Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsQuetiapine = geen slaapmedicatie

Quetiapine = geen slaapmedicatie

109 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Miems zei:
Ik krijg dit al jaren tegen slapenloosheid. Heb inmiddels een voorraad want ik slik die troep niet meer. 25 mg sliep wel na een tijdje deed het niks meer en nu moet ik van hun elke keer dossis verhogen wat ik niet doe want dan ben ik de volgende dag een zombie die staand in slaap dondert. Ik vroeg om bromazolam maar dar is verslavend volgens hun. Ondertussen slik ik wel al jaren ( met tussenpozen van maanden ) oxazepam tegen angst en man ik stoppen zonder ziek te worden. Ik weet daarom bijna zeker dat ik alleen afhankelijk ben van opiaten .
Klik om te vergroten...
Is Quetiapine niet verslavend ? Ook al slik je het 3 maanden kan je in een keer stoppen zonder ontwenning?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diametha zei:
Is Quetiapine niet verslavend ? Ook al slik je het 3 maanden kan je in een keer stoppen zonder ontwenning?
Klik om te vergroten...
Is mirtezepine wel verslavend? Slik het nu al bijna 3 maanden 15 mg , moet ik dan afbouwen of kan ik meteen overstappen naar Quetiapine? Heb dat 3 weken geslikt toen overgestapt naar mirtezepine 15 mg want Quetiapine maakt je onrustig overdag volgens mijn psychiater
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Diametha zei:
Is Quetiapine niet verslavend ? Ook al slik je het 3 maanden kan je in een keer stoppen zonder ontwenning?
Klik om te vergroten...
Ja klopt het maakt niet uit hoelang ik het slik als ik stop heb ik nergens last van. Nooit gehad met medicatie enkel helaas bij opiaten. Kan natuurlijk wel zijn dat het voor anderen anders is
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Miems zei:
Ik krijg dit al jaren tegen slapenloosheid. Heb inmiddels een voorraad want ik slik die troep niet meer. 25 mg sliep wel na een tijdje deed het niks meer en nu moet ik van hun elke keer dossis verhogen wat ik niet doe want dan ben ik de volgende dag een zombie die staand in slaap dondert.
Klik om te vergroten...
Zoooo fout, ze geven dit als slaapmiddel, met als reden niet/amper verslavend ivm benzo's, maar het is echt heavy medicatie met ferme bijwerkingen. En dan nog dosis verhogen, zotte dokters....

Ik kreeg het samen met Mirtazapine als medicatie tegen bipolaire stoornis en hoogste dosis Quetiapine was 250mg (200mg normale + 50mg XR).
En herken dat zombie gevoel giga.
Miems zei:
Ik vroeg om bromazolam maar dar is verslavend volgens hun.
Klik om te vergroten...
Oké maar het is wel een middel om je tot rust te brengen, spieren te ontspannen, slaapopwekkend. Benzo's zijn nu eenmaal gevoeliger voor verslaving.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
Bupropion? Ik heb het een weekje geslikt en geen oog dichtgedaan.
Klik om te vergroten...
Moclobemide.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Is dit ook niet sterk dosis afhankelijk? Quetiapine word indien voorgeschreven voor slapeloosheid voorgeschreven tot een dosis van 50mg. Tenminste in mijn geval. Hoger mocht ik niet gaan omdat het dan eerder antipsychotica is dan een slaapverwekkend middel.
Klik om te vergroten...
De range is van 12,5 tot 200 mg. (hypnoticum)
Meer dan 50 mg lijkt niet zinvol in de zin van dat het weinig toevoegt.
Sommige mensen reageren er helemaal niet op, ook bij 200 mg; geen slaap en geen honger.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
De nachten op 25mg zijn veel korter en onrustiger dan 50mg. Kan dit door de seroquel komen?
Klik om te vergroten...
Mijn kristallen bol is kapot maar het zou goed kunnen.
Nog een tijdje wat proberen en dan kijken waar je sweet spot ligt?

