Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsQuetiapine = geen slaapmedicatie

Quetiapine = geen slaapmedicatie

109 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ronald87 zei:
Hallo, ik ben er zo één die vaak onverklaarbare slaapproblemen heeft. Aanvankelijk in periodes. Die waren dan zo heftig dat ik na een slapeloze nacht (letterlijk slapeloos: volledig doorwaakte nacht) in een soort deadlock-situatie belandde. Mijn lichaam werd dan zo gestresst en uitgeput dat ik de volgende nacht ook niet meer kon slapen. Van de huisarts kreeg ik hiervoor eerst zolpidem. Dit zorgde ervoor dat ik weer uit zo'n deadlock kon komen en vaak ook weer uit zo'n periode van slecht slapen. Meestal gebruikte ik dan eerst een hele en wanneer ik uit het kritieke punt was gekomen, nog een paar keer een halve of een kwartpilletje. Maar de slapeloze periodes kwamen vaker en ik had de zolpidem steeds vaker nodig. Begin oktober afgelopen jaar werkte zolpidem niet meer om me uit een deadlock te halen, want het gaf me nog maar 3 uur slaap per nacht en dan kon ik de hele nacht niet meer in slaap vallen en was ik de volgende dag nog steeds helemaal kapot en uitgeput. Toen ik in wanhoop naar de huisarts ging, heeft deze mij quetiapine voorgeschreven. Tabletje van 25 mg voor de nacht. Dat heeft me toen uit de deadlock gehaald. Ik moest het alleen wel een week slikken van de huisarts. Daarna kon ik er met behulp van een paar dagen een halve zolpidem-pil weer vanaf komen. Maar in december herhaalde het zich. Opnieuw kon zolpidem mij niet meer redden en nu hielp 25 mg quetiapine mij ook niet meer. Toen moest ik van de huisarts maar 50 mg nemen. Dat hielp wel. Maar ik heb er vervolgens nooit meer vanaf kunnen komen. De bijwerkingen namen na verloop van tijd wel af. Ook ging ik naar 25 mg, maar daar bleef ik op, want ik had toen geen kleinere of deelbare pilletjes en stoppen was onmogelijk.

Ik heb in de afgelopen tijd (vanaf januari) verschillende afbouwpogingen gedaan. Zo heb ik pilletjes gekregen van 12,5 mg quetiapine die wel deelbaar zijn. En zo heb ik dus, via 12,5 mg en 6,25 mg kunnen afbouwen naar ruim 3 mg per nacht. Maar toen ik van 3 mg naar nul ging, ging het mis. Ik sliep de eerste twee nachten nog wel in, maar ik sliep heel licht en onrustig en in de tweede helft van de nacht nog slechter. Overdag was ik brak door het slaaptekort. Vanaf de derde nacht lukte het niet meer. Eerst nog 6,25 mg ertegenaan gegooid, wat één keer hielp, maar de volgende nacht hielp dat ook niet meer. Binnen de kortste keren zat ik weer in een deadlock en daardoor al snel weer terug op 50 mg en was weken aan afbouwen verloren gegaan. Ik had namelijk al een week op 3 mg gezeten en dat ging goed, de bijwerkingen waren verwaarloosbaar. Inmiddels alweer een mislukte afbouwpoging verder. Ik heb al twee weken een trillend ooglid linksboven, dus volgens mij ga ik er neurologisch ook helemaal kapot aan. En nu sinds weer aan de 50 mg, want ik zat weer helemaal vast in totale slapeloosheid en uitputting. Ik weet niet meer hoe ik ooit van dit middel afkom, want de meeste ontwenningsverschijnselen kan ik wel handelen, maar slapeloosheid niet. Dat krijgt mij altijd zó in de tang dat ik alleen nog kan worden gered door weer quetiapine in een (voor mij) hoge dosis van 50 mg te nemen. Wie kan mij helpen? Zelfs het verschil tussen 3 mg en 0 is nog te groot...
Klik om te vergroten...
Even heel kort een functioneel antwoord voor als je echt af wilt bouwen naar 0: https://www.taperingstrip.nl/
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wil het toch nog even over Quetiapine (Seroquel) hebben, ook omdat ik via PM hier vragen over kreeg.

