Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOp het randje van een GHB verslaving

Op het randje van een GHB verslaving

48 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
J
JaimeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oh... ik lees net dat je het door de wc heb gespoeld! TOP!!!!!

Ik zeg niks meer ... :wink:
M
MeijerrLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je bent al verslaafd als ik het zo lees. Door de ghb word je idd heel optimistisch, je bent dan snel vergeten dat je je zo rot hebt gevoeld. Het is een cirkel waar je in blijft hangen en die zal je op een dag toch moeten verbreken. Verstandig ghb gebruiken is bijna onmogelijk zonder risicos. Op het begin lijkt het onschuldig, maar uiteindelijk zal je het altijd verliezen.
T
TetsuoLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat met de TO, maar ik zou zeggen neem de adviezen hier van harte aan :) luister vooral naar je innerlijke zelf, want je weet zelf ook wel wat ik hierna wil gaan zeggen.
s
stevenbelgiumLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je verhaal klinkt me bekend, net hetzelfde meegemaakt.
Nam het voor spieropbouw na de training en voor het slapengaan een dopje.
Tot je na een tijdje denkt hey ik ga goed vooruit wrm niet om de 4 uur n dopje.
Werd later om de 2 uur of zelfs 1.5 uur 5 tot 7ml en snachts uitschieters tot 12 a 15 ml per keer ( 3keer per nacht). Zit je snel aan een liter op 8 dagen en dan begin je serieus vocht op te houden en te zweten als een rund tijdens de trainingen. Moest je problemen hebben met afkicken zend me gerust pm.
l
limitless86Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zit idd op het randje van een zeer hardnekkige verslaving. Je zit typisch op het punt reactief--> verslaving. De grootste factor die er nog eens bijkomt die je daar ma toe brengt is je relatiebreuk denk ik, de pijn en leegte die je ervaart waneer je nu thuis alleen zit laten je nog extra makkelijk naar G grijpen. Het beste advies voor jou is nu ok die shit te laten staan/weggooien en afleiding zoeken waneer de drang groot wordt.
g
g-zuidoostLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je gebruikt teveel door elkaar met korte pauze's. Je kan in principe heel veel gebruiken, maar door mijn eigen ervaring neem ik altijd alles achter elkaar op 1 dag i.p.v een paar ml en paar uur niks en dan weer wat. Geef je lichaam rust dus hou minimaal 12 uur per dag dat je nuchter bent. Reken dus 3u na je laatste dosis vanaf dat moment ben je nuchter.

Gebruik zelf eigenlijk dagenlijks maar hooguit 4x 3,5 ml zodat ik ongeveer 15 uur nuchter bem geweest voordat ik weer gebruik. Hou dit al 2 jaar vol zonder problemen. Sommige weekenden wel eens 30/40 uur nonstop, maar erna weer met de pauze's. Hou dit als regel en je krijgt nooit een verslaving. Tuurlijk de een is gevoeliger dan de ander maar met dit gebruik (als je uberhaupt dagelijks gebruikt) krijgt niemand een lichamelijke afhankelijkheid.

Geestelijk voel ik mezelf ook goed zonder g het is puur de gewenning om het te gebruiken , maar als het moet zou ik ook zonder kunnen. Moet wel zeggen g is echt een verrijking in mijn leven geworden, ik train ook net als jij en de g gebruik ik om te ontspannen of me op somkige momenten gewoon door de dag te slepen zonder dat ik schade aanricht aan mijn lichaam. Echt super en alcohol is zo gaar vergeleken en ook erg slecht.

Gr
B
BigMLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nogmaals bedankt voor alle reacties.

Ik ben inmiddels op het punt aangekomen waar ik de wil heb om te stoppen, de plezier van het GHB gebruik weegt niet meer op tegenover de nadelen voor me. Ik heb al die tijd geleefd met de instelling we zien het wel, gebeurd mij niet, ik blijf net op het randje en deze drug kan mij niet aan...maar na dagen slecht geslapen te hebben, en ontwenningsverschijnselen die zwaarder werden..waardoor het gebruik ook meer werd heb ik gister de knoop doorgehakt.

Ik wil gewoon weer nuchter leven.

Ik heb gister tijdens mijn nachtdienst om 2300uur een dosis van 5ml genomen, om 3 uur kreeg ik een beetje een nerveus gevoel en heb ik 3ml genomen, ik voelde me een stuk beter. Afgelopen nacht heb ik een temazepam genomen die ik van iemand had gekregen, de eerste omdat mijn lichaam echt een goede nacht rust nodig had, en ik heb redelijk geslapen...niet vast maar wel lang gelegen en heel suf. Daarna ontbeten en getraind, wat overigens (nog) in een stijgende lijn gaat...en zojuist om 17:30 voelde ik wat nerveusheid en hartkloppingen die me niet lekker zaten, weer 3ml genomen en ik voel het wel rustig wegtrekken. Ik heb totaal geen gevoel van de GHB high of euforie, maar deze wil ik ook erbuiten laten, want ik weet hoe mijn gedachtes van omslaan.

