Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsQuetiapine = geen slaapmedicatie

Quetiapine = geen slaapmedicatie

109 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#1
AntiBenzo1312 zei:
Gewoon een oplossing zoeken voor langer termijn heroine is niet niks man
Klik om te vergroten...
Dat ben ik idd aan het doen. Maar dat is een lang, moeizaam traject. Ondertussen zullen er nog wel wat hobbels komen verwacht ik zo.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
PapaverMan zei:
Dat ben ik idd aan het doen. Maar dat is een lang, moeizaam traject. Ondertussen zullen er nog wel wat hobbels komen verwacht ik zo.
Klik om te vergroten...
Ja 100% maar je kan het man! Goede specialisten erop
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Relmuis zei:
Mijn kristallen bol is kapot maar het zou goed kunnen.
Nog een tijdje wat proberen en dan kijken waar je sweet spot ligt?

Voor mij is dat 37,5 mg.
Ik gebruik het om te kunnen slapen vanwege een nogal stimulerend antidepressivum.
Wil er graag vanaf of zo laag mogelijk, maar dat lukt me niet.
Ik lees steeds vaker dat mogelijk gevaarlijke bijwerkingen juist niet dosisgebonden zijn.
Benzo's 2 jaar gebruikt, heel langzaam afgebouwd, nul klachten.
Klik om te vergroten...
Welke benzos had je ? En hoe heb je het afgebouwd zonder klachten? Met 1 mg per week of minder? Ik gebruik 20 mg diazepam over 3 keer per dag verdeeld . Hoe advieseer je me om aftebouwen ?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diametha zei:
Welke benzos had je ? En hoe heb je het afgebouwd zonder klachten? Met 1 mg per week of minder? Ik gebruik 20 mg diazepam over 3 keer per dag verdeeld . Hoe advieseer je me om aftebouwen ?
Klik om te vergroten...
Ga met deze vraag naar een arts je psychiater in deze. Deze man moet je hierin bijstaan.
Wij zijn geen arts en kunnen niet zeggen hoe en wanneer en met wat jij geholpen kunt worden.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Ga met deze vraag naar een arts je psychiater in deze. Deze man moet je hierin bijstaan.
Wij zijn geen arts en kunnen niet zeggen hoe en wanneer en met wat jij geholpen kunt worden.
Klik om te vergroten...
Sorry mijn excuses
Bedoel het niet slecht
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#6
AntiBenzo1312 zei:
Ik heb zelf geen ambulant ik moet daar 1x per week heen komen. Is dat geen optie dat je gwn op locatie komt?
Klik om te vergroten...
Nee dat is met mijn werk niet handig.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diametha zei:
Sorry mijn excuses
Bedoel het niet slecht
Klik om te vergroten...
Hij denk ik ook niet maar het is wel zo. Wij kunnen je medicijnen niet voor je bepalen. Hebben we niet voor geleerd en missen we de hele mediche achtergrond van jou ook voor. Lees bijvoorbeeld net pas dat je gokverslaving hebt, in de schuldsanering zit en dakloos bent/was. Zou dat iets met die gevoelens te maken hebben?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat zijn jaren terug meer dan 10 jaar terug
Zit sinds 2015 niet meer aan de schuldsanering toen heb ik ook mijn eigen woning gekregen en sinds dien alleen wiet roken en af en toe drinken met koningendag verjaardagen en oud en nieuw
Tot december 2022 begon ik aan de methadon toen ik iemand van vroeger onderdak gaf hij kreeg methadon elke week in Weesperplein