Ik zat op 250mg bij giga manische periodes, vol met chaos, paranoia, wanen en giga slapeloosheid.
Was nog met andere medicatie zijnde Mirtazapine, Stilnoct en Dormicum.

Quetiapine en Mirtazapine rommelen ook met je metabolisme, ikzelf kwam amper aan (aangeboren), mr kende meerder die van Quetiapine letterlijk opgeblazen dik werden.

Maar door die Quetiapine werd ik een plant voor het raam, knipjes in mn brein, een emotion-flatline. Echt dan had ik zelfs nog liever die chaos in mn hoofd, want nu was ik het andere uiterste, niks gevoel, emotieloos,...
Is mn dosis verlaag en aangepast met lagere 50mg XR dosis overdag en 100mg + Mirtazapine 30mg + Stilnoct of Dormicum 's avonds.
Maar echt, moest echt niks meer hebben van dagelijks Quetiapine nemen, Mirtazapine ook in mindere mate. Maar vd Quetiapine wou ik prio vanaf.

En sindsdien ook nooit meer gebruikt waarvoor het dient. Wel heeft het jaren later, samen met Mirtazapine me van mn benzo-verslaving afgeholpen (staat hier al uitgebreid besproken).

Dan nog wel eens heel sporadisch na een stim, ipv benzo. Maar Quetiapine verdween volledig uit mn leven.

Dus dat mensen in crisis en uit radeloosheid hierom vragen als slaapmedicatie, kun je nog plaatsen.

Maar dat dokters dit hiervoor ook best frequent voorschrijven vind ik echt onbegrijpelijk en slechte evolutie. Het is gewoonweg geen slaapmedicatie maar een best sterk middel tegen psychose, schizofrenie, manie, depressie en dwangstoornis.
En heeft het gewoon best wat bijwerkingen, zoals duidelijk gewichtstoename, slaperigheid, sufheid overdag, duizeligheid, teveel cholesterol, droge mond, keelpijn, bewegingsstoornissen, hartkloppingen, wazig zicht, obstipatie, bloedafwijking, te veel glucose int bloed, seksuele problemen, plasproblemen, stemmingsverandering.

Dus aan iedereen, zie Quetiapine niet als slaapmedicatie en gebruik dit dus ook niet frequent puur als slaapmedicatie.

Artsen die dit frequent voorschrijven als slaapmedicatie of kalmeringsmiddel, moesten zich doodschamen.

En nog zo'n vraag, of je zwaardere medicatie waarvoor je steeds voorschrift moet hebben, zonder dat voorschrift op een webshop kan kopen voor soms honderden €'s? ⚠️Neen tuurlijk niet, blijf hier zover mogelijk vandaan, zijn oplichters eersteklas⚠️
R
Ronald87Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo, ik ben er zo één die vaak onverklaarbare slaapproblemen heeft. Aanvankelijk in periodes. Die waren dan zo heftig dat ik na een slapeloze nacht (letterlijk slapeloos: volledig doorwaakte nacht) in een soort deadlock-situatie belandde. Mijn lichaam werd dan zo gestresst en uitgeput dat ik de volgende nacht ook niet meer kon slapen. Van de huisarts kreeg ik hiervoor eerst zolpidem. Dit zorgde ervoor dat ik weer uit zo'n deadlock kon komen en vaak ook weer uit zo'n periode van slecht slapen. Meestal gebruikte ik dan eerst een hele en wanneer ik uit het kritieke punt was gekomen, nog een paar keer een halve of een kwartpilletje. Maar de slapeloze periodes kwamen vaker en ik had de zolpidem steeds vaker nodig. Begin oktober afgelopen jaar werkte zolpidem niet meer om me uit een deadlock te halen, want het gaf me nog maar 3 uur slaap per nacht en dan kon ik de hele nacht niet meer in slaap vallen en was ik de volgende dag nog steeds helemaal kapot en uitgeput. Toen ik in wanhoop naar de huisarts ging, heeft deze mij quetiapine voorgeschreven. Tabletje van 25 mg voor de nacht. Dat heeft me toen uit de deadlock gehaald. Ik moest het alleen wel een week slikken van de huisarts. Daarna kon ik er met behulp van een paar dagen een halve zolpidem-pil weer vanaf komen. Maar in december herhaalde het zich. Opnieuw kon zolpidem mij niet meer redden en nu hielp 25 mg quetiapine mij ook niet meer. Toen moest ik van de huisarts maar 50 mg nemen. Dat hielp wel. Maar ik heb er vervolgens nooit meer vanaf kunnen komen. De bijwerkingen namen na verloop van tijd wel af. Ook ging ik naar 25 mg, maar daar bleef ik op, want ik had toen geen kleinere of deelbare pilletjes en stoppen was onmogelijk.

