Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsparacetamol en NSAID misbruik

paracetamol en NSAID misbruik

42 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pas wel op met langdurig frequent Ibuprofen gebruik. Dat komt zwaar op je maag aan.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik was iemand die decennia lang geen pijnstiller nam. De pijn kon ik altijd wel uitzitten als er iets was.

Maar tijdens een stoppen met roken poging had ik pijn die mij te veel werd en kocht ik voor het eerst in mijn leven paracetamol. Fijn voor de pijn natuurlijk maar mentaal deed het me ook goed. Na een Google Search blijkt dat paracetamol ook wel eens geslikt wordt bij emotionele pijn.

Erna heb ik ibuprofen ontdekt. Nu vind ik het wel eens fijn om mijn gedachten te sluiten door een paracetamol en ibuprofen combi te nemen. In andere plekken heb ik er wel eens over gehoord dat mensen hoge ibuprofen slikte hiervoor. Verder is er een onderzoek dat bij ibuprofen gebruik dit een bijwerking was voor vrouwen maar niet bij mannen. Toch ben ik zeker weten een man.

Ik heb flink ernaar gezocht op internet en kan de reacties ook beamen. Maar op dit forum nog nooit gehoord ervan.

Iemand ervaringen? Of zitten jullie bij het kamp "dit is een placebo" waar het internet ook vol mee zit.

Om af te sluiten. Ik denk dat ik wel met pijn loop maar dat ik het niet voel. Misschien daarom dat ik me er zo fijn bij voel. Maar op andere momenten denk ik ook dat het me echt mentaal helpt. (Ook al is dit erg slecht om te doen)
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nooit iets van gemerkt. En ik gebruik veel paracetamol en ibuprofen in mijn leven helaas. Had een mooie bijkomstigheid geweest 😅

Ik heb er wel vaker over gehoord, zeker met paracetamol. Ik weet niet precies hoe dit werkt, ik lees even mee!
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Nooit iets van gemerkt. En ik gebruik veel paracetamol en ibuprofen in mijn leven helaas. Had een mooie bijkomstigheid geweest 😅

Ik heb er wel vaker over gehoord, zeker met paracetamol. Ik weet niet precies hoe dit werkt, ik lees even mee!
Klik om te vergroten...
Wist je dat ibuprofen het THC effect teniet doet en dat mensen op Reddit het gebruiken bij wiet afkick verschijnselen 😂
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vandaag twee uur autistisch gestimd en lag toen erna in mijn bed. Terwijl ik niet in bed wou liggen maar ook niks meer kon doen mentaal.

Ik zag het niet meer zitten dus nam maar weer paracetamol en ibuprofen. Er stroomt weer levensenergie door mijn lichaam!

Paar maanden in 2023 had ik bijna dagelijks dosissen van 500 mg paracetamol en 200 mg ibuprofen genomen. Twee uur erna vaak nog een dosis. Dan ging het allemaal wel.

Ik heb een zomerliefde gehad die het niet kon hebben dat ik dit deed. Probeerde af te bouwen. Maar het feit dat ik nu niet op mijn bed lig maar dingen doen vind ik wel een magisch moment. Ook m'n voornemen om te minderen met roken is weg. Ook omdat met ibuprofen en/of ashwagandha gebruik het kettingrook drang er ook niet is.

Ik denk dat ik ben teruggevallen in mijn oud gebruik vanaf nu. Ik kan wel braaf gaan doen en het niet nemen en me gewoon kut voelen maar dat wil ik gewoon niet. Toen ik dit bijna elke dag nam ging het gewoon goed met me. Dat wil ik weer gaan voelen en gun ik mezelf ook, ondanks de consequenties.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nu komt mijn pijn wel weer naar boven. Daar kan ik wel wat mee!

Geleerd dat ik dan oordoppen in moet doen en lekker rusten. Is mijn autisme die dan niet in onrust of angst naar boven komt maar pijn. En pijn kan ik toevallig wel weer mee omgaan!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ervaar als ik paracetamol en ibuprofen neem ook een soort mentale rust en ontspanning. Ik vermoed dat het toch iets te makken heeft met het minder voelen van lichamelijke ongemakken die het niveau van pijn niet halen maar die me stiekem wel dwars zitten. Kan iets met ASS/ADHD en onder- en overgevoeligheid voor prikkels te maken hebben.

Nadeel is dat ik daarom het liefst altijd een pijnstiller op heb en dat is natuurlijk niet goed, dus om die reden bewaar ik paracetamol en ibuprofen wel voor echte pijn.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Teveel paracetamol kan dodelijk zijn dus pas maar op (en het is snel teveel)

Heb daar toevallig laatst nog een heel stuk over gezien. Mocht ik het tegenkomen zal ik het delen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
N3K0 zei:
Teveel paracetamol kan dodelijk zijn dus pas maar op (en het is snel teveel)

Heb daar toevallig laatst nog een heel stuk over gezien. Mocht ik het tegenkomen zal ik het delen.
Klik om te vergroten...
Hoeveel is teveel?

Benieuwd naar dat stuk.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#10
N3K0 zei:
Teveel paracetamol kan dodelijk zijn dus pas maar op (en het is snel teveel)

Heb daar toevallig laatst nog een heel stuk over gezien. Mocht ik het tegenkomen zal ik het delen.
Klik om te vergroten...
Klopt! Farmaceutisch kompas zegt 25 gram. Maar er zijn wisselende verhalen op internet, je kunt met 10 gram paracetamol namelijk ook lever- en nierbeschadiging oplopen met een fatale afloop.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb uhm gevonden.