Ik ben lang niet zo verslaafd als een hoop anderen, maar ik hoop dat er mensen zijn die dit lezen en goed nadenken over waar ze mee bezig zijn als GHB gebruik een gewoonte wordt.

GHB was voor mij een aanvulling, en een hele goede zelfs...maar alles wat ik vooraf had onderzocht en waarover ik zei dit overkomt mijn niet is mij WEL overkomen.
Ik heb echt een ijzeren discipline, ik sla nooit een training over...ik ga op dieeten en zak naar vetpercentage's van 3-4%..ik ben onverslaanbaar, ik ben een machine...dat is tenminste wat ik dacht..dit middel is een sluipmoordenaar...het wint je vertrouwen en wanneer je er diep genoeg inzit en het niet verwacht zal het je afbreken.

Ik wil op een dag dit middel recreatief kunnen gebruiken, want het is een zeer fijne vervanger voor alcohol, maar tot die tijd moet het mijn systeem uit...en er bestaan ook geen goeie schema's voor dagelijks gebruik of verstandig gebruik...als je op de rand leeft ga je vroeg of laat vallen...of misschien niet, maar het risico is het mij niet waard.

Ik zal proberen bij te houden hoe alles verloopt, en ik zal ook proberen de motivatie erin te houden om te willen stoppen..ik heb genoeg gelezen over andere verslaafden...en ik voel mezelf niet meer superieur, ik ben net als de rest...en zo is het met elke (potentiele)verslaafde.
B
BigMLid
01-01-2024, 00:00
#8
g-zuidoost zei:
Je gebruikt teveel door elkaar met korte pauze's. Je kan in principe heel veel gebruiken, maar door mijn eigen ervaring neem ik altijd alles achter elkaar op 1 dag i.p.v een paar ml en paar uur niks en dan weer wat. Geef je lichaam rust dus hou minimaal 12 uur per dag dat je nuchter bent. Reken dus 3u na je laatste dosis vanaf dat moment ben je nuchter.

Gebruik zelf eigenlijk dagenlijks maar hooguit 4x 3,5 ml zodat ik ongeveer 15 uur nuchter bem geweest voordat ik weer gebruik. Hou dit al 2 jaar vol zonder problemen. Sommige weekenden wel eens 30/40 uur nonstop, maar erna weer met de pauze's. Hou dit als regel en je krijgt nooit een verslaving. Tuurlijk de een is gevoeliger dan de ander maar met dit gebruik (als je uberhaupt dagelijks gebruikt) krijgt niemand een lichamelijke afhankelijkheid.

Geestelijk voel ik mezelf ook goed zonder g het is puur de gewenning om het te gebruiken , maar als het moet zou ik ook zonder kunnen. Moet wel zeggen g is echt een verrijking in mijn leven geworden, ik train ook net als jij en de g gebruik ik om te ontspannen of me op somkige momenten gewoon door de dag te slepen zonder dat ik schade aanricht aan mijn lichaam. Echt super en alcohol is zo gaar vergeleken en ook erg slecht.

Gr
Klik om te vergroten...

Ik hoop echt dat er geen verslaving optreedt, bij mij is dit ook lang zo geweest...ik gebruikte dagelijks en siiep makkelijk van mezelf...en wat geen enkel nadeel aan GHB.

Dat is nu wel anders...ik weet dat als ik hiermee doorga, dat er naast de slaapproblemen meer problemen zullen komen, gezondheidsproblemen...mijn hartslag is in rust 100...bloeddruk aan de hoge kant..ik lig in bed en voel mijn hart in mn buik kloppen..

Ik zie GHB niet meer als verrijking, ik hoop dat het jou niet overkomt, maar zo wel kan je me pm'en wat ik allemaal ervaren heb en hoe ik niet ervanaf kom...inclusief de psychologische kant ervan want ik heb mijn hele instelling ervoor moeten omgooien.
B
BigMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nu precies 4 dagen zonder ghb.
Na zo'n 24 uur waren de ergste bijwerkingen al weg..daarna kwam er nog een nerveus en opgejaagd gevoel achteraan vooral op plekken waar veel mensen waren.

Maar nu 2 dagen heerlijk geslapen..en kon weer inslapen van nature dus ik voel me prima.

