Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsQuetiapine = geen slaapmedicatie

Quetiapine = geen slaapmedicatie

109 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik slik al dik 10 jaar Serequel, 150mg, dit voor de chaos in mijn hoofd en juist dat ik daardoor dan niet in slaap kan komen, dit middel helpt mij daarmee, het wordt dan iets minder chaotisch in mijn hoofd waardoor ik dan wel in slaap kan komen. Enige bijwerking dat ik heb is dat ik ben bijgekomen en inderdaad wat vlakke emotie heb, maar als ik dit niet neem dan kom ik niet in slaap en ben ik alleen maar in mijn hoofd bezig en blijf ik piekeren en piekeren.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
DownUnder zei:
...... maar als ik dit niet neem dan kom ik niet in slaap en ben ik alleen maar in mijn hoofd bezig en blijf ik piekeren en piekeren.
Klik om te vergroten...
Dit herken ik. Als ik het niet neem gebeurt bij mij hetzelfde, daarom neem ik al erg lang 100mg seroquel.
Ik ben blij met dit medicijn.
Nu krijg ik tenminste wat uren slaap....
S
ShroomLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo,
Ik heb een jaar of 10 erg veel baat gehad bij quetiapine, begonnen met 800mg voor psychotische klachten, voornamelijk paranoia, wanen en angst, na verloop van tijd succesvol gezakt naar 300, af en toe lichte klachten gehad, maar al jaren geen psychotische episodes meer gehad. Begin dit jaar voelde ik me vertrouwd genoeg om een poging te wagen om te stoppen met medicijnen, ook trazodon 100mg ben ik af gaan bouwen, in het begin ging het heel goed, en voelde ik me erg goed bij iedere stap omlaag, tot ik op een gegeven moment iets sneller ben gaan minderen dan afgesproken was, beetje dom, want ik kreeg weer lichte klachten, en na een vrij onschuldige burenruzie ben ik opgenomen met de mededeling dat ik psychotisch zou zijn, daar kon ik mij niet in vinden, ik had alleen een klein akkefietje met een buurman, wat al uitgepraat was nog voordat ik werd opgenomen, maar toch werd ik tijdens mijn opname op het verschrikkelijke middel haloperidol gezet, zonder overleg, eerst 4mg met pilletjes, toen heb ik één keer de medicatie geweigerd en de volgende dag had ik ineens een zorgmachtiging, en werd ik gedwongen om dat middel in depot vorm te nemen van 50mg, hier ben ik enorm ziek (lichamelijk) en zwaar depressief van geworden en kreeg er ook slapeloosheid van, ik heb een hele lange periode nauwelijks kunnen slapen. Ik heb dat depot 2 keer gehad tot de psychiater eindelijk door had dat het mij echt alleen maar in de weg zat en er ook geen sprake van psychose 'meer' was (volgens hun 'niet meer', volgens mij ben ik helemaal niet psychotisch geweest voor die opname, alleen lichtelijk in de war, geen angsten of paranoia of wat dan ook), toen heb ik enorm veel moeite moeten doen om weer quetiapine te krijgen, omdat er volgens hun conflicten konden optreden met quetiapine en haloperidol, dus in eerst instantie kreeg ik twee weken helemaal geen medicatie meer (vanaf het moment dat ik mijn 3e depot had moeten krijgen, daar ben ik gelukkig onderuit gekomen), ook weinig geslapen die tijd en kreeg voor het eerst echt enorm last van hoorbare hallucinaties (al wel eerder meegemaakt, maar nog nooit zo irritant aanwezig als toen), gelukkig heb ik wel door dat het hallucinaties zijn, want als het dat niet zijn, zijn het wezens in een andere dimensie of wat dan ook... Maar dat zal dan wel, maak me er niet echt druk om gezien niemand anders het schijnt te horen, het kan alleen af en toe nogal irritant en afleidend zijn... Gelukkig gaat het nu op dat gebied wel weer goed, en heb ik daar nu vrijwel geen last meer van.
Nou goed, nu is het dus iets meer dan 2 maanden na dat laatste haloperidol depot en heb ik weer quetiapine voorgeschreven gekregen, eerst snel opgebouwd naar 400mg, en na klachten van slapeloosheid is het naar 600mg verhoogd, maar ik ervaar nog steeds slapeloze nachten, ik mag blij zijn als ik 2 of 3 uurtjes niets door gehad heb, en niet weet of ik nou wel of niet geslapen heb, maar dan kan ik daarna ook gewoon helemaal niet meer verder slapen, terwijl voorheen (in de jaren dat ik het gebruikte) ik ook weleens geminderd was naar 100mg en daar ook altijd prima op kon slapen, zelfs dat ik daarvan ook na 30 minuten echt naar bed moest, anders kon ik nog weleens omvallen als ik opstond, zo slaperig werd ik ervan (dat effect was heel heftig, maar verzekerde me wel van een goeie nachtrust), nu slaap ik dus niet eens meer met 600mg en heb geen idee waardoor dat komt.

Kan het een uitwerking zijn van de haloperidol? Of heeft het iets te maken met dat ik nu teveel witte bloedcellen en een te hoge ontstekingswaarde heb, (twee bloedtesten gedaan, een afgelopen dinsdag, en een ander vorige week vrijdag, bij de tweede meting waren de waarden nog slechter), maar ik voel me niet echt ziek, behalve dat ik heel erg uitgeput en moe ben heb ik alleen wat hoofdpijn (logisch bij slapeloosheid) en af en toe wat lichte buikpijn, mijn behandelaar zegt dat de bloedwaarden kunnen betekenen dat ik wellicht een virus of ontsteking heb... Ik vraag me wel af of het ook nog andere dingen kan beteken...