Ik heb in de afgelopen tijd (vanaf januari) verschillende afbouwpogingen gedaan. Zo heb ik pilletjes gekregen van 12,5 mg quetiapine die wel deelbaar zijn. En zo heb ik dus, via 12,5 mg en 6,25 mg kunnen afbouwen naar ruim 3 mg per nacht. Maar toen ik van 3 mg naar nul ging, ging het mis. Ik sliep de eerste twee nachten nog wel in, maar ik sliep heel licht en onrustig en in de tweede helft van de nacht nog slechter. Overdag was ik brak door het slaaptekort. Vanaf de derde nacht lukte het niet meer. Eerst nog 6,25 mg ertegenaan gegooid, wat één keer hielp, maar de volgende nacht hielp dat ook niet meer. Binnen de kortste keren zat ik weer in een deadlock en daardoor al snel weer terug op 50 mg en was weken aan afbouwen verloren gegaan. Ik had namelijk al een week op 3 mg gezeten en dat ging goed, de bijwerkingen waren verwaarloosbaar. Inmiddels alweer een mislukte afbouwpoging verder. Ik heb al twee weken een trillend ooglid linksboven, dus volgens mij ga ik er neurologisch ook helemaal kapot aan. En nu sinds weer aan de 50 mg, want ik zat weer helemaal vast in totale slapeloosheid en uitputting. Ik weet niet meer hoe ik ooit van dit middel afkom, want de meeste ontwenningsverschijnselen kan ik wel handelen, maar slapeloosheid niet. Dat krijgt mij altijd zó in de tang dat ik alleen nog kan worden gered door weer quetiapine in een (voor mij) hoge dosis van 50 mg te nemen. Wie kan mij helpen? Zelfs het verschil tussen 3 mg en 0 is nog te groot...
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is dit ook niet sterk dosis afhankelijk? Quetiapine word indien voorgeschreven voor slapeloosheid voorgeschreven tot een dosis van 50mg. Tenminste in mijn geval. Hoger mocht ik niet gaan omdat het dan eerder antipsychotica is dan een slaapverwekkend middel.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik slaap er al jaren lekker op. Elke dag 12,5mg voor mij (half pilletje) zodat ik doorslaap. Voelt als een sluimer dus op het moment dat ik wakker wordt, draai ik om en slaap ik door. Voorheen was het wakker worden en AAN!!!

Heb geen bijwerkingen gebruik het al zeker 5 jaar en ben eindelijk niet meer vermoeid, kan gewoon weer werken en leuke dingen doe. Het heeft mijn kwaliteit van leven verbeterd.

Denk dat iedereen anders op medicatie en drugs reageert. Ik heb er iig baat bij!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nihilist88 zei:
Maar dat dokters dit hiervoor ook best frequent voorschrijven vind ik echt onbegrijpelijk en slechte evolutie. Het is gewoonweg geen slaapmedicatie maar een best sterk middel tegen psychose, schizofrenie, manie, depressie en dwangstoornis.
En heeft het gewoon best wat bijwerkingen, zoals duidelijk gewichtstoename, slaperigheid, sufheid overdag, duizeligheid, teveel cholesterol, droge mond, keelpijn, bewegingsstoornissen, hartkloppingen, wazig zicht, obstipatie, bloedafwijking, te veel glucose int bloed, seksuele problemen, plasproblemen, stemmingsverandering.

