranzig en heb met de maximale dosering per dag al moeite
Klik om te vergroten...
Ik vind het ook niet lekker (uiteraard), maar het lukt bijna altijd om het zo door te slikken met water dat ik niks proef. Niet tabletten die je op moet lossen, maar die je gewoon in je mond stopt en dan een slok water erachteraan.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Blijkbaar komt het toch regelmatig voor dat mensen met een overdosis paracetamol opde eerste hulp belanden.

En een stripje is zo op natuurlijk.
Ik at vroeger ook wel eens een stripje lorazepam op in een avond 🙈 :lolol:
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Ik vind het ook niet lekker (uiteraard), maar het lukt bijna altijd om het zo door te slikken met water dat ik niks proef. Niet tabletten die je op moet lossen, maar die je gewoon in je mond stopt en dan een slok water erachteraan.
Klik om te vergroten...
Er zijn mensen die kauwen op paracetamol 😂😂 Brrrrrrr
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
N3K0 zei:
Blijkbaar komt het toch regelmatig voor dat mensen met een overdosis paracetamol opde eerste hulp belanden.

En een stripje is zo op natuurlijk.
Ik at vroeger ook wel eens een stripje lorazepam op in een avond 🙈 :lolol:
Klik om te vergroten...
Een stripje is zo op ja, in een week. :sweatsmile:

Als ik een hele strip zou nemen op een dag, zou ik wel bij mezelf nagaan: is dit eigenlijk wel goed?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
NSAID'S zijn zeer schadelijk voor je. Helemaal bij langdurig gebruik. Ik zou je toch sterk adviseren om zsm hiermee te stoppen.

Als je geen maagproblemen of erger hieraan wilt overhouden. Ik hoor vaker artsen spreken over het feit dat ze niet begrijpen dat Ibuprofen een vrij verkrijgbaar middel is.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
N3K0 zei:
Ik at vroeger ook wel eens een stripje lorazepam op in een avond 🙈 :lolol:
Klik om te vergroten...
Een paracetamol overdosis is misschien wel schadelijker dan een overdosis benzodiazepines. Raar idee, hè?

Maar een stipje nemen van wat dan ook doe ik niet zo snel. Om meer dan één pil te nemen moet ik toch al een soort psychologische drempel over.
P
PatatKruidje94Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Don Draper zei:
Wist je dat ibuprofen het THC effect teniet doet en dat mensen op Reddit het gebruiken bij wiet afkick verschijnselen 😂
Klik om te vergroten...
Geldt dit voor alle NSAID's? Heb je hier meer informatie of een link van?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ervaar hetzelfde als ik weleens een pijnstiller tegen nekpijn neem. Dan wordt ik ook minder 'anxious'. Maar ik pas extra op met Ibuprofen omdat die erg belastend voor je maag is.

Vaak paracetamol kan volgens mij niet zo heel gauw kwaad maar dat voelt ook niet echt gezond.
P
PatatKruidje94Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
NSAID'S zijn zeer schadelijk voor je. Helemaal bij langdurig gebruik. Ik zou je toch sterk adviseren om zsm hiermee te stoppen.

Als je geen maagproblemen of erger hieraan wilt overhouden. Ik hoor vaker artsen spreken over het feit dat ze niet begrijpen dat Ibuprofen een vrij verkrijgbaar middel is.
Klik om te vergroten...
Deze klachten kunnen bovendien langdurig en in een uiterst geval chronisch zijn

Ik ka hiernaast sowieso vertellen dat ik al een half jaar veel pijn heb door een klacht en zo goed en zo kwaad als het kan combineer ik paracetamol (geen NSAID, weet ik) en naproxen (allemaal onder toezicht van een arts) en de maagklachten hebben al mijn eetplezier afgepakt dus dat wil je echt niet. In een 'open' maagplek eten stoppen wekt bovendien nogal braakneigingen op.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#14
PatatKruidje94 zei:
Geldt dit voor alle NSAID's? Heb je hier meer informatie of een link van?
Klik om te vergroten...
www.mediwietsite.nl

Ibuprofen blokkeert psychoactieve effect medicinale cannabis - Mediwietsite

Onderzoekers bewijzen dat Ibuprofen de "buzz" van wiet blokkeert, maar de therapeutische effecten in stand houdt. Mediwiet gebruiken zonder high te worden doe je echter beter door te micro-doseren.
www.mediwietsite.nl www.mediwietsite.nl
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
NSAID'S zijn zeer schadelijk voor je.
Klik om te vergroten...