Ik zou heel graag weer eens een goeie nacht hebben en de hele nacht doorslapen zoals ik vroeger ook altijd gedaan heb met die quetiapine en ook bij veel lagere doseringen, ik snap niet waarom het nu lijkt alsof het geen effect meer heeft, zelfs dat duizelige effect 30 minuten na inname is amper nog merkbaar, en als ik het niet neem, slaap ik echt letterlijk niet, en lig ik alleen maar uitgeteld op bed, uren lang kan ik blijven liggen, maar slapen ho maar...

Mijn behandelaars zeggen dat ze niet weten waar het aan kan liggen... Ik ben zelf bang dat die haloperidol nog in mijn lijf zit en vervelende ontwenningsverschijnselen veroorzaakt, ik hoop niet dat het permanent is, dat de quetiapine niet meer goed werkt...
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#4
Quetiapine is echt dikke rommel, het maakt je verslaafd aan suiker. Toen ik het gebruikte haalde ik wel 4 milka repen per dag.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Guapo Temudgin zei:
Quetiapine is echt dikke rommel, het maakt je verslaafd aan suiker. Toen ik het gebruikte haalde ik wel 4 milka repen per dag.
Klik om te vergroten...
Waarom geen Tony?
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#6
FredKroket zei:
Waarom geen kroket met nutella?
Klik om te vergroten...
S
ShroomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Last van gewichtstoename heb ik gelukkig niet bij quetiapine, ik ben vroeger wel door zyprexa 30kg aangekomen in maar 2 maanden tijd. Toen had ik echt een oneindig honger gevoel ongeacht hoeveel ik at, ik ben van quetiapine nooit echt veel aangekomen geloof ik, toen ik nog een hele hoge dosering nam jaren geleden was ik ook meestal de hele dag snel vermoeid, maar kan me niet herinnneren dat ik er overmatig honger van kreeg.
Maar ik sliep er altijd goed op, alleen de laatste tijd dus niet meer, maar vandaag heb ik gehoord dat ik wellicht een voedselvergiftiging heb opgelopen een tijdje geleden, volgens de huisarts kon het zijn dat mijn stofwisseling nu even niet in orde is waardoor de medicatie niet werkt zoals ik gewend ben, ik heb vandaag wel minder last gehad van buikpijn, dus hoop zo meteen weer een beetje te kunnen slapen...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor mij is quetiapine wel degelijk een slaapmiddel.
Als ik deze niet neem, doe ik helemaal geen oog dicht....vandaar.
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#9
Van wat ik weet van dit middel is dat, indien je dit ook wilt gebruiken voor te kunnen slapen, de geadviseerde dosis niet hoger mag zijn dan 150mg. Wanneer je hogere dosissen gaat nemen zal het juist een negatieve effect hebben wat betreft slapen en zal je juist minder goed of helemaal niet meer kunnen slapen. Als het mogelijk is zou je dit echt moeten proberen te verlagen naar max. 150mg per dag. Wil je zeker zijn, bespreek het maar eens met je psychiater, want zoals gebruikers wel weten, waaronder ik, is dit middel in eerste instantie niet als slaapmiddel bedoeld.
D
DopesterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb een paar jaar geleden op herhaalrecept ook quetiapine (25mg) gekregen in combinatie met citalopram (20mg), de. Ik zat toen in een heftige burn-out/depressie/rouw onderdrukking (en onofficieel zwaar aan de pep). In die tijd was ik nog behoorlijk naïef en in die periode ook niet in staat om me af te vragen wat die medicatie eigenlijk was. Quetiapine voor het “inslapen” zei de dokter (op het doosje staat stemminstoornissen..), en citalopram voor stemmingswisselingen. Maar ik moest het wel iedere dag gebruiken voor het merkbaar was, werd er gewaarschuwd.

eerste keer dat ik quetiapine nam ging ik serieus binnen 5 minuten gevloerd. Zo leerde ik dat ik die troep echt alleen kon nemen als ik in me pj’s in bed lag, want ik was helemaal weg en niet wakker te krijgen. Dat vond ik echt bizar eng, dat ik het eigenlijk niet meer durfde te gebruiken 😳.

maargoed, braaf blijven slikken samen met die cita. En ik begon na een paar maanden een zombie te worden. Paniekaanvallen op random momenten (dit had dan ook wel met m’n burn-out te maken, want dat was juist de reden dat ik naar de arts ging). Maar wat ik vooral naar vond is dat bizarre opvliegers kreeg. Onderweg in de sneeuw naar de supermarkt en gewoon niet verder kunnen lopen zonder direct m’n jas en trui uit te trekken! Loop je daar midden in de winter in je bezwete natte shirt 🤦🏻‍♀️. En door die heftige opvliegers i.c.m het zombie worden ben ik eigenlijk acuut cold turkey gestopt. Had natuurlijk moeten afbouwen maar daar had ik schijt aan.

Bizar middel die quetia 😅 begrijp heel goed dat mensen het als slaapmiddel gebruiken 👌🏻. Maar enge bijwerkingen is het niet helemaal waard.

vond een tijdje geleden nog een stripje met quetiapine en die heb ik dan toch wel sporadisch genomen voor het niet kunnen onder invloed van drank en drugs 🤭 worked like a charm 🫣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."