Voor mij is dat 37,5 mg.
Ik gebruik het om te kunnen slapen vanwege een nogal stimulerend antidepressivum.
Wil er graag vanaf of zo laag mogelijk, maar dat lukt me niet.
Ik lees steeds vaker dat mogelijk gevaarlijke bijwerkingen juist niet dosisgebonden zijn.
Benzo's 2 jaar gebruikt, heel langzaam afgebouwd, nul klachten.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Relmuis zei:
Ik gebruik het om te kunnen slapen vanwege een nogal stimulerend antidepressivum.
Klik om te vergroten...
Bupropion? Ik heb het een weekje geslikt en geen oog dichtgedaan.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
AntiBenzo1312 zei:
Het lijkt me ook niet dat je van een pil aankomt. Gaat erom wat je naar binnen gooit.
Klik om te vergroten...
In principe wel.
De hoeveelheid paasbroden die er hier de afgelopen tijd doorheen zijn gegaan, dat wil je niet weten.
En dan als voorafje, he. :smilingimp:
Als ik het inneem en in slaap val word ik weer wakker met enorme honger om vervolgens richting de airfryer te zwalken.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Relmuis zei:
In principe wel.
De hoeveelheid paasbroden die er hier de afgelopen tijd doorheen zijn gegaan, dat wil je niet weten.
En dan als voorafje, he. :smilingimp:
Als ik het inneem en in slaap val word ik weer wakker met enorme honger om vervolgens richting de airfryer te zwalken.
Klik om te vergroten...
Wel goed voor de bulk😂
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Vraag over de verslavende eigenschappen van Seroquel.

Ik slik nu ongeveer 2 maanden 50mg. Sinds enkele weken soms ook 25mg om wat te minderen ivm ontwenningsverschijnselen van benzos die gaan komen. Dan heb ik t meer nodig dan nu.

De nachten op 25mg zijn veel korter en onrustiger dan 50mg. Kan dit door de seroquel komen?
Klik om te vergroten...
Dat kan. Met Quetiapine kun je niet zomaar stoppen. Afbouwen is aan te raden als je het langere tijd dagelijks neemt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Relmuis zei:
Moclobemide.
Klik om te vergroten...
Huh? Bupropion en Moclobemide lijkt me geen beste combi.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#13
Inderdaad, ik denk dat het hart daar niet zo van houdt. :wink:
Othershore had ik over bupropion, leesfoutje denk ik of ben ik onduidelijk?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Relmuis zei:
Inderdaad, ik denk dat het hart daar niet zo van houdt. :wink:
Othershore had ik over bupropion, leesfoutje denk ik of ben ik onduidelijk?
Klik om te vergroten...
Ah, nu snap ik ‘m. Van Moclobemide deed ik de eerste weken ook geen oog dicht. Werkte bij mij wel goed ook toen ik er aan gewend was. Top tegen m’n sociale angst.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
De nachten op 25mg zijn veel korter en onrustiger dan 50mg. Kan dit door de seroquel komen?
Klik om te vergroten...

Ja, dat kan. Als ik de helft zou verminderen dan lig ik gegarandeerd een nacht wakker.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mij heeft quetiapine goed geholpen en nog steeds.
Je moet het medicijn wel even een kans geven, je moet er even aan wennen....en dan zul je zien dat je 75 mg easy kunt hebben zonder een zombie te worden.
In 1 x stoppen kan niet met quetiapine, dat moet worden afgebouwd.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Ja, dat kan. Als ik de helft zou verminderen dan lig ik gegarandeerd een nacht wakker.
Klik om te vergroten...

Vandaar. Aldus verslavingsarts kon ik wel makkelijk halveren 😅.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Vandaar. Aldus verslavingsarts kon ik wel makkelijk halveren 😅.
Klik om te vergroten...
Waarom zou je daar meestoppen als het werkt? Benzo’s snap ik
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
AntiBenzo1312 zei:
Waarom zou je daar meestoppen als het werkt? Benzo’s snap ik
Klik om te vergroten...

Niemand zegt hier stoppen hoor. :)

Maar minderen tijdelijk zodat ik straks als ik weer ga afbouwen wat meer effect heb ervan. Het werkte lang niet meer zoals aan het begin namelijk. Vandaar eig.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Niemand zegt hier stoppen hoor. :)

Maar minderen tijdelijk zodat ik straks als ik weer ga afbouwen wat meer effect heb ervan. Het werkte lang niet meer zoals aan het begin namelijk. Vandaar eig.
Klik om te vergroten...
Normaal werkt een dosis toch hele tijd heel goed

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."