Ik kon niet slapen dus bood hij methadon met joint ging goed met slapen zo begon ik elke keer wat te nemen van hem hij kreeg 130 mg per dag maar als hij heroine rookte gebruikt hij heel weinig dus nam ik steedsxvan hem de ene keer 20 mg dan weer 40mg en toen 60 mg en toen weer 20 nog de hoogste wa 3 keer 60 mg dat was een keer en toen hij vast zat had ik niks toen begon de ellende vooral hartkloppingen en onrust niet normaal ging naar eerste hulp bleek methadon verslaafd kreeg toen recept vaan hun om de weekend door te komen 60 mg per dag en moest me aanmelden bij Jellinek
Ik huisarts gebeld doorverwijzing geregeld maar moest 3 maanden wachten toen liep ik net de ontwenning 3 maanden lang
Toen ik bij de verslavingsarts kwam heeft hij naar mijn pupillen gekeken en maag geluisterd en was methadon ontwenning dus ik eelke dag geweest met 15 mg begonnen tot 30 mg
En daarna wouden ze niet omhoog ik van juni tot september met die 30 mg maar wou niet stabiliseren in september voelde ik me niet 100 procent maar ging wel wat beter
Van juni tot september ik bellen met angst en onrust en ze wouden niet verhogen dan detox in eind oktober tot begin november
Werd met 5 mg per dag afgebouwd naar toen ik thuis kwam begon de onrust en buikkrampen waar de onrust ook kwam
In februari de psychiater tegen gekomen en de rest is historie zo begon de depressie en de somberheid
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#9
PapaverMan zei:
Hij denk ik ook niet maar het is wel zo. Wij kunnen je medicijnen niet voor je bepalen. Hebben we niet voor geleerd en missen we de hele mediche achtergrond van jou ook voor. Lees bijvoorbeeld net pas dat je gokverslaving hebt, in de schuldsanering zit en dakloos bent/was. Zou dat iets met die gevoelens te maken hebben?
Klik om te vergroten...
Ik wou alleen advies zodat wanneer ik ga afbouwen ( dat duurt nog een tijdje volgens de psychiater) ik een beetje kennis heb
Ik doe momenteel niks op eigen initiatief het gaat zo slecht met me ben bang om iets zelf te doen
Doe alleen dingen die de psychiater voorstelt
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diametha zei:
Ik wou alleen advies zodat wanneer ik ga afbouwen ( dat duurt nog een tijdje volgens de psychiater) ik een beetje kennis heb
Ik doe momenteel niks op eigen initiatief het gaat zo slecht met me ben bang om iets zelf te doen
Doe alleen dingen die de psychiater voorstelt
Klik om te vergroten...
Is ook niet als kritiek bedoeld maar voor je begrip van de situatie. We kunnen vanuit onze eigen ervaring dingen delen maar uite Is hij je behandelaar. Daar moet het opgelost worden. Want je hebt duidelijk intensieve behandeling nodig op veel vlakken, niet alleen die middelen.
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#11
PapaverMan zei:
Is ook niet als kritiek bedoeld maar voor je begrip van de situatie. We kunnen vanuit onze eigen ervaring dingen delen maar uite Is hij je behandelaar. Daar moet het opgelost worden. Want je hebt duidelijk intensieve behandeling nodig op veel vlakken, niet alleen die middelen.
Klik om te vergroten...
Ik wil alles doen om beter te worden
Ik trek het niet meer
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#12
DjYella zei:
Op zich logisch omdat Benzo's een sterk verslavend karakter hebben en je snel tolerantie ervoor opbouwt.
Dat is bij Quetiapine minder snel het geval.
Blijft desondanks wel een tricky speelveld vind ik voor huisartsen.