Geen cravings naar G...wel af en toe dat ik me verveel en wat zou willen..er ligt nog een halve liter in de koelkast maar heeft tot nu geen moeite gekost om daar vanaf te blijven.

Echter morgen een feestje...ik twijfel om 1 of 2 dosissen te nemen in de avond. Ik denk dat ik in staat ben om verantwoord te gebruiken...maar misschien is het te snel?
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#10
BigM zei:
Echter morgen een feestje...ik twijfel om 1 of 2 dosissen te nemen in de avond. Ik denk dat ik in staat ben om verantwoord te gebruiken...maar misschien is het te snel?
Klik om te vergroten...

Als je er zelf over twijfelt zou ik het niet doen. Denk dat 4 dagen niet genoeg is om weer recreatief te gaan gebruiken, zoals je zelf zegt, je hebt genoeg in de koelkast staan, dus de verleiding is aanwezig.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ben blij BigM, dat je af bent van t idee dat je enkel recreatief gebruikte en niet al eraan verslaafd was geraakt. Je staat duidelijk aan het begin van je verslaving, en als je mijn eerlijke input wilt, dan kan ik enkel zeggen, stop ermee. flikker die halve liter weg, of geef m weg, of verkoop m. Want 4 dagen evens stoppen zegt eigenlijk niets, begrijp me niet verkeerd hoor, vind t heel knap dat je t hebt gedaan. Maar gezien de hoeveelheden en lange tijd die je al hebt gebruikt zegt 4 dagen eigenlijk niet veel. De kunst is nu op juist naar feestjes te gaan zonder GHB, je zult merken dat dat 100 keer moeilijker is dan een avondje voor de buis hangen zonder.
Dit heeft te maken met wat we noemen "triggers", iedere verslaafde heeft zo zijn eigen triggers. Met GHB en GBL zijn dit vaak juist feestjes etc.
Als je mijn eerlijke mening wilt dan raad ik je dus aan om er echt helemaal mee te stoppen, voor minstens een jaar, maar waarschijnlijk voor altijd. Want de kans is meer dan groot dat je t nu even in de hand (lijkt, ja, ik zeg lijkt) te hebben. Maar dat je over 2 maanden weer terug bij af bent. En iedere afkick poging kost meer tijd, qua afkicken maar ook qua tijd tussen door. Dus, t zal steeds langer duren eer je weer eens een helder moment hebt en inziet dat t zo niet langer kan.

GHB is lekker spul, ik ken t. Maar als je verslavings gevoelig bent, wat we dus beiden duidelijk zijn. Dan is het een gevaarlijk goedje wat je meer kan kosten dan je lief is.

succes
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe is het nu met je BigM?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goeie vraag Someone, ben ook wel benieuwd.
Hoop dat het goed gaat en de halve liter nog steeds in de ijskast staat of beter nog, weggedaan is. Vooral het nu de tijd van veel feestjes is....

succes,
B
BigMLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo allemaal,

Het gaat prima met me! Ik zal er heel eerlijk over mij, ik gebruik nog steeds ghb, dagelijks.
weliswaar niet 24/7 en ook niet de hele dag door...overigens komen er wel dagen voor waar ik de hele dag door gebruik, maar van psychologische verslaving is er zeker sprake.

Na die 4 dagen stoppen had ik op een feestje toch wat genomen, en ik vind het gevoel te lekker om vanaf te blijven...ik ben het blijven gebruiken tot een punt waar ik weer moeilijk sliep. Toen ben ik weer zo'n 4 dagen gestopt en kon ik weer goed slapen...en daarna begon ik weer, en tot nu is het een maand ongeveer dat ik weer bezig ben.

Ik heb er flink over nagedacht, wat nou de reden is dat ik er zo van geniet...

- Het maakt mijn leven wat spannender, ik geniet vele malen meer van dingen zoals eten, boodschappen doen (ja echt waar :grin:), onder de mensen zijn (ook op mijn werk)...en eigenlijk elke activiteit is leuker en fijner met G.
- Ik krijg elke maaltijd weg...omdat ik 4000kcal op een dag weg eet..is het soms moeilijk om trek te hebben in eten en wordt het propwerk...als ik wat G neem krijg ik vanzelf een vreetkick en is het een makkie om al dat eten weg te werken.
- Mijn leven is vaak wat saai...vind ik, maar als ik G neem kan ik de hele dag door genieten en verveel ik me totaal niet...zo herinner ik me dat ik pas nog mijn hele schuur aan het opruimen was...leegruimen bezemen noem maar op, muziekie erbij en ik had de tijd van mijn leven...normaal is het een rotklus en had ik er nooit van kunnen genieten.

