"ik heb de eerste 2 pagina's gelezen en ook gelezen dat je slecht at en dronk. Als ik één ding echt heb geleerd tijdens mijn eigen Cold Turkey afkicken van een opiaat, dan is dat wel dat je voldoende moet blijven eten maar nog belangrijker, echt water blijven drinken, drinken en drinken. Ik dronk iedere dag rond de 3 liter water en ja, ik moest daardoor wel iedere half uur naar het toilet en dat kostte mij enorm veel energie, maar juist dit is zeer belangrijk. Het is gewoon een feit dat voldoende water drinken, je beter helpt bij het slapen en concentratie/geheugen. Je hersenen geven als eerst problemen bij een tekort aan water. hoofdpijn, slechte humeur, slecht slapen, geheugen e.d. Dus daar moet je echt eens naar kijken. Daarnaast toch blijven eten. Ik at voornamelijk heel veel soep, o.a. kippensoep. Daarnaast fruit en groente, aanvullen met Vitamines, voornamelijk Vit C en D, oh en ook nog valeriaan. Als je jezelf blijft verwaarlozen qua voeding en drinken, dan zul je je geestelijk minder weerbaar voelen en dus "somber, negatief en depri." en dat maakt het afbouwen, afkicken e.d. veel moeilijker. oh ja. en heel veel suiker innemen gaat je ook niet helpen. Laat al het snoepgoed (chocolade e.d.) maar eens links liggen, daar kan je namelijk ook heel erg onrustig door worden, net zoals het teveel aan nicotine. Ik vind het iig niet raar dat je jezelf zo slecht vind voelen, denk maar eens na, je eet en drinkt amper, daarnaast rook je 3 pakjes op een dag en eet maar liefst 3 pakken Mars op een avond. Wat denk je dat dit met je gaat doen? Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker op deze manier. Eet goed, drink goed, laat suiker staan en rook niet teveel en wandel elke dag. Je zult je dan binnen een week al wat beter voelen, geestelijk weerbaarder en dus sterker om deze periode door te komen. Ps. Geldt natuurlijk voor iedereen die in een vergelijkbare situatie zitten.
Een vraagje, aangezien je ontzettend veel last hebt van onrust en niet stil kunnen blijven zitten met je benen, Meet je wel iedere keer je bloeddruk? Zo ja, wat is dan het gemiddelde, of wat is het wanneer je die onrust voelt? Deze onrust en het constant willen bewegen met je benen komt vaak ook door een te hoge bloeddruk, vaak o.a. door ontwenningsverschijnselen/Stress. Je kunt dan vragen of je, naast de huidige medicijnen, voor een korte duur, clonidine kan krijgen. Echter, ik benadruk dat je dit moet vragen aan je arts, aangezien dit middel de bloeddruk verlaagd en ik niet weet of je dit wel samen met wat je nu al inneemt, mag innemen, ik weet alleen dat dit middel mij enigszins heeft geholpen met het afkicken van Oxycodon."
In: Diazepam en methadon
1-1-2024