Zelf gebruik ik nu weer een paar maanden de combi Quetiapine 25-75 mg met Temazepam 10-20mg (dosering naar eigen inzicht), en dat is wel een goede combinatie voor mij dan.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik 15 mg mirtezepine en 10 mg zolpidemtartraat al 2 maanden en de Diazepam ook in de avond was 7,5 mg en is nu al 3 weken naar 10 mg Diazepam
De Diazepam neem ik 3 keer per dag
Eerst was het 7,5 mg ochtend en 5 mg middag en 7,5 mg avond
Omdat ik in de ochtend zo slaperig wordt en in de avond niet goed slaap heeft de psychiater de ochtend dosis naar 5 mg verlaagd en de avond dosis naar 10 mg verhoogd
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#13
Diametha zei:
Ik wil alles doen om beter te worden
Ik trek het niet meer
Klik om te vergroten...
Heb het al gezegd maar:
-verhoog methadon
-bespreek mirtazepine met je arts , lijkt weinig te doen dus bespreek dat. En eerst escitalopram en dan opbouwen naar sterkere als het niet voldoende werkt is een goed plan van hem. En het is geen slaapmiddel, dat is een bijwerking maar geen indicatie. Je moet gewoon normaal slaapmiddel nemen geen off-label shit. Zeg dat ook.
-vraag behandeling voor daginvulling, huis vinden als je nog dakloos bent, etc. En accepteer dat je omstandigheden kut zijn, dat dier ff pijn. Is heel normaal en hoef je niet te verdoven.
-je moet therapie en praktische ondersteuning hebbenanders helpen die pillen niet. WMO melding, vraag HA om praktijkondersteuner, etc
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
DjYella zei:
Doel je dan op huisartsen of ook psychiaters?
Want ik heb het van de huisarts voorgeschreven gekregen en de psychiater heeft dat voortgezet, wel icm een Benno indien nodig.
Ik ben er wel blij mee.
Klik om te vergroten...
Huisartsen, samen met Mirtazapine en Zolpidem, zullen deze medicijnen voorkeur geven ipv ferme benzo's, prozac,...
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nihilist88 zei:
Huisartsen, samen met Mirtazapine en Zolpidem, zullen deze medicijnen voorkeur geven ipv ferme benzo's, prozac,...
Klik om te vergroten...
Op zich logisch omdat Benzo's een sterk verslavend karakter hebben en je snel tolerantie ervoor opbouwt.
Dat is bij Quetiapine minder snel het geval.
Blijft desondanks wel een tricky speelveld vind ik voor huisartsen.

Zelf gebruik ik nu weer een paar maanden de combi Quetiapine 25-75 mg met Temazepam 10-20mg (dosering naar eigen inzicht), en dat is wel een goede combinatie voor mij dan.
P
PapaverManLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nihilist88 zei:
Huisartsen, samen met Mirtazapine en Zolpidem, zullen deze medicijnen voorkeur geven ipv ferme benzo's, prozac,...
Klik om te vergroten...
Jammer want heeft veel bijwerkingen zo. Kan veel beter. Allebei kutmiddelen die betere alternatieven hebben.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nihilist88 zei:
Wil het toch nog even over Quetiapine (Seroquel) hebben, ook omdat ik via PM hier vragen over kreeg.

Ik zat op 250mg bij giga manische periodes, vol met chaos, paranoia, wanen en giga slapeloosheid.
Was nog met andere medicatie zijnde Mirtazapine, Stilnoct en Dormicum.

Quetiapine en Mirtazapine rommelen ook met je metabolisme, ikzelf kwam amper aan (aangeboren), mr kende meerder die van Quetiapine letterlijk opgeblazen dik werden.

Maar door die Quetiapine werd ik een plant voor het raam, knipjes in mn brein, een emotion-flatline. Echt dan had ik zelfs nog liever die chaos in mn hoofd, want nu was ik het andere uiterste, niks gevoel, emotieloos,...
Is mn dosis verlaag en aangepast met lagere 50mg XR dosis overdag en 100mg + Mirtazapine 30mg + Stilnoct of Dormicum 's avonds.
Maar echt, moest echt niks meer hebben van dagelijks Quetiapine nemen, Mirtazapine ook in mindere mate. Maar vd Quetiapine wou ik prio vanaf.

En sindsdien ook nooit meer gebruikt waarvoor het dient. Wel heeft het jaren later, samen met Mirtazapine me van mn benzo-verslaving afgeholpen (staat hier al uitgebreid besproken).