Dit zijn de dingen waar ik zo op kom...ik weet hoe riskant het spul is, en ik bied het anderen nooit aan..ik vertel er ook niets over tegen anderen, niet uit schaamte maar ik wil niet verantwoordelijk zijn voor wat het aanricht...ik vind het vreselijk moeilijk om zonder G te leven...ik praat het goed door mezelf te overtuigen dat ik er een bepaalde controle over heb...en dat het eigenlijk heel veel positiefs aan mijn leven bijdraagd...en dat is ergens ook wel zo..maar het blijft een drug...waar ik afhankelijk van ben, en verslaafd aan ben.

Dus al met al...het gaat prima, eigenlijk in alles wat ik doe in het leven...enkel kan ik dat leven niet voorstellen zonder de drug GHB...
N
NeverendingLid
01-01-2024, 00:00
#15
BigM, ik snap precies wel wat jij bedoeld. Ik ben zelf bijna 2 jaar verslaafd geweest aan GHB. In die tussentijd meerdere opnames gehad maar sinds 4 maanden ben ik er nu definitief mee gestopt. Dat moest ook wel want mijn GHB verslaving was mij letterlijk bijna fataal geworden.

Zoals ik het bekijk ben je echt gevaarlijk bezig. Vooral omdat je het echt functioneel aan het gebruiken bent, onder de mensen etc. En ja natuurlijk is alles leuk met GHB op, het maakt saaie dingen leuk en leuke dingen nóg leuker. Maar helaas is in het leven niet alles leuk en dat zal je moeten accepteren anders kan je wel de rest van je leven blijven gebruiken.

Ik begin eigenlijk nu weer langzaamaan te genieten van dingen die ik voorheen leuk vond zonder GHB maar heb verpest om er GHB bij te gebruiken zodat het nóg leuker werd. Vooral op sociaal vlak is het wennen omdat mensen je supervrolijk en spontaan hebben leren kennen door de GHB.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heel erg bedankt BigM, voor je eerlijke antwoord!!
Kost toch wat moed om het gewoon te moeten toegeven.
Alhoewel ik het toch helaas wel oneens moet zijn met je slot pleidooi dat het prima gaat, want
dat gaat het helaas dus niet ookal voelt t vaak wel zo.

Ik vrees dat je ondertussen in de eerste fase zit van een hardnekkige verslaving. Een verslaving kan men in denk ik in 2 of beter gezegt 3 delen indelen. Het eerste deel is wanneer je het middel al echt nodig hebt dagelijks om gewoon te kunnen functioneren, en dat je je hier ook terdegen
van bewust bent. Maar, dat is dan ook alles. Het middel is nog echt lekker, je geniet er nog echt van. En, de schade of lasten ervan zijn nog haast of helemaal niet aanwezig. Op wat moeijlijk slapen dan na langdurig dagelijks gebruik. Maar, alles is nog ok, prima te doen.
Deel 2 is wanneer het middel zijn werking een beetje begint te verliezen, en vooral met GHB is dergelijke stoffen is dit snel en erg het geval. Maakt niet meer uit hoeveel je neemt, het geeft gewoon niet meer die enorme lekker stoot die t altijd deed. Het is verandert in een gewoon, toesachtig effect. Ook lekker, maar het haalt t niet meer bij hoe t voelde in het begin. Ook beginnen zich vervelende dingen af te spelen naast het gebruik. Dit varieert van persoon en drugs tot persoon en drugs. Ben zelf langdurig heroine veslaafd geweest en daar waren het vooral financiele problemen, lever problemen. Paar jaar dakloos, etc. Met GHB zal dit niet zo'n vaart lopen, al deze dingen gaan hier niet op. Maar, er zullen andere dingen gaan meespelen. Zowiezo dus slaap gebrek, misschien paranoia of erger op lange duur. En je gezondheid zal toch ook klappen krijgen, met uiteindelijke blijvende schade. Heb enkel paar maanden GHB/GBL gebruikt, dus weet er te weinig van, niet echt verslaafd eraan geweest.
En dan komt de derde fase, de lol is er compleet vanaf, het gebruik is enkel nog eens last. Lekker is het allang niet meer, je bent er zo aan gewend dat je t enkel nog gebruikt om normaal de dag door te komen.