Dus aan iedereen, zie Quetiapine niet als slaapmedicatie en gebruik dit dus ook niet frequent puur als slaapmedicatie.

Artsen die dit frequent voorschrijven als slaapmedicatie of kalmeringsmiddel, moesten zich doodschamen.
Klik om te vergroten...
Ik snap zeker wat je bedoelt, maar toch wat kanttekeningen.

1. Alle slaapmedicatie heeft sterke bijwerkingen, zeker bij chronisch gebruik
2. Bij quetiapine als slaapmedicatie worden lage doseringen gebruikt
3. Het voordeel van quetiapine is dat het blijft werken als je het langer gebruikt, in tegenstelling tot GABA-agonisten waarvan je steeds hogere doseringen nodig hebt.

Om je toch ook gelijk te geven in je kritiek: quetiapine wordt offlabel voorgeschreven als slaapmiddel. Dat betekent dat er eigenlijk te weinig bewijs is over de werkzaamheid. Daarom is het inderdaad belangrijk om kritisch te kijken naar de noodzaak, en de ernst van de bijwerkingen die optreden. Alsnog denk ik dat er situaties denkbaar zijn waarin andere middelen meer problemen opleveren. En het zijn juist die situaties waarin offlabel voorschrijven geschikt kan zijn. Ondanks alle mitsen en maren.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Quetiapine was een hype, rond 2012. Quote van een bevriend verslavingsarts: Dat was op een gegeven moment overal goed voor.

Ik heb doseringen geslikt van 300 mg en ervaren dat ik daarbij met moeite functioneerde. Problemen met concentratie, uithoudingsvermogen, plannen, etc etc. Elk jaar een paar kilo zwaarder worden (dat viel eigenlijk nog alles mee als ik het vergelijk met velen), opgenblazen hoofd idd.
Ik kreeg eerst 50 mg voor slapen, daar kwam toen 200 mg bij om een evt manie te voorkomen. En ik mocht 50 mg zo nodig.

Zit nu op 100 mg voor de nacht en hopelijk kan die er ook nog af. Mijn gezicht is veel smaller geworden, veel meer uitdrukking. Ik had zelf niet zo door wat het met me deed, het was de omgeving die mij er op wees. En toen ik eenmaal ging afbouwen zag de omgeving ook meteen verschil. Doel is om die 100 mg ook weer naar beneden te brengen want ik heb ook bijwerkingen, bijv onrustig benen. En gewoon een naar gevoel in de nacht.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ronald87 zei:
Hallo, ik ben er zo één die vaak onverklaarbare slaapproblemen heeft. Aanvankelijk in periodes. Die waren dan zo heftig dat ik na een slapeloze nacht (letterlijk slapeloos: volledig doorwaakte nacht) in een soort deadlock-situatie belandde. Mijn lichaam werd dan zo gestresst en uitgeput dat ik de volgende nacht ook niet meer kon slapen. Van de huisarts kreeg ik hiervoor eerst zolpidem. Dit zorgde ervoor dat ik weer uit zo'n deadlock kon komen en vaak ook weer uit zo'n periode van slecht slapen. Meestal gebruikte ik dan eerst een hele en wanneer ik uit het kritieke punt was gekomen, nog een paar keer een halve of een kwartpilletje. Maar de slapeloze periodes kwamen vaker en ik had de zolpidem steeds vaker nodig. Begin oktober afgelopen jaar werkte zolpidem niet meer om me uit een deadlock te halen, want het gaf me nog maar 3 uur slaap per nacht en dan kon ik de hele nacht niet meer in slaap vallen en was ik de volgende dag nog steeds helemaal kapot en uitgeput. Toen ik in wanhoop naar de huisarts ging, heeft deze mij quetiapine voorgeschreven. Tabletje van 25 mg voor de nacht. Dat heeft me toen uit de deadlock gehaald. Ik moest het alleen wel een week slikken van de huisarts. Daarna kon ik er met behulp van een paar dagen een halve zolpidem-pil weer vanaf komen. Maar in december herhaalde het zich. Opnieuw kon zolpidem mij niet meer redden en nu hielp 25 mg quetiapine mij ook niet meer. Toen moest ik van de huisarts maar 50 mg nemen. Dat hielp wel. Maar ik heb er vervolgens nooit meer vanaf kunnen komen. De bijwerkingen namen na verloop van tijd wel af. Ook ging ik naar 25 mg, maar daar bleef ik op, want ik had toen geen kleinere of deelbare pilletjes en stoppen was onmogelijk.