Dan nog wel eens heel sporadisch na een stim, ipv benzo. Maar Quetiapine verdween volledig uit mn leven.

Dus dat mensen in crisis en uit radeloosheid hierom vragen als slaapmedicatie, kun je nog plaatsen.

Maar dat dokters dit hiervoor ook best frequent voorschrijven vind ik echt onbegrijpelijk en slechte evolutie. Het is gewoonweg geen slaapmedicatie maar een best sterk middel tegen psychose, schizofrenie, manie, depressie en dwangstoornis.
En heeft het gewoon best wat bijwerkingen, zoals duidelijk gewichtstoename, slaperigheid, sufheid overdag, duizeligheid, teveel cholesterol, droge mond, keelpijn, bewegingsstoornissen, hartkloppingen, wazig zicht, obstipatie, bloedafwijking, te veel glucose int bloed, seksuele problemen, plasproblemen, stemmingsverandering.

Dus aan iedereen, zie Quetiapine niet als slaapmedicatie en gebruik dit dus ook niet frequent puur als slaapmedicatie.

Artsen die dit frequent voorschrijven als slaapmedicatie of kalmeringsmiddel, moesten zich doodschamen.

En nog zo'n vraag, of je zwaardere medicatie waarvoor je steeds voorschrift moet hebben, zonder dat voorschrift op een webshop kan kopen voor soms honderden €'s? ⚠️Neen tuurlijk niet, blijf hier zover mogelijk vandaan, zijn oplichters eersteklas⚠️
Klik om te vergroten...

Ik krijg dit al jaren tegen slapenloosheid. Heb inmiddels een voorraad want ik slik die troep niet meer. 25 mg sliep wel na een tijdje deed het niks meer en nu moet ik van hun elke keer dossis verhogen wat ik niet doe want dan ben ik de volgende dag een zombie die staand in slaap dondert. Ik vroeg om bromazolam maar dar is verslavend volgens hun. Ondertussen slik ik wel al jaren ( met tussenpozen van maanden ) oxazepam tegen angst en man ik stoppen zonder ziek te worden. Ik weet daarom bijna zeker dat ik alleen afhankelijk ben van opiaten .
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Miems zei:
Ik krijg dit al jaren tegen slapenloosheid. Heb inmiddels een voorraad want ik slik die troep niet meer. 25 mg sliep wel na een tijdje deed het niks meer en nu moet ik van hun elke keer dossis verhogen wat ik niet doe want dan ben ik de volgende dag een zombie die staand in slaap dondert. Ik vroeg om bromazolam maar dar is verslavend volgens hun. Ondertussen slik ik wel al jaren ( met tussenpozen van maanden ) oxazepam tegen angst en man ik stoppen zonder ziek te worden. Ik weet daarom bijna zeker dat ik alleen afhankelijk ben van opiaten .
Klik om te vergroten...
Is Quetiapine niet verslavend ? Ook al slik je het 3 maanden kan je in een keer stoppen zonder ontwenning?
D
DiamethaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Diametha zei:
Is Quetiapine niet verslavend ? Ook al slik je het 3 maanden kan je in een keer stoppen zonder ontwenning?
Klik om te vergroten...
Is mirtezepine wel verslavend? Slik het nu al bijna 3 maanden 15 mg , moet ik dan afbouwen of kan ik meteen overstappen naar Quetiapine? Heb dat 3 weken geslikt toen overgestapt naar mirtezepine 15 mg want Quetiapine maakt je onrustig overdag volgens mijn psychiater
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Diametha zei:
Is Quetiapine niet verslavend ? Ook al slik je het 3 maanden kan je in een keer stoppen zonder ontwenning?
Klik om te vergroten...
Ja klopt het maakt niet uit hoelang ik het slik als ik stop heb ik nergens last van. Nooit gehad met medicatie enkel helaas bij opiaten. Kan natuurlijk wel zijn dat het voor anderen anders is

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."