#1
Dat ben ik idd aan het doen. Maar dat is een lang, moeizaam traject. Ondertussen zullen er nog wel wat hobbels komen verwacht ik zo.Gewoon een oplossing zoeken voor langer termijn heroine is niet niks man
Dat ben ik idd aan het doen. Maar dat is een lang, moeizaam traject. Ondertussen zullen er nog wel wat hobbels komen verwacht ik zo.Gewoon een oplossing zoeken voor langer termijn heroine is niet niks man
Ja 100% maar je kan het man! Goede specialisten eropDat ben ik idd aan het doen. Maar dat is een lang, moeizaam traject. Ondertussen zullen er nog wel wat hobbels komen verwacht ik zo.
Welke benzos had je ? En hoe heb je het afgebouwd zonder klachten? Met 1 mg per week of minder? Ik gebruik 20 mg diazepam over 3 keer per dag verdeeld . Hoe advieseer je me om aftebouwen ?Mijn kristallen bol is kapot maar het zou goed kunnen.
Nog een tijdje wat proberen en dan kijken waar je sweet spot ligt?
Voor mij is dat 37,5 mg.
Ik gebruik het om te kunnen slapen vanwege een nogal stimulerend antidepressivum.
Wil er graag vanaf of zo laag mogelijk, maar dat lukt me niet.
Ik lees steeds vaker dat mogelijk gevaarlijke bijwerkingen juist niet dosisgebonden zijn.
Benzo's 2 jaar gebruikt, heel langzaam afgebouwd, nul klachten.
Ga met deze vraag naar een arts je psychiater in deze. Deze man moet je hierin bijstaan.Welke benzos had je ? En hoe heb je het afgebouwd zonder klachten? Met 1 mg per week of minder? Ik gebruik 20 mg diazepam over 3 keer per dag verdeeld . Hoe advieseer je me om aftebouwen ?
Sorry mijn excusesGa met deze vraag naar een arts je psychiater in deze. Deze man moet je hierin bijstaan.
Wij zijn geen arts en kunnen niet zeggen hoe en wanneer en met wat jij geholpen kunt worden.
Nee dat is met mijn werk niet handig.Ik heb zelf geen ambulant ik moet daar 1x per week heen komen. Is dat geen optie dat je gwn op locatie komt?
Hij denk ik ook niet maar het is wel zo. Wij kunnen je medicijnen niet voor je bepalen. Hebben we niet voor geleerd en missen we de hele mediche achtergrond van jou ook voor. Lees bijvoorbeeld net pas dat je gokverslaving hebt, in de schuldsanering zit en dakloos bent/was. Zou dat iets met die gevoelens te maken hebben?Sorry mijn excuses
Bedoel het niet slecht
Ik wou alleen advies zodat wanneer ik ga afbouwen ( dat duurt nog een tijdje volgens de psychiater) ik een beetje kennis hebHij denk ik ook niet maar het is wel zo. Wij kunnen je medicijnen niet voor je bepalen. Hebben we niet voor geleerd en missen we de hele mediche achtergrond van jou ook voor. Lees bijvoorbeeld net pas dat je gokverslaving hebt, in de schuldsanering zit en dakloos bent/was. Zou dat iets met die gevoelens te maken hebben?
Is ook niet als kritiek bedoeld maar voor je begrip van de situatie. We kunnen vanuit onze eigen ervaring dingen delen maar uite Is hij je behandelaar. Daar moet het opgelost worden. Want je hebt duidelijk intensieve behandeling nodig op veel vlakken, niet alleen die middelen.Ik wou alleen advies zodat wanneer ik ga afbouwen ( dat duurt nog een tijdje volgens de psychiater) ik een beetje kennis heb
Ik doe momenteel niks op eigen initiatief het gaat zo slecht met me ben bang om iets zelf te doen
Doe alleen dingen die de psychiater voorstelt
Ik wil alles doen om beter te wordenIs ook niet als kritiek bedoeld maar voor je begrip van de situatie. We kunnen vanuit onze eigen ervaring dingen delen maar uite Is hij je behandelaar. Daar moet het opgelost worden. Want je hebt duidelijk intensieve behandeling nodig op veel vlakken, niet alleen die middelen.
Ik gebruik 15 mg mirtezepine en 10 mg zolpidemtartraat al 2 maanden en de Diazepam ook in de avond was 7,5 mg en is nu al 3 weken naar 10 mg DiazepamOp zich logisch omdat Benzo's een sterk verslavend karakter hebben en je snel tolerantie ervoor opbouwt.
Dat is bij Quetiapine minder snel het geval.
Blijft desondanks wel een tricky speelveld vind ik voor huisartsen.
Zelf gebruik ik nu weer een paar maanden de combi Quetiapine 25-75 mg met Temazepam 10-20mg (dosering naar eigen inzicht), en dat is wel een goede combinatie voor mij dan.
Heb het al gezegd maar:Ik wil alles doen om beter te worden
Ik trek het niet meer
Huisartsen, samen met Mirtazapine en Zolpidem, zullen deze medicijnen voorkeur geven ipv ferme benzo's, prozac,...Doel je dan op huisartsen of ook psychiaters?