Ik heb in de afgelopen tijd (vanaf januari) verschillende afbouwpogingen gedaan. Zo heb ik pilletjes gekregen van 12,5 mg quetiapine die wel deelbaar zijn. En zo heb ik dus, via 12,5 mg en 6,25 mg kunnen afbouwen naar ruim 3 mg per nacht. Maar toen ik van 3 mg naar nul ging, ging het mis. Ik sliep de eerste twee nachten nog wel in, maar ik sliep heel licht en onrustig en in de tweede helft van de nacht nog slechter. Overdag was ik brak door het slaaptekort. Vanaf de derde nacht lukte het niet meer. Eerst nog 6,25 mg ertegenaan gegooid, wat één keer hielp, maar de volgende nacht hielp dat ook niet meer. Binnen de kortste keren zat ik weer in een deadlock en daardoor al snel weer terug op 50 mg en was weken aan afbouwen verloren gegaan. Ik had namelijk al een week op 3 mg gezeten en dat ging goed, de bijwerkingen waren verwaarloosbaar. Inmiddels alweer een mislukte afbouwpoging verder. Ik heb al twee weken een trillend ooglid linksboven, dus volgens mij ga ik er neurologisch ook helemaal kapot aan. En nu sinds weer aan de 50 mg, want ik zat weer helemaal vast in totale slapeloosheid en uitputting. Ik weet niet meer hoe ik ooit van dit middel afkom, want de meeste ontwenningsverschijnselen kan ik wel handelen, maar slapeloosheid niet. Dat krijgt mij altijd zó in de tang dat ik alleen nog kan worden gered door weer quetiapine in een (voor mij) hoge dosis van 50 mg te nemen. Wie kan mij helpen? Zelfs het verschil tussen 3 mg en 0 is nog te groot...
Klik om te vergroten...
Wel ferme jojo met die Quetiapine, da jij hebt sech. Zoveel verschillende dosissen en in combinatie met Zolpidem. Ik zou vd Quetiapine gewoon zwaar doorslapen en zie het nut v hele of halve Zolpidem totaal niet.
Maar is indd zeer subjectief, want toen ik al enige vorm van tolerantie had bij Zolpidem, werd het best snel zwakke inslaper.
En als je dan ook gekend bent met Quetiapine als slaapmiddel, vind ik het bizar dat Zolpidem nog enige betekenis kan spelen in een goeie nachtrust.

Kwist zelfs niet dat Quetiapine zulke verslaving en ontwenningsverschijnselen kon teweeg brengen. Wat zijn die dan?
Ikzelf heb daar niks v ervaren wat Quetiapine betreft. Ik vind dat totaal geen fijn middel, allé uiteindelijk heeft het me wel ferm geholpen bij benzo-afkick, samen met Mirtazapine. Is 100mg Quetiapine (niet breekbaar), wat eigenlijk te hoog als slaapmiddel, mr die keer en ook nog sporadisch na stim gewoon zen werk deed qua slaapmiddel.

Zijn er überhaupt dagen dat je zonder iets kan slapen?

Dus is zo persoonlijk, ik had me 2j en nog wat, niet kunnen voorstellen, dat ik uit mezelf zo uit natuurlijke giga moeheid, bijna klokje rond zou slapen, was vorige week.
Meestal was ik al tevreden met 4u echt goeie slaap, maar weet niet door wat het komt, maar nu word ik zelfs gewoon heel vaak door zo'n natuurlijke moeheid overvallen dat ik letterlijk niks anders kan gaan doen dan snel bed in en slapen. Zo heavy moeheid, dat ik vb serie aant kijken ben met nog 10min te gaan n denk, da lukt nu nog wel, maar nope, mn ganse lichaam zegt slapen nu!
Dus da's mega positieve evolutie.

