Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsQuetiapine = geen slaapmedicatie

Quetiapine = geen slaapmedicatie

109 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Bij mij blijkbaar niet, uiteindelijk slaap ik wel goed door. Maar inslapen gaat niet meer zoals eerst. Al was dat toen ik geen benzos slikte zo.
Klik om te vergroten...
Ik heb sinds kort een abbo genomen op storytel man. Ik zet dan een luisterboek aan op licht geluid dat je het net hoort. Dan kan je focussen op het verhaal ipv je gedachtes moet zeggen dat dit wel goed werkt🤝 miss een aanrader voor meer hier
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
PapaverMan zei:
Ze hebben mij die troep nu ook aangeboden ipv zopiclon. Want mn verslaving loopt uit de hand denkt HA (net godverdomme zelf nalaxon in mn arm gespoten omdat ik de opiaten zo zat was. Lijkt me zopiclon 1-2 x per maand beperkt risico. En sowieso beetje late constatering. Nee dankje was dan ook mijn onmiddelijke antwoord. Lees die bijsluiter eens en neem er dan zelf één.
Klik om te vergroten...
Ik zal gewoon naar je artsen luisteren man
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#3
AntiBenzo1312 zei:
Ik zal gewoon naar je artsen luisteren man
Klik om te vergroten...
Zou ik ook iedereen adviseren maar als je al zo lang meeloopt als ik kom je regelmatig artsen tegen die gewoon niet op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen en domme dingen voorschrijven. Zoals Quetiapine als slaapmedicatie.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
PapaverMan zei:
Methadon en zopiclon dus.
Klik om te vergroten...
Snap wel dat ze je van methadon of willen hebben man
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
PapaverMan zei:
Zou ik ook iedereen adviseren maar als je al zo lang meeloopt als ik kom je regelmatig artsen tegen die gewoon niet op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen en domme dingen voorschrijven. Zoals Quetiapine als slaapmedicatie.
Klik om te vergroten...
Hoezo is dat dom? Bij heel veel mensen werkt het? Misschien bij jou niet. Medicatie is heel persoonlijk denk ik
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#6
AntiBenzo1312 zei:
Hoezo is dat dom? Bij heel veel mensen werkt het? Misschien bij jou niet. Medicatie is heel persoonlijk denk ik
Klik om te vergroten...
Omdat ik 4 middelen heb geprobeerd (deze ronde, in totaal alles wel) voor zopiclon eindelijk werkte. En dan wil ze dat aanpassen met super experimenteel off-label gebruik van middel met zware bijwerkingen. Waarvan ik weet dat ik er niet op kan functioneren omdat ik het al 2x eerder heb gehad btw. Wordt er een zombie vn de hele dag, kan ech niet werken dan. Dan liever doorhalen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
PapaverMan zei:
Omdat ik 4 middelen heb geprobeerd (deze ronde, in totaal alles wel) voor zopiclon eindelijk werkte. En dan wil ze dat aanpassen met super experimenteel off-label gebruik van middel met zware bijwerkingen. Waarvan ik weet dat ik er niet op kan functioneren omdat ik het al 2x eerder heb gehad btw. Wordt er een zombie vn de hele dag, kan ech niet werken dan. Dan liever doorhalen.
Klik om te vergroten...
Dat is wel kloten inderdaad. Heb je dat gezegd?
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#8
AntiBenzo1312 zei:
Dat is wel kloten inderdaad. Heb je dat gezegd?
Klik om te vergroten...
Uiteraard. Maar ze is gaan overleggen met externe psychiater dus wat die wist, geen idee. Nooit een goed teken als een vreemde je medicatie bedenkt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
Er kwam bij mij steeds 25 mg bij.
Klik om te vergroten...
Zo ging het bij mij ook, tot 200 mg aan toe.
Deze 20 mg heb ik een tijd geleden weer af kunnen bouwen naar 100 mg en ik merk er in de dag na inname niets van. Ik ben geen zombie.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#10
Miems zei:
Ja klopt het maakt niet uit hoelang ik het slik als ik stop heb ik nergens last van. Nooit gehad met medicatie enkel helaas bij opiaten. Kan natuurlijk wel zijn dat het voor anderen anders is
Klik om te vergroten...
Dat is niet helemaal waar voor iedereen. Ik heb eerder nooit problemen gehad met stoppen maar de laatste keren heb ik er wel degelijk flinke ontwenningsverschijnselen van gekregen tijdens het afbouwen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Ben je in één keer van 25 naar 75 gegaan? Want dat is idd een grote stap. Ik ben zelf ooit begonnen met 25 mg en toen langzaam opgebouwd naar 100 mg. Elke keer dat ik naar een hogere dosis ging was ik in het begin ‘s ochtends een beetje suf maar later niet meer. Er kwam bij mij steeds 25 mg bij.
Klik om te vergroten...
Zijn juist ook lage doseringen quetiapine die gevaarlijk zijn had ik begrepen. Ik vond het bijwerkingen profiel iig te heftig, ga ik me niet aan wagen tot ik echt randje psychotisch ben van slaaptekort. En dan ga ik altijd meteen KO. Geen mild spul iig.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
PapaverMan zei:
Zijn juist ook lage doseringen quetiapine die gevaarlijk zijn had ik begrepen. Ik vond het bijwerkingen profiel iig te heftig, ga ik me niet aan wagen tot ik echt randje psychotisch ben van slaaptekort. En dan ga ik altijd meteen KO. Geen mild spul iig.
Klik om te vergroten...
Antipsychotica zijn leip. Sommigen houden er permanente Parkinson-achtige schade aan over bij langer gebruik. Wel vond ik Olanzapine makkelijker afbouwen dan Benzo's, zelfs nadat ik het jaren had genomen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
https://dejongepsychiater.nl/onderzoek/klinisch/quetiapine-blijkt-geen-onschuldig-alternatief-voor-benzodiazepines/