Want ik heb het van de huisarts voorgeschreven gekregen en de psychiater heeft dat voortgezet, wel icm een Benno indien nodig.
Ik ben er wel blij mee.
Op zich logisch omdat Benzo's een sterk verslavend karakter hebben en je snel tolerantie ervoor opbouwt.Huisartsen, samen met Mirtazapine en Zolpidem, zullen deze medicijnen voorkeur geven ipv ferme benzo's, prozac,...
Jammer want heeft veel bijwerkingen zo. Kan veel beter. Allebei kutmiddelen die betere alternatieven hebben.Huisartsen, samen met Mirtazapine en Zolpidem, zullen deze medicijnen voorkeur geven ipv ferme benzo's, prozac,...
Wil het toch nog even over Quetiapine (Seroquel) hebben, ook omdat ik via PM hier vragen over kreeg.
Ik zat op 250mg bij giga manische periodes, vol met chaos, paranoia, wanen en giga slapeloosheid.
Was nog met andere medicatie zijnde Mirtazapine, Stilnoct en Dormicum.
Quetiapine en Mirtazapine rommelen ook met je metabolisme, ikzelf kwam amper aan (aangeboren), mr kende meerder die van Quetiapine letterlijk opgeblazen dik werden.
Maar door die Quetiapine werd ik een plant voor het raam, knipjes in mn brein, een emotion-flatline. Echt dan had ik zelfs nog liever die chaos in mn hoofd, want nu was ik het andere uiterste, niks gevoel, emotieloos,...
Is mn dosis verlaag en aangepast met lagere 50mg XR dosis overdag en 100mg + Mirtazapine 30mg + Stilnoct of Dormicum 's avonds.
Maar echt, moest echt niks meer hebben van dagelijks Quetiapine nemen, Mirtazapine ook in mindere mate. Maar vd Quetiapine wou ik prio vanaf.
En sindsdien ook nooit meer gebruikt waarvoor het dient. Wel heeft het jaren later, samen met Mirtazapine me van mn benzo-verslaving afgeholpen (staat hier al uitgebreid besproken).
Dan nog wel eens heel sporadisch na een stim, ipv benzo. Maar Quetiapine verdween volledig uit mn leven.
Dus dat mensen in crisis en uit radeloosheid hierom vragen als slaapmedicatie, kun je nog plaatsen.
Maar dat dokters dit hiervoor ook best frequent voorschrijven vind ik echt onbegrijpelijk en slechte evolutie. Het is gewoonweg geen slaapmedicatie maar een best sterk middel tegen psychose, schizofrenie, manie, depressie en dwangstoornis.
En heeft het gewoon best wat bijwerkingen, zoals duidelijk gewichtstoename, slaperigheid, sufheid overdag, duizeligheid, teveel cholesterol, droge mond, keelpijn, bewegingsstoornissen, hartkloppingen, wazig zicht, obstipatie, bloedafwijking, te veel glucose int bloed, seksuele problemen, plasproblemen, stemmingsverandering.
Dus aan iedereen, zie Quetiapine niet als slaapmedicatie en gebruik dit dus ook niet frequent puur als slaapmedicatie.
Artsen die dit frequent voorschrijven als slaapmedicatie of kalmeringsmiddel, moesten zich doodschamen.
En nog zo'n vraag, of je zwaardere medicatie waarvoor je steeds voorschrift moet hebben, zonder dat voorschrift op een webshop kan kopen voor soms honderden €'s? ⚠️Neen tuurlijk niet, blijf hier zover mogelijk vandaan, zijn oplichters eersteklas⚠️
Is Quetiapine niet verslavend ? Ook al slik je het 3 maanden kan je in een keer stoppen zonder ontwenning?Ik krijg dit al jaren tegen slapenloosheid. Heb inmiddels een voorraad want ik slik die troep niet meer. 25 mg sliep wel na een tijdje deed het niks meer en nu moet ik van hun elke keer dossis verhogen wat ik niet doe want dan ben ik de volgende dag een zombie die staand in slaap dondert. Ik vroeg om bromazolam maar dar is verslavend volgens hun. Ondertussen slik ik wel al jaren ( met tussenpozen van maanden ) oxazepam tegen angst en man ik stoppen zonder ziek te worden. Ik weet daarom bijna zeker dat ik alleen afhankelijk ben van opiaten .
Is mirtezepine wel verslavend? Slik het nu al bijna 3 maanden 15 mg , moet ik dan afbouwen of kan ik meteen overstappen naar Quetiapine? Heb dat 3 weken geslikt toen overgestapt naar mirtezepine 15 mg want Quetiapine maakt je onrustig overdag volgens mijn psychiaterIs Quetiapine niet verslavend ? Ook al slik je het 3 maanden kan je in een keer stoppen zonder ontwenning?
Ja klopt het maakt niet uit hoelang ik het slik als ik stop heb ik nergens last van. Nooit gehad met medicatie enkel helaas bij opiaten. Kan natuurlijk wel zijn dat het voor anderen anders isIs Quetiapine niet verslavend ? Ook al slik je het 3 maanden kan je in een keer stoppen zonder ontwenning?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."