Misschien dat Midazolam (Dormicum) je kan helpen, wel kort gebruik, puur vr de nodige slaap te verkrijgen. Werkt best snel in (30min) en mn adviseert om enkel een tablet te nemen, als mn daadwerkelijk 7-8u (ongestoord) kan slapen.

Verder zou ik langwerkend benzo's (+12u) zoals Flurazepam mijden, de werking houdt zeker 14-16u aan en heeft halveringstijd van 50-100u.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik gebruik al jaren quetiapine om te kunnen slapen, 100 mg naast 1 tablet zolpidem.
Dit na zware insomnia.
Ik slaap er enkele uren goed op, een slordige 4 uur, en als ik geen nachtmerrie krijg slaap ik later soms weer voor een uurtje in, en meer slaap krijgt ik helaas niet.
Quetiapine legt bij mij de piekermolen stil, en geeft mij enige rust in mijn hoofd.
Neem ik het niet, dan slaap ik niet. As simple as that.
Mij helpt het dus goed.
Ik heb er wel rusteloze benen van, dat los ik op door een klein beetje sifrol.
Dat is een medicijn tegen de ziekte van Parkinson.
Deze cocktail van medicijnen helpt mij dus om tenminste enkele uren te kunnen slapen.
Als ik een nachtmerrie krijg, maakt mijn hulphond Tanja mij bijna altijd wakker, en als ik dan een uurtje beneden heb gezeten en tot rust ben gekomen, wil het weleens lukken om nog een uurtje rust te krijgen.
Nachtmerries krijg ik een keer of twee, drie per week soms en dat is het ergste. Daarvoor heb ik mijn Tanja....
Voor mij is quetiapine een goed medicijn, naast zolpidem en sifrol.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe hoog is jouw dosis quetiapine?
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#11
AntiBenzo1312 zei:
Doe je het via een huisartsen praktijk dan? Mijn oude HA zei ik gewoon tegen ik wil graag xanax toen zei hij ja dat is ook wel een mooie en ik kreeg een recept toen zat ik zo op 9mg per dag.
Klik om te vergroten...
Ja lang verhaal maar is voor mn methadon ooit zo geregeld. Enihe HA die het aandurfde. Maar die is allang weg. Nu is het bijna niet te doen om ambulant mn methadon te kriigen zonder naar zon loketje te moeten elke week, tussen de daklozen. Nee dankje. Dus zit vast bij deze praktijk basically. Gebruik het niet meer vaak maar wil wel toegang tot wat tabletten houden. Val nog wel eens terug.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
PapaverMan zei:
Ja lang verhaal maar is voor mn methadon ooit zo geregeld. Enihe HA die het aandurfde. Maar die is allang weg. Nu is het bijna niet te doen om ambulant mn methadon te kriigen zonder naar zon loketje te moeten elke week, tussen de daklozen. Nee dankje. Dus zit vast bij deze praktijk basically.
Klik om te vergroten...
Zou het gewoon via een verslavings organisatie doen man. Die hebben veel meer verstand van psychische problemen
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#13
AntiBenzo1312 zei:
Zou het gewoon via een verslavings organisatie doen man. Die hebben veel meer verstand van psychische problemen
Klik om te vergroten...
Opname is nu geen optie voor me en ambulant gaan ze nooit doen met mijn verleden. Maar heb wel goede coach, daar heb ik eigenlijk meer aan. Want stoppen kan ik zelf wel, gelukkig leven ben ik slecht in. En inslapen is altijd probleem geweest. Al sinds kind.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#14
PapaverMan zei:
Opname is nu geen optie voor me en ambulant gaan ze nooit doen met mijn verleden. Maar heb wel goede coach, daar heb ik eigenlijk meer aan. Want stoppen kan ik zelf wel, gelukkig leven ben ik slecht in.
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf geen ambulant ik moet daar 1x per week heen komen. Is dat geen optie dat je gwn op locatie komt?
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#15
AntiBenzo1312 zei:
Ik heb zelf geen ambulant ik moet daar 1x per week heen komen. Is dat geen optie dat je gwn op locatie komt?
