Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey thanks voor jullie reacties. Ik waardeer het enorm dat jullie de moeite hebben genomen om heel me topic te lezen en een eerlijk advies te geven. Geloof me, Ik heb zo een spijt dat ik voor de kerstvakantie heb uitgesteld, ik was al zoveel verder geweest als ik op dat moment even heel egoïstisch thuis had losgelaten en juist de keus had gemaakt voor mezelf en ook voor kids op lange termijn. Dan was ik nu al bijna terug geweest. Ik heb ook een hele verkeerde mindset al paar jaar, op elk vlak kijken op dat moment wat goed is voor me kinderen en toen ook mij man. Waardoor ik al jaren met "hulp" van oxcycodon alleen nog maar als moeder (en voor de zomer Echtgenote/verzorger) door het leven ga. Zelfs een burn out accepteerde ik niet, omdat ik van mening was dat iedereen voorgaat en ik hoe dan ook moet doorgaan. Ik was de pilaar waar heel het gezin op steunde. Kijk wat mijn domme mindset mij heeft opgeleverd, zwaar verslaafd aan opiaten, al 2 jaar ziek thuis, daarnaast me man die overleden is. En idd ik denk alleen maar oké wat voor pilletje gaat me komende tijd nog ff de boost geven om nog ff te knallen. Is toch ernstig dat ik alleen op dit soort ideeën kan komen, ipv dat ikhet durf aan te dikken zodat ik misschien wel eerder terecht kan. Dan denk ik weer als ik het iets te dramatisch in kleur bij de arts krijg ik straks een zorgmelding voor me kinderen. Terwijl ze echt niet wordem verwaarloosd in de zin van schoon huis, eten, dagroutine etc, op tijd naar school en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Toen ik eenmaal steeds vaker achterstand had in me huishouden, heb ik een schoonmaakster genomen en die komt nog steeds 2 halce dagen per week. En 9 van de 10 x doen we het gewoon samen, want als zij er eenmaal is heb ik wel genoeg kracht om niet toe te geven aan me kwaaltjes en toch aan de slag te gaan. Dat is zo raar Maar goed wat me kinderen wel tekort komen is een actieve vrolijke moeder en in mij beleving is dat juist vanwege de dood van hun vader zo belangrijk dat ze dat in mij zien. dat is ook elke x de reden dat ik zo graag energie wil, elke x kom ik uit "het moet voor de kinderen" bla bla bla of praat ik mezelf ook in dat ik het mij niet kan "permiteren" om zo zwak te blijven. Je leest het, 1 grote Mindf in my hoofd. dus ja toen dacht ik laat ik maar Ritalin proberen, heb het alleen nog niet durven innemen omdat ik bang ben dat het straks iets geks doet icm de Oxy en Oxzazepam. Benzwaar toe aan een detox en verdere behandeling, elke dag denk ik, ik hou dit geen dag meer vol. Ik zal niet thuis zomaar cold turkey gaan afkicken, nee heb de opname staan maar het duurt nog 2 maanden en das nog heel lang. Wat opvang van mijn kinderen betreft, das allemaal geregeld mijn moeder komt aan huis full time oppassen. En een vriendin brengt ze naar de training en wedstrijden. zo is het een beetje geregeld op dat vlak. Mijn moeder woont een straat verder als mij em die is hier nu ook al paar keer week om me te helpen met de kinderen. En als ik eenmaal ontslagen ben zal ze er ook nog ff full time zijn, omdat het dan pas echr begint. Weer het dagelijkse leven en alle taken etc, nou das best spannend als ik er bij stil sta. Want het rouwen om mijn mam is ook een zorg, want ben ook bang dat juist straks als ik (hoop) ik beter ben juist het verdriet pas echt komt. Ook al werkt de oxcycodon niet meer qua energie, het dekt natuurlijk wel me emotie op dit moment. Maar de kliniek weet overal van af en me zorgen hierover. Aan de andere kant heb ik zo een zin om weer te leven na jaren overleven dat ik ook weer hoop dat na de nodige therape ik juist op een goede manier leer om te gaan met al het verdriet en alles wat ik mezelf verwijt. En er voor ga waken dat er juist een gezonde balans is in draaglast/draagkracht. Pfffff wat een getter he, sorry en neem het jullie ook niet kwalijk als je ff doorsctolt. Nogmaals bedankt voor jullie advies wat de Ritalin betreft"