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
HappyMind zei:
Klopt! Farmaceutisch kompas zegt 25 gram. Maar er zijn wisselende verhalen op internet, je kunt met 10 gram paracetamol namelijk ook lever- en nierbeschadiging oplopen met een fatale afloop.
Klik om te vergroten...
Ik ga bijna nooit hoger dan 1 gram per dag. Heel soms 2. Maar gebruik het soms wel veel dagen aaneen.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Ik ga bijna nooit hoger dan 1 gram per dag. Heel soms 2. Maar gebruik het soms wel veel dagen aaneen.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet waar je het voor gebruikt, maar bij meer dan 15 dagen per maand kan het bijv. juist hoofdpijn veroorzaken. Farmaceutisch kompas of apotheek.nl zijn betrouwbare websites waar je het op na kunt lezen. Apotheek.nl is wat makkelijker te lezen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ervaar hetzelfde als ik weleens een pijnstiller tegen nekpijn neem. Dan wordt ik ook minder 'anxious'. Maar ik pas extra op met Ibuprofen omdat die erg belastend voor je maag is.

Vaak paracetamol kan volgens mij niet zo heel gauw kwaad maar dat voelt ook niet echt gezond.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
1 gram is 2 tabletjes. 10 gram is bijna anderhalve strip. :tongueclosed:

Nogal een verschil ja.
Klik om te vergroten...
dat ligt er maar net aan welke dosering je hebt
je hebt 500mg paracetamol
je hebt ook 1000mg tabletten maar die zijn echt hugeee
I
InNeedofEnergyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Don Draper zei:
Ik was iemand die decennia lang geen pijnstiller nam. De pijn kon ik altijd wel uitzitten als er iets was.

Maar tijdens een stoppen met roken poging had ik pijn die mij te veel werd en kocht ik voor het eerst in mijn leven paracetamol. Fijn voor de pijn natuurlijk maar mentaal deed het me ook goed. Na een Google Search blijkt dat paracetamol ook wel eens geslikt wordt bij emotionele pijn.

Erna heb ik ibuprofen ontdekt. Nu vind ik het wel eens fijn om mijn gedachten te sluiten door een paracetamol en ibuprofen combi te nemen. In andere plekken heb ik er wel eens over gehoord dat mensen hoge ibuprofen slikte hiervoor. Verder is er een onderzoek dat bij ibuprofen gebruik dit een bijwerking was voor vrouwen maar niet bij mannen. Toch ben ik zeker weten een man.

Ik heb flink ernaar gezocht op internet en kan de reacties ook beamen. Maar op dit forum nog nooit gehoord ervan.

Iemand ervaringen? Of zitten jullie bij het kamp "dit is een placebo" waar het internet ook vol mee zit.

Om af te sluiten. Ik denk dat ik wel met pijn loop maar dat ik het niet voel. Misschien daarom dat ik me er zo fijn bij voel. Maar op andere momenten denk ik ook dat het me echt mentaal helpt. (Ook al is dit erg slecht om te doen)
Klik om te vergroten...
Wat apart, nog nooit van gehoord.
Ik adviseer je wel maagbeschermers in te nemen vanwege de ibuprofen.
k
k1ttyc4tLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi, ik raad het dagelijks slikken van NSAID catagorie pijnstillers niet aan. Het lijkt heel laagdrempelig omdat het overal te koop is. Paracetamol daarintegen kun je veilig met een spiegel opbouwrn (is mij verteld door de arts)
Heb hier een flinke schade aan mijn maagwand bij opgelopen tot oud bloed spugen aan toe. Ik heb de diagnose zenuwpijn en sta op de wachtlijst bij de specialist. Maar door het overmatig gebruik van Ibuprofen, Naproxen en Dilcofenac (in combinatie met Paracetamol en Omeprazol)
Omdat Tramadol niet voldoende werkte, ben ik nu met mijn arts overgestapt op Oxycodon. Het is kiezen tussen kwaad of erger want het liefste slik ik deze pijnstiller niet.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#18
HappyMind zei:
Ik heb wel respect voor iemand wie 20 pillen doorgeslikt krijgt. Ik vind de smaak van paracetamol zo verschrikkelijk ranzig en heb met de maximale dosering per dag al moeite
Klik om te vergroten...
Ik vind de smaak eigenlijk niet zo verkeerd, kauw ze altijd op, bijna lekker te noemen, maar goed, ik vind mdma ook lekker om onder m'n tong op te lossen, en daar zij er ook weinig van🙈
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
miles zei:
Ik vind de smaak eigenlijk niet zo verkeerd, kauw ze altijd op, bijna lekker te noemen, maar goed, ik vind mdma ook lekker om onder m'n tong op te lossen, en daar zij er ook weinig van🙈
Klik om te vergroten...
youre-weird-weird.gif
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vermoed dat dit echt wel gewoon placebo is, of inderdaad @OtherShore zegt, moeilijk-merkbare ongemakken, die wegvallen. Maar zowel Paracetamol of Ibru, hebben beide geen psychoactieve werking. Al pak je een overdosis.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."