Klik om te vergroten...
Punt is ook dat ze je daar vaak af willen bouwen. Of je moet ze onder toezicht innemen. Ik wil gewoon voorraad hebben om de ergste klap op te vangen als ik weer eens onstpoord ben. Want ben net min of meer gestopt met alles. Maar ik weet uit ervaring dat het weer mis gaat op een gegeven moment.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
PapaverMan zei:
Punt is ook dat ze je daar vaak af willen bouwen. Of je moet ze onder toezicht innemen. Ik wil gewoon voorraad hebben om de ergste klap op te vangen als ik weer eens instpoord ben.
Klik om te vergroten...
Hangt er vanaf wat voor middelen. Benzo’s willen ze je vanaf hebben. Maar middelen die niet z’n vernietigende werking hebben en je leven verbeteren gaan ze niet afbouwen als je dat niet wilt.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#17
AntiBenzo1312 zei:
Hangt er vanaf wat voor middelen. Benzo’s willen ze je vanaf hebben. Maar middelen die niet z’n vernietigende werking hebben en je leven verbeteren gaan ze niet afbouwen als je dat niet
Klik om te vergroten...
Methadon en zopiclon dus.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#18
AntiBenzo1312 zei:
Snap wel dat ze je van methadon of willen hebben man
Klik om te vergroten...
Ik ook. Daarom heb ik net drie dagen shock ontwenning opiaten gedaan met Nalaxon. Had flink opiaten gebinged (heroine en AP-237) Maar volgende keer toch liever weer wat methadon om af te bouwen want dit was niet voor herhaling vatbaar.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#19
PapaverMan zei:
Ik ook. Daarom heb ik net drie dagen shock ontwenning opiaten gedaan met Nalaxon. Had flink opiaten gebinged (heroine en AP-237) Maar volgende keer toch liever weer wat methadon om af te bouwen want dit was niet voor herhaling vatbaar.
Klik om te vergroten...
Snap hoe dit klinkt hoor maar als ik iedere keer dat ik van het padje ga naar de kliniek ga kan ik net zo goed seizoenspas halen. Gek genoeg weet ik nog redelijk te functioneren ondanks alle domme shit die ik doe. Dat kan ik niet vanuit een kliniek. Ik heb andere soort hulp nodig. Existentiele hulp, van iemand die me kan helpen begrijpen waarom ik dat zwarte gat niet gevuld krijg. Die hulp krijg ik nu gelukkig. Verder wil ik gewoon mn zopiclon om te slapen en metha voor mn gemoedsrust totdat ik dit heb uitgevogeld en weet waar ik naartoe wil. En dan zoek ik zelf een goede arts, psycholoog, coach, therapeut of whatever nodig is die ik desnoods zelf betaal. Geen grote organisatie hulpverlening meer voor mij. Dat riedeltje ken ik, dat brengt me niet dichterbij het doel van een vervullend leven. Even lijden van ontwenning kan ik zelf wel.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
PapaverMan zei:
Snap hoe dit klinkt hoor maar als ik iedere keer dat ik van het padje ga naar de kliniek ga kan ik net zo goed seizoenspas halen. Gek genoeg weet ik nog redelijk te functioneren ondanks alle domme shit die ik doe. Dat kan ik niet vanuit een kliniek. Ik heb andere soort hulp nodig. Existentiele hulp, van iemand die me kan helpen begrijpen waarom ik dat zwarte gat niet gevuld krijg. Die hulp krijg ik nu gelukkig. Verder wil ik gewoon mn zopiclon om te slapen en metha voor mn gemoedsrust totdat ik dit heb uitgevogeld en weet waar ik naartoe wil. En dan zoek ik zelf een goede arts, psycholoog, coach, therapeut of whatever nodig is die ik desnoods zelf betaal. Geen grote organisatie hulpverlening meer voor mij. Dat riedeltje ken ik, dat brengt me niet dichterbij het doel van een vervullend leven. Even lijden van ontwenning kan ik zelf wel.
Klik om te vergroten...
Gewoon een oplossing zoeken voor langer termijn heroine is niet niks man

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."