www.ad.nl

'Antipsychoticum onrechtmatig voorgeschreven bij slaapproblemen’

Huisartsen en psychiaters schrijven tegen de richtlijnen in een antipsychoticum voor bij slaapproblemen, concludeert het onderzoeksprogramma<i> <a href="https://pointer.kro-ncrv.nl/huisartsen-overtreden-richtlijnen-voorschrijven-antipsychoticum-slaapproblemen" target="_blank">Pointer...
www.ad.nl www.ad.nl


Ik heb ene keer lang terug 25mg geprobeerd om te slapen.
Werd er alleen duizelig van ipv slaperig en stabiel/balans verstoring.

Nooit meer voor mij.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bij mij werkt het goed om in slaap te kunnen vallen.
Het werkt wel afvlakkend, maar beter dat, dan niet slapen.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
Antipsychotica zijn leip. Sommigen houden er permanente Parkinson-achtige schade aan over bij langer gebruik. Wel vond ik Olanzapine makkelijker afbouwen dan Benzo's, zelfs nadat ik het jaren had genomen.
Klik om te vergroten...
Zyprexa deed echt helemaal niets bij mij gek genoeg? Na 6 weken steeds hogere dosis maar gestopt, zonder enige ontwenning. Nooit enig effect kunnen bespeuren. Effexor daarentegen keerde me echt binnenstebuiten. Wat een heftig spul was dat zeg. Dat was eens en nooit weer.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Antipsychotica zijn leip. Sommigen houden er permanente Parkinson-achtige schade aan over bij langer gebruik. Wel vond ik Olanzapine makkelijker afbouwen dan Benzo's, zelfs nadat ik het jaren had genomen.
Klik om te vergroten...
Thanks voor deze waarschuwing. Hier in de kliniek zijn ze niet voor afbouwen van mijn laatste 75 mg quetiapine maar ik zou dat wel graag willen en liefst klinisch.
Gisteren lag ik voor het medicatiemoment al praktisch te pitten maar zat ik mezelf wakker te houden tot medicatiemoment. Best zonde want waarschijnlijk had ik gewoon kunnen slapen.
Mijn broer noemde bij de arts wel op dat veel medicatie mij in het verleden tot een zombie maakte. Hopelijk wil broer helpen argumenteren dat de quetiapine er af moet.
V
VioletLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oh wow, ik schrik ervan hoeveel mensen dit gebruiken. Toen de arts het mij voorschreef zei hij namelijk dat het een vrij onbekend en zelfzaam middel was 😂 maar okay dat is wel zo’n 8,5/9 jaar geleden.

ik slik het in combinatie met ELVANSE (LISDEXAMFETAMINEMESILAAT) 60 MG en Escitalopram 40 MG. En dan voor het slapen de quetiapine 100.

het helpt bij enorm!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Quetiapine 100 mg en een zolpidem 10 mg helpen mij goed om in slaap te kunnen komen
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik slik al dik 10 jaar Serequel, 150mg, dit voor de chaos in mijn hoofd en juist dat ik daardoor dan niet in slaap kan komen, dit middel helpt mij daarmee, het wordt dan iets minder chaotisch in mijn hoofd waardoor ik dan wel in slaap kan komen. Enige bijwerking dat ik heb is dat ik ben bijgekomen en inderdaad wat vlakke emotie heb, maar als ik dit niet neem dan kom ik niet in slaap en ben ik alleen maar in mijn hoofd bezig en blijf ik piekeren en piekeren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
DownUnder zei:
...... maar als ik dit niet neem dan kom ik niet in slaap en ben ik alleen maar in mijn hoofd bezig en blijf ik piekeren en piekeren.
Klik om te vergroten...
Dit herken ik. Als ik het niet neem gebeurt bij mij hetzelfde, daarom neem ik al erg lang 100mg seroquel.
Ik ben blij met dit medicijn.
Nu krijg ik tenminste wat uren slaap....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."