"Hoi hoi, Ik wil morgen starten met Ritalin. Waarom? Ik ben aardig verslaafd geraakt aam Oxcycodon en na een paar jaar heb ik het punt bereikt dat het niet meer doet waar ik het in de eerste instantie voor slikte. Energie en rust in me hoofd en geen stemminngswisselingen. Ik ben het niet gaan innemen voor pijn, maar paar jaar geleden zat ik een burn out, maar ook kinderen en een zieke man waar ik ook voor moest zorgen en met alle liefde dee. Voor de zomer heb ik mijn man verloren aan de vreselijke ziekte kanker. En nu achtergebleven met 4 kids, waarvan de oudste 10 is. En zij zijn achtergebleven met een moeder die steeds vaker ziek is doordat mijn lichaam gewoon op is, o.a. door de oxy. Mijn kinderen weten verder niet dat ik verslaafd ben, gelukkig zijn ze nog te jong om te weten wat verslaafd zijn inhoudt. Ik heb verder geen verplichtingen op vlak van werken want zit in de ziektewet. Maar thuis kan ik het mij niet permitteren om ziek te zijn of pas uit me bed te komen uurtje voor de kinderen uit zijn. Ik wil een levendige moeder zijn, die gewoon fit genoeg is om fris en fruitig de kinderen op te halen, naar sport te brengen etc etc. Gewoon de basis. Ik droom daar letterlijk over, gewoon leven ipv alleen bestaan en verder automatische piloot. Ik heb een opname staan in april voor detox van de oxcycodon, tenmiste als alles goed gaat, het is namelijk al eerder niet doorgegaan, omdat ik uit medelijden voor me kinderen en thuis niet kunnen loslaten, ik de opname datum wou verzetten. Maar tot me nieuwe opname datum nog 1 dag zo brak en met allemaal kwaaltjes mijn dagen doorbrengen trek ik niet meer. Ik wil gewoon een beetje energie hebben om sochtens fris op te kunnen staan, mijn dagelijkse dingen te kunnen doen en savonds weer op tijd naar bed. Ik heb mijn hoop gevestigd op Ritalin Wat is nou een goede dosering, ik heb die van 10mg. Met oxcycodon zit ik op 40mg per dag. Ik kom van 120mg, maar omdat het bijna tot niets meer doet en ik er juist alleen maar koppijn door krijg ben ik gaan zakken en zit ik nu al tijdje op 40mg per dag. Ik slik ook oxzazepam 10mg, soms 20mg per dag. Iemand bekend met de combi Oxcycodon en Ritalin? Kan ik daardoor snel een overdosis hebben? Of kan Ritalin ook soms als vervanger werken, dus dat ik geen afkickverschijnselen zou kunnen ervaren als ik het alleen bij Ritalin hou en geen oxcycodon inneem? Ik vraag hier naar de praktijk ervaringen, misschien dat iemand deze combi ook wel slikt of juist niet vanwege een slechte ervaring. Ik heb verder geen adhd of add, ben op migraine na redelijk gezond, tenminste dat was ik voor ik verslaafd raakte aan oxcycodon. Kan je snel verslaafd raken aan Ritalin? Of is dat ook per persoon verschillend? Oké dit was het, hoop dat iemand iets van advies kan geven aan de hand van eigen ervaring. Niets innemen en dit zo verder volhouden tot me opname is mentaal niet meer te doen. Ik lig met lichamelijke kwaaltjes op de bank voor het grootste gedeelte van de dag, wat mij echt depressieve gevoelens geeft en in een depressie terecht komen zit ik al helemaal niet te wachten. Het rouw proces is al zwaar zat, het maakt het niet makelijker als ik dan ook nog eens vanwege nul Energie hele dagen maar filmpjes lig te kijken. En het is zo frusterend ook. Groetjes een wanhopige moeder op zoek naar energie 🤦🏽♀️"
"Don Draper zei: Ik was iemand die decennia lang geen pijnstiller nam. De pijn kon ik altijd wel uitzitten als er iets was. Maar tijdens een stoppen met roken poging had ik pijn die mij te veel werd en kocht ik voor het eerst in mijn leven paracetamol. Fijn voor de pijn natuurlijk maar mentaal deed het me ook goed. Na een Google Search blijkt dat paracetamol ook wel eens geslikt wordt bij emotionele pijn. Erna heb ik ibuprofen ontdekt. Nu vind ik het wel eens fijn om mijn gedachten te sluiten door een paracetamol en ibuprofen combi te nemen. In andere plekken heb ik er wel eens over gehoord dat mensen hoge ibuprofen slikte hiervoor. Verder is er een onderzoek dat bij ibuprofen gebruik dit een bijwerking was voor vrouwen maar niet bij mannen. Toch ben ik zeker weten een man. Ik heb flink ernaar gezocht op internet en kan de reacties ook beamen. Maar op dit forum nog nooit gehoord ervan. Iemand ervaringen? Of zitten jullie bij het kamp "dit is een placebo" waar het internet ook vol mee zit. Om af te sluiten. Ik denk dat ik wel met pijn loop maar dat ik het niet voel. Misschien daarom dat ik me er zo fijn bij voel. Maar op andere momenten denk ik ook dat het me echt mentaal helpt. (Ook al is dit erg slecht om te doen) Klik om te vergroten... Wat apart, nog nooit van gehoord. Ik adviseer je wel maagbeschermers in te nemen vanwege de ibuprofen."