Zeker in combinatie met alcohol.
Weet niet of dat voor andere drugs ook geldt.
Maar vaak wordt gedacht: "Ik wil op stap, maar voel me niet fit dus neem even een ibu". Vaak klaar je dan inderdaad op. Maar dat schijnt slecht te zijn voor je lever: kans op bloedingen.

Weet niet of dat met paracetamol ook zo is.
Mogelijk is dat naders omdat pcm vrij safe is.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Weet niet of dat met paracetamol ook zo is
Mogelijk is dat naders omdat pcm vrij safe is.
Klik om te vergroten...
Bij een stevig avondje uit gaan zou ik het niet doen. Lever heeft al veel te verduren.

Hoewel dit advies voornamelijk geldt voor alcoholisten.

Heb in mijn studententijd wel eens gehoord dat een paracetamol slikken voor het slapen gaan na avondje zuipen de hoofdpijn doet voorkomen. Werkte bij de mensen die het deden. Zelf heb ik het nooit gedaan want drink alleen bier en geen koppijn, eerder andere vormen van katers.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
LiveFastDieYoung zei:
Ibruprofen helpt in het algemeen beter tegen een kater.
Klik om te vergroten...

Hoe zwaarder hoe beter denk ik ... maar je lever vindt ibu een heel stuk minder fijn
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#18
Don Draper zei:
Bij een stevig avondje uit gaan zou ik het niet doen. Lever heeft al veel te verduren.

Hoewel dit advies voornamelijk geldt voor alcoholisten.

Heb in mijn studententijd wel eens gehoord dat een paracetamol slikken voor het slapen gaan na avondje zuipen de hoofdpijn doet voorkomen. Werkte bij de mensen die het deden. Zelf heb ik het nooit gedaan want drink alleen bier en geen koppijn, eerder andere vormen van katers.
Klik om te vergroten...
Ibruprofen helpt in het algemeen beter tegen een kater.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
1 gram is 2 tabletjes. 10 gram is bijna anderhalve strip. :tongueclosed:

Nogal een verschil ja.
Klik om te vergroten...
dat ligt er maar net aan welke dosering je hebt
je hebt 500mg paracetamol
je hebt ook 1000mg tabletten maar die zijn echt hugeee
I
InNeedofEnergyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Don Draper zei:
Ik was iemand die decennia lang geen pijnstiller nam. De pijn kon ik altijd wel uitzitten als er iets was.

Maar tijdens een stoppen met roken poging had ik pijn die mij te veel werd en kocht ik voor het eerst in mijn leven paracetamol. Fijn voor de pijn natuurlijk maar mentaal deed het me ook goed. Na een Google Search blijkt dat paracetamol ook wel eens geslikt wordt bij emotionele pijn.

Erna heb ik ibuprofen ontdekt. Nu vind ik het wel eens fijn om mijn gedachten te sluiten door een paracetamol en ibuprofen combi te nemen. In andere plekken heb ik er wel eens over gehoord dat mensen hoge ibuprofen slikte hiervoor. Verder is er een onderzoek dat bij ibuprofen gebruik dit een bijwerking was voor vrouwen maar niet bij mannen. Toch ben ik zeker weten een man.

Ik heb flink ernaar gezocht op internet en kan de reacties ook beamen. Maar op dit forum nog nooit gehoord ervan.

Iemand ervaringen? Of zitten jullie bij het kamp "dit is een placebo" waar het internet ook vol mee zit.

Om af te sluiten. Ik denk dat ik wel met pijn loop maar dat ik het niet voel. Misschien daarom dat ik me er zo fijn bij voel. Maar op andere momenten denk ik ook dat het me echt mentaal helpt. (Ook al is dit erg slecht om te doen)
Klik om te vergroten...
Wat apart, nog nooit van gehoord.
Ik adviseer je wel maagbeschermers in te nemen vanwege de ibuprofen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."