Maar, goed. Voor dit echt een belachelijk lange tekst wordt, lol. Zal ik er nu maar een eind aan breien. Vrees dus dat je in fase 1 zit, en blijf je gebruiken dan zal t steeds zwaarder tot uiteindelijk zelfs onmogelijk worden om af en toe 4 dagen rust te nemen. Er zal een tijd aanbreken waarin je er gewoon niet meer aan wilt denken en eigenlijk accepteerd dat je verslaafd bent. En afkicken uitsteld. Dacht zelf altijd het bekende; morgen kick ik af. Het is nu te zwaar, of komt gewoon niet uit door practische zaken. Maar, ik heb geleerd dat het nooit zal uitkomen, en, belangrijker nog, dat t enkel moeilijk wordt. Nooit makkelijker.

Veel succes en alvast gelukkig nieuw jaar,
leveldesigner.
B
BigMLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je antwoord zet me erg aan het denken, vooral omdat ik het allemaal zie gebeuren, ik was eergister en gister bij mijn zus..en die is echt anti drugs dus ik had mijn G gewoon thuis laten liggen.

Ik merkte dat zodra er een gezellig gesprek op gang kwam het eerste in mijn gedachte G was, 'had ik maar wat G bij me dan zou dit veel gezelliger zijn'...en noem maar op.
Vandaag thuis en het eerste wat erin ging na mijn ontbijt...ja G.

Aan de ene kant is het nuchtere gewoon jezelf zijn...want ik weet nog dat ik van de zomer G nam en ik deed ineens dingen die ik normaal nooit zou doen, wandelen...veel sociale contacten zoeken...soms ging ik voor een klein beetje boodschappen 4 supermarkten langs en meteen het hele winkelcentrum af :grin:
Nou vroeger was dat gewoon een last...ik had dus echt iets gevonden wat het leven leuker maakte...en nu nog steeds, ook al ben ik onzeker hoelang dit goed gaat...en ik het het gevoel dat zolang het goed gaat ik absoluut niet ga stoppen, waarom zou ik?

Als ik mezelf de vraag stel, als ik wist wat voor gevolgen het zou hebben zou ik ooit zijn begonnen, moet ik heel erg lang nadenken of ik ja of nee zou zeggen. Dus een besluit moet nog komen..in ieder geval bedankt voor de wijze woorden!

Goede jaarwisseling.
M
MeijerrLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik citeer even een stukje uit jou verhaal BigM.

Ik krijg elke maaltijd weg...omdat ik 4000kcal op een dag weg eet..is het soms moeilijk om trek te hebben in eten en wordt het propwerk...als ik wat G neem krijg ik vanzelf een vreetkick en is het een makkie om al dat eten weg te werken.

Ik ben zelf ook 4 jaar verslaafd geweest aan de g (3 en half jaar geestelijk en een half jaar lichamelijk), en jou verhaal komt heel dicht in de buurt van mijn verhaal. Maar ik zal je vertellen.. Op een dag ga je lichamelijke klachten ervaren als het uitwerkt ook al is dit maar na 1 buisje. Wat het eten betreft, mijn ervaring is dat als je ook maar een beetje lichamelijk verslaafd bent dat je gelijk al je eten eruit gooit als je buisje is uitgewerkt. Of gebruik je na het eten ook een buisje om je veel te volle maag niet meer te voelen?

Stop er nou maar mee voordat het telaat is!

Ik weet dat veel mensen dit niet willen horen, maar het is echt de enige oplossing
B
BigMLid
01-01-2024, 00:00
#19
Met eten binnenhouden heb ik nooit problemen gehad met de G...enkel de werking van G is meteen over en ik zal weer anderhalf uur moeten wachten om bij te doseren.

Permanent stoppen gaat(opkorte termijn) niet gebeuren, ook al zou ik dit best willen wil ik de G te graag wanneer het mij uitkomt...er is geen keiharde motivatie om G te verbannen. Ook al ben ik overtuigd hoe riskant het is.

Vandaag was ik 1400 uur wakker (nachtdienst). 1600 eerste dosis, 20:00 nog eem dosis...maar het was zo een saaie depri dag dus G maakte het wat beter alleen zijn het pieken en dalen...dus tot nu nuchter en waarschijnlijk neem ik morgen na het trainen wat...zal ong 1800 zijn.

Elke dag is weer anders...maar trek in die G roes is er (bijna) altijd.
A
AbstractionLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi BigM,

Ik zie dat het al even geleden is dat hier een reactie is geweest, maar ben toch benieuwd hoe het nu met je gaat. Tevens wil ik jou, en andere gebruikers, wijzen op een documentaire over GHB die in elk geval mijn ogen goed heeft geopend;

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1379114

Hoop echt dat je even de tijd neemt om deze documentaire te kijken, en je het inzicht geeft of ermee te kappen of, wanneer dat niet meer lukt, hulp te zoeken nu het nog kan.

Peace

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."